Tuesday, October 2, 2012

ကရင္ကရင္ ဘယ္လုိထင္ ~ ေစာက္ရမ္းပဒဲေကာ အရိပ္ေတြျမင္



  ေခါင္းစဥ္ၾကမ္းေတာ့ လန္႔သြားၾကမလား မသိဘူး ။
   အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္ဖင္ကိုယ္လွန္ျပရတာ သိပ္ေကာင္းလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ ။ အထူးသျဖင့္
ကရင္လို ေရးဖို႔အဆင္မေျပလို႔ လူလယ္ေခါင္ထြက္ၿပီး လွန္ရတာ ပိုမေကာင္းတာေတာ့ အေသ
ခ်ာ ။ ဒါေပမယ့္ ဆိုေရးက ရွိလာခဲ့ၿပီကိုး ။ 

 တစ္ေလာကေတာ့ မန္းေရာဘတ္ဇံတစ္ေယာက္ ကလို႔ထူးေဘာ ဥကၠဌရာထူးကေန ေရြ႕
ေလ်ာသြားတယ္ ။ (လင့္)
 ခုတစ္ခါ ဘားအံမွာ ဆက္ဆံေရးရံုးဖြင့္ဖို႔ KNU နဲ႔ KNLA တို႔ သိပ္အဆင္ေျပၾကပံုမရ ။ (လင့္)

   ဘာေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီလဲ ။ အျမင္မေတာ္ေတာ့လို႔ တစ္ေယာက္ထဲအျမင္ကို ေျပာၾကည့္ပါမယ္ ။

   ကရင့္အဖြဲ႕စည္းေတြ ခုလိုျဖစ္ေနၾကတာကို ႏြားကြဲရင္က်ားကိုက္မယ္တို႔ ၊ ဟသၤာကိုးေသာင္း
ဇာတ္ခင္းတာတို႔ ၊ စစ္အာဏာရွင္ေတြက ေသြးထိုးခြဲထုတ္တာတို႔ဆိုတဲ့ ဖန္တစ္ရာ ရိုးအီေနတဲ့
စကားေတြနဲ႔ မခိုင္းႏိႈင္းခ်င္ဘူး ။

   အရွင္းဆံုးနဲ႔ အတိုဆံုးေျပာရရင္ - လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႕စည္းတစ္ခုမွာ ႏိုင္ငံေရး
ဦးေဆာင္သူနဲ႔ စစ္ေရးအေကာင္ထည္ေဖၚသူေတြဆိုတာ တြဲလ်က္ရွိတဲ့ အမႊာပူးေတြေခၚေခၚ ၊
ခ်က္ႀကိဳးဆက္ေနတယ္ ေျပာေျပာ ၊ ပိုင္းျခားလို႔ မရစေကာင္းဘူးဆိုဆို အတူတူပါပဲ ။

   ဒီေတာ့ ကြဲၾကမယ္ ခြဲၾကမယ္ဆိုရင္ ဘာနဲ႔တူမလဲ ….
   က်ေနာ့္ကိုယ္ပိုင္ အေတြးအရေတာ့ ဒီလိုကြဲတာဟာ ရုပ္နဲ႔ နာမ္ (ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ ဝိညာဥ္) ႏွစ္ခု
ကို ခြဲထုတ္လိုက္တာနဲ႔ သြားတူပါတယ္ ။

   အေငြ႕သေဘာေဆာင္တဲ့ နာမ္ဟာ ဦးေဆာင္မႈေတြ ေပးႏိုင္ေပမယ့္ ထိေရာက္တဲ့ လက္ေတြ႕
လုပ္ငန္းေတြ ဖက္မွာေတာ့ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္လွသလို ၊ တစ္ဖက္က ရုပ္ခႏၶာဟာလည္း နာမ္ကို
ထုတ္လိုက္တဲ့အခါ ရုပ္ရွင္ထဲက Zombie တို႔ Vampire တို႔လိုပဲ စြမ္းအားအင္မတန္ျမင့္ၿပီး လြယ္
လြယ္နဲ႔ ဖ်က္ဆီးလို႔မရေပမယ့္ ၊ အသိမဲ့ အေတြးေခၚမဲ့တာေၾကာင့္ သူတို႔အတြက္လမ္းဆံုးဟာ
တိုတတ္ပါတယ္ ။

