အဆုိပါ ရုပ္ပြားေတာ္ ပင့္ေဆာင္လာသူ လူ ၂၈ ဦးနွင့္ သံယာ ၆ ပါးတုိ႔သည္ ဇြန္လ ၁၆ ရက္ေန႔က မႏၲေလး ၿမိဳ႕ မွ ထြက္ခြာလာကာ ဗုဒၶဟူးေန႔ ၈ နာရီတြင္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕သုိ႔ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္။ လက္ရွိတြင္
ဆင္းတုေတာ္ကုိ စီတာပူ ရပ္ကြက္ရွိ သာသနာ့စံအိမ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုး လ်က္ရွိၿပီး လုိင္ဇာၿမိဳ႕ ထိ ပင့္ေဆာင္သြားရန္ စီစဥ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု ဦးေဆာင္သူ ဦးဝင္းခ်ဳိ က ေျပာသည္။
သုိ႔ေသာ္ ျမစ္ႀကီးၿမိဳ႕ရွိ ေဒသခံမ်ားက ထိုအစီအစဥ္ကို သေဘာမတူၾကေၾကာင္း ကခ်င္အတုိင္ပင္ခံအဖြဲ႔မွ လက္ေထာက္အတြင္းေရးမွဴး ဦးေဇာ္ရိန္ က ေျပာသည္။
“က်ေနာ္သိသေလာက္ အဲဒီသတင္း ၾကားလို႔ ဒီကလူေတြက သေဘာမတူၾကဘူး။ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ဆုိရင္ လည္း သေဘာမတူဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆုိေတာ့ ဒီဘက္မွာက ခရစ္ယာန္ပဲ ပုိမ်ားတယ္။ ေနာက္ သူတုိ႔ ခုလုိ လုပ္တာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ မသိဘူး” ဟု မဇိၥ်မကုိ ေျပာသည္။
ယမန္ေန႔က ထုိလမ္းေလွ်ာက္သူမ်ားထဲက ကုိစည္သူနွင့္ အျခားတဦးတို႔မွာ ဘုရား ပင့္ေဆာင္လာမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လုိင္ဇာဘက္ သြားေရာက္ခဲ့ရာ နမ္ဆန္ယန္ေက်းရြာရွိ အစုိးရ တပ္ဖြဲ႔က ေျမာက္ပုိင္းတုိင္းမွဴး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ လုိသည္ဟု ဆုိကာ သြားခြင့္ မျပဳခဲ့ေၾကာင္း ကခ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ဳိးေဆာင္ ဦးဆန္ေအာင္ က ေျပာသည္။
“သူတုိ႔လူ မေန႔က လာေျပာတာ။ ဒီနမ္ဆန္ယန္က အစုိးရတပ္က ဝင္ခြင့္မေပးဘူး။ တုိင္းမွဴးရဲ႕ လက္မွတ္ လုိတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်နာ္တို႔ PCG နဲ႔ သူတို႔ ျပန္ညွိရဦးမယ္။ သြားခြင့္ ရမရေတာ့ မေျပာႏုိ္င္ေသး ဘူး” ဟု မဇိၥ်မကုိ ေျပာသည္။
အလားတူ KIO အေနျဖင့္ ၎ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားျခင္း မရွိသျဖင့္ ၎တုိ႔ဘက္က ႀကိဳဆုိရန္ မရွိေၾကာင္း KIO မွ ယခင္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းေလွ်ာက္သူမ်ားအား ၾကိဳဆုိေရးေကာ္မတီ ဒု-ဥကၠ ႒ ဦးဒြဲပီဆား က ေျပာသည္။
“သူတုိ႔က ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားတာလည္း မရွိေသးဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔က သတင္းအရ ၾကားတာပဲ ရွိတယ္။ သူတုိ႔ ဝင္လာရင္ေတာ့ KIO ဂိတ္ေတြ ရွိေသးတယ္။ ဒီဘက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရရင္ေတာ့ ျဖတ္ခုိင္းမွာ မဟုတ္ ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဘက္ကေတာ့ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႀကိဳဆုိဖုိ႔ေတာ့ မရွိဘူး။ အရင္လုိ အေျခအေနေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။
ဇန္နဝါရီလ ၂၁ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲရန္အတြက္ လမ္းေလွ်ာက္ ခ်ီတက္ခဲ့သူမ်ားကုိ KIO က အခမ္းအနား ျပဳလုပ္ကာ ႀကိဳဆုိခဲ့သည္။
ဝုိင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းသုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ားက လမ္းတေလွ်ာက္ က်ည္ဆံခြံ ၃,၀၀၀ ေက်ာ္ေကာက္ယူရရွိခဲ့ၿပီး အမွတ္တရ ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ထုလုပ္ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဦးဝင္းခ်ဳိ က ေျပာသည္။
“လက္ဝါးကပ္တုိင္ကုိ လုိင္ဇာေဒသက ခရစ္ယာန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ အပ္မွာပါ။ ဗုဒၶဘာသာေတြ အတြက္ ဆင္းတုေတာ္ကေတာ့ ဓမၼာရံု၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလည္း မရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီမွာ ရွိေနတဲ့ ဗုဒၶဘာ သာဝင္ေတြနဲ႔ အားလံုး သေဘာဆႏၵေပၚမူတည္ၿပီး သူတုိ႔မ်ား အဲဒီမွာ ကုိးကြယ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ ရွိရင္။ အဲဒီမွာ သတင္း သံုးဖုိ႔အတြက္ လုိင္ဇာမွာ ထားခဲ့ပါ့မယ္။ အကယ္၍မ်ား သူတို႔အေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါ မသင့္ေတာ္ေသး ဘူး။ လက္ခံႏုိင္တဲ့ အေနအထား မရွိဘူးဆုိရင္ အပူေဇာ္ခံၿပီးရင္ က်ေနာ္တို႔ ျပန္ၾကြပါ့မယ္” ဟု မဇၥ်ိမကို ရွင္းျပသည္။
ဗုဒၶ ဆင္းတုေတာ္မွာ ဉာဏ္ေတာ္ ၂၇ လက္မ ျမင့္ၿပီး လက္ဝါးကပ္တုိင္မွာ အျမင့္ေပ ၂၇ လက္မ ရွိသည္။ လက္ဝါးကပ္တုိင္၏ မ်က္ႏွာစာကုိ အဝါေရာင္(ေရႊေရာင္)ျဖစ္ၿပီး ေဘးဘက္ အေရာင္မွာ အမဲေရာင္တုိ႔ျဖင့္ သြန္းထုခဲ့သည္ဟု ၎က မဇိၥ်မကုိ ေျပာသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕ မဟာျမတ္မုနိဘုရား ေဗာဓိေစာင္းတန္း ဦးဖဲ နိဗၺာန္တြင္ ဆင္းတုေတာ္ကုိ ထုလုပ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ခရစ္ယာန္ လက္ဝါးကပ္တုိင္ကုိ မိတ္ေဆြ တဦး၏ စက္မႈလက္မႈ အလုပ္ရံုတြင္ ထုလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဦးဝင္းခ်ဳိကေျပာသည္။
ျပည္တြင္းစစ္ က်ည္ဆံခြံမ်ားျဖင့္ သြန္းထုထားသည့္ ဆင္းတုေတာ္ႏွင့္ လက္ဝါးကပ္တုိင္ကုိ လုိင္ဇာၿမိဳ႕သုိ႔ ပင့္ေဆာင္ရန္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေရေတာ္ေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ ဦးေရဝတက ၾသဝါသ ခံယူကာ ဆရာေတာ္၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ လုိင္ဇာၿမိဳ႕သို႔ ပင့္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
“ျပည္တြင္း စစ္ၾကီးရဲ႕ အမွတ္တရ၊ စစ္မွန္တဲ ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အမွတ္တရဆုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိးတဲ့ တခုခု လုပ္ဖုိ႔ စဥ္းစားၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ ဆင္းတုေတာ္၊ ခရစ္ယာန္ေတြအတြက္ လက္ဝါးကပ္တုိင္ လုပ္ ထားရင္ ဒီ ျပည္တြင္းစစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တုိက္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏွစ္ဖက္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အေနနဲ႔ ဒီ image ေတြ ကုိ ေတြ႔ရင္ သတိတရားရမယ္။ သံေဝဂရမယ္။ အမွတ္တရ ျဖစ္ေနမယ္ဆုိၿပီးေတာ့ လုပ္ရတာပါ” ဟု ဦးေဆာင္စီစဥ္သူ ဦးဝင္းခ်ဳိက မဇၥ်ိမကို ေျပာျပသည္။
No comments:
Post a Comment