Thursday, June 20, 2013

အမ်ိဳးသာသာနာကို ခ်စ္ပါဆိုေသာ္

 
 
Group mail ထဲမွ စိတ္ဝင္စားစြာ ဖတ္ျဖစ္ေသာ အျပန္အလွန္ေပးစာမ်ားကို ကူးယူေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဘေလာ့ဂါ။
 
 
ထူးထူးျခားျခား ေကာင္းဘြိဳင္ဘြတ္မစီးရဘူးဆိုတဲ့ ဥပေဒကို ဒီမိုကေရစီ နိုင္ငံျကီးမွာ ျပဌားန္းတယ္ဆိုေတာ့ ရွာၾကည့္တာ အနီးစပ္ဆံုး ေအာက္ကအခ်က္ပဲေတြ႕တယ္။  ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ပါဦး
The ban on wearing cowboy boots for Houston police (Jan 30, 1978) တနိုင္ငံလံုးနဲ ့ တေဒသလံုးမဟုတ္ပါဘူး။  ရဲမွာ ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္ေပးမစီးတာလဲ သဘာဝက်မယ္ထင္ပါ တယ္။
ေနာက္ေတြ႕တာတခုကလဲ
Urban legend also has it that the city of Blythe, Calif., bans people from wearing cowboy boots unless they own at least two cows. However, even the city manager of Blythe has never heard of that rule being enforced, so you’re probably safe in those boots.

လီဂန္ဆိုတဲ့စာလံုးေလးပါတာလဲ စိတ္ဝင္စားစရာပဲ။ 



On 6/20/2013 1:22 PM,
 
ျငိမ္းခ်မ္းဆုိသူသုိ႔
လူတုိင္းမွာ ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာတရားရွိသင့္တယ္ လူတုိင္းမွာဘာလုိ႔ဘာသာတရားရွိသင့္လည္းဆုိေတာ့ ကိုယ့္အေဖကို ကုိယ္ကႏြားလု႔ိျပန္မေခၚေအာင္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေအာင္ပါဘဲ။ ျပီးေတာ့ လူတုိင္းကုိယ္ယုံၾကည္တဲ့ ဘာသာ သာသနာနဲ႔ အမ်ိဳးကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဘု႔ိတာ၀န္ရိွတယ္။ ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာမရွိသူေတြကေတာ့ ဘယ္ဘာသာကုိမွကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေနဘုိ႔မလုိဘူးေပါ့။ မူစလင္ေတြလည္း သူတုိ႔ဘာသာကုိသူတုိ႔ ကာကြယ္မွာဘဲ ေစာင့္ေရွာက္မွာဘဲ။
ဒီမိုကေရစီဆုိ သိေသာ လူၾကီးမင္း ျငိမ္းခ်မ္း ဗမာျပည္တြင္ ဒီမုိကေရစီရပါျပီလား ဗမာျပည္တြင္ ဒီမုိကေရစီက်င့္သုံးနုိင္ပါျပီလား။ လူၾကီးမင္းျငိမ္းခ်မ္းသိေသာ ဒီမုိကေရစီဆုိသည္မွာ ဘာလည္း။ ကုိယ့္အေဖကုိ ႏြားလုိ႔ေခၚနုိင္တဲ့ယဥ္ေက်းမႈေတြ ထြန္းကားတဲ့ဒီမုိကေရစီေတာ့မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။
 
ဒီမိုကေရစီဘုိးေအနုိင္ငံမ်ားဆုိ ေသာနုိင္ငံၾကီးမ်ားတြင္ ၾကက္ဖမေမြးရေသာ ေနရာ ေကာင္းဘြိဳင္ ဖိနပ္မစီးရေသာ ေဒသမ်ားရွိသည္ဆုိလွ်င္ ဒီမုိကေရစီက်ပါ၏ေလာ။
ဒီမုိကေရစီဆုိတာ ကုိယ္၀ါဒျဖန္႔ခ်င္တာကုိ ျဖန္႔လုိ႔ရတယ္ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ဥပေဒ စနစ္ကုိ တင္ျပလုိ႔ရတယ္ လူအမ်ားေထာက္ခံလွ်င္ ဥပေဒကဲ့သုိ႔အသက္၀င္လာမယ္။
ဗမာနုိင္ငံမွာ ဗမာအမ်ားစုဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြပါ ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့တရားေတြ ရွိပါရက္ကယ္နဲ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဟုိဥပေဒ ဒီဥပေဒေတြ ဗမာျပည္မွာ ရွိေနလုပ္ေနၾကရသလဲ။ ဗုဒၶ အဆုံးအမနဲ႕ေနၾကပါလား။
 
ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ လူေတြ က်င့္ၾကံေနထုိင္ယုံနဲ႕ ဗမာျပည္ထဲမွာ ရွိသူေတြကုိ ထိမ္းေၾကာင္းနုိင္ဘုိ႔ မလြယ္လုိ႔ ဥပေဒေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္လား။ နုိင္ငံနဲ႔ ခ်ီျပီးက်င့္သုံးေတာ့ ဥပေဒလုိ႔ေခၚပါတယ္။ လူတစုက က်င့္သုံးရင္ေတာ့ စည္းကမ္းလုိ႔ေခၚၾကတယ္။ အဓိကကေတာ့ အဲဒီလူေတြ သတ္မွတ္တဲ့ နယ္ေျမေဒသနဲ႕ အဲဒီအဖြဲ႔၀င္ေတြ နုိင္ငံသားေတြ က်င့္သုံးလုိက္နာဘုိ႔ဘဲ။ မလုိက္နာနုိင္သူကုိ ထုိက္သင့္တဲ့ အျပစ္ေပး အေရးယူျခင္းေတြလုပ္ရတယ္။
 
ဒီေတာ့ အဲဒီမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတဲ့သူေတြသူတုိ႔လုပ္ေနတာ ဥပေဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္ပါတယ္ဆုိရင္ အျပစ္ေပးအေရးယူၾကပါ။ သူတုိ႔ကုိ ေထာက္ခံေနသူေတြကုိ အျပစ္ေပးအေရးယူၾကပါ။
 
ဒီေနရာကေန ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ အခုိင္အမာေျပာေနတာကေတာ့ လူၾကီးမင္းျငိမ္းခ်မ္းေျပာသလုိ ေ၀ေလေလ အရင္တုန္းကလုပ္ေနရင္ ေတာင္ အခုမလုပ္ၾကဘဲ ဗမာျပည္မွာ စစ္မွန္ေသာ (မသိရင္ေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္း ကုိေမးၾကပါ) ဒီမုိကေရစီရေအာင္ လုပ္ၾကပါ။ အယားေျပဘဲလုပ္မေနၾကပါနဲ႕။
 
ကၽြန္ေတာ္တေယာက္တည္း သေဘာကုိေျပာစရာမလုိေပမယ့္ ရွင္းေအာင္ေျပာျပလုိက္ပါ့မယ္။
 
ဗမာျပည္မွာ စစ္မွန္ေသာ ဒီမုိကေရစီရရင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အေစာ္ကားခံေနရမယ္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြကုိ သဃၤန္းမွအားမနာ ေျပာခ်င္ရာ ကုိ ငါ့စကားႏြားရ ေျပာေနၾကမယ္ဆုိ ရင္။ ဗမာျပည္ကုိ စစ္အာဏာရွင္ေတြသာ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကပါေစေတာ့။
 
လူတုိင္းလူတုိင္း ကုိယ္ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာနဲ႔ ကုိယ့္မိဘ ကုိယ့္လူမ်ိဳးကုိ ကုိယ္တုိင္ မေစာ္ကားၾကဘဲ။ ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္နုိင္ေသာ ဒီမုိကေရစီလုိလားသူမ်ားျဖစ္ပါေစလုိ႔။
 
အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္။
 
ဒီမုိကေရစီထက္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္သူ။
 
ေမာင္ဂဏန္း
 
မွတ္ခ်က္၊။   ။မတရားေသာ အျပဳမူမ်ား မမွန္ကန္ေသာ လုပ္ရပ္လုပ္ေနသူမ်ားကုိ တရားဥပေဒ ေဘာင္တြင္းမွေန (ဗမာျပည္မွာ ယ​ၡဳမရွိေသးပါဘူး) အျပစ္ေပးအေရးယူျခင္းမ်ား အျမန္ျပဳလုပ္နုိင္ၾကပါေစ။

အမ်ိဳးသာသာနာကို ခ်စ္ပါဆိုေသာ္
 
ယခုတေလာ အမ်ိဳးသာသနာကို ခ်စ္ခင္ပါေစာင့္ထိမ္းပါဆိုျပီး အမ်ိဳးသမီးေတြကို သူတို႕ဆႏၵအားအေလးမထားပဲ ဘာသာတူသာယူခြင့္ျဖင့္ခ်ဳပ္ထိမ္းရန္ၾကိဳးစားလာ မႈကို ေတြ႕ရသည္။  ဒီမိုကေရစီေအာ္ျပီးဘာမွ ဒီမိုကေရစီအားနားလည္မႈမရွိေသာ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕လဲ တို႕လူေလးမ်ားဆိုသေလးဆိုရာတြင္ ေဝေလေလ ဝင္လုပ္ၾကသည္။  ဒီမိုကေရစီ၏အႏွစ္သာရအရ သူတပါး၏၊ လူ၏အခြင့္အေရးမ်ား ကိုခ်ဳပ္ထိမ္းရန္ၾကိဳးစားျခင္းကို ခြင့္ျပဳသင့္ပါသတဲ့လား။  အဲ့ဒါဆိုလွ်င္ ဘာကိစၥမ်ား ကြ်န္ေတာ္တို႕အားလံုးစစ္အစိုးရ၏ဖိႏွိပ္မႈေအာက္ကလြတ္ေျမာက္ရန္လြပ္လပ္ခြင့္ ရရန္ၾကိဳးစားဘို႕လိုခဲ့ပါသနည္း။  ဦးေႏွာက္ကိုသံုး၍စဥ္းစားသင့္သည္မ်ားအမ်ားၾကီး ရွိပါသည္။ 

ဦးဝီရသူက ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးမုန္းတီးမႈမိႈင္းတိုက္လွ်က္ရွိသည္။  သာသနာကို ကာကြယ္ဘို႕အတြက္ဟုဆိုလွ်င္ ဗုဒၵေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ေမတၱာတရားမ်ား ကိုေတာ္လွန္မ်က္ကြယ္ျပဳ၊ သူတပါးအားရန္လိုေဒါသအမ်က္ထားျခင္းမရွိေစရန္ညႊန္ ၾကားမႈမ်ားကို ခ်ိဳးေဖါက္ကာ ဗုဒၵဘုရားရွင္၏တရားေတာ္မ်ားကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္  ျပီး ဝီရသူတရားေတာ္တည္ ေထာင္ရန္ၾကိဳးစားျခင္းေပပဲလား စဥ္းစားရန္လိုပါသည္။  ဗုဒၵဘာသာ၏အႏွစ္သာရကို ခ်ိဳးေဖါက္ကာ၊ အစဥ္အဆက္တေလွ်ာက္လံုးေအးခ်မ္း ေသာဘာသာအျဖစ္အမ်ားအသိအမွတ္ျပဳ ခံခဲ့ရမႈမ်ားကို  အျခားဘာသာမ်ားကို ရန္လိုတိုက္ခိုက္တတ္ေသာ၊ အေျပာႏွင့္အလုပ္ႏွင့္မညီေသာဘာသာအျဖစ္ျမင္သြားၾကေစရန္
ထိုလူမ်ားကထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။  ကြ်န္ေတာ္တို႕ဗုဒၵဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားႏွင့္ ကိုယ့္ရွင္တို႕ လုပ္ရပ္ ဘာမ်ားကိုက္ညီသနည္းကို ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္သင့္သည္။  သတၱိရွိ လွ်င္ ေျပာပါသည္။  ကိုယ့္ကိုကိုယ္ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရဲေသာသတၱိမရွိသူမ်ား မဟုတ္လွ်င္ေတာ့ ထိုသူမ်ားသည္ ဘာသာတရားကို ကာကြယ္ရန္အေၾကာင္းျပ ျပီး ယခုေတာင္ ဗုဒၵဘာသာကို ကမၻာ့အလယ္တြင္ရန္လိုမုန္းတီးမႈအေရွ႕ထားေသာ ဘာ သာတရားအျဖစ္ အမည္ပ်က္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိလုပ္ေနၾကျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။  ဗုဒၵဘာသာအား ကိုယ့္ရွင္ တို႕လုပ္ရပ္ေၾကာင့္မည္မွ် သိကၡာက်ဆင္း၊ အထင္ေသးခံေစျခင္းျဖင့္ သာသနာကို မည္သို႕ ထိမ္းသိမ္းၾကမည္နည္း။  လူသားဦးေႏွာက္ျဖင့္ စဥ္းစားတတ္ရန္လိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒၵဘာသာကို လူအမ်ားစုကက်င့္သံုးယံုၾကည္ၾကသည္ဆိုေပမဲ့ လူအမ်ားအားႏွင့္ အနဲကို ဖိႏွိမ္တိုက္ခိုက္ျခင္းသည္ ဗုဒၵတရားေတာ္ကိုေကာ၊ ဒီမို ကေရစီကိုပါ ေစာ္ကားဖ်က္ဆီးျခင္းျဖစ္သည္။  ဘာသာတရားကို ထိမ္းသိမ္းၾကရန္ ဥပေဒထုတ္မည္ဘာညာဆိုပါက ထိုသို႕လုပ္ျခင္းက အျခားဘာသာမ်ားအတြက္ မည္သို႕ေသာ တူညီမႈျပဌာန္းႏိုင္ပါမည္နည္း။  ဥပမာ ဗုဒၵဘာသာက ထိုဥပေဒကို ထုတ္ျပန္ခြင့္ျပဳရမည္။  အစၥလာမ္ဘာသာကလဲ ရွာရီးယားဥပေဒကို ထုတ္ျပန္ေပး ေစရန္ေတာင္းဆိုႏိုင္ေပသည္။  ဘာသာေပါင္းစံုစုစည္းေနထိုင္ၾက ေသာႏိုင္ငံတြင္ မည္သည့္ဘာသာတရားတခုတည္းကိုမွ် ဦးစားေပး ဘက္လိုက္ျခင္းမလုပ္သင့္ေပ။ 
ထိုသို႕လုပ္ရန္လိုသည္ဟုစဥ္းစားပါက ကြ်န္ေတာ္တို႕ေျပာေျပာေနေသာ ဒီမိုကေရ စီဆိုသည္မွာ ဘာမွ်အဓိပါယ္ရွိေသာစကားလံုးဟုတ္မည္မထင္ပါ။ 

တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကေသးသည္။  ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ေနလွ်င္ ျမန္မာစကားေတာ့ တတ္ရ မည္။  တတ္ထားလွ်င္ေတာ့ ေကာင္းပါသည္။  သို႕ေသာ္ လမ္းမေပါက္စာသင္ေက်ာင္းမရွိေသာ တိုင္းရင္းသားေက်းရြာမ်ားတြင္ ျမန္မာစကား တလံုးမွ်မေျပာတတ္ေသာ သူမ်ားတျပံဳၾကီးရွိေနေသးသည္ကို ထိုသူမ်ားတသက္ တြင္တခါမွ် မေတြ႕ဘူးၾကဟုထင္သည္။  ထိုကေလးမ်ား၊ လူၾကီးမ်ားသည္ ဘာသာ စကားမတတ္ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။  စကားကို လက္လြတ္ စပါယ္ေျပာရန္မသင့္ၾကေပ။  အထူးသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီေျပာေနေသာ ၈ေလးလံုး ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ ပိုျပီးလက္လြတ္စပါယ္မေျပာသင့္ေပ။ 

ဒီမိုကေရစီတြင္ ေျမြကဲ့သို႕ လွ်ာႏွစ္ခြထားေသာမူမ်ိဳးလက္ခံသင့္မည္မဟုတ္ပါ။  ထိုသို႕ လူၾကီးအေကာင္ၾကီးမ်ားအတြက္ဥပေဒတမ်ိဳး၊ လူထုအတြက္ ဥပေဒတမ်ိဳး လုပ္ေလ့ရွိေသာ စစ္အစိုးရကို မၾကိဳက္ေသာေၾကာင့္ ရုန္းကန္လာၾကသည္ပဲ မဟုတ္ပါလား။  မိမိတို႕ကလဲ့တြင္လဲ ဒီလို လွ်ာႏွစ္ခြ၊ ေက်ာသားရင္သားခြဲျခားေသာ ဥပေဒမ်ိဳးကို လက္သင့္ခံသင့္ပါသေလာ။

On 6/19/2013 2:57 PM, Billy Mackenzie wrote:
 
အထက္ပါ  အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒဆိုုတာ  တကယ္ကေတာ့ ဒီေခတ္မွာ  အတည္ျဖစ္မလာနိုု္င္ပါဘူး ။  ဒါေပမည့္  ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးကိုု  ဧည့္နိုုင္ငံသားနဲ ့  အိမ္ေထာင္ျပဳႀက  ယူႀကတယ္ဆိုုလ်င္  သူတိုု ့ဘက္က  ဘာသာေရးဥပေဒနဲ ့ အသာစီးယူထားတာကိုုေတာ့  တရားမွ်တမႈရွိေအာင္  ဘယ္လိုုလုုပ္မလဲ  ဆိုုတာေလာက္ေတာ့  အမ်ိဳးဘာညာ ဖယ္ထားဦး  ။  လူအခြင့္အေရးရႈေဒါင့္ကေန  အကာအကြယ္ေပးဖိုု ့  အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးအဖြဲ ့ေတြ  စဥ္းစားႀကရပါမယ္ ။  ဒါတာဝန္ပါ  ။  က်မတိုု ့မသိပါဘူး  မေျပာပါနဲ ့ ။ တကယ္ေတာ့  ျမန္ာမနိုုင္ငံမွာ  အစၥလမ္ဘာသာဟာ  ေရွးယခင္ကထည္းက   ျမန္မာမင္းေတြ  လက္ထက္မွာ  ရွ၇ီယာ   ဥပေဒ  သံုုးခြင့္မေပးခဲ့ပါဘူး  ။   ့  အဂၤလိပ္အဓၶမကၽြန္ျပဳတာ  ခံရျပီးေနာက္အဂ္လိပ္ေတြ  ျမန္မာနိုုင္ငံနဲ ့  လူမ်ိဳးကိုု စံနစ္တက်အုုပ္ခ်ဳပ္ဖိုု ့ ( တကယ္က နိပ္ကြပ္ဖိုု ့ ) အိႏၵိယနြယ္ဖြား  အစၥလမ္အပါအဝင္  ကုုလားေတြ ေခၚလာခဲ့တာပါ ။  ဒီေနရာမွာ  ကုုလားလိုု ့သံုုးရတာကလဲ  အိႏၵိယႏြယ္ဖြားေတြ အမ်ိဳးစံုုေနလိုု ့  ျခံဳေခၚလိုုက္တာပါ   ။  မိဘက  မဆံုုးမလိုု ့မဟုုတ္ရပါဘူး  ။  ။  ေနာက္ကုုလား (  ကူးလာသူ )ဆိုုတာ ကုုလသမဂၢကိုုယ္တိုုင္  (   ကူးလာသူမ်ား = MIGRANT  )   လိုု ့တရားဝင္သံုုးေနလိုု ့ပါ ။
အဂၤလိပ္ကသခင္ျဖစ္ခ်ိန္ဆိုုေတာ့   က်ေနာ္တိုု ့က ကၽြန္  ။   ကၽြန္ဆိုုေတာ့  လူရာအသြင္းမခံရဘူးေပါ့  ။  ဒီေတာ့ ဗုုဒၶဘာသာကိုုလဲ  သူတိုု ့  လူမ်ိဳးေရးနဲ ့ တြဲဖက္ျမင္ထားေတာ့  အျမင္က ကပ္ေနတယ္ေလ ။   နိုုင္ငံေရး  အမ်ိဳးသားေရး  နဲ ့ မာန္ေထာင္လာမယ္  ျမင္ေနတယ္ေလ ။  ဗုုဒၶဘာသာကိုု  နိပ္ကြပ္ဖိုု ့   ေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္   က်ေနာ္တိုု ့ဆီမွာ   အစၥလမ္နဲ ့အိမ္ေထာင္ျပဳတာရွိခဲ့ရင္  ရွရီယာဥပေဒ ကိုု အသံုုးျပဳေစခဲ့တယ္ ။  အဲဒီဥပေဒကိုု  ထားခဲ့ေပးတယ္ ။  အဲဒီလိုု   အဂၤလိပ္က  တဖက္သတ္ လုုပ္ထားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုုက   ဗုုဒၶဘာသာ  ပေပ်ာက္သြးေစဖိုု ့ ။  သူတိုု ့က  သခင္  ။  က်ေနာ္တိုု ့  ကၽြန္ဘဝ  ေရာက္ေနေတာ့  ျပဳသမွ်နဳေနခဲ့ႀကရတာေပါ့ ။
ေနာက္ဆံုုး  ဘုုန္းႀကီးေတြကိုု  ဥိးထိပ္ပန္ရတာ  သူတိုု ့မ်က္ေစ့စပါးေမႊးအစူးဆံုုး ။  ေနာက္ဆံုုး  သႀကၤန္ကိုု  ေဖာ်က္ဖိုု ့လုုပ္ရာကေန  အမ်ိဳးသားေရး  ေပါက္ကြဲေစတဲ့အထိ  လုုပ္မိသြားပါတယ္ ။  အခ်ဳပ္က  ဗုုဒၶဘာသာေပ်ာက္ရင္  ဒီနိုုင္ငံကိုု  ရာသက္ပန္သိမ္းပိုုက္ထားနိုုင္ျပီ ။  အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့   မလႊဲသာလိုု ့လြတ္လပ္ေရးေပးေပမဲ့   သာသာေလး  သပ္လ်ွိဳထားခဲ့တယ္ ။
သူတိုု ့နိုုင္ငံမွာ က်ေတာ့ ရွရီယာ ဥပေဒ  ကိုုသံုုးခြင့္မေပးခဲ့ဘူး ။  က်ေနာ္တိုု ့က  ကၽြန္ဘဝမွာ  မလႊဲသာလိုု ့  ျငိမ္ခံရေပမည့္  အခုု သခင္  သခင္ ။   သူတိုု ့နိုုင္ငံ  ကိုုနမူနာယူရမယ္ဆိုုတဲ့  အသိရွိသင့္ပါျပီ ။  ကဲ  အမ်ိဳးသမီး  ဘာဘာညာညာတိုု ့ ။
ပိုုဆိုုးတာက  အဂၤလိပ္လုုပ္ခဲ့တာက  ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုုးတမ္းကိုု အိမ္ေထာင္ျပဳရာမွာ ဓေလ့အေနနဲ ့  အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အဆင့္ေလာက္  ဘဲေပးထားျပီး    ဥပေဒအေနနဲ ့  လႊမ္းမိုုးခြင့္မရွိေနတာပါ ။  အဂၤလိပ္ကိုုကန္ထုုတ္ျပီး  သူတိုု ့ကိုုယ္တိုုင္  သူတိုု ့နိုုင္ငံမွာ  မက်င့္သံုုးနိုုင္တဲ့  မတရားတဲ့   မမွ်တတဲ့ ဥပေဒကိုု  က်ေနာ္တိုု ့ဆီမွာ  ရာသက္ပန္ ထားဖိုု ့  အခြင့္ေပးမယ္ဆိုုလ်ွင္   က်ေေနာ္တိုု ့ရထားတဲ့လြတ္လပ္ေရး  ဆိုုတာက  ၁ဝဝ-%  မဟုုတ္ေသးဘူးဆိုုတာ  ျပေနတာဘဲ ။
အဆိုုးဆံုုးက  ျမန္မာ  ဗုုဒၶဘာသာနဲ ့  မြတ္စလင္ အိမ္ေထာင္က်တယ္ ။  ကိုုယ္ကအိမ္ရွင္  ။  လက္ထပ္ေတာ့ မင္းတိုု ့ ဗုုဒၶဘာသာ နဲ ့ အသိအမွတ္မျပဳနိုုင္ဘူး  လုုပ္တာကေတာ့  ရွက္တတ္လ်င္  လဲေသဖိုု ့ဘဲရွိေတာ့တယ္ ။  ဒီမဂၤလာ  ဒီအိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့  ကိစၥမွာ   အိမ္ရွင္က  ထုုတ္သံုုးစရာ  ဥပေဒမရွိ  ။  ကိုုးကားစရာ  ဥပေဒမရွိ  ။    ဧည့္သည္ေတြက  အသိအမွတ္မျပဳဘူး  ဆိုုတဲ့အထိ  ေစာ္ကားေနတာ  ခံေနရတယ္ ။  လင္မယားကြဲတယ္  ။  လင္ေသလ်င္  အေမႊမရဘူးတဲ့ ။
အဂ္လန္မွာ  ၁၉၈၄ -ခုုနစ္ဆီက  ေဆာ္ဒီက  ဘီလ်ံနာသူေဌး  ခါေရွာ္ဂီ (  ဗမာျပည္မွာ ေရွာ္ဖီ  ) အဂ္လိပ္မနဲ ့ လင္မယားကြားရွင္းႀကေတာ့  ရွာရိယာ  ဥပေဒ  အသံေတာင္မထြက္နိုုင္ဘူး ။  ငါတိုု ့ဆီမွာ  အေပၚစီးေပးထားခဲ့တာ  ငါတိုု ့အဂ္လိပ္ကိုုေတာ္လွန္တာ  အကၽြင္းအက်န္ေတြ  က်န္ေနေသးတယ္ဆိုုတာ သေဘာေပါက္ႀကပါ ။  အဂၤလန္မွာ  မယားေလးေယာက္  ယူခြင့္ရွိသလား  ေဒၚစုုကိုုေမးထား  ။   ယဥ္ေက်းတဲ့  နိုု္င္ငံတိုုင္းမွာ  မယားတစ္ေယာက္ထက္ပိုုယူခြင့္မရွိပါဘူး ။  အဲက်ဳပ္တိုု ့ဆီမွာ    မယားျပိဳင္ဆိုုျပီး  ယူခြင့္ေပးထားတာ  ဦးေနဝင္းလိုု  မိုုးေပၚေထာင္မျပစ္ဘူးဆိုုတဲ့  လူရမ္းကားေတြက  လုုပ္သြားတာ ။  အဲဒီဥပေဒကိုု    ရတနာနဲ ့ နပ္ဖိုု ့ထုုတ္လိုုက္တာမိုု ့   ရတနာနတ္မယ္ ဥပေဒလိုု ့  တြင္ေနတယ္ ။  လူရမ္းကား  ( x ) သရမ္းခ်င္လိုု ့ထုုတ္ထားတဲ့ ဥပေဒ ။  ျပန္ဖ်က္ရမယ္  ။ 
အဂၤလန္က  အိမ္ေထာင္ျပဳ  အိမ္ေထာင္ကြဲ  ဥပေဒကိုု  ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုႀကည္   ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္ ။  မဇင္မာေအာင္လဲ အမ်ိဳးသမိးေခါင္းေဆာင္လုုပ္ေနတာ  သိပါမယ္ ။
ကဲ  မ်က္နာလႊဲေနႀကမွာလား  ။  နဲနဲ ရီုုင္းတာပါလိုု ့  စိတ္မရွိဖိုု ့ ။

လႈိင္ျမင့္
2013/6/19 Sitt Aung 
 
အေစာင့္အေရွာက္မ်ားျဖင့္ကိုင္ေပါက္ျခင္း
၁။ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာကာကြယ္ေရးတို ့-ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္ တာ၀န္၀တၱရား
တို ့သည္ေညာင္ပင္ေပၚမွရုတ္ကၡဆိုးလည္းမေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္ဘူး၊မမႏွဲ(ေခၚ)
မႏွဲေလးလည္းလာ၍မေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္ဘူး၊သမတဗိုလ္သိန္းစိန္မွအစလႊတ္
ေတာ္ဥကၠဌဗိုလ္ေရႊမန္းအလယ္-ဘုန္းႀကီးဦး၀ီရသူအဆုံးတို့လည္းမေစာင့္ေရွာက္ ေပးႏိုင္ဘူးဆိုသည္ကိုသတိခ်ပ္ေစလိုပါသည္။
၂။ စံနစ္ႏွင့္ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းတြင္ ျဖစ္တည္စီးဆင္းေနေသာလူ ့အဖဲြ ့အစည္း၏
လူသားမ်ဳိးႏြယ္ဆက္မ်ားမွသာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ပါသည္။လူ ့ႏွင့္ တိရစာၦန္ျခားနားျခင္းသည္ဆင္ေျခဥာဏ္(ေခၚ)အသိဥာဏ္ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
တိရစာၦန္မ်ားျဖစ္ေသာေခြး၊၀က္၊ေၾကာင္၊ႏြားတို ့သည္ပင္၄င္းတို ့၏ဗီဇစိတ္ လကၡဏာျဖစ္ေသာေမထုန္မွီ၀ဲျခင္းကိုတူရာမ်ဳိးႏြယ္အစုအတြင္း၌သာျပဳလုပ္ၾကသျဖင့္ေခြးတူ၊၀က္တူလိုမ်ဳိးႏြယ္မ်ားျဖစ္ေပၚျခင္းမရွိသာကိုေတြ့ႏိုင္ပါသည္။
၃။ သို ့ေသာ္ျငားလည္းပုခုံးႏွစ္ဖက္ၾကားေခါင္းေပါက္၍ဆင္ျခင္အသိဥာဏ္ရွိသည့္
လူသားတို ့အဖို ့တြင္ရိုးရာဓေလ့ထုံးတမ္း၊မိရိုးဖလာအစဥ္အလာ၊အမ်ဳိးသာဘာ
သာသနာမ်ားႏွင့္သာမကယဥ္ေက်းမွုအေမြ-အမ်ဳိးသားေရးတာ၀န္-ျပည္သူ ့နီတိ
အစရွိသျဖင့္ရွိေန၍ေစာင့္စည္းရမည့္က်င့္၀တ္ႏွင့္ဘ၀ေနနည္းမ်ားလည္းရွိသည္ကိုေတြ ့ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
၄။ ကိုလိုနီေခတ္မွာကၽြန္ဘ၀ေရာက္ေနရသည့္အခ်ိန္အခါ၌ဗမာျပည္သူလူထု
အတြင္းတြင္၀ံသာႏုစိတ္ဓါတ္ႏွင့္၀ံသာႏုရကၡိတတရားထြန္းကားခဲ့ပါသည္။ထို ့
အတူပင္အမ်ဳိးသၼီးထုအတြင္းတြင္လည္းကုမၸရီအသင္းမ်ားဖဲြ ့စည္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
ကိုလိုနီေခတ္တြင္ဗမာ့ယဥ္ေက်းမွုျဖင့္လုံး၀မကိုက္ညီေသာအဂၤလန္မွတင္သြင္း
ေသာရွန္သားထည္အက်ီ ၤမ်ား(ေအာက္ခံေဘာဒီအက်ီ ၤသာမကအသားကိုပင္ ျမင္ေတြ ့ရသည့္ပိတ္စ) ကို၀တ္ဆင္လွ်င္ဆိုရွယ္က်ေသာထင္သည့္အယူ
အဆေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္။အမ်ဳိးသၼီးကုမၸရီအသင္းမ်ား၏ပညာေပးလမ္းျပမွု-၀ံသာ
ႏုရကၡိတတရား၏လွဴံေဆာ္မွုမ်ားေၾကာင့္ဗမာ့လူ ့အဖဲြ ့အစည္းသည္အင္ဂလို-
ဘာမန္လူ ့အဖဲြ ့အစည္းအျဖစ္သက္ဆင္းက်ေရာက္ခဲ့ျခင္းမရွိတာကိုေတြ ့ႏိုင္ပါ
သည္။ထို ့သို ့ထိန္းသိမ္းမွုမ်ားအၾကားမွာပင္အင္ဂလို-ဘာမန္ေသြးစပ္မ်ားကို
ျဗဴရိုကရက္လူတန္းစားအသိုင္းအ၀ိုင္းမွႀကိဳက္ႏွစ္သက္စြာျဖင့္ေသြးေႏွာခဲ့ပါသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္တြင္လည္းလူထုအၾကားတြင္ေရပန္းစားေသာသီခ်င္းကျဖင့္
“စိန္ၾကည္ရယ္xလင္ယူပက္စက္သည္xမာစတာႀကီးလည္းျပန္ေရာxဗိုက္တလုံး
နဲ ့က်န္” ဆိုေသာသီခ်င္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
၅။ အမ်ဳိးကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္း-ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းတို ့သည္မဂၤလာတရားေတာ္ျဖစ္
သည္ကိုဗုဒၶဘုရား၏တရားေတာ္မ်ားတြင္ေတြ ့ႏိုင္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ျငားလည္း
ဗုဒၶသည္အရာရာကိုမဇၼိ်မနည္းျဖင့္ခႏၵီစစိတ္ကိုႏွလုံးသြင္း၍ပဌိစၥသမုပတ္တရား
ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီစြာေလာကီမွေက်ာ္လြန္၍ေလာကုတၱရာအက်ဳိးအားရွာႀကံေရးကို တရားေရေအးတိုက္ေကၽြးခဲ့သည္ကိုဗုဒၶအဘိဓမၼာမ်ားတြင္ေလ့လာေတြ ့ရွိႏိုင္
ပါသည္။
၆။ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရားႏွင့္ဘာသာေရးတရားတို ့သည္ေရာစပ္လို ့မရသည့္
အရာမ်ားျဖစ္ပါသည္။မည္သို ့ေၾကာင့္ဆိုလွ်င္ေလာကီႏွင့္ေလာကုတၱရာ-
အေရွ ့ႏွင့္အေနာက္-သံသရာက်င္လည္ျခင္းႏွင့္သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ျခင္းအစ
ရွိေသာကဲြျပားျခားနားျခင္းမ်ားရွိေန၍ျဖစ္ျဖစ္ပါသည္။တခါတရံတြင္ဗုဒၶဘုရား
ရွင္ျမတ္ကိုယ္တိုင္မွပင္သက်သာကီ၀င္မ်ားႏွင့္ေကာလိယတို ့ နိေရာဓျမစ္ေၾကာင့္ စစ္မက္ျဖစ္ပြားမည့္အေရး၊အဇာတသတ္မင္းမွ၀ဇၨီတိုင္းျပည္အားစစ္တိုက္မည့္အေရးတို ့မွာစစ္မက္မျဖစ္ေပၚဖို ့ႏွင့္လူသတၱ၀ါမ်ားၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းသာေရးအတြက္
တရားေရေအးတိုက္ေကၽြးခဲ့ရပါသည္။
၇။ ေဒသႏၱရအက်ဳိးစီးပြား-အမ်ဳိးသားေရးအက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ ပထ၀ီႏို္င္ငံေရးတို ့ သည္ႏိုင္ငံေရးစံနစ္တိုင္းမွာယွဥ္တဲြလိုက္ဖက္ေနမည့္အေရးကိစၥမ်ားျဖစ္၍မ်ဳိး
ေစာင့္ဥပေဒပဲထုတ္ထုတ္-ၿခံေစာင့္ဥပေဒပဲထုတ္ထုတ္-မာလီ(ေခၚ)ဒရ၀မ္
ဥပေဒပဲထုတ္ထုတ္ အစြန္းေရာက္မွုႏွင့္က်ဥ္းေျမာင္းမွုအေပၚအေျခမခံပဲ
လူသားက်င့္၀တ္ႏွင့္လူ ့ဂုဏ္အဂၤါမ်ားကိုထည္တြက္စဥ္းစားအသုံးခ်ၾကဖို ့
အေရးႀကီးလွပါသည္။
၈။ ထို ့အတူပင္ရိုက္ခတ္ေနေသာႏိုင္ငံေရး-ဘာဘာေရး-လူမ်ဳိးေရးေဒြးေရာ
ယွက္တင္ျဖစ္ေနမွုမ်ားကိုလည္းဗမာျပည္လုံးဆိုင္ရာမွအမ်ဳိးသမီးအဖဲြ ့မ်ားမွ က်ယ္က်ယ္ျပန္ ့ျပန္ ့ေလ့လာစမ္းစစ္ဖို ့လိုေနသကဲ့သို ့တေခတ္တခါမွကုမၸရီ
အမ်ဳိးသၼီးမ်ားအသင္းကဲ့သို ့၀ံသာႏုစိတ္ဓါတ္တရားကိုအေျခခံထား၍တိုင္း
ျပည္၏အရွုပ္အေထြးအေရးမ်ား၌ဘက္ညီေသာေျဖရွင္းခ်က္မ်ားထုတ္ျပန္ၿပီး
အမ်ဳိးသၼီးထုသာမကလူထုတရပ္လုံးအတြက္လွဴံေဆာ္ေသာလုပ္ရပ္မ်ားကို
ေဖာ္ျပသင့္ပါသည္။
၉။ တခ်ိန္တုန္းကထိုင္းႏိုင္ငံ-ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ ့၏ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသၼီးအဖဲြ ့မ်ားဆို
ေသာအစည္းအေ၀း၌အမ်ဳိးသၼီးေခါင္းေဆာင္(အမည္မေဖာ္ထုတ္ခ်င္ပါ)ဟု
ဆိုေသာမိန္းမတဦးမွေယာက်ၤားေတြေတာင္မိန္းမေပါင္းမ်ားစြာယူတာပဲ၊မိန္းမေတြလည္းေယာက်ၤားေပါင္းမ်ားစြာယူသင့္သည္(မွတ္ခ်က္။ ။ ေယာက်ၤားေပါင္း ေမာင္းမတေထာင္ကိုကိုးကားသည့္အေတြးအေခၚ)ဟုထုတ္ေျပာခဲ့၍ကရင္
အမ်ဳိးသၼီးတို ့လို-တိုင္းရင္းသားအမ်ဳိးသၼီးအဖဲြ ့မ်ားမွတက္ေရာက္လာေသာ
အမ်ဳိးသၼီးကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ“ဒါမ်ဳိးျဖင့္လုပ္၍မရပါ”ဟူ၍ကန္ ့ကြက္ေျပာဆို
ၾကပါသည္။ဤကိစၥအေပၚသြားေလသူအေ၀းေရာက္ညႊန္ ့ေပါင္းအစိုးရ၀ံႀကီး
တဦးမွေျပာဆိုခဲ့တာက“အမ်ဳိးသၼီးအခြင့္အေရးေတာင္းဆို၍တခ်ိန္တည္းတ��

No comments: