Monday, November 18, 2013

ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၍ဥကၠဌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ေျပာၾကားခ်က္

ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ရွင္းလင္းပြဲကိုတက္ေရာက္လာတဲ့ျပည္သူလူထုအားလုံး
ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဒုတိယအားျဖင့္ေျပာရရင္
တက္ေရာက္လာတဲ့ပရိတ္သတ္ေတြကေနထိုးခံေနရတာကို လည္းကၽြန္မေတာင္းပန္ပါတယ္
ဒီဟာကိုကၽြန္မၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္မတို႕စင္ျမင့္ေပၚမွာအေနအထား က
တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ ေနထိုးခံရမွာ ပဲ စင္ျမင့္ေပၚမွာရွိေနတဲ့
လူကေနထိုးခံရမွာလား ေအာက္မွာရွိေနတဲ့လူကေနထိုးခံရမွာလားဆိုတာ
အားလုံးထဲမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ေတာ့ ေနထိုးခံရမွာပဲ အဲဒီေတာ့
ကၽြန္မကစဥ္းစားတယ္ ျပည္သူလူထုကေနၿပီးေတာ့
ကၽြန္မတို႕ကိုေသေသခ်ာခ်ာျမင္ႏိုင္ဖို႕ကအေရးႀကီးသလား
ကၽြန္မတို႕ကျပည္သူလူထုကိုေသေသခ်ာခ်ာျမင္ႏိုင္ ဖို႕ကအေရးႀကီးသလားဆိုေတာ့
တကယ္ေတာ့တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ ေသေသခ်ာခ်ာျမင္ႏိုင္မွ အဆင္ ေျပမွာျဖစ္ပါတယ္
ကၽြန္မတို႕ရွင္းလင္းပြဲေတြလုပ္တယ္ဆိုတာလည္း ဒီလိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ပဲ
ကၽြန္မတို႕ကလည္း ျပည္သူလူထုရဲ႕သေဘာထားကိုသိရေအာင္လို႕ ျပည္သူလူထုကလည္း
ကၽြန္မတို႕ရဲ႕မူ၀ါဒကို သိရေအာင္လို႕
ဒီလိုအျပန္အလွန္ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိရမွ
ကၽြန္မတို႕ဟာတစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္မယ္
ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံအတြက္ ကၽြန္မတို႕အားလုံး၀ိုင္းၿပီးေတာ့ႀကိဳးစားႏိုင္မယ္
ေစာေစာကကၽြန္မေျပာသလိုေပါ့ ေနာ္ ကၽြန္မစဥ္းစားၾကည့္တယ္
စင္ျမင့္ကိုဘယ္လိုပဲထားထား တစ္ဖက္က ေတာ့ေနထိုးခံရမွာပဲ ဒါမွမဟုတ္
အားလုံးကေနထိုးခံရမယ္ ဒီေန ေတြ လ ေတြရဲ႕လမ္းေၾကာင္းဆိုတာ ကၽြန္မ
တို႕ဆုံးျဖတ္လို႕မရဘူး
ဒါေပမယ့္ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံရဲ႕လမ္းေၾကာင္းကိုေတာ့ကၽြန္မတို႕ဆုံးျဖတ္လို႕ရတယ္
ဒါေၾကာင့္မိုလို႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို ျပည္သူ
လူုထုကကၽြန္မတို႕နဲ႕အတူပါလာေအာင္လို႕
ကၽြန္မတို႕ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္ အရင္ႏွစ္က
ကၽြန္မတို႕ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲေတြ၀င္လာ ကတည္းက
ကၽြန္မတို႕ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲတင္ျပခဲ့ပါတယ္
ကၽြန္မတို႕အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုဟာဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးဆိုတာကို
ေရြးေကာက္ပြဲေတြ၀င္ကတည္းက ကၽြန္မတို႕
မကြယ္မ၀ွက္ျပည္သူလူထုကိုတင္ျပခဲ့တာပါ အခုမွကၽြန္မတို႕စေျပာ တာမဟုတ္ပါဘူး
ကၽြန္မတို႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကိုေျပာတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက
တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုလို႕ရွိရင္ဒီစကားကိုေျပာရမွာေတာင္မွ
အင္မတန္မွစိုးရြံ႕ေနၾကပါတယ္ ဒီလိုဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္ေရးေျပာလိုက္လို႕ရွိရင္ ရာဇ၀တ္ဒဏ္မ်ားသင့္သြားမလား ဆိုၿပီးေတာ့
စိုးရိမ္ေၾကာင့္က်တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းရွိပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ကၽြန္မတို႕က
စကတည္းက ႏိုင္ငံေရးလုပ္လို႕ရွိရင္ျပည္သူ
လူထုနဲ႕ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္လုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္
ျပည္သူလူထု အႀကိဳက္ကိုလက္ခုပ္သံကို ကၽြန္မတို႕ခ်ဴဖို႕မဟုတ္ဘူး
မွန္မွန္ကန္ကန္ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံကိုတင္ျပသင့္တာကိုတင္ျပ ဖို႕ဆိုၿပီးေတာ့
ကၽြန္မတို႕ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္မိုလို႕
ဒီၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္တဲ့အခါတုန္းက
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးဟာ ကၽြန္မတို႕
ရဲ႕အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုရွိတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႕
တရား၀င္တင္ျပခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္ ဘာျဖစ္လို႕
ကၽြန္မတို႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို ဒီေလာက္ေတာင္ မွအေလးထားတယ္
ေစာေစာက ဦး၀င္းျမင့္နဲ႕ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႕ ရွင္းျပ သြားတာမွာ
ပါ၀င္တယ္လို႕ ကၽြန္မထင္ပါတယ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ
ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံရဲ႕ ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသား မ်ားရဲ႕
ဘ၀ရဲ႕အေျခခံျဖစ္တယ္ ကၽြန္မက အခြင့္အေရးတစ္ခုပဲေျပာရမွာ တုံ႕ဆိုင္းတယ္
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆုိ အခြင့္အေရးနဲ႕အတူတူ တာ၀န္၀တၱရားဆိုတာပါလာရမယ္
ဒါေၾကာင့္မိုလို႕ကၽြန္မတို႕ဟာဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါက်လို႕ရွိရင္
ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြလို႕ခ်ည္းပဲတစ္ဖက္သတ္မေျပာခ်င္ဘူး
ျပည္သူမ်ားရဲ႕၀တၱရားေတြကိုလည္း ကၽြန္မထည့္ၿပီး ေတာ့ေျပာခ်င္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အခြင့္အေရးနဲ႕ကိုယ့္ရဲ႕၀တၱရားႏွစ္ခုစလုံးကိုသိဖို႕ဆိုတာ
အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္ အဲဒီဟာကိုသိႏိုင္မွသာလွ်င္ ကၽြန္မတို႕ဟာ
ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားေကာင္းပီသမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ
ပဋိညာဏ္လို႕ ဆရာဦး၀င္းျမင့္ကေျပာခဲ့ပါတယ္ ဒါဟာ ျပည္သူနဲ႕အစိုးရၾကားမွာ
သေဘာတူညီမႈေပါ့ အစိုးရကဒီလိုဒီလိုလုပ္ရမယ္ ျပည္သူကဒီလိုဒီလိုလုပ္ရမယ္
ဒီလိုသေဘာတူညီမႈ အဲဒီလိုသေဘာတူညီမႈအရႏိုင္ငံ ေတာ္ကို ေအးခ်မ္းေအာင္လို႕
တည္ၿငိမ္ေအာင္လို႕ တိုးတက္ေအာင္ လို႕
ကၽြန္မတို႕ေဆာင္ရြက္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ
ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံရဲ႕ေရရွည္တိုးတက္ေရး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး
အတြက္မသင့္ေတာ္ဘူးဆိုတာကို ရွင္းျပသြားၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္ ဘာ့ေၾကာင့္
မသင့္ေတာ္ သလဲ ေရွ႕ေနာက္မညီတာျဖစ္လို႕
ျပည္သူေတြရဲ႕အေျခခံအခြင့္အေရးေတြကိုမကာကြယ္ တာျဖစ္လို႕ စသျဖင့္
ဒီေတာ့ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႕ဆိုရင္
ကၽြန္မတို႕အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႕ တပ္မေတာ္ၾကားမွာ
စိတ္၀မ္းကြဲေအာင္တိုက္ေပးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းရွိပါတယ္
အဲဒါေတြကိုကၽြန္မတို႕ကေနၿပီးေတာ့ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္ရမယ္ ကၽြန္မတို႕
ကတပ္မေတာ္ရဲ႕အခြင့္အေရးေတြကို ေလွ်ာ႕ခ်ခ်င္လို႕
ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ကို ကၽြန္မတို႕ လုပ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး
ကၽြန္မတို႕ရဲ႕တပ္မေတာ္ကိုဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႕ကိုက္ညီတဲ့တပ္မေတာ္ေကာင္း
တစ္ခု မွ်မွ် တတ တပ္မေတာ္ေကာင္းတစ္ခု ျပည္သူကေလးစားခ်စ္ခင္
တဲ့တပ္မေတာ္ေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္လို႕ ကၽြန္မတို႕
အေနနဲ႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့တိုက္တြန္းေနတာပါ
တပ္မေတာ္ကိုဖြဲ႕စည္းစဥ္အခါေစာေစာပိုင္းတုန္းက
ေဖေဖေျပာသြားတဲ့စကားတစ္ခြန္းကို ကၽြန္မျပန္ေျပာပါမယ္
ဒါဟာခဏခဏေျပာၿပီးသားလဲျဖစ္ပါတယ္
ဒါဘယ္ႏွစ္ခါေျပာေျပာမရိုးႏိုင္တဲ့စကားျဖစ္ပါတယ္ အဲဒီဟာဘာလဲဆို ေတာ့
တိုင္းျပည္ဟာ တပ္မေတာ္ရဲ႕အေစခံမျဖစ္ရဘူး
တပ္မေတာ္ဟာတိုင္းျပည္ရဲ႕အေျခခံျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ့စကားပါ ဒီဟာက
ေဖေဖဟာဘယ္ေလာက္တပ္မေတာ္ကိုတန္ဖိုးထားတယ္ဆိုတာကို ျပတာပါ တိုင္းျပည္ရဲ႕
အေျခခံဆိုတာအင္မတန္မွ သိကၡာရွိတဲ့ေနရာပါ
အင္မတန္မွသိကၡာရွိတဲ့တာ၀န္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္
တိုင္းျပည္ရဲ႕အေျခခံထက္ပိုၿပီးေတာ့ခိုင္မာတဲ့ေနရာဆိုတာမရွိပါဘူး ဒီေတာ့
တိုင္းျပည္ကိုအက်ိဳးျပဳဖို႕အတြက္ ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္မိုလို႕
ဒီရည္ရြယ္ခ်က္အရဆက္ၿပီးေတာ့လုပ္သြားမယ္ဆိုတာကၽြန္မတို႕ယုံၾကည္လို႕
ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒေျပာင္းလဲေရးကို
ကၽြန္မတို႕တိုက္တြန္းေနတာျဖစ္ပါတယ္ ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံမွာ ဆိုလို႕ ရွိရင္
တရားမွ်တမႈလိုအပ္တယ္ ကၽြန္မတို႕ေရြးေကာက္ပြဲကို၀င္တဲ့အခါတုန္းက
(ေတာ္ၿပီဒီေလာက္ေလာက္ ေျပာရရင္ေတာ္ၿပီေနာ္
ကၽြန္မတို႕အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၀င္ေတြကသိပ္အသံမထြက္ပါနဲ႕
ျပည္သူ႕အသံပဲကၽြန္မတို႕ၾကားခ်င္ ပါတယ္ )ကၽြန္မ အခုတစ္ခါတည္းေျပာသြားမယ္
ကၽြန္မတို႕အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဟာ ထူေထာင္ထားတာ
ျပည္သူအတြက္ထူေထာင္ထားတာ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ပါတီဆုိတာပါတီေရးအတြက္မဟုတ္ဘူး
တိုင္းျပည္ေရးအတြက္ ျပည္သူေတြရဲ႕အေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုအေရးအတြက္ဆိုတာ
အားလုံးကိုေသေသခ်ာခ်ာရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္ေစခ်င္ပါတယ္
ကၽြန္မတို႕ဟာျပည္သူကိုဗိုလ္က်ဖို႕အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကိုဖြဲ႕ထားတာမဟုတ္ပါဘူး
ဆိုတာအားလုံးကိုေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္
။ျပည္သူေတြဟာတရားမွ်တတဲ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ေနႏိုင္တယ္ဆိုတာကို
ယုံၾကည္စိတ္ခ်ႏိုင္မွသာလွ်င္
ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ႏိုင္ငံဟာတည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမွာျဖစ္တယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကို၀င္တဲ့အခါတုန္းက ကၽြန္မတို႕က
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုတာကို ကၽြန္မ
တို႕ေရွ႕တန္းတင္ၿပီးေတာ့ေျပာခဲ့တာရွိပါတယ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး
ပထမဦးဆုံးက ဥပေဒေတြက တရားမွ်တ ရမယ္ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီတရား
မွ်တတဲ့ဥပေဒေတြကထိေရာက္ရမယ္စိုးမိုးရမယ္ တရားဥပေဒမ်ားထိေရာက္
စိုးမိုးေရးဟာလည္း ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႕ဆိုင္ပါတယ္
ကၽြန္မတို႕ဒီမိုကေရစီမွာ မ႑ိဳင္ႀကီးသုံးရပ္ရွိတယ္ ဆိုတာ အခုေလာက္ဆုိ
သိေလာက္ပါၿပီ အဲဒါလည္း ကၽြန္မတို႕ထပ္တလဲလဲေျပာေနတယ္
အဲဒီထဲမွာဆိုလို႕ရွိရင္ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္၊
ဥပေဒျပဳမ႑ိဳင္၊အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ေပါ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္က
အစိုးရအဖြဲ႕ေပါ့ ၊ဥပေဒျပဳမ႑ိဳင္က ေတာ့လႊတ္ေတာ္ေပါ့
၊တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ဆိုတာက တရားရုံးမ်ားနဲ႕သက္ဆိုင္တဲ့ ဌာနေတြ
အဖြဲ႕အစည္းေတြေပါ့
ဒီေတာ့ကၽြန္မတို႕တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ကလြတ္လပ္သလားဆိုတာကို
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒက အဆုံးအျဖတ္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္ ။
အခုကၽြန္မတို႕ရဲ႕တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ဟာဆိုလို႕ရွိရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
မ႑ိဳင္ဆိုတဲ့ အစိုးရရဲ႕ေအာက္မွာေရာက္ေနပါတယ္
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆုိေတာ့ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ကေနၿပီးေတာ့
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ကိုခန္႕အပ္တယ္ အဲဒါကေနစတာေပါ့ အဲဒီေတာ့
ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံမွာ တကယ္ပဲ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးရွိဖို႕ဆိုလို႕ရွိရင္
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကိုေျပာင္းရမယ္ တရားေရးမ႑ိဳင္ဟာ
တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မ႑ိဳင္ေအာက္ကေနၿပီးေတာ့ လြတ္ရမယ္
လြတ္ေျမာက္ရမယ္ သူ႕ဘာသူလြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႕ သန္႕သန္႕ရွင္းရွင္းေနႏိုင္ရမယ္
ကၽြန္မတို႕ရဲ႕တရားေရးမ႑ိဳင္က အခုေခတ္မွာ မသန္႕ရွင္းဘူးဆိုတာေတာ့
ျပည္သူလူထုအားလုံးသိၿပီးသားပဲျဖစ္တယ္ ။ ဒီကိစၥကို ျပဳျပင္ဖို႕ဆိုတာလည္း
ကၽြန္မတို႕ႀကိဳးစားေနပါတယ္ ။လႊတ္ေတာ္အတြင္းကလည္း ႀကိဳးစားေနတယ္ လႊတ္ေတာ္
အျပင္ကလည္း ႀကိဳးစားေနတယ္ ဒါေပမယ့္လည္း ဖြဲဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါ ျပင္မွ
ဒီကိစၥကို စိတ္ခ်ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္မတို႕ဟာဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေရးနဲ႕တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႕အတူ
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုလည္းေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာလည္း လိုအပ္ခ်က္ႀကီးတစ္ခု
လို႕ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ မွာ၀င္တုန္းကတင္ျပခဲ့ပါတယ္
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာဘာလို႕အေရးႀကီးလဲဆိုတာေတာ့
ကၽြန္မထူးထူးေထြေထြေျပာေနဖို႕မလိုပါဘူး
။အားလုံးသိတဲ့အတိုင္းပဲႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံဟာတိုးတက္ဖို႕ခ်မ္းသာဖို႕ဆိုလို႕ရွိရင္ေအးခ်မ္း
မွျဖစ္မယ္ ကၽြန္မတို႕ ၾကားမွာ
ပဋိပကၡေတြျဖစ္ေနလို႕တို႕ကၽြန္မတို႕ႏိုင္ငံဟာ ေအးခ်မ္းႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး
တိုးတက္ႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး ကၽြန္မတို႕ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟာ ဘယ္လိုမ်ားဆက္ႏြယ္ေနသလဲဆိုရင္ ေစာေစာက
ဆရာဦး၀င္းျမင့္နဲ႕ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႕ ေျပာသြားတဲ့အထဲမွာဆိုလို႕ရွိရင္
ျပည္နယ္ေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေတြနဲ႕႔ပတ္သက္လို႕
ဗဟိုရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြနဲ႕ပတ္သက္လို႕ေျပာသြားပါတယ္ ဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႕ဟာ
ဒီလိုျပည္ေထာင္စုပုံသ႑ာန္နဲ႕တည္ေဆာက္တယ္ဆိုလို႕ရွိရင္တကယ့္ကိုျပည္ေထာင္စုတစ္ခု
ရဲ႕အဂၤ ါရပ္ေတြနဲ႕ ညီညြတ္ဖို႕လိုပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္
ကၽြန္မဒါေတာ့သတိေပးပါရေစ ျပည္ေထာင္စု ဆိုတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္
ကၽြန္မတို႕ကမၻာေပၚမွာျပည္ေထာင္စုဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္
တစ္ခုနဲ႕တစ္ခုဆိုတာ ပုံစံခ်င္မတူပါဘူး
ကၽြန္မတို႕နဲ႕ကိုက္ညီတဲ့ပုံစံတစ္ခုကို ကၽြန္မတို႕ျပည္သူျပည္သား ေတြက
သေဘာတူၿပီးေတာ့လက္ခံဖို႕ေတာ့လိုပါတယ္
အဲဒီဟာကေတာ့အားလုံးညွိႏိႈင္းၿပီးေတာ့လုပ္ယူရမယ့္ကိစၥ ဒါဟာလည္း
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကေနၿပီးေတာ့ကာကြယ္ၿပီးေတာ့
ထိန္းသိမ္းသြားရမယ့္ကိစၥတစ္ခုျဖစ္တယ္ ။
အဲဒီေတာ့ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ေရွ႕ခရီးကအလုပ္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္
အလုပ္လုပ္စရာေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္ လုပ္ျပစရာေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္
အဲဒီလိုေျပာလို႕ ကၽြန္မတို႕ျပည္သူလူထုကို
ကၽြန္မအေနနဲ႕စိတ္ဓါတ္က်ေစခ်င္လို႕ စိတ္ပင္ပန္းသြားေစခ်င္ လို႕
ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး ကၽြန္မတို႕လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြအတြက္ျပင္ဆင္ရမယ္
။ျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုေတာ့ကၽြန္မတို႕ဟာလူတိုင္းလူတိုင္း
ျပည္သူလူထုတစ္ေယာက္ခ်င္းတစ္ေယာက္ခ်င္း
ေနာက္အထူးသျဖင့္ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕၀င္မ်ား ဘာျဖစ္လို႕
ကၽြန္မႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕၀င္မ်ားလို႕ေျပာလဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕၀င္ေတြက
ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခုကို ၀င္လိုက္ၿပီဆိုလို႕ရွိရင္
ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကတိက၀တ္ေပးလိုက္တာနဲ႕အတူတူပဲ ႏိုင္ငံသူ
ႏိုင္ငံသား သာမန္ျပည္သူျပည္သားေတြက်ေတာ့
ႏိုင္ငံေရးလုပ္ပါမယ္လို႕ကတိက၀တ္မေပးရင္ေတာင္မွ ႏိုင္ငံေရးနဲ႕မကင္းရွင္း
ႏိုင္ဘူးဆိုတာေတာ့ နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္ ဒါေဖေဖေျပာခဲ့တဲ့စကား တစ္ခုပါ
ဒီလိုပဲျပည္သူ ျပည္သားေတြက ႏိုင္ငံေရးနဲ႕မပတ္သက္ပဲေနခ်င္ေပမယ့္
ႏိုင္ငံေရးကလာၿပီးေတာ့ပတ္သက္တာပဲတဲ့
ဒါေၾကာင့္ကၽြန္မတို႕ဒီမိုကေရစီေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ကၽြန္မတိုရဲ႕ ျမန္မာ
ႏိုင္ငံသြားရမယ့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းနဲ႕ပတ္သက္လို႕
ေဟာေျပာတဲ့အခါမွာဆိုရင္ကၽြန္မမၾကာခဏေျပာခဲ့ပါတယ္ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာဘယ္မွာ စ
လဲဆိုတာၾကည့္လို႕ရွိရင္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲကေတာင္စတယ္ လို႕ေျပာလို႕ရပါတယ္
အိမ္ရွင္မတစ္ေယာက္ဟာ မီးဖိုေခ်ာင္အတြက္စရိတ္စကေတြ တက္ေနၿပီဆိုို႕ရွိရင္
ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြတက္ေနၿပီဆိုလို႕ရွိရင္အဲဒါဘာလဲဆိုတာအဲဒါႏိုင္ငံေရးပဲ
ဆိုတာကၽြန္မနားလည္ေစခ်င္တယ္
ဒါေၾကာင့္ႏိုင္ငံေရးဟာလူတိုင္းလူတိုင္းနဲ႕ပတ္သက္တယ္ဆိုတာကၽြန္မတို႕ျပည္သူျပည္သားေတြနားကိုနားလည္
ရမယ္ ေက်ာင္းသြားလို႕ရွိရင္ေက်ာင္းေတြမွာဟိုေၾကးဒီေၾကးေတာင္းေနတာလည္းဒါလည္းႏိုင္ငံေရးနဲ႕ပတ္သက္
ေနတာပဲ ဒီစနစ္မမွန္လို႕ဒီလိုလုပ္ႏိုင္ေနတာ
က်န္းမာေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႕ျပည္သူျပည္သားေတြကလုံလုံေလာက္ေလာက္
ေစာင့္ေရွာက္မႈမခံႏိုင္တာလည္း ဒါလည္း ႏိုင္ငံေရးနဲ႕ပတ္သက္ေနတာပဲ အဲဒီေတာ့
ကၽြန္မတို႕ဘယ္သူမွ ဘယ္တစ္ေယာက္မွ ႏိုင္ငံေရးနဲ႕မကင္းရွင္း
ႏိုင္ဘူးဆိုတာကို နားလည္ဖို႕လိုပါတယ္ အဲဒါေၾကာင့္မိုို႕လို႕ႏိုင္ငံေရးမွာ
စိတ္၀င္စားရမယ္ ပါတီ၀င္ေတြကႏိုင္ငံေရးတာ၀န္ေတြကိုထမ္းေဆာင္ရမယ္
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မယ္ဆိုတာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕အက်ိဳးထက္ ကိုယ္တာ၀န္ယူပါမယ္လို႕
ကတိက၀တ္ျပဳထားတဲ့ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕အက်ိဳးကို ေရွ႕ထား ရမယ္
ေစာေစာတုန္းကဆရာႀကီးဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႕က အတၱနဲ႕ဘ၀အေၾကာင္းေျပာသြားပါတယ္
တိုင္းျပည္အေပၚမွာခ်စ္ပါတယ္ တိုင္းျပည္အေပၚမွာေစတနာထားပါတယ္
ဆိုဲတဲ့စကားေတြေျပာတဲ့အခါမွာ တိုင္းျပည္ပဲျဖစ္ျဖစ္
ပုဂၢိဳလ္ေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပါ့ေနာ္ ေစတနာထားပါတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီဟာေတြကို
သိဖို႕ တကယ္သိဖို႕က မွန္သလားမမွန္ဘူးလား ေျပာတာဟာတကယ္အမွန္အတိုင္း
မဟုတ္ဘူးလား ဟုတ္သလား ဆိုတာဆိုရင္
အတၱနဲ႕ဘ၀ဘယ္ဘက္ကသူတို႕ကပိုၿပီးေတာ့မွန္ေနသလဲဆိုတာၾကည့္လိုက္
တကယ္ပဲတိုင္းျပည္အေပၚမွာေစတနာထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားဆိုလို႕ရွိရင္
ကိုယ့္အတြက္မစဥ္းစားဘူး သူ႕ရဲ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္မစဥ္းစားဘူး
ဒီေတာ့ေျပာရတာေတာ့သိပ္လြယ္တာပဲ အင္မတန္မွခ်စ္ပါတယ္
အင္မတန္မွေစတနာထားပါတယ္ တသီတစ္တန္းႀကီးပဲ ဘာေတြမွန္းကိုမသိဘူး
ေျပာတက္တဲ့လူေတြကေတာ့ ေျပာတက္ပါတယ္ အဲဒီလိုေျပာတဲ့သူေတြက
သူတို႕ဘယ္ေလာက္ေလာက္ခံဖို႕အဆင္သင့္ရွိၿပီလဲ ဘယ္ေလာက္ေလာက္
သူတို႕ေရွာင္က်င္လဲ
သူတို႕အတြက္ပိုေကာင္းတာကိုစဥ္းစားတာလားျပည္သူအတြက္ပိုေကာင္းတာကိုစဥ္းစားတာလား
ဘယ္ေလာက္အထိ ေပးေတာ့မလဲ ဘယ္ေလာက္အထိယူခ်င္သလဲ
ေပးတာနဲ႕ယူတာေပါ့ေနာ္ဒီေတာ့ကိုယ့္ အေျခအေန ေကာင္းဖို႕အတြက္
ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာဖို႕အတြက္ ကိုယ္အဆင္ေျပဖို႕အတြက္ ကိုယ္တည္ၿငိမ္ဖို႕အတြက္
အဲဒီဟာကိုအဓိကၾကည့္ေနတယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ ဘယ္သူပဲေစတနာအေၾကာင္း
ေမတၱာအေၾကာင္း ဘာေတြညာေတြအေၾကာင္း ေျပာေျပာ ယုံစရာအေၾကာင္းမရွိဘူးလို႕ပဲ
ကၽြန္မက ေျပာခ်င္ပါတယ္ တကယ္ပဲကိုယ့္ရဲ႕ရပိုင္ခြင့္ရပိုင္ခြင့္ ေတြကို
မစဥ္းစားပဲနဲ႕ တစ္ဖက္က ျပည္သူစိတ္ခ်မ္း သာဖို႕အတြက္
ျပည္သူျပည္သားေတြေကာင္းဖို႕အတြက္ကိုယ့္ရပိုင္ခြင့္ေပးရရင္လဲေပးရပေစ
ကိုယ္ခံရရင္လည္း ခံရပေစ စိတ္ထားရွိမယ္ဆိုလို႕ရွိရင္
မွန္ကန္တဲ့ေမတၱာေစတနာပဲလို႕ကၽြန္မတို႕သတ္မွတ္ဖို႕လိုပါတယ္
ဒါေၾကာင့္မို႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႕႔ပတ္သက္လို႕
ကၽြန္မျပည္သူေတြကိုတစ္ခုေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္ဘယ္သူေတြကဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးဘက္က
ေနၿပီးေတာ့ရပ္တည္သလဲ ဘယ္သူေတြက ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို
မသိသလိုလို မလိုလားအပ္သလိုလို လုပ္ေနသလဲဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ပါလို႕
ကၽြန္မအေနနဲ႕ေဆာ္ၾသခ်င္ပါတယ္ အဲဒီဟာကိုၾကည့္လို႕ရွိရင္ ဘယ္သူေတြက
တိုင္းျပည္အေပၚမွာ တကယ္ပဲေစတနာထားလဲဆိုတာ ေပၚလြင္ပါလိမ့္မယ္
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဘာျဖစ္လို႕လိုလဲဆိုတာကၽြန္မတို႕
ရဲ႕အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က တစ္တိုင္းျပည္လုံးမွာတက္ႏိုင္သေလာက္ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ျပည္သူေတြကိုခ်ျပတယ္
ရွင္းျပတယ္ ဒီလိုလုပ္မွသာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီနည္းက်တယ္
လို႕ကၽြန္မတို႕ယုံၾကည္တယ္ ကၽြန္မတို႕ကိုနားမလည္ပဲနဲ႕ေထာက္ခံတာဟာ
အက်ိဳးမရွိဘူး နားလည္ၿပီးေထာက္ထား မွတန္ဖိုးရွိတယ္ ကၽြန္မတို႕ဟာျပည္သူကို
လွည့္ပတ္ၿပီးေတာ့ စည္းရုံးတဲ့ကိစၥမ်ိဳး မလုပ္ခ်င္ဘူး
ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္ ကၽြန္မတို႕တင္ျပတယ္
ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္ဆိုတာ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕အျမင္နဲ႕
တိုင္းျပည္အတြက္လိုအပ္တယ္ဆို တဲ့ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္
ကၽြန္မတို႕ဘာျဖစ္လို႕ဒီလိုယုံၾကည္သလဲဆိုတာကို ကၽြန္မတို႕ရွင္းျပတယ္
ျပည္သူလူထုက ကၽြန္မတို႕ကို သေဘာတူသလားမတူဘူးလားဆိုတာ
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ဆုံးျဖတ္ရမွာျဖစ္တယ္
ဒီေတာ့ကိုယ့္ဟာကိုယ္လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကိုယ့္ရဲ႕အေတြးနဲ႕ကိုယ့္ရဲ႕
ဆင္ျခင္သုံးသပ္မႈနဲ႕ လက္ခံတဲ့လက္ခံမႈမ်ိဳးမွ ကၽြန္မတို႕
အတြက္တန္ဖိုးရွိတယ္ ၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳတဲ့
ရလာတဲ့သေဘာတူညီမႈမ်ိဳး က ကၽြန္မတို႕အတြက္လုံး၀တန္ဖိုးမရွိပါဘူး ။
ဒါေၾကာင့္ျပည္သူလူထုဟာနားလည္ပါ ဘာ့ေၾကာင့္ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို
ေျပာင္းလဲဖို႕လိုသလဲဆိုနားလည္ ေစခ်င္တယ္ ဒါ့ေၾကာင့္ေနာက္ပိုင္းမွာ
ကၽြန္မေျပာလို႕ၿပီးတဲ့အခါမွာ မရွင္းတ့ဲကိစၥေတြကိုေမးပါ
ေမးပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ ေမးၿပီးေတာ့ ေခါင္းထဲမွာရွင္းၿပီးေတာ့မွ
ဒီဟာလုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ကိစၥဆိုတာကိုလက္ခံသေဘာတူမွ ကၽြန္မတို႕အတြက္လည္း
အင္အားျဖစ္မွာျဖစ္ပါတယ္ ကၽြန္မတို႕အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို
ေထာက္ခံလို႕ ဒါမွမဟုတ္ကၽြန္မတို႕ကို ေထာက္ခံလို႕ဆိုတဲ့
အဲဒီစိတ္ဓါတ္နဲ႕ပဲဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို မေထာက္ခံပါနဲ႕
ဒီဟာတကယ္ပဲလုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ကိစၥမိုလို႕ေထာက္ခံေစခ်င္တယ္
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ကၽြန္မတို႕ဒီဟာျဖစ္ေျမာက္ဖို႕ဆိုတာအင္မတန္မွႀကိဳးစားရမယ္
အင္မတန္မွအပင္ပန္းခံဖို႕လဲလိုရင္လိုလိမ့္မယ္
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကိုမျပဳျပင္ခ်င္တဲ့ လူေတြရွိတယ္
မေျပာင္းခ်င္တဲ့လူေတြရွိတယ္ အဲဒီေတာ့ ဒါေၾကာင့္မုိလို႕လည္းကၽြန္မတို႕က
ပိုမိုႀကိဳးစားရမယ္ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုမျပဳျပင္ခ်င္တဲ့သူေတြကို ကၽြန္မတို႕က
ရန္သူအေနနဲ႕မသတ္မွတ္ပါဘူး ဒါဒီမိုကေရစီရဲ႕သေဘာသဘာ၀အရ
ကၽြန္မတို႕နဲ႕သေဘာထားမတူတဲ့သူေတြလို႕ ကၽြန္မဒီလိုပဲသတ္မွတ္ပါတယ္
ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕အစည္းမွာဆိုရင္
ကိုယ္နဲ႕သေဘာထားမတူတဲ့သူေတြနဲ႕လည္းေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနႏိုင္ရမယ္
ကိုယ္နဲ႕သေဘာထားမတူတဲ့သူေတြရွိလုိ႕ကိုယ္ကေနရန္လုပ္မယ္အၾကမ္းဖက္မယ္ဆိုတာ
ဒါဟာဒီမိုကေရစီရဲ႕ သေဘာတရားမဟုတ္ပါဘူး
ဒါေၾကာင့္ကၽြန္မတို႕နဲ႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ႕
ပတ္သက္လို႕ သေဘာမတူတဲ့သူေတြရွိလို႕ရွိရင္ ကၽြန္မတို႕ကေနၿပီးေတာ့
အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႕ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕အျမင္ ကိုတင္ျပခ်င္တယ္
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းကၽြန္မတို႕တင္ျပမယ္ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘာ့ေၾကာင့္
ကၽြန္မတို႕က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႕လိုတယ္လို႕ထင္လဲဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္
မျပဳျပင္မေျပာင္းလဲခ်င္ဘူး ဆိုတာကို
တစ္ဖက္ကေနလည္းပီပီျပင္ျပင္ျပန္ၿပီးေတာ့ေျပာႏိုင္ရမယ္ ဒီေတာ့ျပည္သူေတြကို
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒကိုမေျပာင္းသင့္ဘူး
မျပဳျပင္သင့္ဘူးလို႕ေျပာလာလို႕ရွိရင္ ျပည္သူေတြကျပန္ေမးပိုင္ခြင့္ရွိရမယ္
ဘာ့ေၾကာင့္ မေျပာင္းသင့္တာလဲ ဘာ့ေၾကာင့္မျပဳျပင္သင့္တာလဲ
မေျပာင္းျခင္းမျပဳျပင္ျခင္းက ဒီႏိုင္ငံကို
ဘယ္လိုအက်ိဳးျဖစ္ေစမွာလဲဆိုတာကို ျပည္သူလူထု ေတြကျပန္ၿပီးေတာ့
ေမးခြန္းထုတ္ႏိုင္ရမယ္ အဲဒီလိုေမးခြန္း ထုတ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္လည္း
ကၽြန္မတို႕ဟာ ျပည္သူလူထုေတြကို ဖြဲဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႕ပတ္သက္လို႕
သိသင့္ သိထုိက္တာေတြကို ကၽြန္မတို႕ကေနၿပီးေတာ့ ပို႕ခ်ေပးေနတာျဖစ္ပါတယ္
အဲဒီေတာ့အမ်ားျပည္သူက ဆိုလို႕ရွိရင္ ဥပေဒပညာကို
လိုက္စားတဲ့သူေတြမဟုတ္ပါဘူး ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း ဥပေဒပညာရွင္မဟုတ္ပါဘူး
ဒါေၾကာင့္မိုလို႕ကၽြန္မတို႕ေစာေစာကေျပာသြားတဲ့ကိုယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦးစလုံးဟာဥပေဒပညာရွင္ေတြ
ျဖစ္ပါတယ္ ဥပေဒ ကိစၥကိုလုပ္တဲ့အခါမွာ ဥပေဒပညာရွင္ေတြကေနၿပီးေတာ
့ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ လုပ္တာဟာ မွန္ကန္တဲ့ အလုပ္လို႕ ကၽြန္မတို႕ယူဆပါတယ္
ဒါေၾကာင့္မိုလို႕ျပည္သူလူထုအေနနဲ႕လည္း ဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႕ပတ္သက္လို႕
ေမးခ်င္လို႕ရွိရင္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာတိတိက်က်အေျဖရႏိုင္ဖို႕အတြက္ကၽြန္မတို႕
ဒီလိုစီစဥ္တာပါ ဒီေတာ့ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကိုဒီအခ်ိန္အခါမွာဘာျဖစ္လို႕လုပ္ေနလဲလို႕
တစ္ခ်ိဳ႕က ေမးႏိုင္ပါတယ္ အဲဒီေတာ့
ကၽြန္မတို႕ကသမိုင္းေၾကာင္းျပန္ေကာက္မွာေပါ့ေနာ္ ဟိုးတုန္းကတည္း
ကၽြန္မတို႕ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ကိုလက္မခံခဲ့ပါဘူး။
ဒီဟာကိုလည္းဦး၀င္းျမင့္ကေသေသခ်ာခ်ာရွင္းျပသြားၿပီး ပါၿပီ
အရင္တုန္းကဘယ္လိုပုံစံနဲ႕ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကိုေရးဆြဲခဲ့သလဲကၽြန္မတို႕ဟာတစိုက္မတ္မတ္
ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႕ပတ္သက္လို႕
ကၽြန္မတို႕ကန္႕ကြက္သင့္တဲ့အပိုင္းေတြကို ကန္႕ကြက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာလည္း အမ်ိဳးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့
အဲဒါကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႕လည္းကၽြန္မတို႕ႀကိဳးစားေနပါတယ္
ဒါေပမယ့္ဒီလိုကၽြန္မတို႕ရဲ႕ႀကိဳးပမ္းခ်က္ေတြရွိခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္
၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ေညာင္ႏွစ္ပင္ညီလာခံကေနေရးဆြဲလိုက္တယ္
၂၀၀၈ျပည္သူ႕ဆႏၵခံယူပြဲဆိုၿပီးေတာ့ အတည္ျပဳလိုက္တယ္
အဲဒီတုန္းကလည္းကၽြန္မတို႕ကန္႕ကြက္ခဲ့တယ္ ဒီလိုဆႏၵခံယူပြဲပုံစံကို
ကၽြန္မတို႕အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနနဲ႕မေထာက္ခံေၾကာင္း လက္မခံေၾကာင္း
ကိုကၽြန္မတို႕တရား၀င္ေၾကညာခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့
ကၽြန္မတို႕အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနနဲ႕
ႏိုင္ငံေရးတာ၀န္ေတာ့ေက်ပြန္ခဲ့တယ္လို႕ ကၽြန္မယုံၾကည္ပါတယ္
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံနဲ႕အေျခခံဥပေဒနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ကၽြန္မတို႕ျပည္သူလူထုကို
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ကၽြန္မတို႕ရဲ႕သေဘာထားေတြကိုတင္ျပခဲ့တယ္
အဲဒီတုန္းကဒီလိုတင္ျပတဲ့ဟာ အင္မတန္မွ အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတာ
ျပည္သူေတြမွတ္မိမွာပါ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕အဖြဲ႕ခ်ဳပ္
အဖြဲ႕၀င္ေတြဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအေရးယူခံခဲ့ရတာေတြ
လည္းရွိခဲ့ပါတယ္ ဖြဲဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ
ဆႏၵခံယူပြဲလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာဆိုလို႕ရွိရင္ ကၽြန္မေရာ ဘဘဦးတင္ဦးေရာ
ကၽြန္မတို႕ေတြဟာလြတ္လြတ္လပ္လပ္မရွိပါဘူး မလြတ္လပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ
ထိန္းသိမး္ခံခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္မွာေပါ့
ဘယ္လိုပဲအဲဒီတုန္းကအႏၱရာယ္ရွိခဲ့ရွိခဲ့ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္ အရ
ႏိုင္ငံအတြက္ လိုအပ္ခ်က္လို႕ ကၽြန္မတို႕ယုံၾကည္တဲ့သေဘာထားေတြအရ
ကၽြန္မတို႕ရပ္တည္ခဲ့တယ္ ရပ္တည္ခဲ့လို႕
အရင္ႏွစ္ကၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာကိုယ္စားလွယ္ ၄၃ေယာက္
ကၽြန္မတို႕အေရြးခံခဲ့ရတယ္ ၄၃ေယာက္ဆိုတာ
၆ရာေက်ာ္ရွိတဲ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ထဲမွာ အနည္းစုေလးမွ အနည္းစုေလးပါ
ဒီ၄၃ေယာက္နဲ႕ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလုံးရဲ႕ကံၾကမၼာကိုကၽြန္မတို႕ေျပာင္းလဲႏိုင္တယ္လို႕မဟုတ္ဘူးဆိုေပမယ့္
ကၽြန္မတို႕က အမ်ိဳးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးကိုဦးတည္တာကတစ္ေၾကာင္း
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရရာေနရာကေန
ရရာတာ၀န္ကိုထမ္းေဆာင္မယ္ဆိုတဲ့စိတ္ဓါတ္ကတစ္ေၾကာင္း ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း
အမ်ားစုျဖစ္မွ အႏိုင္ရမွပါ၀င္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့စိတ္ဓါတ္ေတြကို
ကၽြန္မတို႕သေဘာမတူဘူးဆိုတာ ေဖာ္ျပခ်င္တာလည္းတစ္ေၾကာင္း ဒါေၾကာင့္
မိုလို႕ကၽြန္မတို႕ကလူအနည္းစုေလးျဖစ္ေနေပမယ့္လည္း
ကၽြန္မတို႕အနည္းစုေလးအေနနဲ႕၀င္ရဲတယ္လႈပ္ရွားရဲတယ္
လုပ္ေဆာင္ရဲတယ္ႀကိဳးစားရဲတယ္ဆိုတာ ျပခ်င္လို႕ကၽြန္မတို႕
ေတြၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကို၀င္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္ အခုက်ေတာ့
ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ခဲ့တာဟာတစ္ႏွစ္ေက်ာ္လာပါၿပီ
ဒီအခ်ိန္အတြင္းမွာလႊတ္ေတာ္ကလည္းတိုးတက္လာတာေတြရွိပါတယ္
ကၽြန္မတို႕အဖြ႕ဲခ်ဳပ္တစ္ခုထဲကို ကြက္ၿပီးေတာ့ ခ်ီးမြမ္းခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူး
တျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ၀ိုင္း၀န္းၿပီး
ေတာ့လႊတ္ေတာ္ရဲ႕က႑ကိုပိုၿပီးေတာ့ႀကီးထြားလာေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္
အခုဆိုရင္လႊတ္ေတာ္ကေန ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပန္လည္သုံးသပ္ေရးေကာ္မတီ
ကိုဖြဲ႕လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီဟာဟာ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေရးအတြက္
အခြင့္အေရးႀကီးတစ္ခုျဖစ္တယ္လို႕ ကၽြန္မတို႕ယုံၾကည္ပါတယ္
ဒါဟာဥပေဒေဘာင္အတြင္းကေနၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္ေရးကိုလုပ္တာပါ
ဒီေတာ့ဥပေဒေဘာင္အတြင္းကေနေအးေအးေဆးေဆးတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႕
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ကၽြန္မတို႕က အားေပးတယ္ ႀကိဳဆိုတယ္
ဒါေပမယ့္တကယ့္ကိုစစ္မွန္တဲ့ေစတနာနဲ႕လုပ္တဲ့ကိစၥျဖစ္ရမယ္ ဒီေတာ့
အဖြဲ႕ထဲမွာပါ၀င္တဲ့ အဖြဲ႕၀င္ ၁၀၉ဦးဟာ
မိမိတို႕အက်ိဳးမိမိတို႕ရဲ႕အဖြဲ႕အစည္းအက်ိဳးမဟုတ္ဘဲနဲ႕
ႏိုင္ငံရဲ႕အက်ိဳးကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ
ျပင္သင့္တဲ့ကိစၥေတြ ျပင္ဖို႕ဟာကို
ကၽြန္မတို႕ျပည္သူလူထုကအားလုံးတိုက္တြန္းရမွာျဖစ္တယ္လို႕
ကၽြန္မကယုံၾကည္ပါတယ္။

ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ပါဖြ႕ဲစည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ အဓိကက်တဲ့အခ်က္ေတြရွိပါတယ္
အဓိကမက်တဲ့အခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္ ျပည္သူကိုလူလည္လုပ္ၿပီးေတာ့
ဘာမွအေရးမႀကီးတဲ့ကိစၥေလးေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပါလို႕ေျပာတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြအဖြဲ႕အစည္းေတြဆိုတာ
တိုင္းျပည္အေပၚမွာေစတနာမရွိဘူးလို႕ပဲကၽြန္မ သတ္မွတ္ပါတယ္။

လူေတြရဲ႕အတြင္းစိတ္က မ်က္ႏွာေပၚမွာေပၚတယ္လို႕ေျပာသြားတယ္
အဲဒီလိုေပၚေနရင္ေတာ့ေကာင္းတာေပါ့ တစ္ခါတစ္ေလ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြေမာဟေတြကို
ၿပဳံးၿပဳံး ၿပဳံးၿပဳံးနဲ႕ျပေနတာက်အေတာ္ခက္တယ္
ဒါေၾကာင့္မိုလို႕ကၽြန္မကေသေသခ်ာခ်ာတကယ့္အတြင္းစိတ္ကိုသိဖို႕ျပည္သူ
လူထုေတြကေနၿပီးေတာ့နည္းတစ္နည္းနဲ႕ပဲဆုံးျဖတ္ေစခ်င္တယ္
ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမွာ တကယ္ပဲေစတနာပါလား
မပါဘူးလားဆိုတာ အဲဒါပဲၾကည့္ပါ တစ္ျခားဘာပဲေျပာေျပာ ဘယ္လိုပဲၿပဳံးၿပဳံး
ဘယ္လိုမက္လုံးေတြပဲေပးေပး ဘယ္လုိပဲတိုင္းျပည္ ရဲ႕အက်ိဳးအတြက္
လိုလားပါတယ္ပဲေျပာေျပာ
တိုင္းျပည္အတြက္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကလိုကိုလိုအပ္တယ္
အဲဒါေတြကိုမလိုလားဘူးဆိုရင္က်န္တာေတြကိုမလိုလားဘူးလို႕ပဲ
ကၽြန္မသတ္မွတ္ရမွာဘဲ အဲဒါကိုပဲကၽြန္မတို႕ျပည္ သူေတြကေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ပါ
ကၽြန္မကေတာ့ေလ ေျပာင္ေလာဘေဒါသ ေတြကို
ထုတ္ေဖာ္တဲ့လူေတြကိုပဲပိုၿပီးသေဘာက်တယ္ အဲဒီေတာ့မွသိရတာေပါ့အေျခအေန
ၿပဳံးၿပဳံးၿ႔ပဳံးနဲ႕လုပ္တဲ့ ဟာက ေတာ္ေတာ္ အႏၱရာယ္မ်ားတယ္
ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ကၽြန္မေျပာတာ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို မေျပာင္းဘူး
ရထားတဲ့အခြင့္အေရးေတြကိုလက္မလႊတ္ႏိုင္ဘူးဗ်ာလို႕ေျပာတဲ့သူေတြကို
ကၽြန္မပုိၿပီးေတာ့ေလးစားတယ္

အဲဒါကိုမေျပာဘဲနဲ႕ျပည္သူေတြအတြက္မေကာင္းမွာဆိုးလို႕
ဘာမွအေရးမႀကီးတဲ့ဟိုအခ်က္ကေလးဒီအခ်က္ ကေလးပဲေျပာင္းပါရေစဆို
အဲလိုလူေတြဆိုေနာင္ဘယ္ေတာ့မွမဲမေပးနဲ႕လို႕ကၽြန္မေျပာမယ္။
အဲဒီေကာ္မတီထဲမွာဆိုရင္
မဲေပးဖို႕မလိုတဲ့ကိုယ္စားလွယ္ေတြတပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြလည္းပါေနပါတယ္
ကၽြန္မကတပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကိုလည္းေျပာခ်င္တယ္
တိုင္းျပည္ရဲ႕အက်ိဳးကိုၾကည့္ပါ
တကယ္ပဲတိုင္းျပည္အေပၚမွာေစတနာရွိတယ္ဆိုရင္တပ္မေတာ္ရဲ႕အေျခအေနတပ္မေတာ္ရဲ႕အေနအထား
ကိုျပန္ၾကည့္စရာမလိုပါဘူး
ကိုယ့္တိုင္းျပည္ေတာင့္လို႕ရွိရင္တပ္မေတာ္ကေတာင့္မွာပါ ျပည္သူလူထုက
ကိုယ့္အေနာက္မွာ မားမားမတ္မတ္ရွိလို႕ရွိရင္ ဘယ္တပ္မေတာ္မွ
မယိမ္းယိုင္ႏိုင္ပါဘူးလို႕ ကၽြန္မေျပာခ်င္တယ္ အခုဟာ
ကၽြန္မတို႕ျပည္သူေတြရဲ႕က႑ျဖစ္တယ္ ၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို
ဆႏၵခံယူပြဲနဲ႕အတည္ျပဳတဲ့အခါတုန္းကျပည္သူ လူထုကေနၿပီးေတာ့
မိမိတို႕ရဲ႕ဆႏၵအမွန္ေတြကို ေဖာ္ျပပိုင္ခြင့္ မရွိခဲ့ဘူး ၂၀၁၀
ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းကလည္း
ဒါကၽြန္မအျမင္အတိုင္းေျပာတာေနာ္သေဘာမတူတဲ့သူေတြလည္း ရွိမယ္ ျပည္သူလူထုဟာ
မိမိတို႕ရဲ႕ဆႏၵအမွန္ကိုလြတ္လြတ္လပ္လပ္မွန္မွန္ကန္ကန္ေဖာ္ျပပိုင္ခြင့္မရွိခဲ့ဘူး
အခုအခ်ိန္မွာ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႕
ျပည္သူလူထုက မိမိတို႕ရဲ႕အသံေတြကို တစ္တိုင္းျပည္လုံးက
တစ္ကမၻာလုံးကၾကားေအာင္လို႕ မိမိတို႕ရဲ႕ဆႏၵေတြကို တစ္တိုင္းျပည္လုံး
တစ္ကမၻာလုံးကသိေအာင္လို႕
ေဖာ္ထုတ္ေပးၾကပါလို႕ကၽြန္မအေနနဲ႕ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။

ေဖာ္ထုတ္တဲ့အခါမွာကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့
မွန္ကန္တဲ့အသိေတြနဲ႕ေဖာ္ထုတ္တာမ်ိဳးျဖစ္ေစခ်င္တယ္ျပည္သူလူထု
ကနားလည္ၿပီးေတာ့ ေဖာ္ထုတ္တာမ်ိဳးသေဘာတူလက္ခံတာမ်ိဳးျဖစ္ေစခ်င္တယ္
ဒီလိုဒီလိုကၽြန္ေတာ္တို႕ ကၽြန္မတို႕ နားလည္ထားလို႕
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေရးကို လိုလားတာပါဆိုတာကို
ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ႕ အင္အားျပည့္ျပည့္နဲ႕ကၽြန္မတို႕
ျပည္သူကေနတင္ျပေျပာဆိုတာကို ကၽြန္မေတြ႕ခ်င္ပါတယ္

အရင္ႏွစ္ကၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္စည္းရုံးေနတုန္းက
မၾကာခဏပဲေအာင္ျမင္ျခင္းတရား ေလးပါးအေၾကာင္းေျပာခဲ့ပါတယ္ဒီေတာ့
ေအာင္ျမင္ျခင္းဆိုတာနစၥဒူ၀ရွာေဖြေနရတဲ့ကိစၥပါ ဘ၀ေအာင္ျမင္ျခင္းဆိုတာ
တစ္ခဏနဲ႕ၿပီးတာမဟုတ္ပါဘူး ေန႕စဥ္ရင္ဆိုင္ရတဲ့စိန္ေခၚမႈေတြကို ေအာင္ျမင္
ေအာင္လို႕ကၽြန္မတို႕လုပ္ေနရတာပါ
ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ေအာင္ျမင္ျခင္းတရားေလးပါးဆိုတာတစ္ခါတေလမွေျပာၿပီး
ေတာ့ႏွလုံးသြင္းရတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး ေန႕စဥ္ႏွလုံးသြင္းၿပီး
အဲဒီအေပၚမွာအေျခခံၿပီးေတာ့ကၽြန္မတို႕လႈပ္ရွားရမွာပါ
ဆႏၵ၊၀ရိယ၊စိတ္ဓါတ္၊ပညာ ဆႏၵဆိုတာကၽြန္မတို႕ဟာ ကၽြန္မနဲ႕
ကၽြန္မရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြျဖစ္တဲ့
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၀င္ေတြနဲ႕ကၽြန္မတို႕နဲ႕သေဘာတူညီတဲ့
အျခားႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျပည္သူလူထု မ်ားဟာ
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ဆႏၵရွိဖို႕ ကၽြန္မတို႕
ႀကိဳးစားေနပါတယ္ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႕ဆႏၵနဲ႕စရမယ္
။ဆႏၵရွိမွလည္းကၽြန္မတို႕၀ရိယနဲ႕အပင္ပန္းခံၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႕
လုပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္ အခုဆိုလို႕ရွိရင္ဒီလိုေတြ႕ဆုံပြဲကို
စီစဥ္ရတဲ့ကၽြန္မတို႕အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကတင္ပင္ပန္းတာမဟုတ္ဘူး လာတက္တဲ့
ပရိတ္သတ္လဲပင္ပန္းပါတယ္ ေနပူၾကဲတဲထဲမွာထိုင္ၿပီးေတာ့ နားေထာင္ရတယ္ဆိုတာ
ဒါပင္ပန္းတဲ့ကိစၥပါ အဲဒီေတာ့ ဒါလည္း ၀ရိယပဲ
အားလုံးဟာအပင္ပန္းခံၿပီးေတာ့ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ကိစၥတစ္ခုအတြက္လႈပ္ရွားတာ
ခံတာေပါ့ေနာ္ ခံရတာေပါ့
စံခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႕ပဲအၿမဲကၽြန္မတို႕လုပ္ေနလို႕မျဖစ္ဘူး သို႕ေသာ္ၿငားလ
ည္းကၽြန္မတို႕ဒီလိုခံၿပီးလုပ္တယ္ဆိုတာ ေနာင္ျပည္သူေတြစံႏိုင္ေအာင္လို႕
လုပ္တာပါ အဲဒီေတာ့စိတ္ဓါတ္ စိတ္ဓါတ္ဆိုတာစိတ္အာရုံေပါ့ ကၽြန္မတို႕က
စိတ္အာရုံတျခားကိုမေရာက္ပါေစနဲ႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေပၚမွာသာ ၿမဲၿမဲႀကီးထားၾကပါလို႕
ကၽြန္မကေနၿပီးေတာ့ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္ ေနာက္ေတာ့ပညာေပါ့
ပညာဆိုတာကေတာ့အေျခအေနတစ္ခုကိုမွန္မွန္ကန္ကန္သုံးသပ္ၿပီးေတာ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ျခင္းဟာပညာလို႕ကၽြန္မဒီလိုပဲသတ္မွတ္ပါတယ္
ဘဲြ႕ေတြဒီဂရီေတြကိုေျပာတာမဟုတ္ပါဘူးတစ္ခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ဘြဲ႕ေတြ ရထားပါတယ္
တစ္သီတစ္တန္းႀကီး ဘယ္အေျခအေနကိုမွ မွန္မွန္ကန္ကန္မသုံးသပ္တက္ဘူး
အဲဒီေတာ့ကၽြန္မတို႕ဟာျပည္သူလူထုအေနနဲ႕အေျခအေနကိုမွန္မွန္ကန္ကန္သုံးသပ္ႏိုင္ေအာင္လို႕
ျပည္သူလူုထုရဲ႕ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ပညာေတြတိုးႏိုင္ေအာင္လို႕ဆိုၿပီးေတာ့
ဒီလိုျပည္သူနဲ႕ေတြ႕ဆုံပြဲေတြကိုလုပ္တာျဖစ္ပါတယ္

No comments: