Friday, November 15, 2013

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားညြန္႔ေပါင္းအစိုးရ (NCGUB) ၏ (၂၂) ႏွစ္တာေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား (အက်ဥ္း)


ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားညြန္႔ေပါင္းအစိုးရ (NCGUB) ၏ (၂၂) ႏွစ္တာေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား (အက်ဥ္း)
နိဒါန္း
၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပဲြတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ မဲဆႏၵနယ္ေျမေပါင္း ၄၈၅ ခု အနက္ ၃၉၂ ေနရာ၌ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အား မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူမ်ားက တခဲနက္ ေထာက္ခံဆႏၵမဲ ေပးခဲ့ၾက သည္။ တနည္းအားျဖင့္ တိုင္းျပည္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ (Sovereign Power) (သို႔) ဥပေဒျပဳအာဏာ (Legislative Power)၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ (Judicial Power) ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ (Executive Power) သံုးရပ္လံုးကို NLD အား တရားဝင္ ေပးအပ္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ သည္ ၆၇ ေနရာ၌ အႏိုင္ရရွိခဲ့သည့္အတြက္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားကလည္း UNLD အား ယံုၾကည္စြာ တာဝန္ေပး လိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ယင္းေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို ႀကီးမွဴးက်င္းပေပးခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔ (နဝတ) ၏ ဥကၠဌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ေစာေမာင္ကိုယ္တိုင္ “၄င္းတို႔အေနႏွင့္ တိုင္းျပည္အာဏာကို ဆုပ္ကိုင္ထားလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိေၾကာင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးပါက အႏိုင္ရႏိုင္ငံေရးပါတီအား အာဏာလႊဲေျပာင္းေပးၿပီး တပ္မေတာ္အေနႏွင့္ စစ္တန္း လ်ားသို႔ ျပန္သြားရံုသာျဖစ္ေၾကာင္း” လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခဲ့သည္။ (နဝတ) ကလည္း ယင္းေရြးေကာက္ပြဲ သည္ “တရားမွ်တ၍ လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္ေၾကာင္း” ကမၻာသိ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ၿပီး အႏိုင္ရ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားစာရင္းကိုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ျပန္တမ္း (Burma Gazette) ၌ တရားဝင္ ထည့္သြင္း ထုတ္ ျပန္ခဲ့သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာကလည္း ႀကိဳဆိုအသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းအေနအထား၌ (နဝတ) အေန ႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရမည့္ တခုတည္းေသာတာဝန္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ႏွင့္အညီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အား ေခၚယူ ေပးၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အား စံနစ္တက် အာဏာလႊဲေျပာင္းေပးရန္သာျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ (နဝတ) က ၄င္းတို႔ လူသိရွင္ၾကားေပးထားခဲ့ေသာ ကတိမ်ားကိုခ်ိဳးေဖါက္ခဲ့ၾကၿပီး ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ေခၚယူက်င္းပေပးရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ရံုုသာမက ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို မတရားဖမ္းဆီးျခင္း၊ အမႈဆင္ေထာင္ခ်ျခင္း၊ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ ရြက္၍ မရေလာက္ေအာင္ မတရားဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း စသည့္လုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္ ျမန္မာျပည္သူတို႔၏ မဲဆႏၵမ်ားႏွင့္ ေရြး ေကာက္ပြဲရလဒ္ကို ေျပာင္တင္းစြာဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကသည္။

ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္မ်ားႏွင့္အညီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တရပ္ ေခၚယူက်င္းပေပးေရးအတြက္ တရားဝင္ ေတာင္းဆိုမည့္ ၁၉၉ဝ၊ ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္၊ ၂၉ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ေခၚယူက်င္းပရန္ ျပင္ဆင္ထားေသာ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ဂႏၵီခန္းမ ညီလာခံမတိုင္မွီ တရက္အလို ၂၇-၇-၁၉၉ဝ ေန႔တြင္ (နဝတ) ကေၾကညာခ်က္အမွတ္ ၁/၉ဝ ကို ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။ ယင္းေၾကညာခ်က္ အပိုဒ္ (၁၉) ၌ (နဝတ) ၌သာလ်င္ ဥပေဒျပဳအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာမ်ားကို က်င့္သံုးပိုင့္ခြင့္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ အပိုဒ္ (၂ဝ) ၌ “ျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ လိုက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အနာဂတ္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲရန္သာ တာဝန္ ရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္သည္” စသည္ျဖင့္ ပါရွိခဲ့သည္။

ထိုကဲ့သို႔ (နဝတ) စစ္အာဏာရွင္မ်ား၏ လူထုဆႏၵႏွင့္ဆန္႔က်င္၍ တိုင္းျပည္အာဏာ ဆက္လက္ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလိုမႈ၊ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္မ်ားကို ေလးစားလိုက္နာ အေကာင္အထည္ေဖၚေပးလိုေသာဆႏၵကင္းမဲ့မႈမ်ား ထင္ရွားစြာ ေပၚလြင္ လာျခင္းေၾကာင့္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအတြင္း လွ်ိဳ႕ဝွက္အစည္းအေဝးမ်ား က်င္းပၾကကာ “စင္ၿပိဳင္အစိုးရတရပ္” ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္ေတြ႔ အေကာင္ အထည္ေဖၚႏိုင္ရန္အတြက္ စစ္အာဏာရွင္ကို ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲဝင္ ေနၾကေသာ ျမန္မာျပည္ လြတ္ေျမာက္ နယ္ေျမရွိ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ တပ္ေပါင္းစု (NDF) ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကရက္တစ္ မဟာမိတ္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (DAB) ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားထံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေစလႊတ္ကာ ဆက္သြယ္ ညွိႏႈိုင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခ့ဲၾကသည္။

ဤလုပ္ငန္းကို တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကရေသာ မိမိတို႔ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ အေတြ႔အၾကံဳႏုနယ္မႈ၊ သတင္း လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာအားနည္းမႈႏွင့္ အျခားအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၌ ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ ဆက္သြယ္ ညွိႏႈိုင္းမႈမ်ား၊ စံနစ္တက် ျပင္ဆင္မႈမ်ား မျပဳလုပ္ႏိုင္မီ သတင္းမ်ားေပါက္ၾကားၿပီး၊ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္း ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားစြာ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံခဲ့ၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ DAB ႏွင့္ NDF ေခါင္းေဆာင္မ်ားဘက္မွ မိမိတို႔၏ လိုလားခ်က္မ်ားအား ေထာက္ခံအားေပးကူညီ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျပန္ ၾကားခ်က္ ရရွိေသာအခ်ိန္တြင္ မူလရည္ရြယ္ထားေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရထက္ မ်ားစြာနည္းပါး သည့္ တာဝန္ေပးခံထားရေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္စည္းရံုးေရးမွဴး အခ်ိဳ႕သာ မြန္ ျပည္သစ္ပါတီနယ္ေျမမွတဆင့္ ကရင့္အမ်ိဳးသားအစည္းအရံုး (KNU) ႒ာနခ်ဴပ္ “မာနယ္ပေလာ” သို႔ ေရာက္ရွိလာႏိုင္ ခဲ့ၾကျပီး၊ အျခားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ စည္းရံုးေရးမွဴးမ်ားက အိႏၵိယ ဘက္သို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ၾကသည္။

လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမသုိ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအား NDF ႏွင့္ DAB ေခါင္း ေဆာင္ၾကီးမ်ား၊ တပ္ေပါင္းစုအဖြဲ႔ဝင္ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားက ေႏြးေထြးလႈိက္လွဲစြာ လက္ကမ္းႀကိဳဆိုခဲ့ၾကၿပီး ၄င္းတို႔အေနႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းရန္ျပင္ဆင္ထားၿပီးျဖစ္သည့္ အစိုးရဖြဲ႔စည္းေရးဆိုင္ရာ ျပင္ဆင္ခ်က္ အရပ္ရပ္အား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားသုိ႔ လႊဲအပ္ေပးခဲ့ၾကရံုသာမက ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရးအရလည္း ကူညီပံ့ပိုးခဲ့ၾကသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ တဖက္တြင္ ျပည္သူလူထုဆႏၵႏွင့္ ၄င္းတို႔ကိုယ္တိုင္ ႀကီးမွဴးက်င္းပခဲ့ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္မ်ားကို ဆန္႔က်င္၍ တိုင္းျပည္အာဏာကို အဓမၼဆက္လက္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလိုၾကေသာ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏ အာဏာရမက္ႀကီးမားမႈႏွင့္၊ အျခားတဖက္၌ ကိုယ္တိုင္ေရြးေကာက္ပြဲမဝင္၊ မဲဆႏၵမေပးခဲ့ၾကရေသာ္လည္း ျပည္သူ လူထုဆႏၵႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲရလာဒ္မ်ားကိုေလးစားတန္ဖိုးထားခဲ့ၾကေသာ DAB ႏွင့္ NDF ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ အဖြဲ႔ ဝင္ တိုင္းရင္းသားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ား၏ အဖက္ဖက္မွ ဝိုင္းဝန္းေထာက္ခံ အားေပးကူညီမႈမ်ားေၾကာင့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာစိန္ဝင္းဦးေဆာင္သည့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသားၫြန္႔ေပါင္းအစုိးရ (NCGUB) သည္ ၁၉၉ဝ ခု ဒီဇင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ မာနယ္ပေလာဌာနခ်ဳပ္၌ ဖြဲ႔စည္းေပၚေပါက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

NCGUB ၏ ဦးတည္ခ်က္မ်ား
NCGUB သည္ စတင္ဖြဲ႔စည္းကတည္းက ေအာက္ပါ မဟာဗ်ဴဟာဦးတည္ခ်က္ (၄) ရပ္ ထားရွိခဲ့သည္။ ၄င္းတို႔မွာ-
(၁) စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရး၊
(၂) ၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖၚေရး၊
(၃) ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္
(၄) တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစံု ျမန္မာျပည္သူအားလံုးႏွင့္ တဦးခ်င္းစီ၏ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးမ်ား၊ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရး မ်ားကို အျပည့္အဝအာမခံမည့္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႀကီး ေပၚထြန္းလာေရးတို႔ ျဖစ္သည္။
NCGUB ၏ ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္မ်ား
• ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျခခံျပႆနာမ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္လူ႔အခြင့္အေရးဆိတ္သုဥ္းမႈႏွင့္ တိုင္းရင္းသား တန္းတူ ညီမွ်ေရး ကင္းမဲ့မႈမ်ားျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာျပႆနာမ်ား (သို႔) ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာမ်ား ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးအရ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး အေျဖရွာေရးမူ (Negotiated Political Settlement Principle) ကို ခိုင္မာစြာကိုင္စြဲသည္။
• ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပကတိ ႏိုင္ငံေရးအေနအထားမ်ား (Political Realities) အရ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလ (Transitional Period) တရပ္ကို ျဖတ္သန္းၿပီးမွသာလ်င္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုတခုကို ထူေထာင္သြားႏိုင္မည္ဟု ခံယူသည္။
• ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ား၊ စစ္မွန္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား စံုညီစြာပါဝင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအရ အဓိပၸါယ္ရွိေသာ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား (Tripartite Dialogs) သည္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး (National Recon-ciliation) ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး (Democracy Development) တို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားသည္ႏွင့္အညီ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ေပၚထြန္း လာေရး အတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳမည့္ ျပည္တြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အခင္းအက်င္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ေရးသည္ NCGUB ၏ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ (Principle Objective) ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္းဗ်ဴဟာရည္မွန္းခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေပၚလာေရးအတြက္ ေအာက္ေဖၚျပပါ က႑ (၄) ရပ္၌ အေလးေပး အားထုတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။
၁။ Core Political Actions အဓိကႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား ေဖၚေဆာင္ျခင္း
၂။ Capacity Building အရည္အေသြးျမႇင့္တင္ေရး၊
၃။ Transitional Planning အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလအစီအမံမ်ားျပင္ဆင္ျခင္း
၄။ Coalition Building မဟာမိတ္မ်ားႏွင့္လက္တြဲေဆာင္ရြက္္ျခင္းတို႔ျဖစ္ေပသည္။

(၁) Core Political Actions အဓိကႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား ေဖၚေဆာင္ျခင္း
NCGUB စတင္ဖြဲ႔စည္းခ်ိန္မွစတင္၍ အေျခခံအားျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္မ်ား၏ မတရားဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္၌ ဆယ္စု ႏွစ္ႏွင့္ခ်ီ၍ ခါးသီးစြာၾကံဳေတြ႔ခံစားခဲ့ၾကရေသာ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖါက္မႈမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီဆိတ္သုဥ္းကင္းမဲ့မႈမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျမန္မာျပည္သူမ်ား၏ လိုလားခ်က္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာမိသားစု အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ အမွန္ အတိုင္းသိရွိၿပီး လိုအပ္ေသာဖိအားေပးေတာင္းဆိုမႈမ်ား၊ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေရးအတြက္၄င္း၊ စစ္ အာဏာရွင္မ်ားကို ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲဝင္ေနၾကသည့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုံ အင္အားစုမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေဒသတြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာအားေပးေထာက္ခံကူညီမႈမ်ားရရွိေရးအတြက္ မဟာမိတ္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ လက္တြဲ၍ အစြမ္းကုန္္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံ၊ ဂ်နီဗာအေျခစိုက္ ကုလသမဂၢလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ (UN Commission on Human Rights)၊ ယခု ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီ (UN Human Rights Council) ႏွင့္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၊ နယူးေယာက္ၿမိ့ဳ ကုလသမဂၢ အေထြေထြညီလာခံ (UN General Assembly) တို႔သို႔ ျပည္ပေရာက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အမ်ိဳးသမီးကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ႏွစ္စဥ္ ဖိတ္ၾကား ၿပီး၊ NCGUB မွဦးေဆာင္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးအေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ေသာအစီရင္ခံစာမ်ား တင္သြင္းျခင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ UN Human Rights Council Resolution ႏွင့္ UN General Assembly Resolution တို႔တြင္ မိမိတို႔ လိုလားခ်က္မ်ား ပါရွိေရးအတြက္ ႏုိင္ငံတကာ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔မ်ား၊ United Nations မွတာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုညႇိႏႈိင္းျခင္းတို႔ကို ႏွစ္စဥ္မပ်က္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္အတြက္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွစတင္၍ UN Human Rights Council ႏွင့္ UN General Assembly တို႔မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးအေျခအေန ဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ႏွစ္စဥ္ ခ်မွတ္ခဲ့ပါသည္။
ထင္ရွားေသာ ရလဒ္တခုမွာ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ကုလသမဂၢအေထြေထြညီလာခံက ျမန္မာႏိုင္ငံလူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေန ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ (UN General Assembly Resolution on Human Rights Situation in Myanmar) တြင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရအေနႏွင့္အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီျပန္္လည္တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းအျဖစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု၊ တိုင္းရင္း သားမ်ား အင္အားစုႏွင့္ နဝတ/နအဖ စစ္အုပ္စုတို႔ သံုးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ တိုက္တြန္း ခ်မွတ္ခဲ့ပါသည္။

ႏိုင္ငံတကာနယ္ပယ္ႏွင့္ ကုလသမဂၢယႏၱယားအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ရရွိႏိုင္သမွ်ေသာ အေထာက္ အကူမ်ားရရွိေအာင္ႀကိဳးပမ္းခဲ့မႈမ်ား၏ အျမင့္မားဆံုးရလဒ္တခုမွာ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရးအား ကုလသမဂၢ အေထြေထြညီလာခံ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားအဆင့္မွ အျမင့္မားဆံုးအဆင့္ျဖစ္ေသာ ကုလသမဂၢ လံုျခံဳေရး ေကာင္စီ အဆင့္ အစည္းအေဝးအစီအစဥ္မ်ား (UN Security Council Meeting Agenda) ၌ပါရွိလာေအာင္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ႏိုင္ငံတကာ မိတ္ေဆြအစိုးရမ်ား၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာအင္အားစုမ်ား၏ ဝိုင္းဝန္းပံ့ပိုး ကူညီေဆာင္ရြက္မႈျဖင့္ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ကုလသမဂၢ လံုျခံဳေရးေကာင္စီအစည္းအေဝးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား (UN Security Council Resolution on Burma) ခ်မွတ္သင့္ေၾကာင္း အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ အဆိုကို လုံျခံဳေရး ေကာင္စီ အၿမဲတမ္းအဖြဲ႔ဝင္ (၅) ႏိုင္ငံႏွင့္အလွည့္က်အဖြဲ႔ဝင္ (၁ဝ) ႏိုင္ငံ စုစုေပါင္း (၁၅) ႏိုင္ငံ တက္ေရာက္ေသာ အစည္းအေဝး၌ မဲခြဲၾကရာတြင္ ေထာက္ခံမဲ (၉) မဲျဖင့္ အမ်ားစုက သေဘာတူခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဗီတိုပါဝါ (Veto Power) သံုးပိုင္ခြင့္ရွိၾကေသာ ကုလသမဂၢလံုျခံဳေရးေကာင္စီ အၿမဲတမ္းအဖြဲ႔ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ တရုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ရုရွားႏိုင္ငံတို႔က ၄င္းတို႔၏ ဗီတိုပါဝါကိုသံုး၍ ပယ္ခ်ခဲ့မႈေၾကာင့္ မေအာင္မျမင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖၚသည့္ ေနရာဌာနမ်ား
NCGUB စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ခ်ိန္မွစ၍ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ မာနယ္ပေလာဌာနခ်ဳပ္ မက်ဆံုးမွီအခ်ိန္အထိ အျခား ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ားႏွင့္အတူ မာနယ္ပေလာဌာနခ်ဳပ္ကို အေျခခံထား၍ လုပ္ငန္းအားလံုးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္္ခဲ့ ေသာ္လည္း မာနယ္ပေလာဌာနခ်ဳပ္ က်ဆံုးၿပီးေနာက္ပိုင္း ျဖစ္ေပၚလာေသာအေနအထားမ်ားအရ NCGUB ၏ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ခြဲျခားေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္။

• အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ႏိုင္ငံျခားေရးဌာန (US Department of State)၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (US Congress) တို႔ႏွင့္တကြ အျခားအေရးႀကီးေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ပံုမွန္ထိေတြ႔ဆက္ဆံေဆာင္ရြက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ တိက်ေသာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာမူဝါဒ (US Policy Towards Burma) တရပ္ ရွိလာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ သံတမန္ေရးႏွင့္ စီးပြါးေရးအရ ထိေရာက္ေသာ ဖိအားေပး အေရးယူမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေရး စသည္တို႔ကို အာရံုစိုက္ ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္ရန္အတြက္၄င္း၊ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေခ်ာေမြ႔စြာေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္၄င္း ရည္ရြယ္၍ NCGUB ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရံုးကို အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ အင္အားအႀကီးမားဆံုး ျဖစ္ေသာ American Federation of Labor and Congress of Industrial Organizations (AFL-CIO) အဖြဲ႔ဝင္ Brick Layers and Craft Workers Union (BLCWU) ၏ အကူအညီႏွင့္ ဝါရွင္တန္-ဒီစီ ၿမိ့ဳေတာ္တြင္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွစတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာစိန္ဝင္းႏွင့္ ဦးဘိုလွတင့္တို႔က တာဝန္ခံေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေမရိကန္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈအသစ္မ်ားကို ဟန္႔တားသည့္ ဥပေဒ (US New Investment Ban) စတင္ ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။
• ျမန္မာျပည္အေရးအတြက္ အေရးပါသည့္ တခုတည္းေသာ ေဒသဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားအသင္း (Association of South-East Asia Nations-ASEAN)၊ တရုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ၾသစေၾတလ် တို႔ႏွင့္တကြ အာရွ-ပစိဖိတ္ေဒသတြင္းရွိ အစိုးရမ်ား၊ ပါလီမန္မ်ား၊ အျခားအေရးပါေသာ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္သြားႏိုင္ရန္အတြက္ NCGUB ဘန္ေကာက္ ရံုးကို ဖြင့္လွစ္၍ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရံုး ဝန္ႀကီး (အာရွ-ပစိဖတ္) မွ တာဝန္ခံ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
• ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းလည္းျဖစ္ၿပီး အင္အားႀကီးႏိုင္ငံတခုလည္းျဖစ္ေသာ အိႏၵိယႏွင့္တကြ ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ NCGUB နယူးေဒလီရံုးကို ဖြင့္လွစ္၍ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရံုးဝန္ႀကီး (ေတာင္အာရွ) မွ တာဝန္ခံေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
• NCGUB အေနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းႏွင့္နယ္စပ္ေဒသမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု နယ္ေျမမ်ား၌ စဥ္ဆက္ မျပတ္ ျဖစ္ပြါးလ်က္ရွိေသာ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖါက္မႈမ်ား၊ စစ္ဆင္ေရးကာလအတြင္း ျဖစ္ျမဲျဖစ္တတ္ေသာ စစ္ရာဇဝတ္မႈမ်ား (War Crimes) ႏွင့္ ကေလးစစ္သားအဓမၼစုေဆာင္းမႈကဲ့သို႔ေသာ ဥပေဒမဲ့ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ား စသည္တို႔ကို ႏွစ္စဥ္ လူ႔အခြင့္ အေရးမွတ္တမ္း (Human Rights Yearbook) အျဖစ္္ စံနစ္တက် ျပဳစုၿပီး၊ ကုလသမဂၢ၊ လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီအဖြဲ႔ဝင္ႏိုင္ငံမ်ား၊ ျမန္မာျပည္အေရးကို စိတ္ဝင္စားၾကေသာ ႏိုင္ငံတကာ အစိုးရမ်ား၊ ပါလီမန္မ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာ လူ႔အခြင့္အေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအတြင္း က်ယ္ျပန္႔စြာ သိရွိ ႏိုင္ေရးကို ရည္ရြယ္၍ လူ႔အခြင့္အေရးမွတ္တမ္းဌာန Human Rights Documentation Unit (HRDU) ကို ထူေထာင္ ခဲ့သည္။ ဝန္ၾကီးတဦးမွ တာဝန္ခံခဲ့သည္။
• စစ္မွန္သည့္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးသည္ NCGUB ၏ အႏၱိမ ရည္မွန္းခ်က္ တခု ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုေရးရာကိစၥမ်ား ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား၊ အဓိကမဟာမိတ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ နယ္စပ္အေျခစိုက္ တိုင္းရင္းသားအင္အားစု မ်ား၊ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ားတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ညွိႏႈိင္းျခင္း၊ လုပ္ငန္းမ်ားပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းစသည္တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ NCGUB နယ္စပ္ရံုးကိုဖြင့္လွစ္ၿပီး ဖက္ဒရယ္ေရးရာဝန္ႀကီးက တာဝန္ခံအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
• ကုလသမဂၢ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရး၊ ကုလသမဂၢ အေထြ ေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ရံုးႏွင့္၊ အတြင္းေရးမွဴးမ်ားႏွင့္ ပံုမွန္ထိေတြ႔ဆက္ဆံႏိုင္ေရးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ ကုလသမဂၢ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေပၚလာေရးအတြက္ အာရံုစိုက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးတို႔ကို ရည္ရြယ္၍ NCGUB Burma UN Service Office ကို နယူးေယာက္ၿမိ့ဳတြင္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ (၁) ရက္ေန႔၌ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး NCGUB ၏ ကုလသမဂၢဆိုင္ရာကိုယ္စားလွယ္က တာဝန္ခံေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။
• NCGUB ရံုးမ်ား ဖြင့္လွစ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးအရအေရးႀကီးေသာ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕တြင္ NCGUB ၏ ႏိုင္ငံအလိုက္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား (NCGUB Country Representatives) ခန္႔ထားၿပီး သက္ ဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ား၊ ပါလီမန္မ်ား၊ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ ေစခဲ့ပါသည္။ ၄င္းႏိုင္ငံမ်ားမွာ ၾသစေၾတလ်ႏိုင္ငံ၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံႏွင့္ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား သမဂၢတို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။
• အဖြဲ႔ဝင္ ၂၇ ႏိုင္ငံပါဝင္ေသာ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားသမဂၢ (European Union) ၏အခန္းက႑သည္ ျမန္မာျပည္ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေရးႏွင့္ မိမိတို႔လႈပ္ရွားမႈအတြက္ပါ အထူးအေရးပါသည္ဟုခံယူသည္ႏွင့္အညီ ဥေရာပ ႏိုင္ငံမ်ား ေကာင္စီ (European Council)၊ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားပါလီမန္ (European Parliament) တို႔ႏွင့္တကြ အဖြဲ႔ဝင္ႏိုင္ငံ အသီးသီးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရးကို ေကာင္မြန္စြာနားလည္ၿပီး လိုအပ္ေသာ ဖိအားေပးအေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေရး၊ အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈအေပၚ ႏိုင္ငံေရးအရ သာမက ဘ႑ာေရးအရ အားေပးေထာက္ခံကူညီမႈမ်ား ေပးအပ္လာႏိုင္ရန္အတြက္ NCGUB-EU Representative ခန္႔ထား ေဆာင္ရြက္ယံုသာမက NCGUB ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ေသာ ဥေရာပစည္းရံုးေရး ခရီးစဥ္ မ်ားျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ စံနစ္တက် ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ရလာဒ္မ်ားအျဖစ္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ EU က လက္နက္ေရာင္းခ်မႈကို ဟန္႔တားပိတ္ပင္ေသာဥပေဒ (EU Arms Embargo) ခ်မွတ္ျခင္းႏွင့္ ကာကြယ္ေရး ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ရပ္တန္႔ျခင္း (Suspending Defense Co-operation) အေရးယူမႈမ်ား ထြက္ ေပၚလာခဲ့သည္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ ၆ လ တႀကိမ္ျပန္လည္သံုးသပ္မည့္ EU Common Positions စတင္ ေပၚ ထြက္လာခဲ့သည္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ NCGUB ၏ ႏိုင္ငံေရးအရဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အင္အားစု မ်ားအေနႏွင့္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလအတြက္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို အကူညီေပးရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အေန ႏွင့္ ျမန္မာျပည္အေျခအေနမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ သိရွိေနေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ ရည္ရြယ္ ထားေသာ ယူရို-ဘားမားရံုး (Euro-Burma Office) ကို ဘယ္လ္ဂ်ီယံႏိုင္ငံ၊ ဘရပ္ဆဲလ္ ၿမိ့ဳတြင္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္္ခဲ့သည္။ အထက္ပါရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို ေဖၚေဆာင္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ရန္ EU က Euro Burma Office မွတဆင့္ ေပးအပ္ေသာ ဘ႑ာေရးအကူအညီမ်ားလည္း ရရွိလာခဲ့သည္။

(၂) Capacity Building အရည္အေသြးျမႇင့္တင္ေရး
စစ္အာဏာရွစ္ စံနစ္ေအာက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အဖိႏွိပ္ခံဘဝႏွင့္၄င္း၊ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ မိမိကိုယ္မိမိ အထီးက်န္ ျဖစ္ေရးမူဝါဒ (Self-Isolationism) ၏ သားေကာင္မ်ားအျဖစ္၄င္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အဖက္ဖက္၌ ေခတ္ေနာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့ၾကရေသာသူ အမ်ားစုပါဝင္ေသာ မိမိတို႔ NCGUB အပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ား၏ လိုအပ္ေသာက႑မ်ားတြင္ အရည္အေသြးျပည့္မီေသာ အင္အားစုမ်ားျဖစ္လာၾကၿပီး အရည္အေသြး ျပည့္မီေသာ လႈပ္ရွားမႈႀကီးမ်ိဳးမွသာလ်င္ ျမန္မာျပည္သူတို႔လိုလားေသာ ပန္းတိုင္သို႔ေရာက္ေအာင္ ဦးေဆာင္ သြားႏိုင္ မည္ဟု ယံုၾကည္သည္ႏွင့္အညီ NCGUB အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ား၊ ျပည္ပေရာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တဦး ခ်င္းစီ၏ ဘာသာစကားက်ြမ္းက်င္မႈ၊ ေခတ္ေပၚ ဆက္သြယ္ေရးနည္း ကရိယာမ်ား ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ သံတမန္ေရး အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ ဗဟုသုတမ်ား တိုးတက္ေရးအတြက္ ရက္တိုရက္ရွည္ သင္တန္းမ်ား တက္ ႏိုင္ၾကရန္္ စီမံခ်က္မ်ားကို တတ္စြမ္းသမွ် ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

လႈပ္ရွားမႈႀကီးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္တရပ္ျဖစ္ေသာ ေရဒီယိုအသံလႊင့္ဌာနတခု ရရွိေရးအတြက္ ဦးေဆာင္ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၿပီး လက္ေတြ႔တြင္ ေနာ္ေဝးအစိုးရ၊ နိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ခြင့္ျပဳခ်က္ႏွင့္တကြ ေထာက္ခံ အားေပးကူညီမႈမ်ား၊ အျခား အလွဴရွင္မ်ား၏ ကူညီမႈမ်ားျဖင့္ ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံ Democratic Voice of Burma (DVB) ေရဒီယို အစီ အစဥ္ကို ၁၉-၇-၁၉၉၂ ေန႔မွစတင္ ထုတ္လႊင့္ ႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ DVB သည္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွ ျမန္မာ ဘာသာျဖင့္ထုတ္လႊင့္ေသာ အသံလႊင့္ဌာနမ်ားအနက္ တိုင္းရင္းသားဘာသာ အစီအစဥ္မ်ားကို ပထမဦးစြာ ထုတ္လႊင့္ တင္ဆက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ေရဒီယို အသံလႊင့္ဌာနတခုျဖစ္သည္။ ယေန႔အထိ ျမန္မာဘာသာ၊ တိုင္းရင္းသား ဘာသာမ်ား ျဖစ္ေသာ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ (ကယား၊ ကယန္း)၊ ခ်င္း၊ ရွမ္း၊ မြန္၊ ရခိုင္ဘာသာမ်ားျဖင့္ ထုတ္လႊင့္လ်က္ရွိသည္။

နယ္စပ္ေဒသအေျခစိုက္ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ား၊ ၄င္းတို႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္ရွိ ေက်းရြာ လူထုမ်ားအတြင္း က်န္းမာေရးႏွင့္ပညာေရး ဆိုင္ရာလိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္း ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ေရး၊ လက္ေတြ႔က်ျပီး ေခတ္စနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ ပညာေရးသင္ရိုးညြန္းတမ္းမ်ား ရရွိေစရန္ပံ့ပိုးကူညီေပးေရး၊ က်န္းမာေရး အေထာက္ အကူျပဳသင္တန္းမ်ား၊ ေဆးဝါးမ်ား၊ ပညာေပးစာအုပ္စာတမ္းမ်ားႏွင့္ အျခားလိုအပ္ခ်က္မ်ာ

No comments: