ဒီေဆာင္းပါး ပါ အခ်က္မ်ား --
- “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” သေဘာ ရွိအပ္တယ္ ဆိုၿပီး သံဃာေတာ္ေတြ အခုလို ေဆြးေႏြး၊ ေတာင္းဆို အဆိုတင္မႈ အထိ ဘာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္လာရသလဲ။
- “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” က အဓိက ပစ္မွတ္ထား ကာကြယ္ခ်င္တယ္လို႔ ယူဆရတဲ့
“အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္” သေဘာက ဘာလဲ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဘယ္လိုရွိ၊ ဘယ္လို
ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းသလဲ။
- ခု သံဃာေတာ္မ်ား ေဆြးေႏြးၿပီး
အဆိုျပဳဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” ကို ဘယ္လို သေဘာေတြ ေၾကာင့္
လက္မခံသင့္သလဲ။ ဗမာျပည္မွာ “အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္” သေဘာ၊ အျမင္ေတြ အတြက္ ဘယ္လို
နည္းလမ္းမွန္ ကိုင္တြယ္သင့္သလဲ။
- အမ်ိဳး/သာာသာ/သာသနာ နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြ ဘဝကို အမွန္တကယ္ အက်ိဳးရွိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္တဲ့နည္းေတြက ဘာေတြလဲ။
- ဘာသာကြယ္ေပ်ာက္စရာ အေၾကာင္း မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ျဖစ္ႏိုင္သလား။
- စကၤာပူမွာ အလားတူ ဥပေဒ ရွိတယ္ဆိုတာ အလံုးစံု မမွန္ကန္တဲ့ အေၾကာင္း
ရွင္းလင္းခ်က္ နဲ႔ စကၤာပူလို မြတ္ဆလင္ အသိုင္းအဝန္းအတြက္ သီးသန္႔
အခြင့္အေရးေပး ဥပေဒ ေပးထားမႈမ်ိဳး ဘာ့ေၾကာင့္ လိုက္ မလုပ္သင့္သလဲ
ေဆြးေႏြးခ်က္။ (ကပ္လ်ပ္ေဆာင္းပါး မွာ Hate Grup, Hate Speech ေတြ ကို
စကၤာပူလို ဆတ္ဆတ္ထိမခံ တားဖို႔ တိုက္တြန္းထားတယ္။ ခု လက္ထပ္ျခင္း ကိစၥက
သီးျခား သေဘာ ျဖစ္တယ္။ ပထမ ေဆာင္းပါး မွာဆိုလိုတာက လူေတြက မျမင့္ေသးရင္၊
စနစ္အဖြဲ႕အစည္းေတြ မခိုင္မာေသးရင္ “အမုန္းတရား” ကို ဥပေဒထုတ္
ျပင္းျပင္းထန္ႏွိပ္ကြပ္ရံုကလြဲလို႔ အျခား မရွိဆိုတဲ့ သေဘာ ျဖစ္တယ္။
ေဆာင္းပါး (ႏွစ္ခုစလံုး) မွာ အက်ယ္ ဖတ္ပါ။
- မေလးရွား
ဒီမိုကေရစီေလာက္ပဲ မွန္းရင္ အာဏရွင္စနစ္သာ ဆက္က်င့္သံုးဖို႔ အၾကာင္း
အၾကံျပဳခ်က္ နဲ႔ သီအိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတြ နဲ႔ အလားတူ ဘာသာေရး အေျခခံတဲ့
တိုင္းျပည္ေတြ ကမၻာမွာ ဘာျဖစ္ေနသလဲ ဆိုတာ ေထာက္ျပခ်က္။
စတဲ့
“မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” နဲ႔ ဆက္ႏြယ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာစံုကို အက်ယ္ ေဆြးေႏြးထားတယ္။
စိတ္ဝင္စားရင္ ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္ၾကည့္ပါ။ အခ်ိန္ေပးႏိုင္ရင္
အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ဝင္ေဆြးေႏြးပါ။
“မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” နဲ႔
ဆက္စပ္တဲ့ ကိစၥမွာ အေရးႀကီးဆံုး အခ်က္လို႔ ယူဆတဲ့ အခ်က္အေၾကာင္းကိုလည္း
ေဆြးေႏြးထားတယ္။ အဲဒီအခ်က္ကို လူေတြလည္း သတိျပဳမိခ်င္ ျပဳမိမွာပါ။
ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ အခ်က္ ရဲ႕ အေလးအနက္ျပဳဖို႔ လိုအပ္မႈ က ေပါ့ေပါ့ေသးေသး
မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ သတိျပဳမိသူ နည္းမယ္ ထင္တယ္။
ဘာသာေရး ပဋိပကၡ
ေတြ “ဆက္” လာေတာ့ ဘာသာေရးစြဲ ျပင္းထန္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္တခ်ိိဳ႕ (အထူးသျဖင့္)
ကိုယ္ေတာ္ တပါး အေၾကာင္းကို လူေတြ (ႏိုင္ငံတကာ ပါ အပါ) အႀကီးအက်ယ္ by name
ဘြဲ႕နာမည္တပ္ၿပီး ေျပာၾက၊ ဆိုၾကတယ္။ စာေရးသူ အေနနဲ႔ အဆုိပါ ကိုယ္ေတာ့္
အေၾကာင္းကို ဘုန္းႀကီးေရးရာမွာ (စာေရးသူထက္) ပိုႏွံ႕စပ္တဲ့ အကိုေတြရယ္၊
မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႕ရယ္ နဲ႔ သီးသန္႔ ေဆြးေႏြးဖူးတာကလြဲလို႔ စာေတြမွာ ဘြဲ႕နာမည္တပ္
တခါဖူးမွ မေရးခဲ့ဖူးဘူး။ (ခုလည္း မေရးပါဘူး။) အေၾကာင္းက ဒီလို သေဘာေတြ
ကိုယ္ေတာ္ တေယာက္ (သို႔) တခ်ိဳ႕မွာပဲ ရွိတယ္လို႔လည္း မယူဆဘူး။
အစြန္းမေရာက္ရင္ေတာင္ ဒီလို သေဘာမ်ိဳး အနည္း၊ အမ်ားေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တိုင္း
လိုလို (လူတိုင္းနီးပါးလည္း ပါတယ္) အနည္း၊ အမ်ားေတာ့ ရွိၾကမွာပဲဆိုတာ
အရင္ကတည္းက တြက္မိတယ္။
ခု “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” လုပ္ဖိ႔ု
ႀကိဳးစားလာမႈ နဲ႔ လူၾကည္ညိဳေလးစားဦးတင္ရတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ထိန္တန္း
အရွင္သူျမတ္ေတြပါတဲ့ အခု သံဃာအစည္းအေဝး ရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ ကိစၥ မွာ ဒီသေဘာဟာ
ပိုထင္ရွားလာတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဘာသာေရးကို ျမွင့္တင္ဖို႔ရာမွာ “ႏိုင္ငံေတာ္”
ကို အသံုးခ်လိုမႈ၊ ႏိုင္ငံ့ စနစ္ကို အသံုးခ်လိုမႈ ဟာ အရင္ အာဏာ အလို႔ငွာ
ေဖာ္ေဆာင္ေလ့ရွိတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြခ်ည္းမွာပဲ ရွိတာမဟုတ္၊ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕
သေဘာမွာလည္း ရွိတယ္ဆိုတာ ပိုထင္ရွားလာတယ္။ ဒါဟာ ေတာ္ေတာ့္ကို
ေက်ာခ်မ္းစရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥ ျဖစ္တယ္။ ရိုမန္အင္ပါယာ ေခတ္ ခရူးဆိတ္
ျဖစ္တာဟာ “ႏိုင္ငံေတာ္” နဲ႔ “ဘာသာေရး” ေရာယွက္လာလို႔က အဓိကပဲ။ စစ္ပြဲက
သိပ္မၾကာပါဘူး ရာစုႏွစ္ေတြခ်ီ ရံုေလးပါပဲ။ ဗမာျပည္ မွာလည္း ႏို္င္ငံေတာ္
ဘာသာျပဳဖို႔ ၾကံစည္ခဲ့ရံုေလးနဲ႔ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကခ်င္ ျပည္တြင္းစစ္ ႏွစ္ (၅၀)
ေက်ာ္ၿပီ အခု အထိ မရွင္းႏိုင္ေသးဘူး။ ကမၻာမွာလည္း ဘာသာေရး ေရွ႕တန္းျပဳ
ႏိုင္ငံေတြ၊ အထူးသျဖင့္ မြတ္ဆလင္ ကမၻာရဲ႕ ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕ အေျခအေန ဘယ္လို
ဆိုတာ ျမင္ၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ သင္ခန္းစား ယူေစခ်င္တယ္။
စာေရးသူ
အခု ေဆာင္းပါး နဲ႔ ကပ္လ်က္ ေဆာင္းပါအတြက္ ဘက္ႏွစ္ဘက္စလံုးက အေတြးအေခၚ
မလြတ္လပ္၊ အစြဲရွိ၊ အျမင္က်ဥ္းသူေတြ ၿငိဳျငင္မယ္၊ တိုက္ခိုက္မႈခံရမယ္ ဆိုတာ
နားလည္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိစၥမရွိဘူး။ ဒီလို စာမ်ိဳးေတြ လူမုန္းခံ ေရးေနတာဟာ
ဗမာျပည္ ေရွးရိုးစြဲ မြတ္ဆလင္တိုင္းျပည္တခ်ိဳ႕လို ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ေတြ
ႏိုင္ငံမွာ ႀကီးစိုးမွာစိုးလို႔ပဲ။ အဲဒီလို ျဖစ္သြားရင္ စာေရးသူ ခ်စ္တဲ့
လူေတြ၊ စာေရးသူ ကို ခ်စ္တဲ့လူေတြ ရွိတဲ့ တိုင္းျပည္ကို ပစ္ရေတာ့မွာ။
မပစ္ရက္ဘူး။
အခု ေဆာင္းပါး ထဲမွာလည္း ေရးထားပါတယ္။ တျခား ဘာသာရဲ႕
အစိတ္အပိုင္းတခ်ိဳ႕ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပ အစြန္းေရာက္ေနမႈကို
တန္ျပန္ခ်င္လို႔ ကိုယ္လည္း လိုက္ အစြန္းေရာက္မယ္၊ အစြန္တရား မူဝါဒေတြ
က်င့္သံုးမယ္ ဆိုတာ အလုပ္ကို မဟုတ္ပါ။ အမွားတခု ကို ေနာက္ထပ္ အမွားတခု နဲ႔
ေခ်ဖ်က္လို႔ အမွန္ မျဖစ္ပါ။ သဒၵါ စည္းကမ္း အေရး/အေျပာ မွာ ျဖစ္ခ်င္
ျဖစ္မယ္။ အျပင္သေဘာမွာေတာ့ အမွားႏွစ္ခု သာ ရလဒ္ ထြက္လာမွာပါ။
အားလံုး စိတ္ရွင္းရွင္းထား ဖတ္ၾကည့္ပါ။ စဥ္းစားပါ။ ဆႏၵရွိရင္ ဝင္ေဆြးေႏြးပါ။
“အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္” ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စာမ်က္ႏွာမ်ား
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
မိုးမခ
ဇြန္ ၁၈၊ ၂၀၁၃
Read @ MoeMaKa Media: http://moemaka.com/archives/35650
(If MoeMaKa Main Website is down, please use MoeMaKa blog @
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2013/06/nyein-chan-aye-love-jihad-and-next.html)
ဒီေဆာင္းပါး ပါ အခ်က္မ်ား --
- “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” သေဘာ ရွိအပ္တယ္ ဆိုၿပီး သံဃာေတာ္ေတြ အခုလို ေဆြးေႏြး၊ ေတာင္းဆို အဆိုတင္မႈ အထိ ဘာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္လာရသလဲ။
- “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” က အဓိက ပစ္မွတ္ထား ကာကြယ္ခ်င္တယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ “အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္” သေဘာက ဘာလဲ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဘယ္လိုရွိ၊ ဘယ္လို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းသလဲ။
- ခု သံဃာေတာ္မ်ား ေဆြးေႏြးၿပီး အဆိုျပဳဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” ကို ဘယ္လို သေဘာေတြ ေၾကာင့္ လက္မခံသင့္သလဲ။ ဗမာျပည္မွာ “အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္” သေဘာ၊ အျမင္ေတြ အတြက္ ဘယ္လို နည္းလမ္းမွန္ ကိုင္တြယ္သင့္သလဲ။
- အမ်ိဳး/သာာသာ/သာသနာ နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြ ဘဝကို အမွန္တကယ္ အက်ိဳးရွိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္တဲ့နည္းေတြက ဘာေတြလဲ။
- ဘာသာကြယ္ေပ်ာက္စရာ အေၾကာင္း မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ျဖစ္ႏိုင္သလား။
- စကၤာပူမွာ အလားတူ ဥပေဒ ရွိတယ္ဆိုတာ အလံုးစံု မမွန္ကန္တဲ့ အေၾကာင္း ရွင္းလင္းခ်က္ နဲ႔ စကၤာပူလို မြတ္ဆလင္ အသိုင္းအဝန္းအတြက္ သီးသန္႔ အခြင့္အေရးေပး ဥပေဒ ေပးထားမႈမ်ိဳး ဘာ့ေၾကာင့္ လိုက္ မလုပ္သင့္သလဲ ေဆြးေႏြးခ်က္။ (ကပ္လ်ပ္ေဆာင္းပါး မွာ Hate Grup, Hate Speech ေတြ ကို စကၤာပူလို ဆတ္ဆတ္ထိမခံ တားဖို႔ တိုက္တြန္းထားတယ္။ ခု လက္ထပ္ျခင္း ကိစၥက သီးျခား သေဘာ ျဖစ္တယ္။ ပထမ ေဆာင္းပါး မွာဆိုလိုတာက လူေတြက မျမင့္ေသးရင္၊ စနစ္အဖြဲ႕အစည္းေတြ မခိုင္မာေသးရင္ “အမုန္းတရား” ကို ဥပေဒထုတ္ ျပင္းျပင္းထန္ႏွိပ္ကြပ္ရံုကလြဲလို႔ အျခား မရွိဆိုတဲ့ သေဘာ ျဖစ္တယ္။ ေဆာင္းပါး (ႏွစ္ခုစလံုး) မွာ အက်ယ္ ဖတ္ပါ။
- မေလးရွား ဒီမိုကေရစီေလာက္ပဲ မွန္းရင္ အာဏရွင္စနစ္သာ ဆက္က်င့္သံုးဖို႔ အၾကာင္း အၾကံျပဳခ်က္ နဲ႔ သီအိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတြ နဲ႔ အလားတူ ဘာသာေရး အေျခခံတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြ ကမၻာမွာ ဘာျဖစ္ေနသလဲ ဆိုတာ ေထာက္ျပခ်က္။
စတဲ့ “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” နဲ႔ ဆက္ႏြယ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာစံုကို အက်ယ္ ေဆြးေႏြးထားတယ္။ စိတ္ဝင္စားရင္ ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္ၾကည့္ပါ။ အခ်ိန္ေပးႏိုင္ရင္ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ဝင္ေဆြးေႏြးပါ။
“မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ကိစၥမွာ အေရးႀကီးဆံုး အခ်က္လို႔ ယူဆတဲ့ အခ်က္အေၾကာင္းကိုလည္း ေဆြးေႏြးထားတယ္။ အဲဒီအခ်က္ကို လူေတြလည္း သတိျပဳမိခ်င္ ျပဳမိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ အခ်က္ ရဲ႕ အေလးအနက္ျပဳဖို႔ လိုအပ္မႈ က ေပါ့ေပါ့ေသးေသး မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ သတိျပဳမိသူ နည္းမယ္ ထင္တယ္။
ဘာသာေရး ပဋိပကၡ ေတြ “ဆက္” လာေတာ့ ဘာသာေရးစြဲ ျပင္းထန္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္တခ်ိိဳ႕ (အထူးသျဖင့္) ကိုယ္ေတာ္ တပါး အေၾကာင္းကို လူေတြ (ႏိုင္ငံတကာ ပါ အပါ) အႀကီးအက်ယ္ by name ဘြဲ႕နာမည္တပ္ၿပီး ေျပာၾက၊ ဆိုၾကတယ္။ စာေရးသူ အေနနဲ႔ အဆုိပါ ကိုယ္ေတာ့္ အေၾကာင္းကို ဘုန္းႀကီးေရးရာမွာ (စာေရးသူထက္) ပိုႏွံ႕စပ္တဲ့ အကိုေတြရယ္၊ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႕ရယ္ နဲ႔ သီးသန္႔ ေဆြးေႏြးဖူးတာကလြဲလို႔ စာေတြမွာ ဘြဲ႕နာမည္တပ္ တခါဖူးမွ မေရးခဲ့ဖူးဘူး။ (ခုလည္း မေရးပါဘူး။) အေၾကာင္းက ဒီလို သေဘာေတြ ကိုယ္ေတာ္ တေယာက္ (သို႔) တခ်ိဳ႕မွာပဲ ရွိတယ္လို႔လည္း မယူဆဘူး။ အစြန္းမေရာက္ရင္ေတာင္ ဒီလို သေဘာမ်ိဳး အနည္း၊ အမ်ားေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တိုင္း လိုလို (လူတိုင္းနီးပါးလည္း ပါတယ္) အနည္း၊ အမ်ားေတာ့ ရွိၾကမွာပဲဆိုတာ အရင္ကတည္းက တြက္မိတယ္။
ခု “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” လုပ္ဖိ႔ု ႀကိဳးစားလာမႈ နဲ႔ လူၾကည္ညိဳေလးစားဦးတင္ရတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ထိန္တန္း အရွင္သူျမတ္ေတြပါတဲ့ အခု သံဃာအစည္းအေဝး ရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ ကိစၥ မွာ ဒီသေဘာဟာ ပိုထင္ရွားလာတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဘာသာေရးကို ျမွင့္တင္ဖို႔ရာမွာ “ႏိုင္ငံေတာ္” ကို အသံုးခ်လိုမႈ၊ ႏိုင္ငံ့ စနစ္ကို အသံုးခ်လိုမႈ ဟာ အရင္ အာဏာ အလို႔ငွာ ေဖာ္ေဆာင္ေလ့ရွိတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြခ်ည္းမွာပဲ ရွိတာမဟုတ္၊ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ သေဘာမွာလည္း ရွိတယ္ဆိုတာ ပိုထင္ရွားလာတယ္။ ဒါဟာ ေတာ္ေတာ့္ကို ေက်ာခ်မ္းစရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥ ျဖစ္တယ္။ ရိုမန္အင္ပါယာ ေခတ္ ခရူးဆိတ္ ျဖစ္တာဟာ “ႏိုင္ငံေတာ္” နဲ႔ “ဘာသာေရး” ေရာယွက္လာလို႔က အဓိကပဲ။ စစ္ပြဲက သိပ္မၾကာပါဘူး ရာစုႏွစ္ေတြခ်ီ ရံုေလးပါပဲ။ ဗမာျပည္ မွာလည္း ႏို္င္ငံေတာ္ ဘာသာျပဳဖို႔ ၾကံစည္ခဲ့ရံုေလးနဲ႔ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကခ်င္ ျပည္တြင္းစစ္ ႏွစ္ (၅၀) ေက်ာ္ၿပီ အခု အထိ မရွင္းႏိုင္ေသးဘူး။ ကမၻာမွာလည္း ဘာသာေရး ေရွ႕တန္းျပဳ ႏိုင္ငံေတြ၊ အထူးသျဖင့္ မြတ္ဆလင္ ကမၻာရဲ႕ ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕ အေျခအေန ဘယ္လို ဆိုတာ ျမင္ၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ သင္ခန္းစား ယူေစခ်င္တယ္။
စာေရးသူ အခု ေဆာင္းပါး နဲ႔ ကပ္လ်က္ ေဆာင္းပါအတြက္ ဘက္ႏွစ္ဘက္စလံုးက အေတြးအေခၚ မလြတ္လပ္၊ အစြဲရွိ၊ အျမင္က်ဥ္းသူေတြ ၿငိဳျငင္မယ္၊ တိုက္ခိုက္မႈခံရမယ္ ဆိုတာ နားလည္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိစၥမရွိဘူး။ ဒီလို စာမ်ိဳးေတြ လူမုန္းခံ ေရးေနတာဟာ ဗမာျပည္ ေရွးရိုးစြဲ မြတ္ဆလင္တိုင္းျပည္တခ်ိဳ႕လို ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ေတြ ႏိုင္ငံမွာ ႀကီးစိုးမွာစိုးလို႔ပဲ။ အဲဒီလို ျဖစ္သြားရင္ စာေရးသူ ခ်စ္တဲ့ လူေတြ၊ စာေရးသူ ကို ခ်စ္တဲ့လူေတြ ရွိတဲ့ တိုင္းျပည္ကို ပစ္ရေတာ့မွာ။ မပစ္ရက္ဘူး။
အခု ေဆာင္းပါး ထဲမွာလည္း ေရးထားပါတယ္။ တျခား ဘာသာရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတခ်ိဳ႕ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပ အစြန္းေရာက္ေနမႈကို တန္ျပန္ခ်င္လို႔ ကိုယ္လည္း လိုက္ အစြန္းေရာက္မယ္၊ အစြန္တရား မူဝါဒေတြ က်င့္သံုးမယ္ ဆိုတာ အလုပ္ကို မဟုတ္ပါ။ အမွားတခု ကို ေနာက္ထပ္ အမွားတခု နဲ႔ ေခ်ဖ်က္လို႔ အမွန္ မျဖစ္ပါ။ သဒၵါ စည္းကမ္း အေရး/အေျပာ မွာ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္။ အျပင္သေဘာမွာေတာ့ အမွားႏွစ္ခု သာ ရလဒ္ ထြက္လာမွာပါ။
အားလံုး စိတ္ရွင္းရွင္းထား ဖတ္ၾကည့္ပါ။ စဥ္းစားပါ။ ဆႏၵရွိရင္ ဝင္ေဆြးေႏြးပါ။
“အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္” ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စာမ်က္ႏွာမ်ား
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
မိုးမခ
ဇြန္ ၁၈၊ ၂၀၁၃
Read @ MoeMaKa Media: http://moemaka.com/archives/35650
(If MoeMaKa Main Website is down, please use MoeMaKa blog @
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2013/06/nyein-chan-aye-love-jihad-and-next.html)
moemaka.com
“အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္”
ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စာမ်က္ႏွာမ်ား ျငိမ္းခ်မ္းေအး၊ ဇြန္ ၁၈၊ ၂၀၁၃
“အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္” စကားလံုး အစ “အခ်စ္ဂ်ီဟဒ္” ဆိုတဲ့ အသံုး လြန္ခဲ့တဲ့
ေလးငါးႏွစ္ေလာက္က ႏိုင္ငံတကာ မွာ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္လာတယ္။
ဗမာျပည္မွာလည္း အလားတူ သေဘာတရားတခု ခုႏွစ္ပိုင္း ပို…
No comments:
Post a Comment