Saturday, December 29, 2012

ဂြမ္ေမာ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစကားေျပာခဲ့သည့္ စကား၀ုိင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

တိုက္ပြဲေတြ ၿပန္ၿဖစ္လာတဲ ့အခါမွာ က်ေနာ္တို ့က proposal တစ္ခုတင္ထားတယ္ ၊ ပထမအခ်က္ကေတာ ့ ဒီတိုက္ပြဲေတြရပ္ေအာင္ ေလာေလာဆယ္ဘယ္လို ဘယ္လိုလုပ္ႀကမလဲ ၊ တိုက္ပြဲေတြမရွိေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဒီကိစၥ က်ေနာ္တို ့  ေၿပာတာက အဆင္ ့၃ ဆင္ ့နဲ ့ က်ေနာ္တို ့တင္တယ္ ၊ ပထမအဆင့္ နံပါတ္ ၅ မွာက်ေနာ္က၊ အခု နီးနီးကပ္ကပ္ ၿဖစ္ေနတဲ ့ တပ္ေတြ ခြာထားရမယ္၊ အဲေတာ ့ဒီတပ္ေတြကို ဘယ္လိုခြာမလဲဆိုတဲ ့အပိုင္းကိုေဆြးေႏြးဘို ့ ႀကိဳးစားလိုက္တိုင္း အစည္းအေ၀းက ပ်က္သြားတယ္။ ဦးသန္းေအာင္တို႕နဲ ့ က်ေနာ္တို ့၃ႀကိမ္ေဆြးေႏြးတယ္။ ဦးေအာင္ေသာင္းတို ့နဲ ့ ၃ႀကိမ္၊ အခု ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းနဲ ့ ၃ႀကိမ္ ေတြ ့ျပီးသြားျပီ။ တပ္ေတြခြါဖို႕ကိစၥ ေဆြးေႏြးမယ္လို ့ ေၿပာလိုက္တိုင္း အစည္းေ၀းက ဆက္လုပ္လို ့မရေတာ ့ဘူး။ အဲဒီ လြန္ခဲ ့တဲ ့၃ႀကိမ္အလုံးက အလြတ္သေဘာေတြ႕ဆုံရတာျဖစ္လို႕ ၊ ေနာက္စတုတၳအႀကိမ္က်ေတာ ့ က်ေနာ္တို ့က တရား၀င္အစည္းအေ၀းလုပ္ရေအာင္လို႕ အစပ်ိဳး ေၿပာလိုက္တာနဲ ့ သူတို႕ဘက္က ဒီဟာကဘာျပန္ေျပာလဲဆို "ဒါ အႀကိဳညွိႏွီဳင္းေရးၿဖစ္တယ္" တဲ့။ သို ့ေသာ္လည္းဘဲ ဒီ အႀကိဳညွိႏွီဳင္းေရး ခ်ည္းဘဲလုပ္ေနတာ ဆိုလို ့ရွိရင္ အစည္းအေ၀းကေရွ ့ကိုတိုးလို ့ မရဘူး။ အဲေတာ ့ တရား၀င္အစည္းေ၀း လုပ္ရေအာင္လို ့ က်ေနာ္တို ့က ေတာင္းဆိုတယ္ ၊ဒါေပမဲ ့အခုခ်ိန္ထိ တရား၀င္အစည္းေ၀းက ၿဖစ္မလာဘူး ၊ အလြတ္သေဘာ က်ေနာ္တို ့ ဗန္းေမာ္နဲ ့ မူဆယ္ကို လာဖို႕ေခၚတယ္၊ က်ေနာ္တို ့က "အလြတ္သေဘာမဟုတ္ဘဲနဲ ့ေလာေလာဆယ္ လုပ္ေနတဲ ့ ေရႊလီျမိဳ႕မွာဘဲ တစ္ႀကိမ္တရား၀င္ အစည္းေ၀းလုပ္မယ္၊ မူတစ္ခုခ်မယ္၊ မူခ်ျပီးရင္ ျမစ္ႀကီးနားျမိဳ႕မွာ တရား၀င္အစည္းေ၀း ေနာက္တစ္ၾကိမ္ လုပ္ရေအာင္" လို ့ ေၿပာထားျပီးသား။ ၿမစ္ႀကီးနားျမိဳ႕ရဲ့ ဘယ္မွာလုပ္မယ္၊ ဘယ္သူက တာ၀န္ယူမယ္ဆိုတာအစ က်ေနာ္တို ့ ကမ္းလွမ္းထားျပီးသား။ ဒါေပမဲ ့အခုထိ တရား၀င္အစည္းေ၀းက ၿဖစ္မလာဘူး။

(ကခ်င္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကြန္ယက္မွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၂ ရက္ေန႔မွ ၂၂ရက္ေန႔အထိသြားေရာက္ခဲ့တဲ ့ ကခ်င္ေဒသခရီးစဥ္အတြင္း ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ ဒုစစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဂြမ္ေမာ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစကားေျပာခဲ့သည့္ စကား၀ုိင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)
တိုက္ပြဲေတြ ၿပန္ၿဖစ္လာတဲ ့အခါမွာ က်ေနာ္တို ့က proposal တစ္ခုတင္ထားတယ္ ၊ ပထမအခ်က္ကေတာ ့ ဒီတိုက္ပြဲေတြရပ္ေအာင္ ေလာေလာဆယ္ဘယ္လို ဘယ္လိုလုပ္ႀကမလဲ ၊ တိုက္ပြဲေတြမရွိေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဒီကိစၥ က်ေနာ္တို ့ ေၿပာတာက အဆင္ ့၃ ဆင္ ့နဲ ့ က်ေနာ္တို ့တင္တယ္ ၊ ပထမအဆင့္ နံပါတ္ ၅ မွာက်ေနာ္က၊ အခု နီးနီးကပ္ကပ္ ၿဖစ္ေနတဲ ့ တပ္ေတြ ခြာထားရမယ္၊ အဲေတာ ့ဒီတပ္ေတြကို ဘယ္လိုခြာမလဲဆိုတဲ ့အပိုင္းကိုေဆြးေႏြးဘို ့ ႀကိဳးစားလိုက္တိုင္း အစည္းအေ၀းက ပ်က္သြားတယ္။ ဦးသန္းေအာင္တို႕နဲ ့ က်ေနာ္တို ့၃ႀကိမ္ေဆြးေႏြးတယ္။ ဦးေအာင္ေသာင္းတို ့နဲ ့ ၃ႀကိမ္၊ အခု ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းနဲ ့ ၃ႀကိမ္ ေတြ ့ျပီးသြားျပီ။ တပ္ေတြခြါဖို႕ကိစၥ ေဆြးေႏြးမယ္လို ့ ေၿပာလိုက္တိုင္း အစည္းေ၀းက ဆက္လုပ္လို ့မရေတာ ့ဘူး။ အဲဒီ လြန္ခဲ ့တဲ ့၃ႀကိမ္အလုံးက အလြတ္သေဘာေတြ႕ဆုံရတာျဖစ္လို႕ ၊ ေနာက္စတုတၳအႀကိမ္က်ေတာ ့ က်ေနာ္တို ့က တရား၀င္အစည္းအေ၀းလုပ္ရေအာင္လို႕ အစပ်ိဳး ေၿပာလိုက္တာနဲ ့ သူတို႕ဘက္က ဒီဟာကဘာျပန္ေျပာလဲဆို "ဒါ အႀကိဳညွိႏွီဳင္းေရးၿဖစ္တယ္" တဲ့။ သို ့ေသာ္လည္းဘဲ ဒီ အႀကိဳညွိႏွီဳင္းေရး ခ်ည္းဘဲလုပ္ေနတာ ဆိုလို ့ရွိရင္ အစည္းအေ၀းကေရွ ့ကိုတိုးလို ့ မရဘူး။ အဲေတာ ့ တရား၀င္အစည္းေ၀း လုပ္ရေအာင္လို ့ က်ေနာ္တို ့က ေတာင္းဆိုတယ္ ၊ဒါေပမဲ ့အခုခ်ိန္ထိ တရား၀င္အစည္းေ၀းက ၿဖစ္မလာဘူး ၊ အလြတ္သေဘာ က်ေနာ္တို ့ ဗန္းေမာ္နဲ ့ မူဆယ္ကို လာဖို႕ေခၚတယ္၊ က်ေနာ္တို ့က "အလြတ္သေဘာမဟုတ္ဘဲနဲ ့ေလာေလာဆယ္ လုပ္ေနတဲ ့ ေရႊလီျမိဳ႕မွာဘဲ တစ္ႀကိမ္တရား၀င္ အစည္းေ၀းလုပ္မယ္၊ မူတစ္ခုခ်မယ္၊ မူခ်ျပီးရင္ ျမစ္ႀကီးနားျမိဳ႕မွာ တရား၀င္အစည္းေ၀း ေနာက္တစ္ၾကိမ္ လုပ္ရေအာင္" လို ့ ေၿပာထားျပီးသား။ ၿမစ္ႀကီးနားျမိဳ႕ရဲ့ ဘယ္မွာလုပ္မယ္၊ ဘယ္သူက တာ၀န္ယူမယ္ဆိုတာအစ က်ေနာ္တို ့ ကမ္းလွမ္းထားျပီးသား။ ဒါေပမဲ ့အခုထိ တရား၀င္အစည္းေ၀းက ၿဖစ္မလာဘူး။

(ကခ်င္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကြန္ယက္မွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၂ ရက္ေန႔မွ ၂၂ရက္ေန႔အထိသြားေရာက္ခဲ့တဲ ့ ကခ်င္ေဒသခရီးစဥ္အတြင္း ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ ဒုစစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဂြမ္ေမာ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစကားေျပာခဲ့သည့္ စကား၀ုိင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)

No comments: