
ေထာင္ထဲမွာ လူ႔ဘဝအသက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ “႐ုန္း” ရသလို ႏိုင္ငံေရးဘဝမေသေရးအတြက္လည္း “တိုက္” ရပါ တယ္။ အတိုဆံုးခ်ဳပ္ ေျပာရရင္ အဲဒါေထာင္တြင္းတိုက္ပြဲ Struggle ပါပဲ။ အဲ့ဒါကို “ဂုဏ္သိကၡာ” အတြက္နဲ႔ “ရပိုင္ခြင့္” အတြက္ဆိုင္ရတဲ့တိုက္ပြဲ Struggle ရယ္လို႔ ၂ စားခြဲေျပာရ၊ သတ္မွတ္လို႔ရပါတယ္။
ဆိုလိုတာက “ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ရပိုင္ခြင့္”ကို(က်ေနာ္ျမင္ခဲ့သေလာက္) ၃နည္းနဲ႔ Struggle လုပ္ၾကရ တယ္။ ဘယ္ပံုစံနဲ႔ပဲလုပ္လုပ္ ေထာင္အာဏာပိုင္နဲ႔(စစ္ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔)ေတာ့ ထိပ္တိုက္တိုးမိတာပါပဲ။ အေပ်ာ့အျပင္း အတိမ္အနက္ပဲကြာပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္က ပံုစံ (နည္းနာ) လို႔ဆိုေပမယ့္ တကယ္က အဲ့ဒါ အႏွစ္သာရ (ရပ္ခံ ခ်က္) ပါ။ အဲ့ဒီ Struggle ၃ မ်ဳိးအျပင္ ဘာေခၚရမယ္မွန္း ခုခ်ိန္ထိ မသိေသးတဲ့ နည္းတနည္းလည္းရွိပါတယ္။ အဲဒါက “တိုင္နည္း”။ ခုနေျပာတဲ့ နည္း ၃ နည္းနဲ႔ ခုေျပာတဲ့ “တိုင္” နည္းအေၾကာင္းေလးေတြ ႀကိဳးစားၿပီးခတ္က်ဥ္းက်ဥ္းရွင္းပါရ ေစ။
ပထမတမ်ဳိးက တိုက္ယူတာ။ ဒါမွမဟုတ္ ခုခံတာ Fight (or) Resist for rights and dignity of political prisoner လုပ္ တဲ့နည္း။ အဲဒီနည္းနာ (ဝါ) ရပ္ခံခ်က္ဟာ ႐ႈံးတဲ့အခါရွိသလို ႏိုင္တဲ့အခါလည္းရွိတယ္။ သေရက်တာ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ဖက္ စလံုးႏိုင္တာ (ဒီေခတ္စကား Win-Win) ရွိတယ္လို႔မေျပာဘူး။ ဆိုေတာ့ ႐ႈံးသြားဦးေတာင္မွ “ႏိုင္ငံေရးက်င့္ဝတ္” Political Ethic သိလုပ္ရပ္မို႔ ႏိုင္ငံေရးသိကၡာက်န္တယ္လို႔ ရႉျမင္တယ္။ ႏိုင္ရင္ ေနာက္တစ္ပြဲအတြက္ နမူနာသေဘာယူတယ္။ သ ေဘာက မေအာင္ျမင္ရင္ သင္ခန္းစာ၊ ေအာင္ျမင္ရင္ နမူနာ။ ဒါက (မိမိရပိုင္ခြင့္နဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာအတြက္) ခုခံတိုက္ခိုက္ယူ သူေတြရဲ႕ တရား၊ တနည္းေျပာရရင္ “တိုက္ပြဲ”။
ေနာက္တမ်ဳိးက တိုက္သူလူမိုက္လို႔ယိုးၿပီး ေတာင္းနည္းနဲ႔သြားတာပါ။ မရလည္းကိစၥမရွိဘူး၊ တိုက္တာက ႐ႈံးရင္ရၿပီးသား ေလးလက္လြတ္ မယ္၊ ေပးသေလာက္ယူထားၿပီး တိုးခ်ဲ႔ေတာင္းယူမယ္။ “က်င့္ဝတ္” Ethic ဆိုတာထက္ “ျဖစ္ႏိုင္ေခ်” Possibility ရွိတာကို “ေရြးၿပီး”လုပ္တတ္ မွႏိုင္ငံေရးလို႔ ခံယူတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရြးၿပီးေတာင္းတယ္။ မရႏိုင္ဘူးထင္ရင္ မေတာင္းဘဲေနတယ္။ ေရြးေတာင္းရက္နဲ႔မရရင္ သူမေပးလို႔ဆိုၿပီး တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္လုပ္မယ္။ သူက တစာစာသာ ေတာင္းတာ ႏွစ္ဖက္စလံုးႏိုင္ (Win-Win) ကို သိတ္မေအာ္ဘူး။ ဒါက (မိမိရပိုင္ခြင့္နဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာ) အတြက္ ေတာင္းယူ သူေတြရဲ႕ တရား၊ တနည္းေျပာရရင္ “ေတာင္းပြဲ”။
ေနာက္တမ်ဳိးက တိုက္သူလူမိုက္၊ ေတာင္းသူလူညံ့ဆိုၿပီး ေႂကြးေၾကာ္တဲ့အစု။သူတို႔က တိုက္လည္းမတိုက္ဘူး (လူမိုက္အ လုပ္မို႔) ေတာင္းလည္းမေတာင္းဘူး (လူညံ့အလုပ္မို႔) ညႇိယူမယ္လို႔ဆိုတယ္။ တိုက္တာ နာၿပီး၊ ေတာင္းတာေအာက္တယ္။ ညႇိယူတာ “ပညာ” လို႔ ဆိုတယ္။ သူတို႔လက္သံုးက ၂ ဖက္စလံုးႏိုင္ Win-Win တဲ့။ က်င့္ဝတ္နဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခႏွစ္ခုလံုးအေပၚ အားျပဳျခင္းဟာ ေခတ္မီႏိုင္ငံေရး Modern Politics ၊ ႏိုင္ငံေရးအစစ္ Real Politics၊ လက္ေတြ႔ဆန္မႈ Pragmatic စတာ ေတြနဲ႔ေဝးလို႔ မေတြးေကာင္းတဲ့အရာလို႔ ဆိုတယ္။ တန္းတူခြင့္ရွိရွိ မရွိရွိ ညႇိလို႔ရတယ္လို႔ခံယူတယ္။ ဒါက (မိမိရပိုင္ခြင့္နဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာ)အတြက္ ညႇိယူသူေတြရဲ႕ တရား။ တနည္းေျပာရရင္ “ညႇိပြဲ”။
အစုလိုက္ေတြ Struggle လုပ္တဲ့အခါတိုင္းမယ္ ေထာင္အာဏာပိုင္က ၃ စုစလံုးကို နည္း ၃ နည္းသံုးၿပီး ရွင္းခဲ့တာခ်ည္း ပါပဲ။ ရွင္းတဲ့ေနရာမွာလည္း ေထာင္တြင္း ေထာင္ပ၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္ အတက္အက်အနိမ့္အျမင့္ကိုလိုက္ ၿပီး ရွင္းတာပါ။ အပရိကလို႔ယူဆၿပီး လက္ႏိုင္ေျခႏိုင္ဆို သူ႔လက္သူ႔ေျခ အရင္ “ကိုင္” လိုက္တာပါ။ ေနာက္မွ စစ္/ေထာက္ က “နံမည္ေကာင္း”လက္မွတ္ ထုတ္ေပးရတာေလာက္ပါ။ “ပဲြႀကီး”လို႔ သူမႏိုင္ရင္ကာဆိုရင္ေတာ့ စကတည္းက စစ္/ ေထာက္လက္ အပ္ပါတယ္။ ဟိုကလည္း အတြင္းအျပင္ အတက္အက်ေရခ်ိန္ၾကည့္ၿပီး သူ႔နည္းနဲ႔သူ “တီး“ တာ “တြယ္” တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေပၚမွာပဲ အႏိုင္/အ႐ႈံး၊ အေတာင္း/အရ၊ အညႇိညီ/မညီ အေျဖ ထြက္ပါတယ္။ စစ္/ေထာက္ကလည္း “စစ္အုပ္စု” ရဲ႕ မီးစဥ္ၾကည့္ ကရတာပါ။ ”စစ္အုပ္စု” မီးစိမ္းျပမွ စစ္/ေထာက္က “က”ၿပီး၊ စစ္/ေထာက္က “အင္း”ဆိုမွ ေထာင္က “ေထာင္း” တာပါ။ အဆင့္ဆင့္နာခံမႈအျပည့္နဲ႔ပါ။ “သူႀကီး” မီးစိမ္းမွ “ရာအိမ္ေခါင္း” ေခါင္းညိတ္ၿပီး “ဆယ္အိမ္ ေခါင္း”က ေထာင္းတာပါ။
ခုေျပာတဲ့ ၃ စုဟာ မတူတဲ့နည္းနာနဲ႔ တူတဲ့ဘံုအက်ဳိးစီးပြားကို “ခြဲ”လုပ္ၾကတာပဲ။ နည္းနာသာမတူတာ ဆယ္အိမ္ေခါင္း၊ ရာအိမ္မွဴးနဲ႔ သူႀကီးမွန္း သိတယ္။ ခြဲလည္းျမင္တယ္ တြဲလည္းျမင္တယ္။ ဆယ္အိမ္ေခါင္း ရာအိမ္ေခါင္းနဲ႔ၿပီးမယ့္ကိစၥနဲ႔ သူႀကီးနဲ႔ရွင္းမွရမယ့္အေရး ေသခ်ာသိတယ္။ တနည္းေျပာရရင္ “အာဏာ”နဲ႔“အာဏာယႏၲယား”ကို ဆုပ္မိကိုင္မိရွိၾက တယ္။ တိုက္ပြဲ႐ႈံးရင္၊ ေတာင္းပြဲမႏိုင္ရင္၊ ညႇိပြဲမေျပလည္ရင္ ကိုယ့္နည္း နဲ႔ကိုယ္ျပန္တည္ေဆာက္တယ္။ အားျပန္ေမြး တယ္။ “တိုင္”ေတာ့ မတိုင္ဘူး။ ေထာင္၊ စစ္/ေထာက္နဲ႔ စစ္အုပ္စု ၃ ခုလံုးက ရြံ႔ၿပီး ေၾကာက္ၾက တယ္။ သူ႔နည္းနဲ႔သူ အ ေလးထားခံရသူေတြ ျဖစ္တယ္။
ေနာက္ဆံုးနည္းပဲေျပာရမလား ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းလို႔ပဲေျပာရမလား မသိတဲ့နည္းက “တိုင္”နည္း။သူကေတာ့ အေပၚက ၃ မ်ဳိးလံုးနဲ႔မတူဘူး။ သူက ထစ္ကနဲရွိ တိုင္မယ္ဆိုတာခ်ည္းပဲ။ သတင္းမီဒီယာေတြကိုလည္း အားကိုးတႀကီး ရွိတတ္ၾကတယ္။ သူတို႔က တိုက္တာ လူမိုက္၊ ေတာင္းတာလူညံ့၊ ညႇိတာလူေၾကာက္လို႔ ဆိုတယ္။ အခုန ၃ စုကလူေတြနဲ႔ ခတ္ခြာခြာေနတယ္။ ေထာင္က“ညႇဥ္း” ရင္ စစ္/ေထာက္ကို “တိုင္” ၿပီး စစ္/ေထာက္က “႐ိုက္”ရင္ အစိုးရကို “မ်က္ရည္ခံ ထိုး” တယ္။ စစ္အုပ္စုအာဏာကိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွတိုက္႐ိုက္ မထိပါးဘူး။ ဒီအေနအထားနဲ႔ စစ္အုပ္စုဘက္ကလည္း သူ႔႐ုပ္အထြက္ေကာင္းေအာင္ ႏွစ္ပယ္ရွင္းလိုခ်ိန္နဲ႔မ်ားသြားတိုးရင္ သူတို႔အတိုင္ခံ လိုက္ရသူေတြ တိုင္ပတ္ေတာ့တာပါပဲ။ ဆယ္အိမ္ေခါင္း၊ ရာအိမ္ေခါင္းတခ်ဳိ႔အရာခ်ခံရ၊ အရာေျပာင္းခံရတာမ်ဳိးေတြရွိတတ္တယ္။ အဲ့ဒီအခါမ်ဳိးဆို “တိုင္” သူေတြ လက္ခေမာင္းခတ္ပါတယ္။ ခက္တာက အဲ့ဒီအတိုင္သမားေတြကို ဘယ္သူကမွမေၾကာက္တာ၊ အေလးမထားတာနဲ႔ အ ေလးစားမခံရတာပါပဲ။
ခ်ဳပ္ရရင္ သူတို႔ကလည္း (ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ရပိုင္ခြင့္အတြက္)လို႔ ေႂကြးေၾကာ္တာပါပဲ။ ေႂကြးေၾကာ္ေနတဲ့အရာေတြကို သူတို႔ ဘယ္ေလာက္ရၾက ၿပီလဲ။ ဘယ္ေလာက္ သူတို႔ဆီက ပဲ့ပါသြားၾကၿပီလဲလို႔ က်ေနာ္က ေတြးေနမိတယ္။ ခု ဗမာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းထဲမွာ တိုက္သူ၊ ေတာင္းသူ၊ ညႇိသူေတြအျပင္ တိုင္သူေတြလည္း ပါေနတာပါ။ တခါတေလ တိုင္သူေတြက လူလံုးပိုလွေနသလိုလို၊ လူလံုးပိုျပျပေနသလိုလို၊ လူလံုးပိုထြား ေနသလိုလိုမ်ားလားေတာင္ ထင္မိပါတယ္။ အဲ့ဒါေတြ ျမင္ ေတာ့ တခ်ဳိ႔ကဆိုပါတယ္ အခ်ိန္က “ညီအကိုမသိတသိ” တဲ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ လူလံုးလည္းကြဲဖို႔ ေကာင္းၿပီ၊ ညီအကို လည္း သိဖို႔တန္ၿပီ၊ ႏြား႐ိုင္းသြင္းခ်ိန္လည္းလြန္ခဲ့ၿပီ၊ အက်ည္းတန္လည္း ဒီ့ထက္ပို လွစရာမရွိေလာက္ ေတာ့ဘူးလို႔ပဲ ထင္ မိပါရဲ့။
မ်ဳိးျမင့္ခ်ဳိ
ႏိုင္ဝင္ဘာ ၂၊ ၂ဝ၁၂
No comments:
Post a Comment