   မခြဲျခားေကာင္းတာကို ခြဲျခားလိုက္တာနဲ႔ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးရဲ့ ပ်က္စီးရာလမ္းဟာ အာမခံခ်က္ေတြ
ရွိသြားပါၿပီ ။

"ပႆနာက သူတို႔ကို ေလးစား မွီခို ေမွ်ာ္လင့္ေနသူေတြ ၊ သူတို႔ကိုယ္စားျပဳတယ္ ဆိုသူ
ေတြနဲ႔ သူတို႔အေပၚ တည္မွီေနတဲ့ အနာဂါတ္ေတြပါ ။"

   ဒါေတြကို အျပည့္အစံုထည့္မတြက္ပဲ ထင္ရာစိုင္းၾကရင္ေတာ့ က်ေနာ့္ေခါင္းစဥ္လို ေစာက္ရမ္း
ပဒဲေကာ အရိပ္အေယာင္ေတြ ျမင္ရတယ္ဆိုတယ္ လြန္မလား ။

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
  ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အဖြဲ႕စည္းတစ္ခုလံုးကိုျခံဳၿပီး ေစတနာေရွ႕ထား ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္ ။
  ဒါေပမယ့္ လူႀကီးသူမနဲ႔ လက္လွမ္းမီသူေတြက အဖြဲ႕စည္းမွာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြ ဗလပြနဲ႔မို႔
ဘယ္ကစေျပာရမွန္း မသိဘူးလို႔ ဆိုသူေတြက မ်ားပါတယ္ ။ ဒါကိုေထာက္ၿပီး ေျပာခ်င္တိုင္း
ေျပာလို႔လည္း မေကာင္းျပန္ေလေတာ့ အေပၚယံလွ်ပ္ၿပီးပဲ ေျပာပါ့မယ္ ။

  ပထမ ကြဲကြာခြဲခြာတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ခင္ကပဲ ပိုကာကြယ္ဖို႔ လြယ္ပါတယ္ ။ အဖြဲ႕စည္းတစ္ခု
အတြင္း တစ္က႑နဲ႔တစ္က႑ ေလးစားနားလည္ ေဖးမကူညီမႈေတြ အျပန္လွန္ထားတဲ့ အေလ့
အထ ထန္းသိမ္းႏိုင္ၾကရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ ။ “လူကိုဖယ္ၿပီး မူကိုတည္”ရင္ ကြာဟမႈေတြ
မေစ့စပ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ တစ္ေနရာမွာေတာ့ အခ်င္းခ်င္း တြဲဆက္ေနႏိုင္ပါလိမ့္မယ္ ။

  ခုမေတာ့ မ်ားမၾကာခင္က အဖြဲ႕စည္းကို ခပ္ၾကပ္ၾကပ္ဆုပ္ကိုင္မယ့္သူ မရွိေတာ့တာေၾကာင့္
ပြင့္လင္းၿပီး အမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ႏိုင္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းသစ္တစ္ခုကို ဖန္တီးေလွ်ာက္
လွမ္းဖို႔ အခြင့္လမ္း ပြင့္ခဲ့တယ္ ။ တစ္ကယ္တန္းက် ဒီအခြင့္လမ္းကို လက္လႊတ္လိုက္ၾကၿပီး
ကိုယ္ပိုင္အစြဲေတြကို ေရွ႕တန္းတင္ လာၾကသလား ။ တစ္မိသားစု ၊ တစ္ရြာ ၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႕အ
ေရးေတြမ်ား လုပ္ေနၾကသလား ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္စရာေတြ ျဖစ္လာၿပီ ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကို
ယိုးမယ္ဖြဲ႕ၿပီး ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မႈေတြကို စြန္႔ပစ္လိုသူေတြရွိရင္ေတာ့ ကိုယ့္လည္ပင္းကိုယ္
ႀကိဳးကြင္းစြပ္မိသလို မိုက္မဲရာက်ပါလိမ့္မယ္ ။

   တစ္ဖက္မွာကလည္း စစ္ေရးမွာ တာဝန္ထမ္းသူေတြဟာ ေပးဆပ္မႈအမ်ားဆံုး ရွိခဲ့ၾကတဲ့အပိုင္း
ကို အသိမွတ္ျပဳဖို႔ လိုေပမယ့္ ၊ ငါတို႔သာ အေရးအပါဆံုး ငါတို႔လုပ္ရင္ အားလံုးျဖစ္တယ္လို႔ စိတ္
ထားေတြမ်ား ဝင္လာၾကသလားလို႔ သံသယျဖစ္ေစတဲ့ အျပဳမူေတြက ျမင္လာရျပန္တယ္ ။

  ဒီေနရာမွာ စစ္ေရးေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ျပည္မက စစ္အာဏာရွင္ေတြ လုပ္ခဲ့သလိုပဲ “ငါတို႔မွ
ငါတို႔”ဆိုရင္ေတာ့ အေတာ္ျပႆနာရွိလာၿပီ ။ ကိုယ္ ကိုယ္စားျပဳဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနသူေတြ ဒုကၡေရာက္
ခဲ့ၾကရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကိုလ်စ္လ်ဴၿပီး ၊ ကိုယ့္ကို ဒီအေျခေနေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးခဲ့တဲ့သူေတြကို
အတုခိုးသလို ျဖစ္ေနမွာေသခ်ာတယ္ ။ လက္နက္နဲ႔ လုပ္ႏိုင္တဲ့အရည္ခ်င္း ရွိရံုနဲ႔လည္း အားလံုး
ကို ကိုယ္စားမျပဳပါ ။ ဒီၾကားထဲ ျပည္သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီးမွ လုပ္တာပါလို႔ ဆင္ေျခေပးသူမ်ားပါ
ရွိလာရင္ေတာ့ အေတာ့္ကို လြဲေနၿပီလို႔ ေျပာရမယ္ ။

  အရင္ေျပာခဲ့ဘူးပါတယ္ ။ ကရင္လူမ်ိဳးေတြ အေျခခ်ရာ ေနရာေတြဟာ အမ်ားႀကီးကြဲေနပါတယ္။
ျပည္တြင္းျပည္ပနဲ႔ နယ္စပ္ဆိုၿပီ အၾကမ္းဖ်င္းခြဲလို႔ရရာမွာ ျပည္တြင္းမွာေတာင္ ေရေျမ ဆက္စပ္မႈ
အရ တနသၤာရီ ၊ မြန္ ၊ ကရင္ျပည္နယ္နဲ႔ ပဲခူးတိုင္းမွာ ေနသူေတြနဲ႔ ရန္ကုန္ ၊ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေနသူ
ေတြလို႔ ထပ္ခြဲႏိုင္တယ္ ။ ျပည္ပမွာလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္းမွာတင္ ရွိေနတဲ့ သိန္းခ်ီတဲ့သူေတြနဲ႔ အ
ျခားႏိုင္ငံေပါင္းစံုကို ေရာက္ေနသူ ေတြဆိုၿပီး ခြဲႏိုင္ေသးတယ္ ။

  ေသခ်ာတာက အဲဒီထဲက ကရင္စကားတတ္တတ္ မတတ္တတ္ ၊ ဒံုးကလို႔တတ္တတ္ မတတ္
တတ္ ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကရင္လို႔ မသတ္မွတ္ပဲ အျခားလူမ်ိဳး အျခားႏိုင္ငံသားလို႔ပဲ ခံယူယူ သူတို႔ရဲ့
အသားေရ ၊ အေလ့ထ ၊ ေမးရိုးကားကား ေျခသလံုးႀကီးႀကီးေတြကို ေျပာင္းလဲလို႔မရပါဘူး ။ သူတို႔
ကိုယ္ကိုသူတို႔ ကရင္လို႔မေျပာလဲ ကရင္ေတြပါပဲ ။

  အဲဒီေတာ့ အဲသည္လူစုေတြထဲက ဘယ္အစုကို ဘယ္သူေတြက တိုင္ပင္ၿပီးၿပီလဲလို႔ ေမးစရာရွိ
လာတယ္ ။ အခ်ိဳ႕အဖြဲ႕စည္းေတြက သူတို႔ထိန္းခ်ဳပ္ရာေျမထဲမွာ လူထုကို ေမးၿပီးၿပီ တိုင္ပင္ၿပီးၿပီ
လုိ႔ ဆိုႏိုင္ၾကတယ္ ။ ဟုတ္ၿပီ .. ဒါဆို က်န္တဲ့သူေတြကေကာ ကရင္ေတြ မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူး
လား ။ က်ယ္ျပန္႔တဲ့အျမင္ ရဖို႔ခက္ေနတဲ့ နယ္ေျမတစ္ခုက နယ္ေျမခံလူထုကို တိုင္ပင္ရံုနဲ႔ လူထု
တစ္ရပ္လံုး ၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးလံုးကို ကိုယ္စားျပဳမယ့္ စကားေတြ ေျပာဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ အေထြ
ထူး ရွင္းျပစရာလိုမယ္မထင္ဘူး ။ ဒါေတြဟာ ပကတိ သဘာဝေတြနဲ႔ အရွိတရားေတြပဲ ။ ဒါေတြ
ကေန ေသြဖည္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဗိုလ္ေစာက္ရမ္းေတြလို႔ပဲ ရွင္းရွင္း နာမည္တပ္ရေတာ့မယ္ ။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


   လုပ္ခ်င္ရာကို အရမ္းအရမ္းလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေလးႏွစ္ခုကို နမူနာေျပာခ်င္တယ္ ။

   ပထမက ေစာဘဦးႀကီးရဲ့ ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္ ။
   သူ႕ကို ရန္သူက က်ားကုတ္က်ားခဲ လိုက္ခဲ့သလို ၊ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ေနာက္ဆံုးက်ည္ဆံ
တစ္ေတာင့္အထိ အကာကြယ္မယူပဲ မတ္တပ္ရပ္ရင္ဆိုင္ၿပီး သူရဲေကာင္းတစ္ေယာက္ပီသစြာ စံ
နမူနာျပသြားခဲ့တယ္ ။

   ဒီလိုေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ အလဟႆျဖစ္ေအာင္ ဘယ္သူေတြ လုပ္ခဲ့သလဲ ။ အေတာ္
မ်ားမ်ားက သစၥာေဖါက္ ကရင္တစ္ေယာက္ေၾကာင့္ဆိုၿပီး အျပစ္ဖို႔ၾကတယ္ ။ ေမးစရာက အဲသည္
သစၥာေဖါက္ဆိုသူဟာ ေစာဘဦးႀကီးကိုေတာင္မွ သိခဲ့ရဲ့လား ။ ေနာက္တစ္ခုက အဲသည္လူက
ကရင္အခ်င္းခ်င္းကိုစိတ္နာၿပီး ရန္သူတပ္ကို သတင္းသြားေပးရေလာက္ေအာင္ ဘယ္သူ ဘာ
အေၾကာင္းေတြက ဘယ္လိုတြန္းပို႔ခဲ့သလဲ ။ အေသးစိတ္ကို ေနာင္ထြက္လာမယ့္ မွတ္တမ္းစာ
အုပ္ေတြမွာ ပါလာေကာင္း ပါလာမွာမို႔ အက်ယ္မခ်ဲ႕ခ်င္ေပမယ့္ လိုရင္းကေတာ့ ေစာဘဦးႀကီးနဲ႔
အတူလိုက္လာခဲ့သူေတြရဲ့ မဆင္မျခင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ပါ ။

   ဒုတိယတစ္ခု ။
   ကရင္ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ ။ သူ႕ရဲေဘာ္ရဲဘက္ အခ်င္းခ်င္းေတြရဲ့ ရက္ရက္စက္
စက္ စြပ္စြဲသတ္ျဖတ္တာကို ခံခဲ့ရတယ္ ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ေက်ာင္းကျပန္လာတဲ့ သူရဲ့သား
က အကြယ္အကာေတြေနာက္ကေန ေခ်ာင္းၾကည့္ၿပီး ေတြ႕သြားခဲ့တယ္ ။ အက်ိဳးဆက္က လက္
နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး မ်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ ဒီေက်ာင္းသားေလး ၿမိဳ႕ေပၚတက္သြားခဲ့တယ္ ။ အရြယ္
ေရာက္ေတာ့ ရန္သူ႕တပ္ထဲဝင္ၿပီး တစ္သက္လံုး တာဝန္ေက်ေက် စစ္မႈထမ္းေပးခဲ့ေတာ့တယ္ ။
သူ႕ရဲ့ သားသမီးေတြလက္ထက္မွာ ဒီအမုန္းမီး တန္႔သြားခဲ့ၿပီး ဘားအံ မဲေဆာက္ေတြမွာ က်င္
လည္ေနၾကေပမယ့္ ေမ့ေပ်ာက္ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ။ ေသတစ္ပန္ သက္တစ္ဆံုး ဒီအသိကို
သယ္သြားၾကမွာပဲ ။

   ဒီျဖစ္ရပ္ႏွစ္ခုလံုးမွာ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့တာလို႔ လုပ္ရပ္အတိက်ေတြကို ဇာတ္ရွိန္
ျမင့္ေအာင္ စာမဖြဲ႕ခ်င္ေပမယ့္ ထင္ရာစိုင္းခဲ့ၾကတဲ့ ကရင္ေတြရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ အရိပ္အမြက္ေတာ့
ပံုေပၚလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္ ။

   ဒီေတာ့ ခုေကာ .. ဒီလိုစရိုက္မ်ိဳးေတြ ေနာက္မွာက်န္ခဲ့ၿပီလား … ဖက္တြယ္ၿပီး ဆက္သယ္လာ
တုန္းလား ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဖက္တြယ္ထားသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနေသးတာပဲ ။ ထစ္
ကနဲဆို သစၥာေဖါက္လို႔ စြပ္စြဲခ်င္ၾကတယ္ ။ ဒီေလာက္နဲ႔မၿပီးပဲ အဲဒီလို အလြယ္သတ္မွတ္လိုက္
သူေတြအေပၚ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြလည္း လုပ္တတ္ၾကေသးတယ္ ။ ဒီၾကားထဲ ေခ်ာင္းေနတဲ့ ဒလန္
ေတြက အဆင္းမွာ ဘီးတပ္ေပးလိုက္ရင္ ရႉးရႉးရွားရွားနဲ႔ အသိစိတ္ေတြက ေပ်ာက္ခ်င္ၾကတယ္ ။ 
ဒီေတာ့  ဒါေတြကို ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုးမေတာ့ ေအးေအးမေနႏိုင္တဲ့ကိုယ္ပါ ထင္ရာ
စိုင္းသမားေတြထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္ရၿပီ ။

   ကရင္ရယ္လို႔မွေတာ့မဟုတ္ ၊ ဘယ္လူမ်ိဳး ဘယ္ဘာသာကိုမွ မထိခိုက္ မပ်က္စီးေစခ်င္ေပမယ့္ ၊
ကိုယ့္အရင္းခ်ာမို႔ နာနာေထာင္းေတာ့ ခံရခက္သူေတြလည္း ရွိလိမ့္မယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ၊
အားနည္းခ်က္နဲ႔ ေကာင္းေအာင္ျပင္ဆင္ စရာေတြရွိရင္ ျမင္ရင္ အခ်င္းခ်င္းေျပာတာက ပိုသင့္ေတာ္
တယ္လို႔ ထင္တယ္ ။ ရွမ္းေတြရဲ့အားနည္းခ်က္ကို ကရင္ကသြားေျပာရခက္သလို ၊ ဗုဒဘာသာေတြ
လြဲေခ်ာ္ေနတာေတြရွိရင္ ဟိႏၵဴေတြက ဝင္ေျပာေပးဖို႔ မသင့္သလိုပါပဲ ။ ဒီလိုအယူအဆေတြကို အ
ေျခခံၿပီး ကိုယ့္ကရင္အဖြဲ႕စည္းေတြအေပၚ တတ္ႏိုင္သမွ် ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေထာင္းထုတာကို နား
လည္ေပးႏိုင္ၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္ ။

=========================

   ဒီေနရာမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ပို႔စ္က မွတ္ခ်က္တစ္ခုကို ျပန္တင္ျပခ်င္တယ္ ။

   သိလာၾကံဳလာခဲ့သမွ်ကို မူတည္ၿပီး ျခံဳငံုေျပာရရင္ -
ကရင္ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆင့္ဆင့္မွာ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြျဖစ္ခဲ့တယ္ ၊ ဒါေပမယ့္
ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းေတြ မျဖစ္ခဲ့ၾကဘူး ။ စစ္တိုက္ေကာင္းသူေတြျဖစ္တယ္ ၊ ဒါေပ
မယ့္ စစ္ႏိုင္ေအာင္တိုက္တတ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္မလာခဲ့ၾကဘူး 
လို႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရပါလိမ့္မယ္ ။

*************************************

   ဘယ္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အားလံုး ကုန္ဆံုးေနသလားဆိုရင္ေတာ့ … မကုန္ေသး မဆံုး
ေသးပါဘူးလို႔ ဆိုရမယ္ ။ ကံ ဥာဏ္ ဝိရိယေတြအေပၚမူတည္ၿပီး သမိုင္းကို ျပင္ဆင္ဖို႔ လမ္းေၾကာင္း
ေပးႏိုင္တာေလးေတြ ရွိတယ္ ။ သေဘာထားေသာ္၄င္း လက္ေတြ႕ေသာ္၄င္း ကြဲကြာခြဲခြာတယ္ဆို
တာကို ေပါင္းစုစည္းရံုးဖို႔ အခြင့္လမ္းတစ္ခုအျဖစ္ သေဘာထားႏိုင္ အေကာင္ထည္ေဖၚလို႔ ရႏိုင္
တယ္ ။

   အဲဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သီအိုရီ(ပံုေသနည္း)တစ္ခု ေျပာျပခ်င္တယ္ ။ “စနစ္တက် ကစဥ့္
ကလ်ားျဖစ္ျခင္း” လို႔ ေခၚႏိုင္ပါတယ္ ။ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္နဲ႔ ဆက္စပ္လို႔မရေလာက္ေအာင္ ကြဲျပား
ျဖစ္တည္ လုပ္ကိုင္ေနၾကေပမယ့္ အေသခ်ာ ျခံဳငံုသံုးသပ္ျမင္ႏိုင္ရင္ အရာရာဟာ သူ႕အစုနဲ႔သူ စ
နစ္တက် ေဘာင္အတိုင္းတာ တစ္ခုအတြင္းမွာသာ ပရမ္းပတာျဖစ္ေနၿပီး အားလံုးရဲ့ ဦးတည္ရာ
လမ္းေၾကာင္း ၊ သေဘာသဘာဝနဲ႔ ရလဒ္ေတြမွာ တစ္ထပ္ထဲနီးပါး ရွိေနတတ္တဲ့ အေျခေနတစ္
ခုနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပံုေသနည္း အဆိုျပဳခ်က္တစ္ခုပါ ။ တစ္စုတစ္စည္းထဲ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ၾကတဲ့
အေနထားမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အေနထားျဖစ္စဥ္တစ္ခု လို႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္ ။

   ဆက္စပ္ေျပာလို႔ရတာက ေသခ်ာၿပီး တူညီတဲ့တဲ့ ဦးတည္ခ်က္တစ္ခုဆီကို တစ္ညီတစ္ညြတ္
တည္း မဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾကျခင္းအားျဖင့္ အ
ဆံုးမွာ ပန္းတိုင္ဆီ အတူေရာက္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားပါ ။

   ဒီလိုပဲ လက္ရွိ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအပါဝင္ အဖြဲ႕စည္းေတြဟာ ကြဲတန္ကြဲ ခြဲတန္ခြဲ ၊
တစ္ခါတစ္ရံလည္း ေပါင္းတန္ေပါင္း စုတန္စုၿပီး အင္အားစုကေလးေတြအေနနဲ႔ အားႀကိဳးမာန္
တက္ ရပ္တည္လုပ္ကိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ေသြးခြဲသပ္ရိႈသူေတြ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ရႈပ္ေထြးခက္ခဲတဲ့ အေနထားတစ္ခုကို ဖန္တီးႏိုင္ၿပီး ၊ အမ်ားနဲ႔ အသင့္ေတာ္ အဆင္ေျပဆံုး ပန္း
တိုင္တစ္ခုဆီကို ေရာက္ႏိုင္မွာပါ ။ ခေနာ္ခနဲ႔ အိေယာင္ဝါး ၊ အေျပာနဲ႔အလုပ္ မညီသူေတြလည္း
နည္းႏိုင္သမွ်နည္းဖို႔ေတာ့ လိုမွာေပါ့ ။

   လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေျပာၾကည့္တာပါ ။ မွားႏိုင္သလို မျပည့္စံုတာလည္း အမ်ားႀကီး ရွိမွာပါ ။
ခုလို အခ်ိန္ကုန္ခံ လာဖတ္တာကိုပဲ ေက်းဇူးပါ ။


မန္းကိုကို
၀၂ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၁၂

No comments: