Wednesday, August 28, 2013

ရွမ္းေရွာ္ ႏွင္႔ ဖုန္းေမွ်ာ္


-----------------------
ေမၾကည္

{တနသၤာရီ အပတ္စဥ္ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁၂ မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္}

ကၽြန္မ ခုတေခါက္ ရြာျပန္ေတာ႔ နာေရးကိစၥေၾကာင္႔ အေတာ္ၾကာၾကာ ေနျဖစ္ပါတယ္။ ေဆြမ်ိဳးေတြ ညီအကုိေမာင္ႏွမေတြ စုံေတာ႔၊ စားၾကေသာက္ၾက စကားေျပာၾက ရယ္ၾကနဲ႔ေပါ႔။ ကၽြန္မတုိ႔ အကုိႀကီး တေယာက္ေျပာတဲ႔ စကားေတြဆုိ၊ အသုံးအႏႈန္း ဆန္းသလုိ အဓိပၸါယ္ကလည္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ရွိလြန္းလုိ႔ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ၾကရတယ္။ ေပေပေတေတ နဲ႔ စည္းမရွိကမ္းမရွိ ေနတဲ႔ ေမာင္တေယာက္ကုိ၊ သူေျပာလုိက္တာ “မင္းကြာ တသက္လုံး ကၽြပ္ကၽြပ္အိတ္ လုပ္လာတာ တခါတေလ စတီးခ်ိဳင္႔ေလး ဘာေလး လုပ္ဦး” တဲ႔။

ရွမ္းေရွာ္ႏွင္႔ ဖုန္းေမွ်ာ္ ျပသနာကုိ စ ေျပာတာ သူ ပါ။ ကၽြန္မက ရွမ္းေရွာ္ ဆုိတာ ဘာလဲလုိ႔ ျပန္ ေမးရတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔က ယုိးဒယား ( ထုိင္း ) ကုိ ရွမ္းလုိ႔ေခၚပါတယ္။ ထုိင္းမွာ သြားအလုပ္လုပ္ရင္ ရွမ္းကမ္းမွာ အလုပ္သြားလုပ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ “ေရွာ္” ဆုိတာကေတာ႔ စြန္႔ပစ္တာ သုိ႔မဟုတ္ တေနရာမွာ ခဏသြားထားတာကုိ ဆုိလုိတာပါ။

တနသၤာရီကမ္းရုိးတန္းကလူေတြ ရွမ္းကမ္းသြား အလုပ္လုပ္ၾကတာ အရင္ကတည္းကပါပဲ။ အရင္ကေတာ႔ ေယာက်ၤားသားေတြသာ သြားေလ႔ရွိၿပီး၊ ေနာက္ပိုင္း မိန္းကေလးေတြပါ ပါလာတယ္။ လုပ္ၾကတဲ႔ အလုပ္ကလည္း မ်ိဳးစုံေပါ႔။ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ သြားၿပီး အိမ္ကုိ မွန္မွန္ အဆက္အသြယ္ လုပ္တဲ႔လူေတြ ရွိသလုိ၊ စာမလာသတင္းမၾကား “လားလာေမ်ာ” ေတြလည္း ရွိေလရဲ႕။

ေျပေျပလည္လည္ ရွိသူတခ်ိဳ႕ ရြာျပန္လာၿပီး၊ ဘတ္ၾကိဳးနဲ႔ ဆုိင္ကယ္တ၀ီ၀ီ နဲ႔၊ တုိက္ေဆာက္လုိက္ ဥယ်ာဥ္ၿခံ၀ယ္လုိက္ ျဖစ္ထြန္း လာတာကုိ အားက်သူမ်ားက၊ သူတုိ႔လည္း ေျပလည္လာႏုိးနဲ႔ ရွမ္းကမ္း ဆင္းၾက မေလးကူးၾက ျဖစ္လာတယ္။ ထုိင္းမွာ အလုပ္လုပ္တဲ႔ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြထဲမွာ၊ တနသာၤရီ ကမ္းရုိးတန္းက လူေတြ အမ်ားဆုံးျဖစ္မွာပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ရြာကလူေတြဆုိ အဆင္ေျပသလုိ ကုိယ္႔ရြာသားေတြကုိ လွမ္းေခၚၾကရင္း၊ တရြာတည္းသားေတြ စု ေနသလုိမ်ိဳးကုိ ျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ႔။ မေလးရွားမွာလည္း ဒီအတုိင္းပဲ။
လူပ်ိဳအပ်ိဳေတြ တဘက္ႏုိင္ငံမွာ သြားအလုပ္လုပ္ၾကရင္း အိမ္ေထာင္က်လာၾကတယ္။ သားသမီး ရလာေတာ႔ ရြာျပန္လာၿပီး၊ မိအုိဖအုိ အဘုိးအဘြား ၾကီးေတာ္ အေဒၚေတြမွာ ျပန္လာအပ္ၾကတယ္။ ခင္ပြန္းသည္က အလုပ္သြားလုပ္တယ္။ ဇနီးသည္က လုိက္သြားတယ္။ ကေလးေတြကုိ အပ္ထားခဲ႔တယ္။ အဲဒီလုိ ရြာမွာ ျပန္လာအပ္ထားခဲ႔တဲ႔ ကေလးေတြကုိ “ရွမ္းေရွာ္” လုိ႔ ေခၚၾကတာပါ။ အေဖ အေမ ေတြက ရွမ္းကမ္းေရာက္ေနလုိ႔ ရြာမွာ လာထားတဲ႔ ကေလးေတြ၊ တနည္းအားျဖင္႔ မိဘရင္ခြင္မွာ မေနၾကရတဲ႔ ကေလးေတြေပါ႔။

ဒီ ကေလးေတြကုိ လက္ခံေကၽြးေမြးထားတဲ႔ အိမ္ကလူေတြ အဘုိးအဘြားေတြရဲ႕ အဓိအလုပ္က ဖုန္းေမွ်ာ္တာ ျဖစ္လာတယ္။ ရွမ္းကမ္း အလုပ္သြားလုပ္တဲ႔လူက ေငြလြဲေပးတဲ႔ ဖုန္းကုိ လတုိင္းေမွ်ာ္ ၾကရတယ္။
‘ရွမ္းေရွာ္ နဲ႔ ဖုန္းေမွ်ာ္’ သတဲ႔။

“တခ်ိဳ႕လည္း အေဖာ္ေကာင္းလုိ႔ မိန္းကေလး အလုပ္ရတာ ျမန္လုိ႔ မိန္းမက အရင္သြားတယ္။ ေယာက်ၤားနဲ႔ ကေလးကုိ ရြာမွာ ထားခဲ႔တယ္။ သူက ေငြပုိ႔တာေပါ႔။ ေနာက္ေတာ႔ ေငြမလာပဲ ‘ေယာက်ၤားမရွိရင္ အဆင္မေျပဘူး အျမန္လုိက္လာခဲ႔ပါ’ မွာေရာ။ သူ႔ေယာက်ၤားကလည္း ကေလးေတြနဲ႔မုိ႔ ခ်က္ခ်င္း ဆင္း လုိက္မသြားဘူး။ မ်ား မၾကာဘူးေဟ႔။ ဟုိမွာ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳလုိက္ၿပီလုိ႔ ဖုန္းလာေတာ႔တာပဲ။ အခု ငါတုိ႔ရြာက ေယာက်ၤားေတြ ေသာက္စားမူးရူးၿပီး မိသားစုကုိ ရွာမေကၽြးရင္ မိန္းမေတြက အကုန္ပစ္ထားခဲ႔ၿပီး ရွမ္းကမ္း ဆင္းသြားမယ္။ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳလုိက္မယ္ ဘာ ညာ နဲ႔ ၀ုိးတုိး၀ါးတားစိန္ေခၚသံေတြ ၾကားလာရတယ္။”

ဒီလုိစကားသံမ်ိဳးကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ရြာ လူအဖြဲ႕အစည္းမွာ ၾကားလာရတာ ထိတ္လန္႔ အံ႔ၾသစရာ။

“တုိ႔ရြာမွာေတာ႔ ေျမးထိန္းေပးမွ ထမင္းစားရမဲ႔ ဘ၀ ေရာက္ေနၾကၿပီ။ ရွမ္းကမ္းမွာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ကေလးရရင္ မိဘအိမ္ လာ ေရွာ္ၿပီး လင္မယား ႏွစ္ေယာက္လုံး ရွမ္းကမ္း ျပန္ဆင္းသြားေရာ။ ဒီလုိနဲ႔ ဘုိးဘြားေတြ အုိၾကီးအုိမ အရြယ္ေရာက္မွ ဘုရားေက်ာင္းကန္ မသြားႏုိင္ဘဲ ရွမ္းေရွာ္ေျမး၊ မေလးေရွာ္ ေျမးေတြ ထိန္းေနရၿပီး ပုိက္ဆံပုိ႔ေပးမဲ႔ ဖုန္းကုိ လတုိင္း ေမွ်ာ္ၾကရတာေပါ႔”

လူမွန္း မသိတတ္တဲ႔အရြယ္ကတည္းက ျပန္လာ ေရွာ္ ထားလုိ႔ အေဖ အေမကုိ ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိပဲ၊ အဘုိးအဘြားေတြကုိသာ ခင္တြယ္ေနတဲ႔ ကေလးေတြလည္း ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ႔ ေယာက်ာၤးက အလုပ္သြားလုပ္ေနရင္း၊ စာမလာ သတင္းမၾကား ေငြမပုိ႔တာၾကာလုိ႔ မိန္းမက ထပ္လုိက္သြားရေတာ႔ အသက္ ၆ ႏွစ္ ရ ႏွစ္ ကေလးေတြကုိ၊ အဘုိးအဘြားနဲ႔ အပ္ထားခဲ႔တာမ်ိဳးလည္း ရွိၾကတယ္။

ေမြးကတည္းက ခြဲေနရေသာ ကေလးမ်ားအဖုိ႔ မသိသာလွေပမဲ႔ ေျခာက္ႏွစ္ ခုႏွစ္ႏွစ္ေလာက္မွ ခ်န္ ထားရစ္ခဲ႔ရေသာ ကေလးေတြဟာ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပသနာမ်ား ၾကဳံလာရပါတယ္။ အရင္က စာလုိက္ႏုိင္ေသာကေလးမ်ား ရုတ္တရက္ စာမလုိက္ႏုိင္ေတာ႔ျခင္း၊ ေတြေ၀ေငးေမာၿပီး အၿပဳံးအရယ္ နည္းလာျခင္း၊ ခဏ ခဏ ဖ်ားနာျခင္း၊ ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ ရန္ျဖစ္လာျခင္း၊ အဘုိးအဘြားမ်ား အလုိလုိက္ၿပီး မုန္႔ဖုိး အေပးမ်ားသျဖင္႔ အရြယ္ႏွင္႔မလုိက္ေအာင္ ပုိက္ဆံ သုံးတတ္/ေတာင္းတတ္လာျခင္းေတြ ျဖစ္လာၿပီး၊ ဒီကေလးေတြကုိ နားမလည္ႏုိင္တဲ႔ ဆရာ ဆရာမမ်ားနဲ႔ ၾကဳံၾကိဳက္လုိ႔ ဆူပူၾကိမ္းေမာင္းလာတဲ႔အခါ ေက်ာင္းမေပ်ာ္ေတာ႔ျခင္း၊ ေက်ာင္းေျပး လာျခင္း အထိ ျဖစ္လာပါတယ္။

ကၽြန္မတုိ႔ ၿမိဳ႕နယ္က ရြာတုိင္းလုိလုိ ဒီျပသနာကုိ ၾကဳံေနရပါတယ္။

‘ရွမ္းေရွာ္မ်ားလုိ႔ စာသင္ရတာ အခက္အခဲမ်ားတယ္။ မိဘရင္ခြင္နဲ႔ ကင္းကြာေနတဲ႔ ကေလးေတြဟာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ မရွိပဲ၊ မႈန္ေတေတနဲ႔ စာကုိလည္း စိတ္မ၀င္စားၾကဘူး။ သူတုိ႔မိဘ ျပန္လာမဲ႔အခ်ိန္ကုိသာ ေမွ်ာ္ေနၾကတယ္’ လုိ႔ ဆရာမၾကီးတဦးက ေျပာျပပါတယ္။

ရွမ္းေရွာ္ကေလးေတြရဲ႕ ျပသနာကုိ ကုစားမဲ႔ေဆးက ‘သူတုိ႔အေမေတြ ရြာျပန္လာျခင္း’ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမ ျပန္လာရင္ သိသိသာသာ ရႊင္လန္းလာတတ္ၾကၿပီး စိတ္အေျခအေန ပုံမွန္ ျဖစ္လာ တတ္ၾကတယ္လုိ႔ ဆရာမက ဆက္ေျပာျပပါတယ္။

“ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရင္ ကေလးေတြ ရွမ္းကမ္း ျပန္ေခၚသြားျပန္ေရာ။ ေက်ာင္းဖြင္႔ရင္ တခ်ိဳ႕ ျပန္လာပုိ႔ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း မိဘနဲ႔မခြဲႏုိင္ဘူးဆုိကာ ေက်ာင္းကုိ ျပန္မလာေတာ႔ဘူး”
တဘက္ႏုိင္ငံမွာ ေမြးလာတဲ႔ ကေလးေတြကုိ ေမြးစာရင္း၊ သန္းေခါင္းစာရင္း ထည့္သြင္းရင္လည္း အခက္အခဲ ရွိၾကသလုိ မွတ္ပုံတင္လုပ္တဲ႔အခါမွာလည္း အရစ္ခံၾကရ၊ ေတာင္းတာမ်ားလုိ႔ စိတ္ဒုကၡေရာက္ၾက ဇာတ္လမ္းေတြလည္း ၾကားမိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း ရြာကုိ ျပန္မလာေတာ႔ သူတုိ႔ကေလးေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံသား အျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ထားျခင္းလည္းမရွိ၊ ထုိင္းႏုိင္ငံသားလည္း မျဖစ္နဲ႕ ႏုိင္ငံေပ်ာက္ကုန္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မအမ ၀မ္းကြဲတေယာက္ဆုိ ျပန္မလာေတာ႔တာ ႏွစ္ ဆယ္ခ်ီေနၿပီ။

သူ႔ကေလးေတြဆုိ ႏုိင္ငံေပ်ာက္သူေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။

လတုိင္းမွန္မွန္ ဖုန္းလာ ပုိက္ဆံပုိ႔ေနရင္ မေထာင္းထာလွေပမဲ႔ ေလး ငါး လမွတခါ ပုိက္ဆံပုိ႕ရင္ အိမ္က အဘုိးအဘြားေတြ မသက္သာေတာ႔ပါ။ ကုိယ္တုိင္ ၀င္ေငြကလည္း မရွိေတာ႔ ေငြ ေခ်းငွားရ၊ ဖုန္းလာလုိ႔ ပုိက္ဆံရရင္ ျပန္ဆပ္ရ၊ ေနာက္ တဖန္ ထပ္ယူလုိက္ရနဲ႔ လုံးခ်ာလည္ ေနရေတာ႔တယ္။

‘ဆုိင္ေၾကြး ဖုန္းလာမွ ေပးမယ္ေနာ္’ ‘သူ႔အေမ ပုိက္ဆံေပးလုိက္ရင္ေပးမယ္။ ခု တရက္ႏွစ္ရက္အတြင္း ဖုန္းလာမယ္ထင္တယ္’ ဆုိတဲ႔စကားေတြဟာ ရွမ္းေရွာ္ရွိတဲ႔ ေငြေၾကး အဆင္မေျပတဲ႔ အိမ္တုိင္းက ေျပာရတဲ႔ စကား ျဖစ္လာတယ္။

ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ အဘုိးအဘြားေတြနဲ႔အတူ အသက္ သုံးေလးႏွစ္ ရွမ္းေရွာ္ေလးေတြ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ လုိက္လာတတ္ၾကတယ္။ ဘုန္းၾကီး သီလေပးရင္ လူႀကီးေတြ ဆုိၿပီး အတန္ၾကာမွ ၾသကာသ လုိက္ဆုိတဲ႔ ကေလးသံမ်ားေၾကာင္႔ ဥပုသ္သည္မ်ား ၿပဳံးရ သနားရ နဲ႔။ ‘ကၽြန္မတုိ႔ ဘုန္းႀကီးွေက်ာင္းမွာ ဥပုသ္ေန႔တုိင္း ၾကဳံေနရတာ’ လုိ႔ ညီမျဖစ္သူ ေျပာျပတယ္။
ေက်းလက္ေတာရြာမွာ ႀကီးျပင္းလာတဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ငယ္ဘ၀ဟာ အင္မတန္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ႔လုိ႔၊ အခု ရြာက ကေလးေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ မရွိတာ ၾကားရေတာ႔ စိတ္မခ်မ္းသာလွဘူး။ မိဘေတြ ကြယ္လြန္ခဲ႔ရင္ေတာ႔ ကံအေၾကာင္းလုိ႔ ေျဖလုိ႔ရေပမဲ႔ မိဘေတြ အသက္ရွင္ရက္ ရွိေနသားနဲ႔ အတူမရွိ ခြဲခြာေနထုိင္ၾကီးျပင္းတာ ျမင္ရေတာ႔ နည္းနည္းမွ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။

ရြာကုိ ဘာလုိ႔ စြန္႕ခြာၾကသလဲ၊ ကေလးေတြကုိ ဘာလုိ႔ ေရွာ္ထားခဲ႔သလဲ ေမးခြန္းေတြ လုိက္လာရင္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာ ေရႊ႕ေျပာင္း လုပ္ကုိင္ရလုိ႔ပါ လုိ႔ ေျဖလုိက္ရုံနဲ႔ ၿပီးမွာလား။ ေျပာရရင္ ကုိယ္႔ေျမမွာ ေရမွ မၾကည္တာကုိး။

မၾကည္တဲ႔အျပင္ ေႏြဆုိ တႏွစ္ မုိးေရခ်ိန္လက္မ ႏွစ္ရာေက်ာ္ ရြာေနတဲ႔ အၿမဲစိမ္းေတာျဖစ္ရက္နဲ႔ ရွားလုိက္တဲ႔ ေရ။ ေရေပါတဲ႔ အရပ္ကုိ ထြက္ခြာၾကမွာပဲ။ တရက္လုပ္ခ သုံးေလးဆ ရႏုိင္မဲ႔ အရပ္ကုိ ထြက္သြားၾကမွာပဲ။

အရင္တခါက ထုိင္းနယ္စပ္ ကားလမ္းပြင္႔လာလုိ႔ ထား၀ယ္ေဒသက စုိက္ပ်ိဳးေရးသမားေတြ အထိနာႏုိင္တဲ႔ အေၾကာင္းကုိေရးေတာ႔၊ ျပသနာတခုကုိ ေရးျပ/ေျပာျပတုိင္း ေျဖရွင္းႏုိင္တဲ႔ နည္းလမ္းကုိပါ တခါတည္း ထည့္ေရးပါလုိ႔ လူတေယာက္ လာေျပာဖူးတာကုိ ျပန္ အမွတ္ရမိတယ္။ ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိဘူး။

တအား ရယ္ပစ္လုိက္ခ်င္တယ္။ ေျဖရွင္းႏုိင္တဲ႔ နည္းလမ္းကုိ ထည့္ေရးရုံနဲ႔ လူမႈစီးပြားျပသနာမ်ား ေျပလည္သြားမယ္လုိ႔ ထင္ေနတာနဲ႔ တူတယ္။ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖုိ႔ နည္းလမ္း ရွိတယ္ဆုိရင္ေတာင္မွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ အခင္းအက်င္းလုိတယ္ ဆုိတာကုိ သေဘာ မေပါက္ရွာဘူး။ ၿပီးေတာ႔ အဲလုိေရးရေအာင္ ကၽြန္မက လူမႈစီးပြားပညာရွင္လည္း မဟုတ္။ ေျဖရွင္းတဲ႔နည္းလမ္းဆုိတာကလည္း အလုပ္ျဖစ္တဲ႔ နည္းလမ္း ဟုတ္မဟုတ္ ဘယ္သူက သိမလဲ။
ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလ်ာ႔ခ်ဖုိ႔ ေငြေတြ ထုတ္ေခ်းၾကတယ္။ ေခ်းေငြရေတာ႔ မဟုတ္တဲ႔ေနရာမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး သုံးၾကတယ္။ ရင္းႏွီးလုပ္ကုိင္စားလုိ႔ မရတဲ႔ အသုံးအေဆာင္ေတြ ၀ယ္ၾကတယ္။ ထုတ္ေခ်းတဲ႔ေငြဟာ တေန႔ ျပန္ဆပ္ရမယ္ဆုိတာကုိ ေမ႔ေနတယ္။ ျပန္ဆပ္ခ်ိန္လည္းေရာက္ေရာ အျပင္က အတုိးႀကီးနဲ႔ ျပန္ဆြဲကာ ဆပ္ရတယ္။ နဂုိက အေၾကြးနည္းနည္းပဲ တင္ေနတဲ႔ဘ၀ေတြ အေၾကြးမ်ားမ်ား တင္တဲ႔ ဘ၀ ေရာက္ကုန္ၾကတယ္။

စာရြက္ေပၚမွာေတာ႔ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလ်ာ႔ခ်ေရး ေျပာခဲ႔ေပမဲ႔ လက္ေတြ႕မွာေတာ႔ တုိးပြားေရးေတာင္ ျဖစ္သြားတယ္။ အေျခခံ အလုပ္အကုိင္ အခြင္႔အလမ္းကုိ မဖန္တီးေပးႏုိင္ပဲ တပြဲထုိးေငြယားေလး ေထာက္ပံ႔လုိက္ရုံနဲ႔ ပြဲ ျပတ္ မယ္ လုိ႔ ထင္ၾကတယ္နဲ႔ တူပါရဲ႕။ လူမႈစီးပြားျပသနာမ်ားကုိ ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းဖုိ႔ အခင္းအက်င္း၊ အခ်ိန္ကာလ၊ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္သူမ်ားရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ စိတ္ရင္းဂုဏ္သိကၡာအေျခခံ အဖက္ဖက္က ျပည့္စုံပါမွ ဆုိတာ ေမ႔ေနၾကသလား။ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကသလား။

ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ား ေနရပ္ျပန္လာဖုိ႔ဆုိတာ ေနရပ္မွာ အလုပ္အကုိင္ အခြင္႔အလမ္း ဘယ္ေလာက္ ရွိသလဲ အရင္ၾကည့္ၾကမွာ။ ပညာတတ္ေတြ ကုိယ္တုိင္ေတာင္ အလုပ္အကုိင္ အခြင္႔အလမ္း ရွားပါးမႈဆုိတဲ႔ အေၾကာင္းျပခ်က္ေၾကာင္႔ ျပည္တြင္းမွာ မရွိၾကတာ ႏွစ္ ဆယ္ခ်ီေနခဲ႔ၿပီ။ ကုိယ္တုိင္ကေကာ ရြာျပန္ အလုပ္လုပ္ ေနႏုိင္လုိ႔လား။ ၿမိဳ႕ျပမွာမေနခ်င္ဘူး ရြာျပန္ခ်င္တယ္သာ ပါးစပ္ဖ်ားေလးနဲ႔ ေရရႊတ္ေနတာ တကယ္တန္း အလုပ္အကုိင္ အခြင္႔အလမ္းအရ ရြာကုိ မျပန္ႏုိင္ဘူး။

ေျပာရင္း စိတ္ ေမာလာၿပီ။ ရွမ္းေရွာ္ေလးေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံးေဆးဟာ ‘သူတုိ႔အေမေတြ ရြာျပန္လာျခင္း’ ဆုိေတာ႔ကာ၊ အေမေတြပါမက အေဖေတြပါ ရြာျပန္လာႏုိင္တဲ႔ အေျခအေန အခင္းအက်င္း တရပ္ကုိ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ခြင္႔ရွိပါေစလုိ႔သာ ေမွ်ာ္လင္႔မိေတာ႔တယ္။

ေမၾကည္
၂၀၁၃၀၈၁၉

{ ကုိႀကီး နဲ႔ စုိး သုိ႔ ေက်းဇူးမ်ားစြာျဖင္႔ }

No comments: