မည္သူမဆိုလြတ္လပ့္စြာကူယူႏိုင္သည္။
  
 
 
 
          
        
          
        
သံဃာ့ဂုဏ္
ေက်းဇူးျမင္၍ ေမတၱာေပၚေနသလား ေက်းဇူးေပ်ာက္၍ မာနေပၚေနသလား ကိုခ်ဳိတူးေဇာ္...
 
 ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာ ျမင္ေနၾကားေနရတာေတြကို Status မေရးလို႔ ဆံုးျဖတ္ထားေပမယ့္...
 
 သံဃာ့ဂုဏ္ကို နားလည္ရင္ဆိုတဲ့ ကိုခ်ိဳတူးေဇာ္ရဲ့ Status ကိုဖတ္မိရင္းက
 ေအာက္ပါ ကြန္မာန္႔ကို မာန္႔မိျပန္ပါတယ္.. 
 
 သမုတိ သံဃာနဲ႔ အရိယာသံယာ ခြဲျခားျပီး ျမင္သင့္တယ္..။ ယေန႔ေခတ္ကာလသည္ 
သမုတိသံဃာေခတ္ ျဖစ္သည္...။ အရိယာ သံဃာမဟုတ္၍ မကိုးကြယ္ မဆည္းကပ္ ဟူသည္ထက္ 
သံဃာကို သံဃာဟု ျမင္၍ အရိုအေသ ျပဳျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူအပ္သည္..။ 
 
 
မင္းကြန္းဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး တေန႔ ေက်ာင္းမွာ တံပူထိုးေနစဥ္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ား 
ေရာက္လာျပီး ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း ေဘာလံုးကန္ေနေသာ ကိုရင္ေလးမ်ားအား ဆရာေတာ္မွ
 မာန္မဲျခင္းမရွိသည့္အတြက္ အျပစ္ေျပာဆိုေလသည္..။ ထိုသို႔ ေျပာဆိုသည့္အခါ 
ဆရာေတာ္ၾကီးမွ ဒီကိုရင္ငယ္ေတြ ေပ်ာ္ေအာင္ထားမွ သာသနာေတာ္အတြက္ အေထာက္အပံ့ 
ျဖစ္မွာဟု မိန္႔ဆိုခဲ့သည္...။ 
 
 အဓိက ကိုရင္ငယ္နဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားႏွဳိင္းယွဥ္ျခင္းမဟုတ္
 ... ဆိုလိုသည္မွာ ၈၈အေရးအခင္းကို မွီခဲ့ေသာ ကိုခ်ဳိတူးေဇာ္အေနျဖင့္ 
ေတာမီးေလာင္ ေတာေၾကာင္ လက္ခေမာင္းခတ္ေသာ ကာလတြင္ ျပည္သူေတြအား 
ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့သည္မွာ မည္သူေတြ ျဖစ္သနည္း၊ တိုင္းျပည္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
 ေရေဘး၊ မီးေဘးမ်ားတြင္ မည္သူေတြက ေရွ႔ဆံုးမွ ဦးေဆာင္ ကာကြယ္ခဲ့သနည္း။ 
 
 တနည္းေက်းဇူးကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္သင့္သည္။ ေက်းဇူးျမင္လွ်င္ ေမတၱာေပၚသည္။
  ေက်းဇူးေပ်ာက္လွ်င္ မာနေပၚသည္။ ေက်းဇူးျမင္၍ ေမတၱာေပၚေနသလား 
ေက်းဇူးေပ်ာက္၍ မာနေပၚေနသလား ခႏၶာထဲမွာ မိိမိကိုယ္ကိုယ္ တရားရွာၾကည့္ပါ..။ 
 
 သမုတိသံဃာေခတ္မွာ သံဃာဂုဏ္ကို နားလည္မယ္ ဆိုရင္ေပါ့..
 
 ဒီမိုေဝယံ
 
 ကိုခ်ိဳတူးေဇာ္ရဲ့ သံဃာ့ဂုဏ္ကို နားလည္ရင္ https://www.facebook.com/chotuzaw/posts/549828858416660?comment_id=4632183¬if_t=like
 
 
သံဃာ့ဂုဏ္ ကို နားလည္ရင္. . .
 
 ဒီေလာက္ေတာင္ သာသနာေရးကို အေလးထားရင္ Time မဂၢဇင္းမွာပါတဲ့ ဦး၀ီရသူ ကို 
ေရးသားခ်က္ေတြဟာ သာသနာေရးေစာ္ကားမႈေတြပဲ၊ ဘာလို႕ မေခ်ပသလဲ လုိ႕ 
ဆိုလာျပန္ပါေသး။
 
 က်ေနာ္က အဲဒီ တိုင္းမ္မဂၢဇင္း ရဲ႕ ေရးသားခ်က္ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ႀကိဳဆုိပါတယ္။ 
 ဒါေၾကာင့္ ေခ်ပဖို႕ဆုိတာ မလိုအပ္တဲ့အျပင္၊ ၀မ္းသာအားရသာ ျဖစ္မိပါတယ္။ 
သာသနာ ကို ေစာ္ကားတဲ့ အေရးအသားလည္း လံုး၀ မေတြ႕မိပါ။ အမွန္တကယ္ ခ်က္နဲ႕ 
လက္နဲ႕ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေထရ၀ါဒမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို 
မီးေမာင္းထိုးေထာက္ျပထားတဲ့၊
 ေဆာင္းပါးေကာင္းတပုဒ္ လို႕ ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္တဲ့အတြက္ပါ။
 
 ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ သမၼတ႐ုံးက ဒါကိုပဲ ကန္႕ကြက္ထားတယ္ ဆုိပါလား။ 
 အဲဒီ သမၼတ႐ုံးရဲ႕ ဓမၼအဆင့္အတန္း၊ ဉာဏ္ရည္အဆင့္အတန္း ကို ထင္းလင္းေအာင္ ျမင္သာသြားေစတာပါပဲ။
 
 ဘာေၾကာင့္ ကန္႕ကြက္စရာ မလုိ ဆုိတာကို ဗုဒၶက်မ္းဂန္ ပမာ ေဆာင္ၿပီးပဲ၊ 
 ေျဖ႐ွင္းပါ့မယ္။ (လူ႕အခြင့္အေရး မဟုတ္ဘူးေနာ့)
 
 ႐ွင္သာရိပုၾတာမေထရ္ျဖစ္လာမယ့္ သာရိပုၾတာသတုိ႕သားေလာင္းဟာ အမွန္တရားကို
 ႐ွာေဖြဖို႕၊ သူ႕သူငယ္ခ်င္း ေမာဂလိသတုိ႕သားနဲ႕အတူ တိုင္းတကာ နယ္လွည့္လို႕၊ 
ေျခဆန္႕ခဲ့ၾကတယ္။ ဒိ႒ိႀကီးေတြဆီမွာလည္း ပညာသင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ 
ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ ဓမၼစစ္ ကို ႐ွာမေတြ႕ခဲ့ၾကဘူး။ တေန႕ေတာ့ သာရိပုၾတာသတို႕သား
 ဟာ ဇရပ္တခုမွာ နားေနတုန္း ထူးျခားတဲ့အသြင္အျပင္နဲ႕ ႐ွင္အႆဇိမေထရ 
္ၾကြလာတာကို အေ၀းကပဲ လွမ္းေတြ႕ရပါသတဲ့။ ႐ွင္အႆဇိမေထရ္ အေ၀းက ၾကြလာ၊ 
လွမ္းလာတာ ကို ျမင္တာနဲ႕ဒီပုဂၢိဳဟ္ဟာျဖင့္ ထူးျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္လို႕ 
ျမင္ပါတယ္။
 ဇရပ္ေပၚမွာ မေထရ္ႀကီး တက္လာေတာ့ ေသခ်ာ ေနရာထိုင္ခင္းေပး၊ 
ခရီးဦးႀကိဳျပဳတယ္။ မေထရ္ႀကီးဆြမ္းဘုန္းေပးေတာ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳေပးတယ္။ အဲဒီ 
အခ်ိန္ထိ ကို ရဟန္းမွန္း သံဃာ မွန္း မသိေသးဘူူးေနာ္။
 မသိေသးေပမယ့္ အၾကင္သူသည္ ကိုးကြယ္စရာ၊ ဆည္းကပ္စရာ ထူးျခားေသာ အသြင္
 ႐ွိသည့္ ထူးျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ လို႕ကို ျမင္ပါတယ္။ 
 ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားက သံဃာ ဆုိတာ လယ္ယာေျမေကာင္းတို႕ႏွင့္တူေသာ လို႕ ဥပမာ ေပးခဲ့တာပါ။
 
 အဲဒီလို သံဃာ ကို သံဃာမွန္းမသိရခင္ကတည္း က ၾကည္ညိဳခဲ့ရၿပီး၊ တရားေတာ္ ကို 
ေလးပါဒေသာ ေယဓမၼာေဟတုပ. .ဘ၀ါ ဆိုတဲ့ ဂါထာ ကိုမိန္႕ခ်ီရင္ပဲ ေသာတပန္တည္လို႕ 
ဘုရား ဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃာ ဂုဏ္တို႕ကို သိေသာ သံဃာအျဖစ္ကို 
အ႐ွင္သာရိပုၾတာလည္း ဆုိက္ေရာက္သြားရပါၿပီ။
 
 ဒီဇာတ္ေတာ္ေလး ကို 
ၾကည့္ရင္ပဲ သံဃာတို႕မည္သည္၊ ကံသံုးပါး စလံုးက ဒကာ ဒကာမ တို႕အတြက္ 
ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ျဖစ္ရမယ္၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာျဖစ္၍ ၾကည္ညိဳသည့္အေလ်ာက္လည္း 
ကုသိုလ္ျဖစ္ထြန္းရမယ္၊ လို႕ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႕ၾကားသည့္အတုိင္း သံဃာ ဂုဏ 
္ဆုိတာ ဘာလဲ လို႕ ဆင္ျခင္ ပြားမ်ားရပါတယ္။
 
 အဲဒီ ဇာတ္ေတာ္မွာ 
သာရိပုၾတာသတို႕သားဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ေသးခင္၊ ဘာသာျခား ဘ၀ မွာကတည္းက 
ၾကည္ညိဳစိတ္ျဖစ္ေစတဲ့ သံဃာ၏ အျပဳအမူ အေျပာအဆို ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ရင္၊
 သံဃာတပါး ကို အေျပာအဆုိ၊ အျပဳအမူေၾကာင့္ အဓမၼ၀ါဒီလို႕ ျမင္ျခင္းဟာ၊ 
ထိုအၾကင္သူ သံဃာမွာသာ တာ၀န္႐ွိသလား၊ ျမင္ေသာသူမွာ တာ၀န္႐ွိသလား၊ 
ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါ
 လိမ့္မယ္။
 
 တနည္းအားျဖင့္လည္း အဲဒီ 
႐ွင္သာရိပုၾတာမေထရ္ႀကီးဟာ လက်္ာေတာ္ရံ မေထရ္ႀကီး ျဖစ္လာသည့္တုိင္ 
သကၤန္း၀တ္ေသာအခါမညီ၊ ဆြမ္းစားဖိတ္၍ ၾကြျမန္းေသာအခါမွာလည္း ေျမာင္းေတြ႕ရင္ 
ခုန္ေက်ာ္ တတ္ပါသတဲ့။ 
 ဒီေတာ့ ၇ ႏွစ္ႏွစ္သား သာမေဏေလး က ရဟန္းႀကိီး 
သကၤန္းကို ညီေအာင္ ႐ုံမွေပါ့ လို႕ ေထာက္ျပတဲ့အခါ လက္အုပ္ခ်ီ လို႕ ေနာက္လည္း
 အျမင္မေတာ္တာ ေတြ႕ရင္ ဆံုးမေတာ္မူပါ လို႕  ျပင္ေတာ္မူတယ္။
 တခါ 
ေျမာင္းကို ခုန္တာကို ဆြမး္စားပင့္တဲ့ တကာ က ကပ္မယ့္ သကၤန္းသံုးစံုက 
တစံုၿပီး တစံုေလ်ာ့ေလ်ာ့လာလို႕ ေနာက္ဆံုး အစံုက်မွ သိေတာ္မူေၾကာင့္ 
သိမ္ေမြ႕စြာ ေဟာတယ္။ ဒီလို ရဟန္းတို႕မည္သည္၊ သံဃာတို႕မည္သည္ မိမိတို႕ 
ကံသံုးပါး ခၽြတ္ယြင္းလို႕
 မွားယြင္းခဲ့တာကို ဒကာ ဒကာမကျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေစ၊ ေထာက္ျပ ေ၀ဖန္
 ေျပာဆုိခဲ့ရင္လညး္ ထုိ ေ၀ဖန္သူကို အျပစ္မတင္၊ အျပစ္မျမင္၊ ေဒါသႏွင့္ မတုန္႕ျပန္၊
 ျပင္ဆင္ေတာ္မူတယ္။ ေတာင္းပန္ေတာ္မူတယ္။
 
 ဒါ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ပါ။ 
 
 ဒါကို သိရင္ျဖင့္၊
 ဘာေၾကာင့္မ်ား ဦး၀ိီရသူ ကို ေ၀ဖန္တာကို သာသနာေတာ္ကို ပုတ္ခတ္တယ္ လို႕ 
 စိတ္ဆုိးမာန္ဆုိး တုန္႕ျပန္စရာ အေၾကာင္း႐ွိသလဲ၊
 ဦး၀ီရသူ အေနနဲ႕ေကာ သံဃာေကာင္းတို႕ က်င့္၀တ္အညီ ဘယ္လို တုန္႕ျပန္သင့္သလဲ
 ဗုဒၶသာသနာဟာ ဘယ္လို သာသနာ လို႕ လူတုိ႕ျမင္ဖုိ႕၊
 သံဃာတို႕ အေပၚမွာသာ မူတည္တယ္
 သံဃာတို႕သာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာျဖစ္ရင္၊
 ဘာသာျခားနားသည္မ႐ွိ အလိုလုိ ၾကည္ညိဳပါတယ္ ဆိုတာ
 ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဓမၼစာေပက်မ္းဂန္ေတြ အရ ကို သိပါတယ္။
 
 လူမေျပာနဲ႕ ေတာေစာင့္၊ ေတာင္ေစာင့္၊ သစ္ပင္ေစာင့္၊ ႐ုကၡစုးိ၊ ဘုမၼစုိး 
ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳး တို႕က ၾကည္ညိဳ သဒၶါစိတ္နဲ႕ ေလာင္းလွဴတရားနာရင္း ခၽြတ္ခဲ့၊ 
သာသနာၾကီးတည္
 ခဲ့တယ္ ဆုိတာ ဗုဒၶျဖစ္စဉ္ေတြကို အေသအခ်ာဖတ္ရင္းကို သိသာျမင္သာလာပါလိမ့္မယ္။
 
 ဉာဏ္နည္း လြနး္လို႕လား၊
 တမင္တကာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ လူမိုက္ေမြး ခ်င္လို႕လား
 သမၼတ ကိုယ္တုိင္နဲ႕ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး(ဒု၀န္ႀကီးဦးရဲထြဋ္ က လည္း 
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ကေန ဘာေၾကာင့္ ကန္႕ကြက္ရေၾကာင္းေတာင္ေရးလိုက္ေသး) 
သမၼတ႐ုံးတို႕က 
 တက္ညီလက္ညီ နဲ႕ ၀ိုင္းကန္႕ကြက္ၾကတာဟာ
 စိတ္ပ်က္စရာ ဉာဏ္နည္းမိုက္မဲလြန္းတာ လို႕သာ ျမင္မိပါေတာ့တယ္။
 
 ခ်ိဳတူးေဇာ္
 
 
 
          
      
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
No comments:
Post a Comment