Thursday, January 17, 2013

ABSDF ေက်ာင္းသူ ရဲေမေဟာင္း နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ရဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းခရီး(၂၇)


by May Thingyan Hein on Monday, January 14, 2013 at 11:26am ·
အပိုင္း(၂၇)
အဲလို ဇာတ္လမ္းေပၚဖို႕အတြက္ကို က်မတုိ႕ကို ေထာက္လွမ္းေရးဆိုၿပီး သူတုိ႕ ဖမ္းယူုထားတဲ႕ စစ္ခ်က္ေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြကို ခ်ျပ။က်မတို႕ အေယာက္ ၁၀၀ရဲ႕ စစ္ခ်က္၊ က်မတို႕ကိုယ္တိုင္ေထာက္လွမ္းေရးပါလို႕ ၀န္ခံၿပီး ေျပာထားတဲ႕ စစ္ခ်က္ေတြကို ခ်ျပပါ။ ကိုယ္႕ကိုတိုင္ ေထာက္လွမ္းေရးေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ သူ ေထာက္လွမ္းေရး နင္ေထာက္လွမ္းေရးဆိုၿပီး အခ်င္းခ်င္း လက္ညွိဳးေတြ ထိုးၿပီးေတာ႕မွ လုပ္ခဲ႕ၾကတာေလ။ က်မလည္း ညီညီေက်ာ္တို႕ကိုရဲလင္းတို႕ကို ေထာက္လွမ္းေရးဆိုၿပီး လက္မွတ္ထိုးၿပီး ေျပာခဲ႕တာပဲ။ သူတုိ႕ မဟုတ္ဘူးဆိုတာလည္း သိေနတာပဲ။

အဲဒီစစ္ခ်က္ေလးေတြကိုေလ ခ်ျပေပး၊ေနာက္ က်မတုိ႕ေတြ႕ကို ေထာက္လွမ္းေရး ဆိုၿပီးေတာ႕ ရိုက္ၿပီးေတာ႕ သူတုိ႕ေတြ ျဖန္႕ထားတာ ရွိတယ္၊ အဲဒါေတြကိုလည္း ခ်ျပေပး။ က်မတို႕ဘက္က အဲဒီေလာက္ထိ ပြင္႔ပြင္႕လင္းလင္းေျပာတယ္၊ ခ်ျပေပးလိုက္ မေၾကာက္ဘူး။ အဲဒီတုန္းကလက္မွတ္ထိုးခဲ႕ရတဲ႕ အေျခအေနကို ေျပာရဲတယ္။

အဲဒီကိစၥေတြကို ကိုမိုးသီးဇြန္တုိ႕ကို ေျပာခဲ႕တယ္။ အဲေတာ႕ကိုမိုးသီးက  လုပ္ပါ ေျမာက္ပိုင္းမွာ ဒီလိုျဖစ္ခဲ႕တာေတြက  လုပ္သင္႔တဲ႕  ကိစၥေတြလုပ္ပါလို႕ ေျပာခဲ႕တယ္။
အဲလိုေတြ႕ၿပီးေတာ႕ က်မ ဘန္ေကာက္ကို ျပန္ေရာက္တယ္၊ ဘန္ေကာက္ကေန Australia ကို ျပန္ခဲ႕တယ္။ ျပန္ေရာက္ေတာ႕ ေခါင္းထဲမွာ သံမိႈစြဲေနၿပီ က်မ ဒီကိစၥ ၾကီးကိုလုပ္ေတာ႕မယ္။ ငါဘယ္ကစ ရမလဲ။ အဲလို ျပန္ေတြးရတယ္။အဲ…မဲေဆာက္ကို မေရာက္ခင္မွာက နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ဆိုတာ စုန္းစုန္းျမွဳပ္ေနတာ၊ က်မ ဘယ္ေရာက္ေနလဲ ဘယ္သူမွ မသိဘူး။

က်မက ဘယ္သူနဲ႕မွလည္း အဆက္သြယ္မလုပ္ခဲ႕ဘူး။ ခုေတာ႕ အဆက္အသြယ္ျပန္လုပ္ေတာ႕မယ္။ ဆိုေတာ႕ ဆရာေန၀င္းေအာင္ကို ဖုန္းဆက္တယ္၊ သူနဲ႕ စကားေျပာျဖစ္တယ္။ ဆရာ က်မတို႕လုပ္ရေအာင္ဆိုေတာ႕ ဆရာက သူျပန္လုပ္ခ်င္တဲ႕ အေနအထားမရွိဘူး ၊ ဒါေပမဲ႕ သူ ကူညီေပးမယ္ေပါ႕။ ဆရာေန၀င္းေအာင္ ကူညီမယ္ဆိုေတာ႕ေကာင္းတယ္။ ဆရာကလည္း ဒီကိစၥေတြမွာ ပ႕ံပိုးေပးႏိုင္တဲ႕ သူရွိတယ္ေပါ႕။ကိုသန္း၀င္းေပါ႕။ သူတို႕လည္း ကူညီႏိုင္တယ္ေပါ႕။

ကိုသန္း၀င္းနဲ႕ ဖုန္းေျပာျဖစ္ၿပီးေတာ႕ ကိုသန္း၀င္းက အေမရိကားမွာ တေယာက္ရွိတယ္ သူက ေအာင္မိုး၀င္းေပါ႕။ အဲဒါနဲ႕ က်မက ေအာင္မိုး၀င္းကို ဆက္သြယ္လိုက္တယ္။ ကိုေအာင္မိုး၀င္းကို က်မ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာျပလိုက္တယ္။ ကိုေအာင္မိုး၀င္းက သူလည္း ဖတ္တယ္၊ သူကလည္း စိတ္၀င္စားေတာ႕က်မနဲ႕လည္း အဆက္အသြယ္ရၿပီး ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီမွာ သူ ကူညီမယ္တဲ႕၊ သူေရးမယ္တဲ႕။

အဲဒီမွာ ျမန္မာျပည္က ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနကို ၾကည္႔ေတာ႕ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနကလည္း သိပ္မေကာင္းေသးဘူးေပါ႕။ အခ်ိန္ေလး နည္းနည္းထပ္ဆိုင္းၾကမလားေပါ႕ကိုေအာင္မိုး၀င္းက ရတယ္ေပါ႕ က်မတုိ႕ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္ေအာင္ ၾကာေအာင္ေစာင္႕ခဲ႕ေသးတာပဲ။
အဲဒီမွာ ေဒၚစုက ထြက္လာရေတာ႕မလိုလိုနဲ႕ အေမရိကန္လူၾကီး အိမ္ထဲ၀င္တဲ႕အမႈနဲ႕ ထြက္လာလို႕မရေတာ႕ျပန္ဘူး။ ျပန္ေစာင္႕ရျပန္ေရာ။ ေဒၚစု အထဲထဲမွာ ရွိေနတဲ႕ အခ်ိန္မွာေတာ႕က်မလည္း မလုပ္ခ်င္ဘူးေလ၊ ဒါမွန္သလား မွားသလား က်မတုိ႕ မသိဘူး။ဒါ အရွင္းဆံုးေျပာတာေလ။ အဲဒီမွာ အခ်ိန္တခုကို ထပ္ေစာင္႕လိုက္တယ္။

ေနာက္ေတာ႕ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာေလာက္မွာကိုေအာင္မိုး၀င္းက အီးေမးပို႕လာတယ္။ မငယ္တဲ႕ က်ေနာ္တို႕ ေရးၾကရေအာင္တဲ႕ ဒီကိစၥကိုေတာ႕ ဟုတ္ၿပီလို႕ ကိုေအာင္မိုး၀င္းလို႕ ေရးလို႕ေျပာၿပီး က်မက ဘန္ေကာက္ထြက္သြားလိုက္တယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မ အြန္လိုင္းကိုလည္း မ၀င္ျဖစ္ေတာ႕ဘူး။
အဲဒီမွာ ထိန္လင္းေရးတဲ႕ သန္းၾကီးမက အရင္ထြက္လာတယ္၊ ကိုေအာင္မိုး၀င္းေရးတဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းက အရိုးတြန္သံက မထြက္ေသးဘူး။ ဒီကိစၥက နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။

က်မလည္း ေရးရမွာကို စတြန္႕တယ္။ က်မကိုယ္တိုင္လည္း တထင္႔ထင္႕ေလးျဖစ္ေနတယ္။ လုပ္တာ လုပ္ရတယ္ ျဖစ္ပါ႕မလားေပါ႕။ ငါတုိ႕က တိုက္ခိုက္ေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္႕အမွန္တရားေလးကို ကိုယ္ေျပာေပးတာပဲ၊ ေျပာေပးလိုက္မယ္ လူေလးေတြ သိလာရင္ ေက်နပ္ၿပီေပါ႕။  ကိုၾကီး(ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္)တို႕ကလည္း ေျပာခဲ႕တာက သူတုိ႕အမွန္တရားေလးေတြ၊ သူတို႕ ျဖစ္ခဲ႕တာေလးေတြကို ေျပာေပးပါေပါ႕။ ဒါေတြကလည္း ဒီအတုိင္းေျပာလို႕မရဘူး အခ်က္အလက္ေတြရွိဖို႕လိုတယ္ေလ။ ၂၀၀၆ ေလာက္တုန္းက စမားညီညီနဲ႕က်မနဲ႕ အဆက္အသြယ္ရခဲ႕တယ္။

သူကလည္း ဒီအျဖစ္ပ်က္ေလးေတြကို သူ႕အကိုရဲ႕ ဘေလာ႕မွာလား မသိဘူး၊ ဟိုဟာေရး ဒီဟာေရးေပါ႕။ ဒါေပမဲ႕သူ႕မွာက အခ်က္အလက္ေတြ မပါေတာ႕ မထိေရာက္ဘူး။ ၿပီးေတာ႕ထိန္လင္းရဲ႕ သန္းၾကီးမ ကိုလည္း ဒါ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ေျမာက္ပိုင္းက ခံစားခဲ႕ရတဲ႕ လူေတြရဲ႕ ပထမဆံုးအၾကိမ္ေပါက္ကြဲသံ။ အတိအလင္း ဒါ သူကိုယ္တိုင္ ခံစားရတာ။
ABSDF ကေန ထြက္သြားတဲ႕ သူတိုင္းက သိတယ္ ဒီကိစၥကို ဒါေပမဲ႕ တိတိက်က်မသိဘူး။ က်မတို႕ တေတြ ဟိုထဲမွာ ဘာေတြ ဘယ္လိုခံခဲ႕ရသလဲ၊ ဘယ္လိုျဖစ္ခဲ႕တယ္ဆိုတာ တိတိက်က် မသိဘူး။

ဆိုေတာ႕ကိုေအာင္မိုး၀င္းတုိ႕ ထိန္လင္းတို႕ ေရးတာ ေအာင္ျမင္သြားတယ္။ ဒါေလးက အတိုင္းအတာ တခုထိ ဂယက္ရိုက္သြားတယ္။ ဒုတိယေဆာင္းပါး ကိုထိန္လင္း ထပ္ေရးတယ္၊ လူ႕ကက္ဆက္ဆိုၿပီးေတာ႕ေလ။ ဖတ္အားပိုမ်ားလာတယ္။ ၿပီးေတာ႕ျပည္ပနဲ႕ facebook မွာကယက္ရိုက္ေနၿပီ။

အဲဒီမွာ ကိုေအာင္မိုး၀င္းက စာေရးေကာင္းတယ္။ သူက က်မပို႕ေပးတဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ ေသခ်ာေရးတယ္။ ယင္ဒီးရဲ႕ ေဆာင္းပါး၊ ဘီဘီစီမွာ သံုးခဲ႕တဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြ မ်က္ျမင္သက္ေသရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ ကိုေအာင္မိုး၀င္းကသူ႕ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ရႈ႔ေထာင္႕ကေန သံုးသပ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ေရးတယ္။ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္ေတြနဲ႕ တင္ျပတာဆိုေတာ႕ ေတာ္ေတာ္ေလးေကာင္းတယ္။

ဒါေတြက အမွန္တရားေတြေလ။ ေနာက္ ေျမာက္ပိုင္းျပန္ေတြထဲကလည္း ကိုရဲတို႕ဆို ကိုလင္းေ၀ေအာင္ဆိုၿပီး ေရးတင္ၾကတာေတြလည္း ရွိလာေတာ႕ Facebook စာမ်က္ႏွာမွာ ဒါေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကို က်ယ္ျပန္႕သြားတယ္။ ဒါနဲ႕တင္ကို တတိုင္းျပည္လံုး သိသြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သန္း ၆၀ မွာ ပိြဳင္႔၀မ္း ရာခိုင္နႈန္းေတာင္ မသိၾကပါဘူး။
အဲဒါနဲ႕ ၂၀၁၂ မွာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၂ ရက္ေန႕မွာ ႏွစ္ ၂၀ ျပည္႔ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႕ကိုလည္း ေကာင္းေကာင္းက်းပႏိုင္ခဲ႕တယ္။

ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္လာခြင္႔ရဖို႕ ဗီဇာတင္ေတာ႕လည္း က်မက ေျမာက္ပိုင္းကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ခ်င္တယ္ ေတြ႕စရာရွိတာေတြလည္း ေတြ႕ခ်င္တယ္လုိ႕ အမွန္အတိုင္းေျပာၿပီး ဗီဇာတင္တာ။  အဲဒါ မရဘူး ၊ ၾကာေနေရာ၊ အဲဒါနဲ ဘာျဖစ္လို႕ ၾကာတာလဲလို႕ ေမးၾကည္႔ေတာ႕ သံရံုးက အၾကံေပးလာတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဆီကို Australia သံအမတ္ကေန စာေရးလုိ႕ ရပါတယ္တဲ႕။ အဲလို ေျပာလာေပးတယ္။

အဲဒါနဲ႕ ေစာတုန္းက ေျပာသလိုပဲ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး လာခ်င္တယ္လို႕ တင္လိုက္တယ္။ က်မလာဘူး။ ဒါနဲ႕ သံရံုကို ဖုန္းဆက္ ဖုန္းဆက္နဲ႕ သံရံုးက ဒါ သူတုိ႕နဲ႕ မဆိုင္ဘူးတဲ႕။ အထက္က က်မလာတာတဲ႕။ အဲဒီလိုနဲ႕ က်မလည္း ေစာင္႕၇င္းေစာင္႕ရင္းနဲ႕… Black lists အေယာက္ ၂ ေထာင္စာရင္းက ထြက္လာေရာ။
အဲဒီ စာရင္းကို ၾကည္႔ရတာက တကယ္႕ကို စာေမးပြဲ ေအာင္စာရင္းၾကီးကို ၾကည္႕ေနရသလိုပဲ။ အဲ.. အဲဒီ ထဲမွာလည္း က်မ နာမည္ မပါဘူး။ ဟာ…တကယ္ပဲ။ ေဒါသက ထြက္လာတယ္၊ တညလံုး မအိပ္ေတာ႕ဘူး အဲဒီညက ေပါက္ကြဲတယ္။

ေနာက္ ဗီဇာအတြက္ကို ဒီကေနေပါ႕ ခင္တဲ႕ သူေတြက ၀ိုင္းၿပီးလုပ္ေပးၾကပါတယ္။ ျပည္တြင္းထဲကို အရင္၀င္ခြင္႔ရတဲ႕ သူေတြက က်မရဲ႕ ပတ္စပ္ုိ႕ေတြ ဘာေတြကို ယူသြားေပးတယ္၊ လုပ္ေပးၾကပါတယ္။

အဲဒီမွာ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ မရဘူး။ အဲဒီမွာ က်မကိုလည္ းသင္ေပးၾကတယ္။ အမွန္အတိုင္းမေျပာနဲ႕ေတာ႕တဲ႕။ က်မ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ပါ၊ က်မရဲ႕ မိဘက သိပ္ အသက္ၾကီးေနတယ္၊ မေတြ႕ရတာလည္း ၾကာၿပီ မိဘနဲ႕ ျပန္လည္ၿပီးေတာ႕ ေတြ႕ဆံုခ်င္တယ္။ ေတြ႕ဆံုခြင္႕ေလး ေပးပါ။ အဲဒါေလးကို ေရးလုိက္ၿပီးေတာ႕ ကူညီေပးတဲ႕ သူကို အီးေမးပို႕လိုက္တယ္။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္က က်မကို ကူညီၿပီး ပို႕ေပးသြားတယ္။

အဲဒါလည္း ေတာ္ေတာ္ၾကာတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ဗီဇာမရေတာ႕ဘူးလို႕ေတာင္ ထင္သြားတာ။ ဒါနဲ႕ တရက္ၾကေတာ႕ အီးေမးတေစာင္ျပန္ဖို႕ ထုိင္ၿပီး စဥ္းစားေနတုန္း၊ အီးေမးတေစာင္၀င္လာတယ္၊ ၾကည္႕လိုက္ေတာ႕…ဟာ… ဗီဇာ ရၿပီဆုိတဲ႕ အီးေမး။

ဟာ… လက္သီးကို အဲလို ဆုပ္ထားၿပီးေတာ႕မွ ကြန္ျပဴတာေရွ႕မွာ အရမ္းေပ်ာ္ၿပီး ျငိမ္သြားတာ၊ ၿပီးေတာ႕မွ တေယာက္တည္း အိမ္ထဲမွာ အသားကုန္ ေအာ္ပစ္လိုက္တယ္။ တကယ္ကို ညၾကီး မိုးခ်ဳပ္မွ ထေအာ္တာ။

ေနာက္ မိတ္ေဆြေတြ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ဗီဇာရၿပီ ဆိုတဲ႕အေၾကာင္း message ေတြပို႕တယ္၊ ဆံုၾကမယ္ေပါ႕။
အဲဒါနဲ႕ ဗီဇာရၿပီး က်မလည္း ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ခြင္႕ရလိုက္တာ။

မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ။

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

No comments: