အင္တာနက္ႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႔ ကမာၻတခြင္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ လည္ပတ္သြားလာ ဆက္သြယ္လို႔ရေနတဲ႔ ေခတ္ႀကီးမွာ နထို႔ပလို႔ရြာက ဂ်ာေအးတို႔ ေဗြးတုတ္တို႔လည္း အိုင္လပ္ဖ္ယူ ေလာက္ကေတာ႔ မိုးသန္းအိုင္ကန္ေဆး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ က်ဳပ္တို႔ဗမာေတြေလာက္ သင္လြယ္တတ္လြယ္တာလည္း ဗမာေတြပဲ ရွိပါလိမ္႔မယ္။ ဂ်ပန္အစ ပန္းကန္ကဆိုတဲ႔ ေခတ္တုန္းကလည္း ခြန္းနိခ်ိ၀ ေယာေဒါရွိ တတ္ခဲ႔တာပဲ။ အညာကဆေရာ္တို႔ အိုပတို႔ေခတ္ေကာင္းလာေတာ႔လည္း အေမရိကမွာရွိတဲ႔ ဆူရွီေစ်းကြက္ႀကီးကို ဗမာေတြကပဲ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားႏိုင္ခဲ႔သ
ႏိုင္ငံတစ္ခု လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ ကိုယ္ပိုင္ဘာသာစကား၊ စာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈရွိမွသာ အဆင္႔အတန္းျမင္႔ခဲ႔တဲ႔ လူမ်ဳိးလို႔ အကဲခတ္သတ္မွတ္ပါတယ္။ အေမရိကန္၊ ၾသစေၾတးလ်၊ ကေနဒါတို႔ေတာင္မွ အဲဒီလို ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြ မရွိခဲ႔ဘူးေလ။ ျမန္မာေတြဆိုတာကေတာ႔ အာရွတိုက္မွာ အင္မတန္ လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္းတဲ႔ အင္အားႀကီးႏိုင္ငံႏွစ္ခုအၾက
အဲသေလာက္ နားေ၀း အေနစိမ္းေနတဲ႔ ျမန္မာလူငယ္ကေလးေတြကို သူတို႔အလြယ္တကူ နားလည္ခံစားႏိုင္မယ္႔ ျမန္မာကဗ်ာကေလး တစ္စုံနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ပါ႔မယ္။ လူငယ္ဘာ၀ ခ်စ္ေရးႀကိဳက္ေရး လြမ္းေရးေမွ်ာ္ေရးေတြကို စာဖြဲ႔လာခဲ႔တဲ႔အထဲမွာ ဒီကဗ်ာကေလးႏွစ္ပုဒ္ကေတာ႔ စာဆိုတစ္ဦးတည္းက လူႏွစ္ဦးအတြက္ အျပန္အလွန္ေရးဖြဲ႔ေပးထားတဲ႔
ခ်စ္၍ေခၚသည္ လိုက္ေတာ္မူခဲ႔
မေျပာင္းႏြဲ႔ႏွင္႔ အံ႔ဖြယ္အတိ
တိုင္းမသိသား ျပည္ႀကီးတန္ဆာ
ကန္နႏၵာမူ ရာဇာမ်ားပန္း
မွန္နန္းမ်ားရွင္ ဖန္စီရင္၍
ညာခြင္ေခ်ာင္းရိုး ကိုးဆယ္႔ကိုးက
ေရမိုးယွက္လည္ စီးလာသည္ကို
ဆီးဆည္သယ္ဖို႔ ေတာင္ကဲ႔သို႔ပင္
မို႔မို႔ညိဳေယာင္ သင္းကန္ေပါင္ႏွင္႔
ေရေတာင္ေမာက္သာ လြမ္းဖြယ္သာသည္
ေရာက္ခါျမင္ေတာ္မူလိမ္႔မည္ ….။
ပဒုံမင္းသားဟာ အေလာင္းမင္းတရားရဲ႔ သားေတာ္ငယ္တစ္ပါးျဖစ္ၿပီး ညီအကိုတေတြ ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္ နန္းစံရမယ္လို႔ ခမည္းေတာ္ အမွာစကားကို ဆင္ျဖဴရွင္လက္ထက္ကစၿပီး အရူးကြက္နင္းလို႔ ကိုယ္႔သားကိုယ္ နန္းတင္ခဲ႔ရာက စဥ္႔ကူးမင္း၊ ေဖာင္းကားစားတို႔နဲ႔ နန္းတြင္းေရးေတြ ရႈပ္အလာမွာ ေရႊဘိုကိုထြက္လို႔ ထီးနန္းလုပ္ၾကံရပါသတဲ႔။ ဒီအခါမွာ ငယ္ရည္းစားျဖစ္တဲ႔ မယ္လြန္းမယ္ကို “တူတူလိုက္မလား သြားမယ္ ေမ” လို႔ စိတ္လည္လာေအာင္ ေရႊဘိုရဲ႕ သာယာပုံေတြနဲ႔ ျမဴဆြယ္ဖိတ္ေခၚတာေပါ႔။ ဒီအခါမွာ မယ္လြန္းမယ္ဘက္ကလည္း မိန္းကေလးတို႔ဘာ၀ “ေအးသာေရ .. ေကာက္ရိုးပုံ” လို႔ေခၚလိုက္တာနဲ႔ ေစြ႔ကနဲပါမသြားပဲ “လိုက္ေတာ႔ လိုက္ခ်င္ပါရဲ႔။ ဒါေပမယ္႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားရတာလည္း မဟုတ္ေသးပဲနဲ႔ လိုက္ေသးပါဘူး။ ေနာက္ေနာင္ခါမွပဲ လိုက္ေတာ႔မယ္” လို႔ မူတူတူကေလးလုပ္ေနတာကို ဒီလို ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။
ခ်စ္၍ေခၚရာ လိုက္ခ်င္ပါလည္း
ေနာ္ဇာေရႊကုံး တစ္ခိုင္လုံးကို
လုံးလုံးမယ္ေထြး မပိုင္ေသးခဲ႔
မေ၀းဘူးဆို ၿမဳိ႔ေျမာက္ဟိုတြင္
ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ေလာက္ ကန္ေပါင္ေမာက္ႏွင္႔
ယင္ေသာက္ရုံမွ် ျမဴမက်သား
ခ်မ္းျမေရၾကည္ ၾကာငါးမည္လည္း
ေထာပည္ဟင္းရမ္း ျဖဴးေျပာက္မႊန္းလွ်က္
ဆြတ္လွမ္းမလြယ္ ကုံးသီသြယ္သို႔
လြမ္းဖြယ္သာယာ ကန္ေတာ္မွာသည္
ေရာက္ခါျမင္ရေပလိမ္႔မည္..။
ဒီကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ရဲ႔ ဆိုလိုရင္း အၾကမ္းဖ်င္းေလာက္ကို ေနွာင္းေခတ္ေတးေတြတုန္းက ေအာင္ရင္နဲ႔ ေမဆြိတို႔ ျပန္ဆိုထားတဲ႔ သီခ်င္းကေလးလည္း ၾကားဖူးၾကမလားမသိပါဘူး။ “ခ်စ္၍ေခၚမည္ လိုက္ေတာ္မူခဲ႔ မေျပာင္းႏြဲ႕နဲ႔ကြယ္ ေမာင္တို႔ဆီ ၿမဳိ႔ႀကီးျပႀကီးမို႔ စည္ကားလြန္းလွတယ္..” ဆိုတာေလ။ သူကေတာ႔ “ေဖေဖခ်စ္ရပါေစမယ္” တို႔ “ေမေမခ်စ္ရပါေစမယ္” တို႔ ပါတာေပါ႔။ ဆရာႀကီးေသာ္တာေဆြကလည္း ဆရာမႀကီးေဒၚၾကည္ေအးကို ကေဗ်ာင္ကဗ်က္စပ္ၿပီး က်ီစယ္ခဲ႔တာ ဖတ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။ “ခ်စ္၍ေခၚမည္ လိုက္ေတာ္မူခဲ႔ အရက္ေလွ်ာ႔ေသာက္” ဆိုတာပဲ မွတ္မိေတာ႔တယ္။ အရင္ေခတ္တုန္းကေတာ႔ တကၠသိုလ္မွာ အင္မတန္ေခတ္စားတဲ႔ ကဗ်ာေလးေတြ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ နားမလည္စရာ ေပါရာဏေတြ လူအထင္ႀကီးေလာက္စရာ ခန္႔ခန္႔ညားညားႀကီးေတြမပါပဲ
ေဒါက္တာစိုးမင္း
(မွတ္ခ်က္။ မ်က္ရႈႏွစ္ပတ္လည္အတြက္ စာမူေတာင္းခံခဲ့တဲ့သူေတြအထဲ
source: မ်က္ရႈ ေဆာင္းပါး
http://www.myatshu.com/
No comments:
Post a Comment