Tuesday, June 25, 2013
"စနစ္ေကာင္းေသာၾသစေတ်းလ်ႏုိင္ငံရဲ ့တကၠစီ"
ေက်ာင္းပိတ္လုိ ့အားေနတာကတစ္ေၾကာင္း၊ အပုိ၀င္ေငြရွာခ်င္တာကလည္း တစ္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္ေၾကာင္းေပါင္းရင္းနဲ ့တကၠစီလုိင္စင္ယူဖုိ ့ဆုံးျဖတ္ခဲ့တယ္။ သင္တန္းမတက္ခင္မွာ က်န္မာေရးေကာင္းမေကာင္း ဆရာ၀န္နဲေဆးစစ္ရတယ္။ ေဆးစစ္ဖုိ ့အတြက္ ေဒၚလာ ၈၈-ေဒၚလာကုန္တယ္။
ေဆးစစ္ဖုိ ့ခြင့္ျပဳခ်က္မက်ခင္မွာ ရဲစခန္းေထာက္ခံစာ (Police Clearance) ယူရတယ္။ ေဒၚလာ ၆၀-ေက်ာ္ကုန္တယ္။ ဒါတင္မဟုတ္ေသးဘူး Traffic Infringement လို ့ေခၚတဲ့ ကားေမာင္းတဲ့သက္တမ္းအတြင္းမွာ ယာဥ္တိုက္မႈ ့ရွိမရွိ၊ မူးၿပီးေမာင္းတာရွိမရွိကို စစ္ေဆးတဲ့ ရဲစခန္းေထာက္ခံစာလည္း ယူရျပန္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ေဒၚလာ သုံးဆယ္နီးပါး ကုန္ျပန္တယ္။ ေဆးစစ္ခ၊ ရဲစခန္းေထာက္ခံစာနဲ ့အတူ ယာဥ္ေမာင္းသက္တမ္းသုံးႏွစ္ရွိမရွိကုိ လုိင္စင္ရုံးက စစ္ေဆးျပန္တယ္။ ေဖာင္တင္ခ ၁၀၀-ေက်ာ္ကုန္တယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့စည္းကမ္းနဲ ့ညီေတာ့ အဂၤလိပ္စာ စစ္ေဆးမႈ ့ကုိ သူတုိ ့လုပ္တယ္။ အေရး၊အဖတ္၊နားေထာင္မႈ ့စြမ္းရည္နဲ ့အေျပာအဆုိကုိ စာေမးပြဲေျဖရသလုိ၊ သခ်ၤာလည္း အနည္းငယ္ေျဖရတယ္။ အေပါင္းအႏုတ္အေမွ်ာက္အစားေတြေပါ့။
ေက်ာင္းကေန အဂၤလိပ္စာအရည္အေသြးလည္းေကာင္းတယ္။ လုိင္စင္ရုံးကေထာက္ခံခ်က္နဲ ့ရဲစခန္းေထာက္ခံခ်က္ေတြလည္းျပည့္စုံေကာ တကၠစီေမာင္းသင္တန္းတက္ဖုိ ့ Swan Taxi ဆုိတဲ့ Company မွာ သင္တန္းႏွစ္ပတ္တက္ဖုိ ့စာရင္းသြင္းရတယ္။ တကၠစီေမာင္းတဲ့သင္တန္းသားေတြအမ်ားစုက ကုလားေတြခ်ည္းပဲ။ အဂၤလိပ္ေတြကိုအေတြ ့နဲတယ္။ သင္တန္းအတြက္ ေဒၚလာ ၉၀၀-နီးပါးေပးရျပန္တယ္။
တကၠစီ Company က လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၈၀-ေလာက္ကတည္းက ဒီအလုပ္ကိုလုပ္လာတာဆုိေတာ့ အေတာ္စနစ္က်တာကုိေတြ ့ရတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလုိ ကားတစ္စီးရွိတာနဲ ့တကၠစီမျဖစ္ဘူး။ Taxi Plate တစ္ခုက ေဒၚလာ သုံးသိန္းတန္တယ္။ ကားေစ်းႏႈံးထက္အဆေပါင္းမ်ားစြာႀကီးေတာ့ Taxi Plate တစ္ခုပိုင္ဖုိ ့ဆုိတာက မလြယ္ဘူး။ အမ်ားပုိင္ Company အျဖစ္ ရွယ္ယာေတြအမ်ားႀကီးနဲ ့လုပ္ၾကတာကို ေတြ ့ရတယ္။ စီအီးအုိက စကၤာပူႏုိင္ငံသားတရုတ္။
ႏွစ္ပတ္သင္တန္းေအာင္တာနဲ ့လက္ေတြ ့ေျဖရတယ္။ ႏုတ္ေျဖမွာ လမ္းေတြအေၾကာင္း၊ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြစိတ္၀င္စားတဲ့ေနရာေတြအေၾကာင္း၊ ၿမိဳ ့အေၾကာင္း၊ ခရက္ဒစ္ကတ္အပါအ၀င္ အီးတစ္ကတ္ေတြအေၾကာင္းစသျဖင့္အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ လက္ေတြ ့ေျဖဆုိေအာင္ျမင္မွ လုိင္စင္ထုတ္ေပးပါတယ္။
သင္တန္းမွာ တကၠစီေမာင္းသူအခ်င္းခ်င္း ကူညီရမယ္။ တစ္စီးနဲ ့တစ္စီး မေက်ာ္တက္ရဘူး။ ဒုကၡေရာက္သူေတြကုိ ကူညီရမယ္။ အေရးအေၾကာင္းျဖစ္ရင္ ကားထဲက အေရးေပၚခလုတ္ကုိႏွိပ္ပါ စသျဖင့္ အေသးစိတ္သင္ရတယ္။
ရုံးခ်ဳပ္ရဲ ့ရုံးခန္းထဲမွာဆုိရင္ ကြန္ျပဴတာ အလုံးေပါင္းတစ္ရာေလာက္နဲ ့ မိမိတကၠစီဘယ္ေနရာေရာက္ေနလဲဆုိတာကုိ ျမင္ေနရတယ္။ အလုပ္မရွိဘူးဆုိရင္ ကားထဲက ကြန္ျပဴတာထဲကုိ ရုံးခ်ဳပ္ကေန ဘယ္ေနရာကုိ သြားပါ။ သြားႀကိဳၿပီးဘယ္ေနရာကို ပုိ ့ပါဆုိၿပီး လိပ္စာက ဂြမ္ကနဲေရာက္လာတယ္။
အေတာ္စိတ္၀င္စားဖုိ ့တဲ့ စနစ္တစ္ခုပါ။
ၾသစေတ်းလ်ႏုိင္ငံ Perth ၿမိဳ ့မွာ တကၠစီအစီးေရ ႏွစ္ေထာင္ေလာက္ပဲရွိတယ္။ လူဦးေရ ႏွစ္သန္းေလာက္ရွိတဲ့ၿမိဳ ့မွာ တကၠစီအစီးေရ ႏွစ္ေထာင္ေလာက္ပဲ ဘာ့ေၾကာင့္ရွိလဲဆုိေတာ့ လူဦးေရတစ္ေထာင္မွာ တစ္စီးပဲ ထားခြင့္ရွိလုိ ့ပါ။ အစုိးရက ခ်ဳပ္ကုိင္ထားတယ္။ Taxi ေကာင္စီလည္းရွိတယ္။ Company ေတြကုိ အစုိးရဌာနျဖစ္တဲ့ Department of Transport က စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြခ်မွတ္ေပးတယ္။ ေမာင္းသူေတြအတြက္ စည္းကမ္း (Regulation) ေတြကုိ သတ္မွတ္ေပးသလုိ၊ Company ေတြအတြက္လည္း လုပ္ေပးပါတယ္။
ကားထဲမွာ မုန္ ့မစားရဘူး။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ရမယ္။ ယူနီေဖာင္းမ၀တ္ဘူးဆုိရင္ ေဒၚလာ ႏွစ္ရာ ဒဏ္ေငြရိုက္တယ္။ ယူနီေဖာင္းညစ္ပတ္ေနရင္လည္း ေဒၚလာ ၂၀၀-ဆုိေတာ့ အားလုံး သန္ ့သန္ ့ရွင္းရွင္း။ ကားထဲမွာ မီတာ၊ စကားေျပာစက္၊ အျပင္နဲ ့အတြင္းမွာ CCTV၊ ဂ်ီပီအက္စ္နဲ ့လိုအပ္တဲ့ အရာေတြမွန္သမွ်စနစ္တက်ထည့္ထားရတယ္။ မျပည့္စုံရင္ လုိင္စင္မရပါ။ ပုံမွန္ အစုိးရဌာနက လုိင္စင္နဲ ့ကားေတြစည္းကမ္းလုိက္နာမႈ ့ရွိမရွိ စစ္ေဆးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘယ္သူမွ မခ်ဴိးေဖာက္ရဲဘူး။
တကၠစီေမာင္းလုိင္စင္ရဖုိ ့အတြက္ မလြယ္ပါဘူး။
အထူးသျဖင့္ စိတ္၀င္စားဖုိ ့ေကာင္းတာက လူဦးေရအခ်ဴိးအစားနဲ ့တကၠစီအေရအတြက္ကို အစုိးရက ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့စနစ္ပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလုိလုပ္လဲဆုိေတာ့ တကၠစီအေရအတြက္က လုိအပ္တာထက္ပုိမ်ားလာရင္ Kill The Taxi Industry ျဖစ္မွာစုိးရိမ္လုိ ့ပါ။ ဆုိလုိခ်က္က တကၠစီနဲ ့မွီၿပီးထမင္းစားရတဲ့လူေတြ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္လာၿပီး ေစ်းကြက္ပ်က္သြားမွာကို စုိးရိမ္လုိ ့ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အရင္တုန္းက Taxi Plate တစ္ခုကုိ ေဒၚလာသုံးသိန္းေလာက္ေပးၿပီး ၀ယ္ထားတဲ့လူေတြရဲ ့စီးပြားေရးကုိၾကည့္ရပါေသးတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလုိ ကားရွိတာနဲ ့အငွားယာဥ္လုိက္လုိ ့မရတာေတြကုိ ေတြ ့ရတယ္။
အၿမဲတမ္း တုိးတက္ေနရမယ္။ သန္ ့ရွင္းရမယ္။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျဖစ္္ေနရမယ္ဆုိတဲ့ေဆာင္ပုဒ္နဲ ့Company ေတြက လုပ္ၾကေတာ့ စီးတဲ့သူေကာ၊ ေမာင္းတဲ့သူေကာ အက်ဴိးရွိတယ္။ အငွားကားလုိက္တဲ့လူေတြဟာ အသက္အႏၱရာယ္အရမ္းရွိတယ္။ ညဖက္ဆုိရင္ ပိုဆုိးတယ္။ တကၠစီသမားေတြဆီကေန ဓားေထာက္ၿပီးေငြလုတာကိုလည္း ခံရတယ္။ တစ္ခါတေလ မိန္းမပ်ဴိေလးေတြကို ကားသမားေတြက မေတာ္တရားလုပ္တာကုိလည္းခံႏုိင္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခရီးသည္အတြက္ေကာ၊ ေမာင္းသူအတြက္ပါ လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈ ့ရွိေအာင္ ကားထဲမွာ ကင္မရာေတြနဲ ့ေခတ္မွီစက္ေတြကုိထည့္ေပးရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေစ်းႏႈံးပိုေတာင္းလုိ ့မရတဲ့ စနစ္ကလည္း စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ ့ေကာင္းေတာ့ သူတုိ ့ရဲ ့စနစ္ကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လုပ္ခြင့္ရရင္ေကာင္းမယ္။ ဒါဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ ့ Taxi Industry ကလည္း စကၤာပူနဲ ့ၾသစေတ်းလ်တုိ ့လုိ ခရီးသြားေတြရဲ ့ယုံၾကည္စိတ္ခ်မႈ ့ကိုခံရႏုိင္ၿပီး ဂုဏ္သိကၡာရွိႏုိင္ပါတယ္။
ဘုန္းေက်ာ္ (ၾသစေတ်းလ်)
၂၅၊ ၀၆၊ ၁၃
Labels:အတိတ္က ၿမိတ္သမိုင္း
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment