မည္သူမဆိုလြတ္လပ့္စြာကူယူႏိုင္သည္။
အရင္းရွင္ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္တဲ႔ သခင္စိုးနဲ႔ သူ႔လူမ်ား
(ရဲျမင္႔ေက်ာ္)
လြန္ခဲ႔တဲ႔ ေျခာက္လ တစ္ညေနခင္း။ ကြ်န္ေတာ္ ၃၉ လမ္းအထက္ ၅ လႊာက ‘ေမာကၡ’
ပညာေရးရံုးခန္းမွာ ရွိေနစဥ္ အရပ္ ရွည္ရွည္ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ အဘိုးႀကီးတစ္ဦး
ကြ်န္ေတာ္႔ နာမည္ ေမးၿပီး တံခါးေခါက္လာပါတယ္။ ေနာက္ သူ႔ကိုယ္သူ ‘ေအာင္ေမာ္’
လုိ႔ မိတ္ဆက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အံဩ၀မ္းသာသြားပါတယ္။ ဦးေအာင္ေမာ္ ဆုိတာ
မုိးေ၀မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာလုပ္ခဲ႔သူ။ ‘ဓား’ ၀တၳဳေရးတဲ႔ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာႀကီး
မင္းေဆြ ရဲ႕ သားပါ။ ဆရာဦးေအာင္ေမာ္က ကြ်န္ေတာ္႔ကို ေတြ႔ခ်င္ေနတယ္လု႔ိ
ၾကားရတာ ၾကာပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ ထုိင္းနယ္စပ္ကို မသြားခင္ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၆
ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ကတည္းက။ အခု ျပန္ေရာက္ေတာ႔လည္း ဆရာကပဲ ကြ်န္ေတာ္႔ကို
တကူးတကလုိက္ရွာၿပီး တိုက္အထပ္ျမင္႔ေပၚ တက္ေမးၿပီး လာရွာတာပါ။
ေအာင္ေမာ္ ဆိုတဲ႔ နာမည္ကို ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲဲ႕ ‘ဂ်က္လန္ဒန္ သူ႔ဘ၀နဲ႔
သူ႔စာေပ’ စာအုပ္ အမွာစာေရးတဲ႔သူလို႔ပဲ အရင္က ကြ်န္ေတာ္ သိထားခဲ႔တာ။
ေနာက္ေတာ႔ ဆရာဦးေအာင္ေမာ္က ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္တဲ႔ ကြ်န္ေတာ႔္အေဖရဲ႕
သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔အေဖနဲ႔က စာေပမိတ္ေဆြ
ႏိုင္ငံေရးမိတ္ေဆြေတြျဖစ္ၿပီး၊ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕သားျဖစ္တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို
ေတြ႔ခ်င္လြန္းလို႔ လာရွာတာပါ။ သူငယ္ခ်င္း သံေယာဇဥ္ႀကီးတဲ႔သူပါ။
ဆရာဦးေအာင္ေမာ္က အေဖရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔
လိုက္မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ သံလြင္ၿငိမ္းခ်မ္းစာေပက ဦးျမင္႔ႏိုင္၊ မိုးေကာင္ကင္
ျဖန္႔ခ်ီေရးက ဦးစိုးေအာင္၊ ရႈမ၀ (ဦး) တင္႔ေဇာ္၊ စာေရးဆရာႀကီးေဇယ် ရဲ႕သား
ဦးတင္ေအာင္၊ ေရွ႕ေနႀကီး ဦးစိန္ေမာက္၊ EVA AIR က ဦးလွေရႊ၊ တြံေတးက
ကိုဘစိုးထြန္း၊ ျမေလးရံုစာေပက ကိုေအာင္မ်ဳိးသန္႔၊ စသည္တို႔ပါ။
ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ကလည္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းသား ကြ်န္ေတာ္႔ကုိ ေတြ႔ခ်င္တယ္ဆိုလို႔
တစ္ရက္ အတူစုသြားၾကတယ္။ ဆရာေဇာ္ က်န္းမာေရး က်သြားတာ စိတ္မေကာင္းစရာ။
ဆရာေဇာ္ ကိုယ္တိုုင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို တုတ္ေကာက္ကိုင္ၿပီး
ထြက္ေစာင္႔ေနတာျဖင္႔ အားနာစရာ။ ေနာက္က်ၿပီးမွ ရင္းႏွီးခြင္႔ရတာ
ကြ်န္ေတာ္႔အဖုိ႔ ေနာင္တရစရာပါ။
တိုတိုေျပာရင္ အေဖနဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြေတြဟာ သခင္စိုးရဲ႕ တပည့္ေတြ၊ အလံနီေတြ၊ သူတုိ႔ဆရာႀကီးကို ေလးစားၾကသူေတြပါ။
(၂)-
ဦးေအာင္ေမာ္နဲ႔ အၿမဲ တြဲသြားတြဲလာေနတဲ႔ သံလြင္ၿငိမ္းခ်မ္းစာေပက
ဦးျမင္႔ႏိုင္ နဲ႔ပါ ကြ်န္ေတာ္ ရင္းႏွီးလာပါတယ္။ ဦးျမင္႔ႏိုင္က
ကြ်န္ေတာ္ဘာသာျပန္ခ်င္ရင္ ျပန္ဖို႔ စာအုပ္ေတြ ေပးပါတယ္။ တစ္ေန႔
ဦးျမင္႔ႏိုင္ ကြ်န္ေတာ္႔ကို ေပးတဲ႔ စာအုပ္ကေတာ႔ တကယ္ အံဩစရာ။ သခင္စုိးႀကီး
အဂၤလိပ္လို ေရးထားတဲ႔ လက္ႏွိပ္စက္စာမူ ‘A Treatise on the Resolution of
Present Day Global Economic Crisis’ ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ပါ။
လက္ႏွိပ္စက္မူအဆင္႔ပဲရွိၿပီး စာအုပ္အျဖစ္ မထုတ္ေ၀ရေသးပါ။ သခင္စိုး
ေနာက္ဆံုးျပဳစုတဲ႔ မူရင္းက်မ္း သံုးတြဲရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္စာတမ္းျဖစ္ၿပီး၊ legal
ဆိုဒ္ရွည္နဲ႔ စာမ်က္ႏွာ ၁၀၀ ေက်ာ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔ကို ရိုရိုေသေသ
သိမ္းဆည္းဖို႔၊ ဘာသာျပန္ခ်င္ရင္ျပန္ဖို႔ ဦးျမင္႔ႏိုင္က မွာပါတယ္။
မျဖစ္မေန ငါဘာသာျပန္မယ္ဆိုတဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ စာအုပ္ကို
ရင္၀ယ္ပိုက္ၿပီး ျပန္ခဲ႔ပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္တဲ႔အခါ သံုးမ်က္ႏွာထက္
ပိုတိုးမေပါက္ ျဖစ္ေနလို႔ ျပန္ခ်ထားတယ္၊ အားတဲ႔အခါ ျပန္ဖတ္ၾကည့္တယ္၊ အင္း
ေအးေအးေဆးေဆး အခ်ိန္ေပးဖတ္မွျဖစ္မယ္လို႔ ေတြးတယ္။ တစ္လေလာက္ၾကာေတာ႔
ကြ်န္ေတာ္မမီလိုက္တဲ႔ သခင္စုိး ဆိုသူႀကီးကို လန္႔လာတယ္။ ဒီလူႀကီး
ေရးတဲ႔အဂၤလိပ္စာ ခက္လွခ်ည္လား၊ ၀ါက်ေတြကလည္း ကုလားေတြေရးတဲ႔ အဂၤလိပ္စာလိုပဲ
ရွည္လ်ားလိုက္တာ။ ဒါေတာင္ အႏွစ္ခ်ဳပ္က်မ္းပဲ ရွိေသးတယ္၊ တကယ္႔ က်မ္းရင္း
သံုးတြဲ မဟုတ္ေသးဘူး။
သူ႔စာအုပ္ ကိုင္ထားရင္း ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္
ေရးတာကို သြားသတိရတယ္။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က သူရဲ႕ The 1988 Uprising in
Burma စာအုပ္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ေတြကို သေရာ္ေတာ္ေတာ္ ေရးတာေလးေတြ ပါပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ သခင္စိုးကိုေတာ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ကားလ္မက္စ္ရဲ႕ Capital ကို အေသခ်ာ
အႏွံအစပ္ ဖတ္ဖူးတာဆိုလို႔ သူတစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ေလးေလးစားစား ေရးထားတာ
အမွတ္ရပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ဦးေအာင္ေမာ္၊ ဦးျမင္႔ႏိုင္ တို႔ကို
ခြင္႔မေတာင္းဘဲ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြ ဆရာဦးေက်ာ္လွႈိင္ (ေက်ာ္သက္ဟန္) ကို
ျပၾကည့္တယ္။ ဦးေက်ာ္လွႈိင္က အဂၤလိပ္စာဆရာ၊ စာေရးဆရာနဲ႔ လက္၀ဲလုိုလားတဲ႔
ႏိုင္ငံေရးသမားပါ။ ဆရာက “ေအး- တို႔ႏွစ္ေယာက္ ေပါင္းၿပီး ဘာသာျပန္ရေအာင္ကြာ၊
ဒီစာအုပ္ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိသင္႔ၿပီ၊ ငါအရင္ ဖတ္မယ္” ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။
ေနာက္ႏွစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ႔ ဦးေက်ာ္လွႈိင္က “လြယ္လြယ္မဟုတ္ဘူး၊ ဒီစာအုပ္ကို
လုပ္ဖို႔အတြက္ခ်ည္း တို႔ေတြ အခ်ိန္ ေလးငါးလေလာက္ေပးရမယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း သေဘာတူတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မွာ သီးသန္႔
အခ်ိန္ငါးလေလာက္ ေပးဖုိ႔ မလြယ္လွတာမုိ႔ သက္ျပင္းခ်မိၾကတယ္။
ကြ်န္ေတာ္က ဆရာဦးေက်ာ္လွႈိင္ကို သခင္စိုး က်မ္းက PhD ေဒါက္တာဘြဲ႔
စာတမ္းပဲလို႔ ေျပာမိတယ္။ ဆရာက “ဟာ မကဘူး၊ အမ်ားႀကီး ပိုတယ္၊
အမ်ားႀကီးပိုတယ္” လို႔ ေရရြတ္ပါတယ္။ ေနာက္ သူက ဒီက်မ္းက တို႔လက္၀ဲေတြရဲ႕
လက္ရွိ အက်ပ္အတည္းအတြက္ ထြက္ေပါက္အျဖစ္နဲ႔ လမ္းျပႏိုင္ေကာင္းတယ္လို႔
ေျပာပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊား ဖတ္ၾကည့္တာေတာ႔
သခင္စုိးက မက္စ္၊ အိန္ဂ်ယ္ရဲ႕ အကိုးအကားေတြနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္
ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံတြရဲ႕ အမွားေတြ၊ ျမန္မာ႔ဆိုရွယ္လစ္အမွားေတြ၊
ပုဂၢလိကေျမယာပိုင္ဆိုင္ခြင္႔ရဲ႕ အေရးပါမႈေတြကို သံုးသပ္ထားပါတယ္။
(၃)-
ၿပီးခဲ႔တဲ႔ သံုးပတ္ေလာက္က ဦးျမင္႔ႏိုင္က ကြ်န္ေတာ္႔ဆီ ဖုန္းဆက္ၿပီး
သူထုတ္တဲ႔ စာအုပ္တစ္အုပ္ လက္ေဆာင္ေပးခ်င္လို႔ဆိုၿပီး ခ်ိန္းပါတယ္။
ဦးေအာင္ေမာ္နဲ႔ သူ ထုိင္တတ္တဲ႔ ၃၇ လမ္းေအာက္ ေရႊ၀ယ္ထြန္း
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို ကြ်န္ေတာ္ သြားပါတယ္။ ဆရာမုတ္သံု လက္ရာနဲ႔ စာအုပ္အနီေလး
ေပးပါတယ္။ ‘ေမာင္၀င္းေမာင္သန္း’ ဆိုသူေရးတဲ႔ ‘ေက်ာင္းသားအေရးေတာ္ပံု
၁၉၅၃-၅၄’ စာအုပ္ကို ျပန္ထုတ္တာပါ။ အမွာစာသစ္က ၇၁ မ်က္ႏွာရွည္ၿပီး၊
အေသခ်ာဖတ္ဖို႔ ဦးေအာင္ေမာ္က မွာပါတယ္။
ဦး၀င္းေမာင္သန္း
ဆိုသူကလည္း သခင္စိုးရဲ႕ တပည့္ရင္း၊ အသက္ ၈၀ ရွိၿပီး ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွာ
ေနတယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။ ဦးကိုယုတို႔ ကြ်န္ေတာ္႔အေဖတို႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြလို႔
သိရတယ္။ ေနာက္ ဦးျမင္႔ႏိုင္က ကြ်န္ေတာ္ဆီက သခင္စိုးရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္က်မ္း
ကိုလည္း ဦး၀င္းေမာင္သန္း ဘာသာျပန္ၿပီးၿပီ မလုပ္နဲ႔ေတာ႔လုိ႔ ေျပာတယ္။
အဲေတာ႔မွ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဆင္ေခါင္း ေခြးမခ်ီႏိုင္တဲ႔ အလံုးႀကီး က်သြားတယ္။
ဦး၀င္းေမာင္သန္း ဆိုသူဟာ မေခတဲ႔လူႀကီး ျဖစ္မယ္လို႔ စိတ္ထဲ ေတြးေနမိပါတယ္။
အိမ္ေရာက္တဲ႔အခါ ခ်က္ခ်င္းပဲ သူ႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသားအေရးေတာ္ပံု ၁၉၅၃-၅၄
စာအုပ္ကို ဖတ္လိုက္တယ္။ အမွာစာ ၇၁ မ်က္ႏွာမွာတင္ ၁၉၅၃-၅၄ ဗကသ၊ တကသ
ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ပါ၀င္ခဲ႔တဲ႔ ဦး၀င္းေမာင္သန္း ကို
ေလးစားသြားတယ္။ သူက သခင္စိုး မေသခင္ ဘာေတြလုပ္သြားတယ္၊ သူေရးခဲ႔တဲ႔က်မ္းက
ဘာကို ဆိုလိုတယ္၊ သခင္စိုးနဲ႔ ဦး၀င္းေမာင္သန္း ဆရာတပည့္ႏွစ္ဦး ဘယ္လို
တြဲလုပ္ခဲ႔တယ္ဆိုတာေတြ ျပန္ေရးထားပါတယ္။ ဦး၀င္ေမာင္သန္း ရဲ႕ အမွာစာသစ္
ေခါင္းစဥ္ကလည္း ထူးဆန္းတယ္။ ‘အရင္းရွင္ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီကို
၀န္ခ်ေတာင္းပန္လိုက္တဲ႔ အမွာသစ္’ တဲ႔။
(၄)-
သခင္စိုးကို
ဦးေန၀င္းအစိုးရက တရား၀င္လႊတ္ေၾကာင္း ေၾကျငာျခင္းမရွိဘဲ အင္းစိန္ေထာင္ကေန
လႊတ္လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ သခင္စိုးရဲ႕ ေရွ႕ေန ဦးကိုယုကတစ္ဆင္႔
ဦး၀င္းေမာင္သန္းကို ေခၚခိုင္းတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သခင္စိုးနဲ႔ သူ႔တပည့္
ဦး၀င္းေမာင္သန္းတို႔ ပထမဆံုးအႀကီမ္ လူခ်င္း စေတြ႔ၾကတယ္။ အရင္ကေတာ႔
ယူဂ်ီသေဘာနဲ႔ စာအဆက္သြယ္ေတြ ရွိၾကတယ္။ ေတြ႔တဲ႔ေနရာက ေရၾကည္အိုင္
ဗဟိုေထာက္လွမ္းေရးတပ္၀င္းထဲမွာ။ အဲဒီခ်ိန္ သခင္စိုးမွာ
ေနစရာအိမ္မရွိေသးလို႔ ေရၾကည္အိုင္မွာပဲ ခဏ ေနရာခ်ထားေပးတာလို႔
ဦး၀င္ေမာင္းသန္းက ဆိုပါတယ္။
ေတြ႔တဲ႔အခါ သခင္စိုးက “ခင္ဗ်ား
မျပန္နဲ႔ေတာ႔၊ ကြ်န္ေတာ္႔တို႔ အလုပ္စလုပ္ၾကရေအာင္” လို႔ ကမ္းလွမ္းတယ္။
သခင္စိုး ကိုးကား ေရးသားဖုိ႔ကို သက္ဆိုင္ရာက စာအုပ္ ၇၀၀ ေလာက္
ရွာေပးထားတယ္။ သခင္စိုးက အင္းစိန္ေထာင္မွာ ဆယ္ႏွစ္ေနခဲ႔ရၿပီး၊
ဆယ္ႏွစ္လံုးလံုး အဂၤလိပ္ဘာသာေတြနဲ႔ စာေရးခဲ႔တယ္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာပါ
ျပန္႔ေစဖို႔အတြက္ အဂၤလိပ္လို ေရးတာ။ သူေရးတဲ႔ စာေတြ အားလံုးရဲ႕ အႏွစ္သာရက
အေၾကာင္းရာ ႏွစ္မ်ဳိးထဲလို႔ ဦး၀င္းေမာင္သန္းက ေျပာပါတယ္။
ပထမအေၾကာင္းက အရင္းရွင္စနစ္ကို မျဖတ္ေက်ာ္ဘဲ ထူေထာင္ၾကတဲ႕ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ဟာ
‘ပေဒသရာဇ္ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္’ သာျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ႔အခ်က္ပါ။ ျမန္မာ႔ဆိုရွယ္လစ္၊
အာရပ္ဆိုရွယ္လစ္၊ အာရွအာဖရိက ဆိုရွယ္လစ္၊ ေတာင္အေမရိက ဆိုရွယ္လစ္၊
အားလံုးေသာဆိုရွယ္လစ္ေတြဟာ ပေဒသရာဇ္ ဆိုရွယ္လစ္ ပါပဲတဲ႔။ အဲဒီ ပေဒသရာဇ္
ဆုိရွယ္လစ္ကို လက္ေတြ႔ အနီးဆံုး ထူေထာင္ျပေနသူကေတာ႔ ဗိုလ္ေန၀င္း လို႔
သခင္စိုးက ေျပာပါတယ္။ ဗိုလ္ေန၀င္းဟာ ပေဒသရာဇ္ ဆိုရွယ္လစ္
ဒိသာပါေမာကၡႀကီးလို႔ သခင္စိုးက ေနာက္ေျပာင္ေျပာပါတယ္။
‘မက္စ္နဲ႔
အိန္ဂ်ယ္ တို႔က အစြမ္းကုန္ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးတဲ႔ အရင္းစနစ္ကို
ျဖတ္သန္းတည္ေဆာက္မွသာ လုပ္သူကို လုပ္ႏိုင္သေလာက္ ျပန္ျဖန္႔ေ၀ေပးႏိုင္မယ္႔
ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ လုပ္သူကို လုပ္ႏိုင္သေလာက္
ျပန္မေပးႏိုင္တဲ႔ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ဟာ အားလံုးၿပိဳလဲလိမ္႔မယ္’ လို႔ ယူဆေၾကာင္း
သခင္စုိးက ေျပာပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ဦးေန၀င္းေခတ္ ဥပေဒတြင္း ၀င္လာတဲ႔
သခင္စုိးဟာ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားေရးအရ ပေဒသရာဇ္ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ကို တသမတ္တည္း
ဆန္႔က်င္ေ၀ဖန္ၿပီး၊ အရင္းရွင္စနစ္ကို ျဖတ္သန္းၾကရမယ္ဆုိၿပီး
ေဇာက္ခ်ေရးသားလာခဲ႔တယ္။ အရင္းရွင္စနစ္မဟုတ္တဲ႔ လမ္းေၾကာင္းကေန
ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို သြားရင္၊ တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႔ ပေဒသရာဇ္
ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ဆိုး ပဲ အဖတ္တင္က်န္မယ္လို႔ သခင္စိုးက သံုးသပ္ပါတယ္။
ဒုတိယအေၾကာင္းက ကမၻာ႔ဒုတိယ စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္းႀကီးအေၾကာင္းပါ။ ၁၉၇၄
ေရနံသပိတ္ေၾကာင္႔ ေရနံေစ်းေတြ ခုန္တက္၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြ၊
အလုပ္လက္မဲ႔ႏွႈန္းျမင္႔တက္၊ လုပ္ငန္းေတြ ရပ္တန္႔ စတဲ႔ အက်ပ္အတည္းကို ဘယ္လို
ေျဖရွင္းမလဲ ဆိုတာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ စာအုပ္နာမည္ကိုက
‘ကမၻာ႔စီးပြားေရးအက်ပ္အတည္း ေျဖျဖတ္ေရးစံက်မ္း’ လို႔ ျမန္မာျပန္ႏိုင္ပါတယ္။
ပေဒသရာဇ္ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကေန မလႊဲမေသြ အရင္းရွင္ပါလီမန္ကို ျဖတ္ၾကရမွာက
ရာဇ၀င္လမ္းေၾကာင္းမွန္ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ႔ သခင္စိုး ေရးတဲ႔ မိတၱဴစာမူေတြကို
တပည့္ဦး၀င္းေမာင္သန္းက တည္ၿမဲ ဖဆပလဥကၠ႒ႀကီး ဦးဗေဆြနဲ႔ ဒုတိယေခါင္းေဆာင္
ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းတုိ႔ကို သြားေပးပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဦးဗေဆြက “မင္းတို႔ ဆရာႀကီး
သခင္စိုး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ဖို႔ သန္လ်င္ကေန ငါတို႔ သြားေခၚခဲ႔ၾကတာပါကြာ” လုိ႔
ေလးစားမႈနဲ႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီခ်ိန္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းကလည္း
မင္းမႏိုင္တိုက္ခန္းမွာ ရွိေနတဲ႔ သခင္စိုးဆီ မၾကာခဏ ၀င္ထြက္ေနပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းက “အလံနီေတြဟာ စြန္႔စရာရွိ သိပ္စြန္႔၊ လမ္းေၾကာင္းသစ္
ထြင္စရာရွိ အႏၱရာယ္ၾကားကထြင္။ ၿပီးေတာ႔ သူတို႔က မေကာက္က်စ္တတ္ဘူး။
အလံနီေတြနဲ႔ တြဲလုပ္စရာ ရွိရင္ က်ဴပ္လုပ္ႏိုင္တယ္” လို႔ ဦး၀င္ေမာင္းသန္း
တို႔ကို ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဦးႏုဆီကိုေတာ႔ သခင္စိုးကိုယ္တိုင္ သူ႔အယူဆနဲ႔
စာအုပ္အေၾကာင္းကို သြားရွင္းလင္းျပပါတယ္။ သခင္စိုး စာအုပ္ထုတ္ေ၀ခြင္႔
မရတာကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးႏုက သခင္စိုးကုိ ျပန္ေျပာပါတယ္။
ဦးသိန္းေဖျမင္႔ အိမ္ကုိလည္း သခင္စိုးနဲ႔ ဦး၀င္ေမာင္သန္းတုိ႔ သြားၾကၿပီး၊
ဦးသိန္းေဖျမင္႔ ဇနီး ေဒၚခင္ၾကည္ၾကည္က ေဖ်ာ္ရည္နဲ႔ ဧည့္ခံပါတယ္။ သခင္စိုးက
“ကြ်န္ေတာ္ ေထာင္ထဲ ၁၀ ႏွစ္လံုးလံုး ကိုသိန္းေဖ ဘာလုပ္၊ ဘယ္သြား၊ ဘာေရးေန
ဆိုတာေတြ အမီလိုက္ ေလ႔လာေနခဲ႔တယ္။ ေထာင္ကလြတ္ရင္ သူနဲ႔တြဲၿပီး အလုပ္ေတြ
အမ်ားႀကီးလုပ္ႏိုင္မွာပါ။ သူဆံုးၿပီး ၾကားရေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ ညာဘက္လက္
ျပဳတ္ထြက္သြားသလို ခံစားခဲ႔ရတယ္” လို႔ ေျပာရင္း သူေရးတဲ႔ စာအုပ္ကိစၥ
ရွင္းျပတယ္။
“ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုသိန္းေဖ၊ ကိုသန္းထြန္းတုိ႔က
ေယဘုယ်မွန္ခဲ႔ၾကၿပီး၊ ကြ်န္ေတာ္က ေယဘုယ် မွားခဲ႔ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔
အမွားရဲ႕ဒဏ္ သူတုိ႔ အခံခဲ႔ၾကရဆံုးပါ။ ဒီသံုးေယာက္ကိုကြ်န္ေတာ္
ေတာင္းပါခ်င္တယ္။ သူတို႔ မရွိၾကေတာ႔လို႔ ဇနီးေတြကို ေတာင္းပန္ဖို႔ပါ။
ဒါေၾကာင္႔ အခုကိုယ္တိုင္လာၿပီး ေဒၚခင္ၾကည္ၾကည္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေတာင္းပန္တာပါ”
လို႔ သခင္စုိးက ၀မ္းပန္း တနည္း ေျပာရင္း မ်က္လံုးေတြ မ်က္ရည္စ စို႔ေနတယ္။
ေဒၚခင္ၾကည္ၾကည္က ႑ေျႏၵဆည္ၿပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း “ဆရာႀကီး၊ ကြ်န္မျဖင္႔
ၾကားရတာ မယံုႏိုင္စရာပါ။ အခု သူသာရွိရင္ ဘယ္ေလာက္ ၀မ္းသာလိုက္မလဲ။
အေခ်ာင္သမားဆိုၿပီး ၀ိုင္းတုိက္လိုက္ၾကတာ ကိုိသိန္းေဖ တစ္သက္လံုး
ခံသြားခဲ႔ရပါတယ္။ မေသခင္ ေဆာင္းပါးေရးခြင္႔ေတြ ပိတ္ခံရ၊ ကြ်န္မတို႔
အႏွီမ္ခံခဲ႔ၾကရလို႔ သူစိတ္ဆင္းရဲ ေသသြားရတာပါ” လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။
သခင္စိုး ေျပာတဲ႔ စကားေတြကို တပည့္ ဦး၀င္ေမာင္သန္းက အျပန္လမ္းမွာ
စဥ္းစားပါတယ္။ ပုဂိၢဳလ္ေက်ာ္သံုးဦးက ေယဘုယ် မွန္ခဲ႔ၿပီး သူက
ေယဘုယ်မွားခဲ႔တယ္ဆိုတာ သခင္စိုး ဘယ္အေၾကာင္းရာကို ရည္ညႊန္းတာလဲ။
ေယဘုယ်မွန္တယ္၊ ေယဘုယ် မွားတယ္ဆိုတာ ဘယ္အေၾကာင္းရာကို
ျခြင္းခ်က္ထားေျပာတာလဲ။ ဦး၀င္းေမာင္သန္းက စဥ္းစားၿပီး
ျပန္သံုးသပ္ထားပါတယ္။
အတိအက်ဆိုရရင္ သခင္စိုးဟာ
‘တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရး ရယူေရး၊ အရင္းရွင္ပါလီမန္စနစ္ ထူေထာင္ေရး’ ဆိုတဲ႔
အေရးေတာ္ႀကီး ႏွစ္ဆင္႔အေပၚ အျမင္ေျပာင္းသြားတာပါ။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကိဳနဲ႔
စစ္ၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး တိုက္ေနခ်ိန္ထိ သခင္စိုးဟာ လီနင္၊ စတာလင္၊
ေမာ္စီတံုး တို႔ ဖြင္႔ဆိုက်င္႔သံုးခဲ႔တဲ႔ မက္စ္၀ါဒကို ယူခဲ႔တာပါ။
ရာဇ၀င္လမ္းေၾကာင္းမွားရဲ႕ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြကို အသည္းအသန္
ခံစားလာရခ်ိန္မွာေတာ႔ မက္စ္နဲ႔ အိန္ဂ်ယ္တို႔ရဲ႕ မူရင္း မက္စ္၀ါဒကို
လက္ခံလာေတာ႔တယ္။ မူရင္း မက္စ္၀ါဒမွာက ရာဇ၀င္လႈပ္ရွားပံု အစဥ္သံုးရပ္ရယ္၊
အရင္းရွင္စနစ္ရဲ႕ အျပဳသေဘာရယ္တို႔ကို အေလးအနက္ တင္ျပထားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
အဲဒီအျမင္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင္႔ သခင္စိုးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊
သခင္သန္းထြန္းနဲ႔ သိန္းေဖျမင္႔တို႔အေပၚ သေဘာထားပါ ေျပာင္းသြားပါတယ္။
ဦးသိန္းေဖျမင္႔နဲ႔ သခင္သန္းထြန္းတို႔ အဂၤလိပ္နဲ႔ ေစ႔စပ္၊ လြတ္လပ္ေရးကို
ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ႔နည္းနဲ႔ ရယူေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို က်င္႔သံုးတာကို ‘သပိတ္စံု
သူပုန္ထ’ လမ္းစဥ္ထူၿပီး သခင္စိုးက ျပည္တြင္းစစ္မီးကို စတင္ေမႊးခဲ႔တယ္။
လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲကုိ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျပည္မထက္ေစာ တုိက္ခဲ႔တယ္။
ဒီေနာက္မွ ဗကပက ျပည္တြင္းစစ္တိုက္ေရး လမ္းစဥ္ေနာက္ လုိက္ခဲ႔တယ္။
ေနာက္ေတာ႔ သခင္စိုးက သူ႔အမွားေတြ သိလာတယ္။ ျမန္မာနဲ႔
ကမၻာ႔တျခားေခတ္ေနာက္က်တဲ႔ ႏုိင္ငံေတြမွာပါ ေျမရွင္ ပေဒသရာဇ္ ေခတ္ေဟာင္းႀကီး
ျပန္၀င္ေနတဲ႔ ျဖစ္ရပ္ဆိုးႀကီးက ထုေထာင္းသင္ေပးလုိက္လို႔ သခင္စိုးမွာ
အျမင္သစ္ သေဘာထားသစ္ေတြ ၀င္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ သူက ‘လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးဟာ
ေအာင္ျမင္ႏုိင္ၾကပါတယ္၊ ဒီေအာင္ပြဲထက္ ရာဇ၀င္လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ
ေလွ်ာက္ႏုိင္ေရးက ပိုလို႔အေရးႀကီးပါတယ္’ လို႔ ဆုိပါတယ္။
သခင္စိုးက
ေယဘုယ်မွားတယ္လို႔ ဆုိေတာ႔ ျခြင္းခ်က္အျဖစ္ မွန္ခဲ႔တာလည္း ရွိပါတယ္။
ပထမျခြင္းခ်က္က သခင္စိုးက ဂ်ပန္မေရာက္ခင္ ကထဲက ‘အင္းစိန္စစ္တမ္း’
‘ျမင္းၿခံစစ္တမ္း’ တုိ႔နဲ႔ သေဘာထားျဖန္႔ခ်ီၿပီး ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္
ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး စစ္တမ္းေတြေရးၿပီး ဖက္ဆစ္ကို ဆန္႔က်င္ခဲ႔တယ္။
ဒုတိယျခြင္းခ်က္ကေတာ႔ တစ္ပါတီ၊ တစ္စစ္တပ္၊ တစ္ဦးတည္းေသာ ပုဂိၢဳလ္တို႔ရဲ႕
အာဏာသိမ္းပြဲေတြကို သူက တသမတ္တည္း ဆန္႔က်င္လာခဲ႔တယ္။ တတိယျခြင္းခ်က္ ကေတာ႔
ျမန္မာ႔ဆုိရွယ္လစ္၊ အာရပ္ ဆုိရွယ္လစ္၊ တရုတ္ ဆိုဗီယက္ ဆုိရွယ္လစ္ အားလံုးဟာ
ပေဒသရာဇ္ ဆိုရွယ္လစ္ေတြ ခ်ည္းပဲလို႔ ယူဆလာၿပီး သေဘာတရားနဲ႔
ဆန္႔က်င္လာျခင္းပါ။
ေနာက္ သူက မက္စ္၀ါဒအျမင္ရဆိုရင္ အာဏာသိမ္းတဲ႔
ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို အေပၚယံႏိုင္ငံေရးမွာ အေျဖရွာလို႔ မရဘူး။
အေျခခံစီးပြားေရးမွာ ရွာမွ အေျဖမွန္ရႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔
ေခတ္ေနာက္က် တိမ္ေကာလာတဲ႔ ေျမယာ ပေဒသရာဇ္ လူ႔ဆက္ဆံေရးေဟာင္းဟာ
တစ္ေခါင္းေဆာင္၊ တစ္အုပ္စု၊ တစ္ပါတီ၊ တစ္စစ္တပ္ အာဏာသိမ္းအသြင္နဲ႔
ေခတ္ေနာက္က် ေျမယာစိုက္ပ်ဳိးေရး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ျပန္ေပၚေပါက္လာမွာ
ဓမၼတာပဲလို႔ ေျပာပါတယ္။
အေရွ႕တိုင္း ရာဇ၀င္ဟာ ႏွစ္ငါးေထာင္ေလာက္
ရပ္တန္႔ေနခဲ႔တယ္။ ကုန္ထုတ္နည္းနာနဲ႔ ကုန္လုပ္စြမ္းအားမွာ ဆန္းသစ္တီထြင္
တာေတြ မရွိခဲ႔ဘူး။ အေရွ႕တိုင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ စီးပြားေရးဖြဲ႔စည္းပံုမွာ
အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ေျမယာပစၥည္းသာ ရွိခဲ႔ၿပီး၊ ပုဂၢလိကလြတ္လပ္ခြင္႔
မရွိခဲ႔ဘူး။ အေရွ႕တိုင္းမွာ ေသြးထြက္သံယို ပဋိပကၡေတြသာ ရွိခဲ႔ၿပီး
ရာဇ၀င္တက္လွမ္းေစမယ္႔႕ ေတာ္လွန္ေရးေတြ မျဖစ္ေပၚခဲ႔ဘူး။ ဒီေတာ႔
အေရွ႕တိုင္းလုိအပ္ခ်က္ဟာ ပုဂၢလိက ေျမယာပစၥည္းပိုင္ဆိုင္ခြင္႔သာ ျဖစ္တယ္လို႔
သခင္စိုးက ၾကည့္ျမင္ပါတယ္။
ေနာက္ သခင္စုိးနဲ႔ အလံနီေတြ ေျပာၾကတဲ႔
ဥပမာတစ္ခုရွိတယ္။ ဥေရာပ ႏွိပ္ကြပ္တဲ႔ အႏၱရာယ္ကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္
ကားလ္မက္စ္က မိတ္ေဆြရင္း အိန္ဂ်ယ္ ရွိရာ ၿဗိတိန္ကုိ ထြက္ေျပးခဲ႔ပါတယ္။
မက္စ္က ၿဗိတိသွ်ပါလီမန္ စာၾကည့္တုိက္မွာ ဆယ္ႏွစ္ေလ႔လာၿပီး အရင္းက်မ္း
ျပဳစုခဲ႔တယ္။ ၿဗိတိန္က ေနထိုု္င္ခြင္႔ေပးရုံမက မက္စ္၀ါဒကိုပါ
တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ခြင္႔ ေပးထားတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ‘ၿဗိတိသွ်
ဓနရွင္စနစ္သာမရွိရင္ မက္စ္၀ါဒကိုေတာင္ အေမြခံရမွာ မဟုတ္ဘူး’ လို႔
ဆုိၾကပါတယ္။
သခင္စိုးက ကြန္ျမဴနစ္ေၾကညာစာတမ္း၊ အရင္းက်မ္းအတြဲ ၃
ေျမငွားခ သေဘာတရားအခန္း၊ ျပင္သစ္ျပည္တြင္းစစ္၊ တတိယ နပိုလီယံ အာဏာသိမ္းပြဲ
စတဲ႔ စာအုပ္စာတမ္းေတြကို ကိုးကားၿပီး ေတာတြင္းမွာလည္း စာတမ္းႏွစ္ေစာင္
ေရးခဲ႔ပါတယ္။ ေနာက္ ျမန္မာနဲ႔ ကမၻာမွာ အာဏာသိမ္းပြဲေတြ
ဘာေၾကာင္႔ျဖစ္ေပၚရသလဲ ဆိုတာကို အဲဒီေဆာင္းပါးႏွစ္ေစာင္နဲ႔ ရွင္းျပခဲ႔တယ္။
သူ႔ဘ၀၊ သူ႔အရွက္၊ သူ႔ဂုဏ္သိကၡာတို႔ကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ဥပေဒေဘာင္တြင္း
၀င္လာခဲ႔တာ အဲဒီအျမင္သစ္ေတြကို တင္ျပဖုိ႔လို႔ ေျပာပါတယ္။
အလံနီကြန္ျမဴနစ္ပါတီဟာ ေရရွည္ျပည္တြင္းစစ္ကို တိုက္ခဲ႔တယ္။ ဒါဟာ ဖဆပလ
အစိုးရရဲ႕ အရင္းရွင္ပါလီမန္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခဲ႔တာ။ ဒီေတာ႔
ခါးသီးနာၾကည္းစရာေတြ ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ ေနာက္ မဆလလမ္းစဥ္ပါတီအစိုးရရဲ႕ ပေဒသရာဇ္
ထံုးစဥ္လာကို အလံနီက ပေဒသရာဇ္ထံုးစဥ္လာနဲ႔ပဲ ျပန္တိုက္ခဲ႔တယ္။ မေအာင္ျမင္ဘဲ
အလံနီကြန္ျမဴနစ္ပါတီ စစ္ရႈံးပါတီဘ၀ ေရာက္ခဲ႔ရတယ္။
ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကို ၾကည့္ရင္လည္း ၆၄ လမ္းစဥ္ကို ခ်မွတ္ခဲ႔တယ္။
စစ္ႏို္ုင္ေရး အာဏာသိမ္းေရးလမ္းစဥ္ေတြပါ။ အာဏာနီထူေထာင္ဖို႔
ေန၀င္းေဒါက္တိုင္ေတြ ျဖဳတ္ပစ္ရမယ္ဆိုၿပီး ရပ္ရြာလူႀကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို
ေသဒဏ္ေပး ရွင္းခဲ႔တယ္။ ပါတီတြင္း ေမာ္စီတံုး အေတြးအေခၚ
တရုတ္မဟာယဥ္ေက်းမႈပံုစံတူ ဘ၀ဟစ္တိုင္ လွႈပ္ရွားမႈနဲ႔ အထူးပါတီ၀င္
သိမ္းပြဲေတြ စတင္ခဲ႔တယ္။ ဒါေတြရဲ႕ အထြတ္အထိပ္အျဖစ္ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ပြဲေတြ
လုပ္ခဲ႔တယ္။ မဆလ လမ္းစဥ္ပါတီရဲ႕ ပေဒသရာဇ္ ထံုးတမ္းစဥ္လာကို ဗကပက ပိုၿပီး
ၾကမ္းတမ္းခက္တေရာ္တဲ႔ ပေဒသရာဇ္ထံုးစဥ္လာနဲ႔ ့ျပန္တိုက္ခဲ႔တယ္။
အက်ဳိးဆက္ကေတာ႔ ရႈံးနိမ္႔မႈပါပဲ။
ဒါေၾကာင္႔ သခင္စိုးက
ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ ေခတ္ေဟာင္း ထံုးစဥ္လာကို အရင္းရွင္ထံုးစဥ္လာသစ္နဲ႔သာ
တုိက္လို႔ရမယ္လို႔ အျမင္သစ္နဲ႔ တင္ျပဖို႔ ႀကိဳးစားလာခဲ႔တယ္။
အာဏာရလမ္းစဥ္ပါတီရဲ႕ ပေဒသရာဇ္ ထံုးစဥ္လာေဟာင္းကို အရင္းရွင္ ပါလီမန္
ဒီမိုကေရစီ ထံုးစဥ္လာသစ္နဲ႔သာ တုိက္ခိုက္ႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ အလံနီဟာ
စစ္ရႈံးေပမဲ႔ သေဘာတရားေရး လမ္းမွန္ ေရာက္ဖို႔ သခင္စိုးက ဒီက်မ္းေတြ
ေရးခဲ႔တာျဖစ္တယ္လို႔ ဦး၀င္းေမာင္သန္းက သူ႔အမွာစာမွာ တင္ျပထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ ၁၉၅၃- ၅၄ ဗကသနဲ႔ တကသ ေက်ာင္းသားေဟာင္း ဦး၀င္ေမာင္သန္းရဲ႕
ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ စာအုပ္က ေက်ာင္းသား လွႈပ္ရွားမႈသမိုင္း ေလ႔လာသူမ်ားအတြက္
အားကိုးအားထားျပဳစရာ အခ်က္အလက္မ်ားစြာ ရရွိမွာျဖစ္သလို၊ ၇၁ မ်က္ႏွာပါ
အမွာစာသစ္ကလည္း သူ႔ဆရာ သခင္စိုး အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ေရးထားတဲ႔
က်မ္းသံုးတြဲအေၾကာင္း မိတ္ဆက္ေပး ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (၅)-
ၿပီးခဲ႔တဲ႔
ရက္ပိုင္းက ျပင္ဦးလြင္က ဆင္းလာတဲ႔ ဆရာဦး၀င္ေမာင္သန္းကို
သမိုင္းလမ္းဆံုဘက္မွာ ဦးေအာင္ေမာ္၊ ဦးျမင္႔ႏိုင္၊ ဦးတင္႔ေဇာ္ တို႔
အုပ္စုနဲ႔ လိုက္ၿပီး သြားေတြ႔ပါတယ္။ အသက္ ၈၀ ဆိုေပမဲ႔ ပိန္ပိန္ပါးပါးနဲ႔
က်န္းမာေရး အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ အေနအထိုင္ အေတာ္ ဂရုစိုက္ပံုပါ။
သူဘာသာျပန္ထားတဲ႔ သခင္စိုးရဲ႕ က်မ္းအႏွစ္ခ်ဳပ္ လက္ေရးမူေတြကိုလည္း
ေတြ႔ရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လုပ္ဖို႔ မလြယ္တဲ႔ဟာပါ။
စာအုပ္အျမန္ထုတ္သင္႔ေၾကာင္း၊ အဂၤလိပ္လိုပါ တြဲသင္႔ေၾကာင္း
၀ိုင္း၀န္းေျပာမိပါတယ္။ ေနာက္ က်မ္းရင္းသံုးတြဲကိုလည္း ပညာရွင္ေတြ၊
ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရး တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားေတြ ေလ႔လာႏိုင္ဖုိ႔အတြက္
အဂၤလိပ္လို ထုတ္သင္႔ေၾကာင္း တိုက္တြန္းမိပါတယ္။ ေနာက္ ဦး၀င္းေမာင္သန္းက
သခင္စိုး လုပ္ကိုင္ခဲ႔ပံုေတြနဲ႔ အယူအဆေျပာင္းလဲခဲ႔ပံုေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို
အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ရွင္းျပပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ အလံနီလည္း မဟုတ္၊
ကြန္ျမဴနစ္လည္းမဟုတ္ပါ။ ကြယ္လြန္သူ ဖခင္ရဲ႕ မိ္တ္ေဆြ ႏိုင္ငံေရးသမား၊
စာေပသမားေတြကို ေလးစားၾကည္ညိုမိျခင္းမွ်ပါ။ အရင္းရွင္ပါလီမန္စနစ္ကို
တုိက္ခဲ႔တာ မွားခဲ႔ေၾကာင္း ၀န္ခ်ေရးသားတဲ႔ သခင္စိုးနဲ႔ သူ႔လူေတြကို
စာေပ၀ါသနာပါသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ သင္ခန္းစာ အမ်ားႀကီး ယူေနမိတာပါ။
ဦး၀င္းေမာင္သန္းရဲ႕ ‘ေက်ာင္းသား အေရးေတာ္ပံု ၁၉၅၃-၅၄’ စာအုပ္ကေန
စဥ္းစားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရပါတယ္။
အမွာစာဖတ္ၿပီးေနာက္ သခင္စိုးရဲ႕
အရင္းရွင္ ပါလီမန္ ထူေထာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းၿပီးမွ
ဆိုရွယ္လစ္စနစ္သြားလို႔ရမယ္ဆိုတဲ႔ အယူအဆက၊ လက္ရွိ စီးပြားေရးအက်ပ္အတည္း
ႀကံဳေနတဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ အရင္းရွင္စနစ္ ဇက္ရွိန္သတ္ဖို႔ ႏိုဘယ္ဆုရ
စီးပြားေရးပညာရွင္ ဂ်ဳိးဇက္စတစ္ခ္လစ္တို႔ ေဆာ္ဩတာေတြနဲ႔ တူေနသလားလို႔လည္း
ဆက္စပ္ေတြးမိတယ္။ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ႏွစ္ေတြမွာ အေနာက္ အရင္းရွင္စနစ္
အက်ပ္အတည္းႀကံဳရၿပီးေနာက္ ေစ်းကြက္ထဲ အစိုးရ ပံုစံသစ္နဲ႔ ၀င္ထိန္းညွိရမယ္႔
အခန္းက႑သစ္ေတြအေၾကာင္း ျပန္ေျပာလာၾကတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ သခင္စိုးရဲ႕
‘ကမၻာ႔စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္း ေျဖျဖတ္ေရး စံက်မ္း’ မွာေျပာတဲ႔
ဆုိရွယ္လစ္သြားဖို႔ အရင္းရွင္လမ္း အရင္ေလွ်ာက္ဆိုတာက စတစ္ခ္လစ္တုိ႔ရဲ႕
လက္ရွိ အရင္းရွင္စနစ္ ထိန္းညွိေရးနဲ႔ တူေနသလားလို႔။ အရင္းရွင္စနစ္
ထူေထာင္ၿပီးတဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြ အခု ဆိုရွယ္လစ္လမ္းသစ္မ်ဳိးကို
ေျပာလာတာမို႔ သခင္စုိးႀကီးကို တအံတဩ ျဖစ္မိတယ္။
ဒါ႔ထက္
ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ဦးကို သူျဖတ္သန္းခဲ႔တဲ႔ အမွားအခ်ဳိ႕ေၾကာင္႔၊
သူ႔အယူအဆအေပၚ လက္မခံႏိုင္တာေၾကာင္႔ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ သူေရးထားတဲ႔ စီးပြားေရး
ႏုိင္ငံေရး က်မ္းတစ္ခုကို ျပည္တြင္းျပည္ပ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔
မဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေလာက္ ပိတ္ပင္ထားတဲ႔ တိုင္းျပည္ကိုလည္း
ပိုမို အံဩရပါတယ္။
-ရဲျမင္႔ေက်ာ္
မူရင္း-- (မဇၩိမသတင္းစာ )
ကြန္ျမဴနစ္ေၾကာက္တဲ့
အေမရိကကို အေရာက္လာခ်င္တဲ့ ျမန္မာကြန္ျမဴနစ္ ၀ဲေၾကာင္တခ်ိဳ ့ဟာ
အေမရိကေျမကို ေျခမခ်ခင္ သံရံုးအင္တာဗ်ဴးေတြမွာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၀င္
ဟုတ္မဟုတ္.. အဲ့ဒီ၀ါဒကို သက္၀င္ယံုၾကည္သူ ဟုတ္မဟုတ္ ညာဘက္လက္ေျမွာက္
က်မ္းက်ိန္ရမယ္ ဆိုတာနဲ ့ မိမိယံုၾကည္ရာ၀ါဒကို
သံမွဳးေရွ ့မွာ ခ၀ါခ်ရတယ္။အေမရိကမွာ တႏွစ္ျပည့္ျပီးရင္ အမ်ားသူငါ
ဂရင္းကဒ္ေလွ်ာက္ခ်ိန္မွာလည္း ဂရင္းကဒ္လွ်ာက္လႊာမွာ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒကို
မယံုၾကည္ေၾကာင္း၊ပါတီ၀င္မဟုတ္ခဲ့ေၾကာင္း စာရြက္ေပၚမွာ
ခ၀ါခ်ရျပန္တယ္။၅ႏွစ္ျပည့္ျပီးလို ့ အမ်ားသူငါ
အေမရိကန္စီတဇင္ေလွ်ာက္ခ်ိန္မွာလည္း ေလွ်ာက္လႊာမွာ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒကို
မယံုၾကည္ေၾကာင္း၊ပါတီ၀င္မဟုတ္ခဲ့ေၾကာင္း စာရြက္ေပၚမွာ ခ၀ါခ်ရျပန္တဲ့အျပင္
စီတဇင္ျဖစ္ခြင့္ အင္တာဗ်ဴးခ်ိန္ အင္မီဂေရးရွင္း အရာရွိေရွ့ မွာ
ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒကို မယံုၾကည္ေၾကာင္း၊ပါတီ၀င္မဟုတ္ခဲ့ေၾကာင္း ညာဘက္လက္ေျမွ်ာက္
က်မ္းက်ိန္ရင္း မိမိႏွုတ္က ကိုယ္တိုင္ဖြင့္ဟ ခ၀ါခ်ရျပန္တယ္။(အဲဒါေတြ
ျဖတ္သန္းလြန္ေျမာက္လို ့ အေမရိကန္ စီတဇင္ ျဖစ္သြားျပီ ဆိုေတာ့မွ အဲဒီ
ျမန္မာကြန္ျမဴနစ္ေၾကာင္ ၀ဲေၾကာင္ေတြဟာ ေရာက္တဲ့ျပည္နယ္ ေရာက္တဲ့ႏိုင္ငံမွာ
ရဲရဲေတာက္ နီျပပါေတာ့တယ္။ေလလွိဳင္းေပၚမွာ -စကား၀ိုင္းေတြမွာ -ရုပ္သံ
လိုင္းေတြမွာ ရဲရဲေတာက္နီျပပါေတာ့တယ္။အေျပာအဆိုတင္ နီတာမဟုတ္ေတာ့ဘဲ
အ၀တ္အစားေတြပါ ခ်က္ခ်င္းၾကီးေျပာင္းလဲကာ
တကယ့္ကြန္ျမဴနစ္ေတာ္လွန္ေရးသမားၾကီးမ်ားပံုကို အတုခိုးကာ ၀တ္စားဆင္ယင္
ေနထိုင္ၾကလို ့ မိ္မိခ၀ါခ်ခဲ့တာေတြကို မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္
ေမ့ပစ္ၾကျပန္ပါတယ္ ။ ။ေအာ္..ေလာက ေလာက ..အတုတေထာင္ -အေယာင္တသိန္း- အပလိန္း
တသန္း..စံုလံုးကန္းေနတဲ့ ေလာကၾကီးပါ တကားလို ့ ျပည္ပေရာက္
ျမန္မာ၀ဲေၾကာင္တို ့ကို ျမင္လို ့သံေ၀ဂရမိပါတယ္
။(အိုးေ၀ေအာင္-အေမရိက-၈လပိုင္း၂၁။၂၀၁၃)
No comments:
Post a Comment