Wednesday, June 26, 2013

ကိုၿမေအးရပ္တည္ေၿပာဆိုခ်က္မ်ား(သို႔)လက္ရွိမြတ္စလင္နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ တေယာက္၏ေၿပာစကားမ်ား

စစ္ဗိုလ္နိုင္ ရွစ္လံုး's
၀ီရသူကိုဆန္႔က်င္ေနရံုနဲ႔ေတာ့
ဒီမုန္းတီးမွုေတြရပ္မဲ့ပံုမၿမင္
ပါ။
၀ီရသူမွိုင္းတိုက္ေနတဲ့ဟာေတြကလည
္း
ပညာသားေတာ့မပါလွ။
သို႔ေသာ္ၿမန္မာမ်ားအၾကားစိမ့္၀င

ပ်ံ႔နွံ႔မွုအားေကာင္းလွသည္မွာဘာေၾကာင့္လဲ
အစိုးရကဘာမွ၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္မေပးၿခင္း
ေၾကာင့္ၿဖစ္သလို
လက္ေတြ႔ဘ၀တြင္မြတ္စလင္တို႔၏ေနထိုင္မွု
ပံုစံေတြေၾကာင့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွု
ဘာရွိသလဲဆိုတာကိုလည္းစဥ္းစားသင့္ပါသည္။
ကိုၿမေအးေထာက္ၿပေသာေအာက္ပါ
အခ်က္မ်ားမွာေဆြးေႏြးသင့္လွသည္။
---------------------------------------------------
အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြဟာ
မ်က္စိပိတ္ထားျခင္း ခံခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြၾကား မွာ
ပေဒသရာဇ္ အရိပ္အေယာင္ေတြ လင္ယူသားေမြး
ကေလးထိန္းတဲ့အလုပ္၊ ႐ုိင္း႐ိုင္းေျပာရရင္
အိမ္ေဖာ္သာသာ အလုပ္ကေန
႐ုန္းထြက္ႏိုင္တဲ့အေျခအေန မရွိပါဘူး။


ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ေနတယ္။
ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ ရွင္သန္တယ္။ -
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျမန္မာရယ္လို႔ ခံယူတဲ့စိတ္ မထားသမွ်
ကာလပတ္လံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိ ဘယ္သူကမွလည္း
တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရး ေပးမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ငါတို႔ကုိေတာ့ ဘယ္သူက ခြဲျခားတာပဲ။
ငါတို႔ကိုေတာ့ ဘယ္သူက ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံတာပဲ
ဆိုတာတစ္ခုတည္းနဲ႔ ငါတို႔ကေကာ
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံခံရေအာင္ လုပ္ေနတာလား၊
ငါတို႔ကုိယ္ ငါတို႔ narrow angle ေထာင့္က်ဥ္းထဲမွာ
ခဲြျခားခံၿပီး ေနေနတာလားဆိုတာ အရင္ သိေအာင္
ကြဲကြဲျပားျပားလုပ္ဖို႔ လိုမယ္လို႔
ကၽြန္ေတာ္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္အသိုင္းအ၀ိုင္းကု
တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိယ္တိုင္က ေရာ
ျမန္မာေျမေပၚမွာေနၿပီးေတာ့ကာ
ဘာမွမသိ နားမလည္ဘူး၊ ေရာက္လည္းမေရာက္ဖူးဘူး၊
ကမၻာႀကီးကုိလည္း အင္တာနက္ျပတင္းေပါက္ကေန
မထြက္ၾကည့္ဖူး ဘဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိယ္တိုင္ကုိက
တိုင္းတပါးယဥ္ေက်းမႈကုိ အထင္ႀကီးေလးစားေနရင္ေတာ့
ကုလားလို႔အေခၚခံရတာ သိပ္မထူးဆန္းပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စိတ္ရင္းမွာေတာ့
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ၾကက္ေမႊးေလးနဲ႔သပ္ၿပီး
သူမ်ားကုိ သံ brush နဲ႔ တိုက္တဲ့အလုပ္မ်ိဳးေတာ့
ကၽြန္ေတာ္မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။
မိမိကုိယ္မိမိ အရင္ျပဳျပင္ဖို႔ကုိပဲ ကၽြန္ေတာ့္ community ကုိ
ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ community ကုိ
ကၽြန္ေတာ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့အတြက္
ကၽြန္ေတာ္ ဒီစကားေတြကုိ ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္
ဆက္တိုက္ ေျပာအံုးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူမ်ားေတြ
အထင္အျမင္လြဲတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူမ်ားေတြ အထင္အျမင္လြဲတာကုိ
သူမ်ားေတြကုိ အျပစ္တင္ေနမယ့္အစား ငါတို႔ဘာျဖစ္လို႔ အထင္အျမင္လြဲခံရေအာင္ ေနခဲ့သလဲဆိုတာကုိ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆန္းစစ္ၿပီး၊ ေ၀ဖန္ၿပီး ျပဳျပင္သင့္ တာကုိ
ျပဳျပင္ဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သြားေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဟာ
လူမ်ိဳးေရးအရ၊ ဘာသာေရးအရ ခြဲျခားခံရမႈမရွိတဲ့
စနစ္တစ္ခုကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔သြားခ်င္တာပါ။
အဲဒီလိုသြားခ်င္တဲ့အခါမွာ ကုိယ္ကုိယ္တိုင္ကလည္း
ဒီႏိုင္ငံအေပၚမွာ သစၥာရွိဖို႔လိုမယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ဟန္၊ ျမန္မာလိုေနထိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေနထိုင္တဲ့အခါမွာ ကုိယ့္ရဲ႕အီမာန္ကုိ မပ်က္ေစဘဲ၊
ကုိယ့္ရဲ႕ ယံုၾကည္ ခ်က္တရားမ်ားကုိ မပ်က္ယြင္းေစဘဲ
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ တန္းတူညီမွ် သြားခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာရွိေနတဲ့ အစၥလာမ္အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ
ပေဒသရာဇ္အိမ္ေထာင္ေရးလို႔ ေခၚတဲ့ အိမ္တြင္းပုန္း
အေနနဲ႔ပဲထားမယ္ဆိုရင္ အစၥလာမ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက
ဒီအမ်ိဳးသမီးေတြက ေနမွ ကေလးငယ္ အမ်ိဳးသားေတြကုိ
ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးရတာပါ။
အဲဒီေတာ့ ဒီအမ်ိဳးသမီးကုိ ဒီလိုပံုစံထားမယ္ဆိုရင္
ကၽြန္ေတာ္တို႔အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြဟာ
သမိုင္းဦးပံုျပင္ထဲမွာပဲ ရွိေနၿပီး၊ မဟာဖိုရ္၀ါဒႀကီးစိုးတဲ့၊
အမ်ားအျမင္ေစာင္းေစတဲ့ ဘာသာတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။

ကုိကုိႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အခုန ေျပာေနပါတယ္။
ကုိျမေအး ခင္ဗ်ားတို႔ဗလီထဲကုိဗ်ာ
တစ္ျခားဘာသာ၀င္ေတြကုိ လာေရာက္
ေလ့လာခြင့္ေလးေတာ့ ေပးသင့္တယ္ဗ်ာတဲ့။
ကုိကုိႀကီးေျပာတဲ့ဟာ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗလီထဲကုိ တစ္ျခားဘာသာ၀င္ေတြက
လာေလ့လာခြင့္မရွိဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗလီေတြ ထဲမွာ ဘာေတြရွိမွန္းလဲမသိဘူး။

--------------------------------------------------------


ကိုၿမေအးရပ္တည္ေၿပာဆိုခ်က္မ်ားအားလံုး
မွန္မမွန္ေတာ့က်ေနာ္မသိပါ။
သို႔ေသာ္လက္ရွိမြတ္စလင္နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္
တေယာက္၏ေၿပာစကားမ်ားၿဖစ္၍
အလြန္အေရးပါသည္မွာဘယ္သူမွ
မၿငင္းနိုင္ပါ။

No comments: