Friday, August 30, 2013

ရုရွားရဲ႕ ပဥၥမမ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္ PAK FA T-50 (အပိုင္း - ၂)



ေလယာဥ္တည္ေဆာက္မႈအပိုင္း
ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ကို ပဥၥမမ်ိဳးဆက္ တိုက္ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ယေန႔ေခတ္မွာ အလြန္ေခတ္စားလာတဲ့ အဆင့္ျမင့္ ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာကို အသံုးျပဳၿပီး ဒီဇိုင္းေရးဆြဲထားတာပါ။ ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပရရင္ သိပၸံဇာတ္လမ္းေတြထဲကလို လံုးဝကို မ်က္ျမင္မွာ ေပ်ာက္ေနတာမဟုတ္သလို ေရဒါမွာ လံုးဝကို မေဖာ္ျပႏိုင္တာလဲမဟုတ္ပါ။ ေရဒါကလႊင့္ထုတ္လိုက္တဲ့ လိႈင္းေတြကို ျပန္လည္ ရိုက္ခိုက္ၿပီး ပံုေဖာ္ႏိုင္ျခင္းမျပဳေအာင္ ေလယာဥ္ေဒါင့္ေတြကို ေဒါင္လိုက္ဒီဇိုင္းေရးဆြဲ ထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေရဒါမွာ လာေဖာ္ျပရင္ေတာင္ ႀကီးမားတဲ့ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္အလိုက္ မေဖာ္ျပပဲ ပတံုးေလးတစ္ေကာင္ကဲ့သို႔သာ ေဖာ္ျပေပးမွာျဖစ္လို႔ ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာလို႔ တင္စားေခၚေဝၚတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာအတြက္က ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ ဒီဇိုင္းသာမက ကိုယ္ထည္ကို coating လုပ္ေပးထားတဲ့ ေဆးအမ်ိဳးအစားပါ အဓိကက်ပါတယ္။ ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာ ပိုင္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာက ထင္သေလာက္ေတာ့ မလြယ္ကူပါဘူး။ စမ္းသပ္မႈေပါင္းမ်ားစြာ နဲ႔ တြက္ခ်က္မႈေပါင္းမ်ားစြာကို ျပဳလုပ္ရမွာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ယခု ေလယာဥ္ကိုေတာ့ ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာ stealth technology တင္မကပဲ supercruise နည္းပညာကိုပါ အသံုးျပဳထားျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ Supercruise နည္းပညာ ဆိုတာက afterburner ကို အသံုးျပဳရန္မလိုပဲ payload ေတြ လက္နက္ေတြ သယ္ေဆာင္ထားရင္းနဲ႔ေတာင္ supersonic speed အသံထက္ျမန္တဲ့ လွ်င္ျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ပ်ံသန္းလို႔ရတဲ့ နည္းပညာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကိုယ္ထည္တည္ေဆာက္မႈ နည္းပညာမွေတာ့ F-22 ကို ေကာင္းေကာင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ အားနည္းခ်က္တစ္ခုကေတာ့ ကိုယ္ထည္ဟာ F-22 ထက္ အေတာ္အတန္ ႀကီးမားေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ အသံုးျပဳထားတဲ့ နည္းစနစ္ကလည္း အဆင့္ျမင့္ avionic နည္းပညာမ်ား၊ မွတ္ဥဏ္တုနည္းပညာစနစ္ artificial intelligence system အဆင့္ျမင့္ အီလက္ထေရာနစ္နည္းပညာသံုး active ေရဒါစနစ္ active electronically scanned array (AESA) စတဲ့ နည္းပညာေတြကို အသံုးျပဳထားတဲ့အျပင္ ေနာက္ဆံုးမ်ိဳးဆက္ လက္နက္စနစ္မ်ားျဖစ္တဲ့ air to air, air to surface, air to ship missile မ်ားကိုပါ ခ်ိတ္ဆက္အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ air to ship missile ဆိုရင္ သူ႔မွာ ကိုယ္ပိုင္ေရဒါ ကိုယ္ပိုင္ GPS စနစ္ ကိုယ္ပိုင္ camera စနစ္တို႔ပါ ပါဝင္တဲ့အဆင့္ျမင့္ သေဘၤာဖ်က္ဒံုးစနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပစ္ခတ္လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ေရျပင္အတိုင္း နီးကပ္စြာပ်ံသန္းၿပီး သေဘၤာမွ CIWS မ်ားရဲ႕ ပစ္ခတ္မႈကိုပါ ေရွာင္ရွားႏိုင္ၿပီး ပစ္မွတ္ကို ေျခမႈန္းႏိုင္တာပါ။ ေနာက္ air to air နဲ႔ air to surface missile မ်ား ဆိုရင္လည္း heat seeker နည္းပညာသာမက မွတ္ဥာဏ္တု နည္းပညာ GPS နည္းပညာ၊ ေလဆာျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာ နည္းပညာ စတဲ့နည္းပညာမ်ားကိုထည့္သြင္းထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပစ္ခတ္ႏိုင္တဲ့ ဒံုးစနစ္ လက္နက္စနစ္ေတြမွာလည္း F 22 ကိုေတာ့ ေကာင္းစြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ PAK FA T 50 မွာ F 22 ရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ့ နည္းပညာေတြအျပင္ စီမံကိန္းကို ရရွိျခင္းမရွိတဲ့ YF-23 ရဲ႕ နည္းပညာေတြကိုပါ ေပါင္းစပ္ထည့္သြင္းထားတာကို PAK FA T 50 ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းက V tails ဒီဇိုင္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ သိသာပါတယ္။ အထူးနည္းစနစ္ နဲ႔ ပံုစံေတြ တပ္ဆင္ဒီဇိုင္းဆြဲ ထားတာေၾကာင့္ အစဥ္အလာအတိုင္း လုပ္ေဆာင္တဲ့ rudder စနစ္မဟုတ္ပဲ ျပည့္စံုစြာ လႈပ္ရွားႏိုင္တဲ့ vertical tails အမ်ိဳးအစားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂ်က္အင္ဂ်င္ရဲ႕ intake အေပၚမွာ Wing leading-edge devices မ်ားကို တပ္ဆင္ထားတာျဖစ္လို႔ signature မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ေနရာမွာ စိန္ေခၚမႈေတာ့ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခက္အခဲ ႀကီးႀကီးမားမား မဟုတ္ပဲ ျပင္ဆင္လို႔ရတဲ့ ေနရာျဖစ္လို႔ ျခံဳငံုၿပီး သံုးသပ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ F-22 ကို ေကာင္းစြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္တဲ့လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္လႈပ္ရွားပ်ံသန္းႏိုင္မႈ maneuverable အပိုင္းမွာ F-22 ထက္မ်ားစြာ သာလြန္ၿပီး ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာတည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္မွာလည္း F-22 ထက္ အေတာ္ေလးကို သက္သာေစပါတယ္။ ဒါဟာ တိုက္တံနီယံ ၇၅ ရာႏႈန္း ကြန္ပိုဆစ္ ၂၅ ရာႏႈန္း အသံုးျပဳထားတဲ့ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္အပိုင္းနဲ႔ လက္နက္သယ္ေဆာင္မႈကို္ အင္ဂ်င္ႏွစ္ခုၾကားမွာ တပ္ဆင္ႏိုင္ရန္ ဖန္တီးထားတဲ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဒီဇိုင္းမ်ားေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္မွာေတာ့ မလြဲပါ။

ေနာက္ၿပီး ေလသူရဲေတြအတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ သတင္းေကာင္းလဲ PAF FA T 50 မွာ ပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ cockpit ကို 9G ဆြဲအား ခံႏိုင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္ ၿပီးေတာ့ ေလသူရဲေတြဟာ အျမင့္ ၂၃ ကီလိုမီတာမွာေတာင္ ဖိအားဒဏ္ခံႏိုင္တဲ့ ဝတ္စံုသစ္နဲ႔အတူ eject ျပဳလုပ္ႏိုင္မွာျဖစ္လို႔ အသက္အႏၲရယ္အတြက္လည္း လြန္စြာစိတ္ခ်ရတဲ့အေနအထားရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ရုရွားေတြရဲ႕ ejection seat အပိုင္းမွာ အျခား အေနာက္ႏိုင္ငံ အေမရိကန္ႏိုင္ငံေတြထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္ဆဲရွိတယ္ဆိုတာကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ လက္နက္သယ္ေဆာင္မႈအပိုင္းမွာဆိုရင္လည္း ၃၀ မမ canon ႏွစ္လက္ကို ေကာင္းစြာ တပ္ဆင္ထားႏိုင္ၿပီး Kh-35UE (AS-20 "Kayak"), Kh-38ME, Kh-58UShKE (AS-11 "Kilter"), and RVV-MD (AA-11 "Archer") စတဲ့ missiles မ်ားကိုပါ ၇၅၀၀ kg အထိ အမ်ားဆံုး သယ္ယူပစ္ခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ F-22 နဲ႔ ယွဥ္ရင္ေသာ သယ္ႏိုင္တဲ့ပမာဏ အနည္းငယ္ ေလ်ာ့နည္းေပမယ့္ သိပ္အကြာႀကီးမဟုတ္လို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားရွိပါတယ္။ လက္ရွိ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ နည္းပညာေတြအတိုင္းသာဆိုရင္ေတာ့ ရုရွားရဲ႕ နည္းပညာျမင့္မားမႈဟာ ယံုမွားသံသယရွိစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ အေမရိကန္နည္းပညာက ေရွ႕ေရာက္ေနတယ္ ဆိုေသာ္ျငား ေကာင္းစြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္တယ္ ေစ်းႏႈန္းလည္းသက္သာတယ္ ေနာက္ထပ္သာလြန္တဲ့ aerobatic maneuver လည္း ေကာင္းမြန္တာျဖစ္လို႔ PAF FA T 50 လည္း ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကို ရယူေပးလိမ့္ဦးမွာပါ။

အပိုင္း (၃) ကို ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမယ္။ (ခရီးေဝးထြက္စရာ အလုပ္ကိစၥေလးလည္းရွိလို႔ ေရွ႕လာမယ့္ အဂၤါ ဒါမွမဟုတ္ ဗုဒၶဟူးေန႔ေလာက္မွ ထပ္မံေရးသားႏိုင္မွာပါ) အားလံုးကို ေခတၱႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။

ေဝဟင္ခ်စ္သူ
www.facebook.com/theuseofforce

No comments: