Saturday, March 30, 2013

“အညာကို ျပန္ခ်င္တယ္”


by Soe Min (Notes) on Friday, March 29, 2013 at 12:14pm
          “ေႏြမိန္တေပါင္း ေၾကြခ်ိန္ေျပာင္း ရြက္ေဟာင္းေၾကြက် ေျမခခဲ႔ၿပီေလ။” ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းကေလးဟာ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ႔ သည္ရာသီမွာ လာေနက်ပါ။ “လက္ပံပြင္႔ေကာက္” တဲ႔။ နားထဲကို စြဲေနတာပဲ။ အဲဒါၿပီးရင္ ေဒၚေမလွၿမဳိင္ရဲ႕ “ႏွင္းေငြ႔က်န္ ေလျပန္ေလာင္း ေဟမာန္ေဆာင္း ေျပာင္းခဲ႔ပါၿပီတဖန္။ သာတေပါင္း ညွာေညာင္းေၾကြ ေႏြရတုကိုဖန္။” ဆိုတဲ႔ “ေႏြဦးေတးသံ” ကေလးလည္း လာတတ္တယ္။ ဦးအံ႕ႀကီးရဲ႕ “သူနဲ႔သာတူညီ ဖူးလိုက္ခ်င္ရဲ႕ ဦးခိုက္တင္ပါတဲ႔ သဲပုံေစတီ။” ဆိုတဲ႔ “မိန္ရာသီ” သီခ်င္းေလးလည္း ၾကားရတတ္တယ္။ မၾကည္ေအာင္ကေတာ႔ “ရာသီေတာ္ဦး” သီခ်င္းထဲမွာ “ေႏြဦးေျပာင္းလို႔ ေအာင္႔ေမ႔သည္။” တဲ႔။ ခ်ဳိျပဳံးကဆို “ေန႔ေပါင္းမ်ားစြာ လေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ႔ေသာ္လည္း ကိုယ္မေမ႔သည္သာ။” လို႔ “မုန္းရစ္ေလဦး” ထဲမွာ ဆိုတယ္။ စတူရီယိုထဲမွာဆိုရင္ေတာ႔ ကိုငွက္ျပန္ဆိုတဲ႔ “ေႏြဦးကံ႔ေကာ္မ်ား” ေပါ႔။ ေမဆြိကေတာ႔ “ေႏြဟာ အခ်စ္ပုံေျပာလိမ္႔မယ္။ ခ်စ္လ်က္ေ၀းသူ ႏွစ္ဦးအေၾကာင္း..။” ဆိုၿပီး ေက်ာင္းတံခါးပိတ္ခ်ိန္ကို “ေႏြပုံျပင္” သီခ်င္းနဲ႔ လြမ္းျပမွာ။ လူငယ္ဆိုတာ ပညာရွာတဲ႔အရြယ္မို႔ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာပဲ ရွိေသးတယ္ေလ။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေႏြရာသီေရာက္ေတာ႔မွ ေက်ာင္းႀကီးေတြ ပိတ္ၿပီး မိဘရပ္ထံျပန္တဲ႔သူျပန္၊ ေက်ာင္းေနသူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ ခြဲခြာၾကရတာ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ဥတုသုံးပါးထဲမွာ ေႏြရာသီဟာ လြမ္းစရာအေကာင္းဆုံးပဲ လို႔ ထင္ၾကတယ္။ သူမ်ားေတြေတာ႔ လြမ္းေတာ္မူလို႔ စာကိုစီၾကတာ ဘယ္ဆီသို႔ ဘယ္ရြာသို႔ ဘယ္သူသို႔ ဘယ္၀ါသို႔ လြမ္းၾကေလတယ္ မသိပါဘူး။ ကိုယ္လည္းပဲ လြမ္းေတာ႔လြမ္းတာေပါ႔။ အခုလို ပူျပင္းေသာ႔ေထြ ဂိမၼာန္ေႏြဆို ကိုယ္႔စိတ္က အတိတ္ဆီကို ျပန္လြမ္းတယ္။ သာလို႔ ေကာင္းလို႔ ေျငာင္းလိုၿငိမ္႔လို႔ တတမ္းတတ လြမ္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရွိကို အရွိအတိုင္း၊ အေဟာင္းကို အေဟာင္းအတိုင္း မက္မက္စက္စက္ ဆြတ္ဆြတ္ၾကင္ၾကင္ လြမ္းတယ္။ အဲဒီအလြမ္းထဲမွာ ေနသူရိန္ ပူရွိန္ျပင္းတာလည္းပါတယ္။ လွည္းလမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ဖုန္လုံးႀကီးေတြ တလိမ္႔လိမ္႔ တက္တာလည္းပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ သန္းထြန္းေလးလိုပဲ “အညာဌာနီ တစ္ခါလာမည္ ကၽြန္ေတာ႔အတြက္ေတာ႔ ေမ႔မရပါေလၿပီ။” လို႔ ဟစ္ပလိုက္ရတယ္။
          ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ႔ ေႏြရာသီဆိုတာ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ အညာျပန္ရတဲ႔ ရက္ေတြေပါ႔။ အေမေရာအဖြားေရာ အညာသူေတြမို႔ သူတလွည့္ ကိုယ္တလွည့္ျပန္ၾကေပမယ္႔ ကိုယ္ကေတာ႔ ဘယ္သူျပန္ျပန္ လိုက္တာကိုး။ အဲဒီေခတ္က ခရီးလမ္းပန္းက ခုေခတ္လို လြယ္ကူအဆင္ေျပလွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘတ္စကားအိုႀကီးနဲ႔ ကုန္အိတ္ေတြအေပၚမွာ ေျခေတြက်ဥ္ ခါးေတြနာလာေအာင္ စီးရတယ္။ ရန္ကုန္ကညေန သုံးနာရီေလာက္ထြက္ရင္ ေရနံေခ်ာင္းကို ေနာက္တေန႔မနက္ ဆယ္နာရီသာသာေလာက္ ေရာက္တယ္။ အဲဒီကမွ အေနာက္ဘက္ကမ္းကူးရျပန္ေရာ။ ေမာ္ေတာ္နဲ႔ ကုန္းေဇာင္းအထိပဲ ကူးကူး၊ သမၺာန္နဲ႔ နန္းေတာ္ကၽြန္း၊ ငါးေျခာက္ကၽြန္း၊ ထူး ဘက္ကိုပဲ ကူးကူး၊ ေနခိုတာနဲ႔ဘာနဲ႔ ရြာကိုေမွာင္ရီပ်ဳိးမွ ေရာက္ခ်င္ေရာက္၊ မေရာက္လည္း ကုန္းေဇာင္းတစ္ညအိပ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွ ေရာက္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အညာခရီးဟာ လမ္းတင္ အသြားႏွစ္ရက္ အျပန္ႏွစ္ရက္ကုန္တယ္။ ရြာေရာက္ရင္လည္း တစ္ပါတ္ေလာက္ အေမာအပန္းေျဖမွ ျပန္ဖို႔ အားျပည့္တယ္။ တကယ္ေတာ႔ အေမာေျဖတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အသားက်ေအာင္ ျပန္က်င္႔ယူရတာပါ။ ေရာက္ကာစမွာ ေသာက္ရတဲ႔ေရကိုက အရသာတစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနလို႔ အာသာမေျပဘူး။ တြင္းေရေလ။ အဖြားကေတာ႔ မုန္းေခ်ာင္းထဲက ေရကိုမွ ေသာက္ခ်င္တာ။ အိမ္သာကလည္း တြင္းအိမ္သာ တုတ္ခေနာင္းနဲ႔။ ကားေပၚတက္စီးကတည္းက ၀မ္းခ်ဳပ္သြားတာ ရြာေရာက္ေတာ႔လည္း အသားမက်ဘူး။ မ်က္စိကလည္း ညဘက္ေမွာင္ႀကီးထဲေနတဲ႔အက်င္႔ကို ျပန္က်င္႔ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ရြာမွာ ဘက္ထရီအိုးေတာင္ မရွိဘူး။ ေရနံဆီမီးခြက္ပဲ ထြန္းတာ။ ႏွစ္ရက္ သုံးရက္ေလာက္ဆို ေနသားက်လာပါတယ္။ တခါတခါ မီးခြက္ေရွ႕ စာအုပ္တစ္အုပ္ သည္းႀကီးမည္းႀကီးဖတ္ေနတုန္း ေညွာ္နံ႔ထြက္လာမွ ဆံပင္ေတြ မီးကၽြမ္းသြားမွန္းသိတယ္။ အညာကျပန္လာလို႔ ရန္ကုန္ေရာက္ရင္လည္း ညဘက္က် လင္းေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ မ်က္စိစူးတာ၊ အသံေတြ ဆူညံတာ၊ အိုက္စပ္စပ္ႀကီးေနတာကို ေနသားက်ေအာင္ ျပန္က်င္႔ရတာပါပဲ။
          အစားအေသာက္ကအစ ရန္ကုန္နဲ႔ေတာ႔ ဘာမွ မတူပါေလဘူး။ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုတာမ်ား ရြာမွာစားကာစဆို မ်က္ရည္ေတာင္လည္မယ္။ မုန္႔ဖတ္က အေရာင္မြဲညစ္ညစ္၊ ရွမ္းေခါက္ဆြဲအလုံးေလာက္တုတ္တယ္။ ဟင္းရည္က ငါးတစိမွမပါ။ ပဲႏွစ္ျပစ္ျပစ္ႀကီး။ ႏွစ္ရက္ သုံးရက္ေလာက္ ဆက္စားလိုက္မွ ဆီခ်က္နံ႔ေမႊးေမႊးေလးကို အရသာခံတတ္သြားမယ္။ ေနာက္ေတာ႔လည္း ရန္ကုန္က လိုက္မမီတဲ႔ အညာမုန္႔ေတြ အရသာေတြ႔လာတာပါ။ မင္းဇံက မုန္႔လုံးကေလးေတြဆို ငွက္ေပ်ာဖက္မွာ ကပ္လို႔ ဆီကေလးနဲ႔ ခြာယူရတယ္။ ေစးလို႔အိလို႔။ မုန္႔ေပါင္းပူပူကေလးေတြဆို ဆီနံ႔ေမႊးေမႊးကေလးနဲ႔။ ေက်ာင္းေတာ္ရာဘုရားက ၀က္ေျမဥကေလးေတြဆို ခ်ဳိလိုက္တာမ်ား ဆိမ္႔ေနတာပဲ။ အဖြားကေတာ႔ အဲဒီက မုန္႔ၾသဇာကေလးေတြကို လူၾကဳံရွိတိုင္း မွာစားတယ္။ ရြာမွာရွိတဲ႔ အဖြားမ်ား အေဒၚမ်ားကေတာ႔ ရန္ကုန္သားဧည့္သည္ကေလးလာရင္ ရြာမွာ ႏြားမသားေပါက္တဲ႔အိမ္က ႏြားႏို႔မွာမွာထားတယ္။ က်ဳိလိုက္ရင္ အဆီေတြေတာင္ ေ၀႔လို႔။ ကိုယ္ေရာက္ေနရင္ ရြာစဥ္ေလွ်ာက္ေရာင္းတဲ႔ အသား၊ငါးသည္မ်ားေတာင္မွ အိမ္နားတ၀ဲလည္လည္ ဟိုဟာ၀ယ္ပါဦး။ သည္ဟာ၀ယ္ပါဦး။ တြန္းတြန္းထိုးထိုး ေရာင္းၾကတယ္။ ကေလးဘ၀ ရြာမွာေပ်ာ္တာလည္း မေျပာနဲ႔ေလ။ မိုးလင္းကမိုးခ်ဳပ္ ပါးစပ္နဲ႔အစားျပတ္တယ္လို႔မွ မရွိပဲကိုး။
          ပြင္႔ျဖဴၿမဳိ႕နယ္ထဲမွာ ရွိတဲ႔ ကိုယ္တို႔ရြာကေလးဟာ အနီးဆုံးမွာ အထင္ကရရွိတာကို ေျပာရရင္ လယ္ကိုင္း၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာဘုရား အနားမွာ လို႔ ေျပာရတယ္။ ေက်ာင္းေတာ္ရာဘုရားက ငါးေထြႀကီးေတြ အစာေကၽြးတဲ႔ ဗူးသယ္ဆိပ္ကေနလာ၊ မင္းဇံရြာ၊ သရက္ေတာရြာ၊ သမင္ျခံရြာကေလးေတြ လြန္ရင္ေရာက္ကေရာ။ ေပေတာရြာတဲ႔။ ပြင္႔ျဖဴ၊ ကုန္းေဇာင္းဘက္ကေနလာရင္ ရြာခိုင္တို႔ ေရွာက္ေတာတို႔၊ ရြာသာညြန္႔၊ ပန္းတုန္းႀကီး ပန္းတုန္းေလးတို႔ ေက်ာ္လာရတယ္။ လယ္ကြင္းျပင္ တေမွ်ာ္တေခၚကိုျဖတ္သြားရင္ ျမစ္နားစုလို႔ေခၚတဲ႔ နန္းေတာ္ကၽြန္း၊ ငါးေျခာက္ကၽြန္း၊ ထူးရြာကေလးေတြကို ေရာက္တယ္။ ေျမျပန္႔လြင္ျပင္က်ယ္ႀကီးမွာ တစ္ရြာနဲ႔တစ္ရြာ လယ္ကြက္ႀကီးေတြ၊ မုန္းေခ်ာင္းကေလး၊ မဲဇလီဆည္ကလႊတ္တဲ႔ တူးေျမာင္းကေလးေတြနဲ႔ ျခားထားတယ္။ ေတာအုပ္ေတာတန္း မရွိဘူး။ လယ္ေတြကိုင္းေတြ၊ တလင္းေတြပဲ ရွိတယ္။ ႏွစ္သက္ရွည္ၾကာလွတဲ႔ ရြာႀကီးေတြမို႔လို႔ သစ္ႀကီး၀ါးႀကီး စိမ္းစိမ္းအုပ္အုပ္ေတြ႕ရင္ ရြာ၊ ၾကားထဲကဟာ လယ္ယာတလင္း လို႔သာမွတ္။ တစ္ရြာနဲ႔တစ္ရြာ ဆက္သြယ္ထားတာ ကားလမ္း မဟုတ္ဘူး။ ႏြားလွည္းပဲ သြားလို႔ရတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ငယ္ငယ္ကဆို ရြာကကေလးေတြ လယ္ထြန္စက္လာရင္ ထြက္ၾကည့္ၾကတယ္။ အခုလို ဆိုင္ကယ္တ၀ီ၀ီ မျဖစ္ခင္တုန္းကေတာ႔ စက္ဘီးကေလးေတြ စီးၾကတယ္။ ဒါေတာင္ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေလာက္ပဲ စီးတာ။ သူသူကိုယ္ကိုယ္ လမ္းေလွ်ာက္ၾကတာ မိုင္ေတြမ်ားစြာ။ ဘယ္ရြာ၀င္၀င္ ရြာထိပ္မွာ နားစရာ ဇရပ္ကေလး။ အရိပ္ေကာင္းကေလး၊ ေရခ်မ္းစင္ေအးေအးေလးေတြ ရွိတယ္။ ဘယ္အိမ္မွ ၀င္းတံခါးပိတ္ထားတာ မရွိဘူး။ ေခြးေလးဘာေလးၾကည့္၊ ျမင္တဲ႔အိမ္ ၀င္နား၊ စိမ္းစိမ္းက်က္က်က္ အခါးရည္ကေလးေတာ႔ တိုက္၊ ေဆးလိပ္ကေလးေတာ႔ တည္လိုက္မွာ။ အခ်ိန္မေတာ္ ေမွာင္ရီပ်ဳိးလို႔ မိုးခ်ဳပ္သြားလည္း အိပ္ယာလိပ္ပါရင္ ဇရပ္မွာတည္း၊ မပါရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ၀င္ေလွ်ာက္လိုက္၊ မွတ္ပုံတင္ ျပစရာမလိုဘူး။ ကိုယ္တို႔ရပ္ကိုယ္တို႔ရြာ စတုဒီသာ ေလးမ်က္ႏွာက လာခ်င္တဲ႔သူလာ၊ အေ၀ရာေဟာတု ျဖစ္ၿပီးသား။
          ရြာရဲ႕သေဘာက တစ္အိမ္႔တစ္အိမ္ အူမေခ်းခါးကအစ သိၿပီးသားမို႔ မ်က္ႏွာစိမ္းမ်ား ရြာထိပ္ကျဖတ္သြားရင္ ေနာက္ကတေကာက္ေကာက္ လိုက္မၾကည့္ေသာ္ျငား ဘယ္သူ႔ ေမးလိုက္ေမးလိုက္၊ ပုံပန္းသ႑န္၊ ထူးျခားလကၡဏာ၊ ဘယ္သူနဲ႔စကားေျပာၿပီး ဘယ္ဘက္ကိုခရီးဆက္သြားတယ္ ခေရေစ႔တြင္းက် ေျပာျပတတ္တယ္။ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းက စုစုစည္းစည္းရွိလြန္းလို႔ တရုတ္မ်ားကုလားမ်ားေတာင္ မူးလို႔ရႈစရာ မရွိဘူး။ (ေရလည္းမၾကည္ ျမက္လည္းမႏုပဲကိုး)။ ရြာထိပ္မွာ အဂၤလိပ္ေခတ္က စစ္ေျပးရင္းက်န္ခဲ႔တဲ႔ ပန္ခ်ာပီႀကီး တစ္ေယာက္ေတာ႔ရွိတယ္။ အခုေတာ႔ သူတို႔လည္း ကိုယ္နဲ႔ အမ်ဳိးစပ္လို႔ရေနၿပီ။ တစ္ရြာလုံးက ဟိုဘက္ကလွည့္ေတာ္၊ သည္ဘက္ကလွည့္ေတာ္၊ အမ်ဳိးေတာ္ၾကတယ္။ မိသားစုတိုင္းက ေမြးခ်င္းေပါက္ေဖာ္ ခုႏွစ္ေယာက္ တစ္က်ိပ္ရွိတယ္။ တစ္၀မ္းႏွစ္၀မ္းကြဲသြားရင္ ျပန္ဖူးစာဆုံတယ္။ လူခ်င္းေတြ႕လို႔ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနရင္ “နင္ ဘယ္သူလဲ။” ဘယ္ေတာ႔မွ မေမးဘူး။ “နင္ ဘယ္သူ႔သားသမီးလဲ။” ေမးလိုက္ရင္ ဇာတိဇစ္ျမစ္ အကုန္သိၿပီ။ အေနာက္တိုင္းသားေတြလို မ်ဳိးရိုးနံမယ္ ဆက္ခံမထားေပမယ္႔ ေမြးခ်င္းညီအကိုခ်င္းမွန္း နံမယ္ေခၚလိုက္ရင္ သေဘာေပါက္တယ္။ သားႀကီးကို ဘိုေက လို႔ မွည့္လိုက္ရင္ ေနာက္ေမြးသမွ် ဘိုေရွ၊ ဘိုေတ၊ ဘိုေဖ ျဖစ္သြားတယ္။ မိန္္းကေလးက် ခင္ရီ၊ ခင္မွီ၊ ခင္သီ၊ ခင္ၾကည္ေပါ႔။ (အဲသေလာက္ကို ကာရံငဲ႔တာ)။ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းခ်င္းက ဘူတန္နဲ႔ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္တူတယ္။ ရြာမွာ တရုတ္၊ ကုလား မရွိသလိုပဲ၊ မိန္္းမရွာ၊ ျပည့္တန္ဆာ မရွိဘူး။ သူခိုးမရွိတာကေတာ႔ မအံ႕ၾသေလာက္ပါဘူး။ ဘယ္အိမ္တက္ခိုးခိုး အိုးစုတ္ခြက္စုတ္၊ အ၀တ္စုတ္ခ်င္း အတူတူနဲ႔အႏူႏူ။ လူထက္ႏြားကတန္ဖိုးႀကီးလို႔ ႏြားခိုးပူတာေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ (အဲဒါ ျမစ္အေရွ႕ဘက္ကမ္းက လာခိုးတာ) အေသာက္အစား ေလာင္းကစားရွိရင္ လူေျပာသူေျပာခံရတယ္။ တစ္ပင္လဲမူ တစ္ပင္ထူတာေတာင္မွ ငယ္လင္ငယ္မယား မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ေျခာက္ျပစ္ကင္းသဲလဲစင္ စာရင္းကဖ်က္တယ္။ ေပြတဲ႔ရႈပ္တဲ႔သူဆိုရင္ေတာ႔ သူမေျပာနဲ႔ သူ႔သားသမီးမ်ား အရြယ္ေရာက္လို႔ မိဘ၀တၱရား ေတာင္းရျမန္းရတဲ႔အခါ မ်က္ႏွာငယ္ရတယ္။ ဒီ၀ါသနာမ်ဳိးက မ်ဳိးရိုးလိုက္သလို ထင္ၾကတယ္။
          အစြဲအလမ္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ႔ ကိုယ္တို႔အရပ္က နည္းနည္းထူးျခားပါတယ္။ မိဆိုင္ဖဆိုင္ ရိုးရာကို ကိုးေတာ႔ကိုးတယ္။ တျခားအရပ္ေတြလို ပူေနာင္ခ်ပ္ခ်ိမ္း လုပ္ေလ႔မရွိဘူး။ နတ္ကႏၷားပြဲ ဘယ္ရြာမွာမွ မရွိဘူး။ ဒါေပမယ္႔ နတ္ကေတာ္အဖြားႀကီးေတြေတာ႔ ရွိတယ္။ လက္ဘက္တစ္ရိုး ကၽြမ္းတစ္ရိုးကိုးၿပီး နတ္ေမးရင္ေဟာတယ္။ ရွင္ေလာင္းနတ္ျပရင္ ဆန္တစ္ျပည္ေငြတစ္မတ္ကိုးရတယ္။ ရြာကလူေတြက နတ္ကိုအဲေလာက္ မေၾကာက္ဘူး။ သရဲကိုပိုေၾကာက္တယ္။ ညဘက္ သုႆန္မသြားရဲဘူး။ အသုဘအိမ္ဘက္ ေျခဦးမလွည့္ရဲဘူး။ ရြာမွာ နာေရးရွိရင္ ကိုယ္႔အိမ္ကိုယ္ေတာင္ တစ္ေယာက္တည္း မအိပ္ရဲဘူး။ တေစၦပုံျပင္ေတြ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ေျပာျပတတ္ၾကတယ္။ အပူးေတြအကပ္ေတြကိုလည္း ယုံတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ႔ ေရႊရင္ေက်ာ္ဂုိဏ္းဆိုတာ အဲဒီဘက္မွာ သိပ္နံမယ္ႀကီးတယ္။ မၾကာေသးခင္ကလည္း ေက်ာက္ခဲအန္ျပတာေတြ အဲဒီဘက္ကလာတယ္။ ယုံလြယ္ၾကတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာပဲ။
          တကယ္ေတာ႔ ကိုယ္႔ရြာကို ျပန္အမႊန္းတင္ၿပီး ၾကြားစရာ ဟုတ္ဟုတ္ျငားျငား ဘာဆိုဘာမွ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္႔အတြက္ ဘာနဲ႔မွ လဲလို႔မရတာ တစ္ခုေတာ႔ရွိတယ္ေလ။ ေဆြေတြမ်ဳိးေတြေပါ႔။ ဇာတိႏြယ္ လို႔ ေခၚရမယ္။ မိဘဘိုးဘြားအားလုံး အဲဒီရြာကေန ဆင္းသက္လာတာကိုး။ အဖြားေရာ အေမေရာဟာ ပု၀ါပါးကိုၾကက္သားထုပ္သြားၾကေပမယ္႔ ရြာကိုေတာ႔ စြန္႔သြားတဲ႔အထဲ မပါဘူး။ ကိုယ္႔သားသမီးေလးေတြ အပါေခၚၿပီး ရြာကို အေရာက္ျပန္ၾကတယ္။ ရြာကအမ်ဳိးေတြနဲ႔ စိမ္းမသြားေအာင္ ထားတယ္။ အဲဒီအလုပ္ကို သမီးကေလးတစ္ေကာင္တည္း ေမြးထားမိတဲ႔ ကိုယ္ေတာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ကာဠဳဒါယီ ဂါထာေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ျပည္ေတာ္ျပန္ပင္႔သလို အာကာကိုလႊာပုံျပဳလည္းပဲ သည္သမီးကေတာ႔ သည္ခရီးကို လိုက္ခ်င္မယ္ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီမွာ သူနဲ႔ ပတ္သက္တာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိဘူးေလ။ ေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ ေႏြးေထြးတဲ႔ အရိပ္အာ၀ါသဆိုတာ သူမခံစားတတ္ေသးဘူး။ သူ႔အေဖကို ဘယ္သူနဲ႔မွ မွ်ေ၀ၿပီး မခ်စ္ႏိုင္တဲ႔သမီးဟာ ၀မ္းကြဲေမြးခ်င္းေတြနဲ႔ အေပ်ာ္ေတြကို ေ၀မွ်ခံစားႏိုင္မွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အလွျပင္ဆိုင္မွာ ေျခသည္းအလွေဖာ္ထားတဲ႔ ဖ၀ါးအစုံနဲ႔ ဖုန္အလိမ္းလိမ္းေဖြးတဲ႔ ေျမျပင္ကိုနင္းဖို႔လည္း ခက္မွာေပါ႔ေလ။
          သူ႔အေဖကေတာ႔ ရြာကို မေခၚခ်င္ပဲ ဘယ္ေနပါ႔မလဲေလ။ ေဆးေက်ာင္းေရာက္တဲ႔အထိ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ ရြာျပန္ရင္ ခင္မိခင္ရာ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ရြာအလည္ေခၚသြားေနက်။ ေက်ာင္းသက္တ၀က္ေလာက္မွာ ကိုစိုးသူနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေတာ႔ ရြာကလူေတြျဖင္႔ စိတ္ေတြပူလို႔။ မေတာ္လို႔ ေခၚမ်ားလာရင္ ဘယ္ေနရာမွာသြားထားရပါ႔မလဲ အားေတြကိုနာလို႔။ တို႔ရြာကလူေတြ တစ္ေယာက္တစ္တို႔ ၀ိုင္းတို႔့ရင္ေတာင္ အဲသည္မင္းသား လုံးပါးပါးေလာက္တယ္တဲ႔။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ လူအလည္မေခၚႏိုင္တာနဲ႔ ျပကၡဒိန္ေလးေတြပဲ အလည္ေခၚသြားရတယ္။ တို႔ရြာမွာ အိမ္ေပါက္ေစ႔ စိုးသူပုံခ်ိတ္တယ္။ ရြာကလူေတြ မင္းသားခ်စ္ရင္ တဆုံးတစပဲ။ ဘာေတြေျပာ၊ ဘာေတြ၀တ္၊ ဘာေတြလုပ္ျပသလဲ တစ္ခုမွမသိဘူး။ တေနကုန္ ပင္ပန္းလာတာ ညဘက္က် ေခြထဲ သူ႔မ်က္ႏွာကေလးေတြ႔လိုက္ရရင္ အေမာကိုေျပလို႔တဲ႔။ ကားသစ္မထြက္ရင္ အေဟာင္းသာျပ။ ၾကည့္ဦးမွာ။ သီခ်င္းကိုေတာ႔ လူငယ္ပိုင္းေလာက္ပဲ နားေထာင္တယ္။ လူႀကီးပိုင္းက ခုထက္ထိ “ကိုသိန္းတန္၊ စိုး သေဘၤာေပၚတက္ခဲ႔မယ္။” ပဲ ရွိေသးတာ။ စိန္ေအာင္မင္းႀကီးေတာင္ “ယာေတာရဲ႕အလယ္မွာ ငါေျပာမယ္ ေရႊရွင္ဘုရင္ရဲ႕ နင္ဆင္ျခင္ဦး။” ဆို ခ်င္းကေလးဖေ၀းဇာတ္ထုပ္ မၿပီးေသးဘူး။ ရြာမွာ ဦးညြန္႔၀င္းႀကီးလည္း ကိုတင္ေမာင္႔သားအႀကီးေကာင္ ဘ၀က မတက္ေသးဘူး။
         ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီး ၾကာလာခဲ႔တဲ႔ေနာက္ ကမာၻႀကီးက ရြာထဲကို မ၀င္ေသးေပမယ္႔ ရြာထဲကလူေတြကေတာ႔ ကမာၻအႏွံ႔အျပား ေရာက္ကုန္ပါၿပီ။ စကၤာပူ မေလးေလာက္ေတာ႔ စကားထဲထည့္မေျပာၾကေတာ႔ဘူး။ အဂၤလန္မွာ ပညာသင္ေနတဲ႔ နံမယ္ႀကီး ဗီဒီယိုဂ်ာနယ္လစ္ကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚ မိတ္ေဆြျဖစ္သြားေတာ႔ သူက ေရွာက္ေတာသားတဲ႔။ ႐ုရွားမွာ ပညာသင္ေနတယ္ဆိုတဲ႔ ေတာင္ရြာက ေဆြမ်ဳိးစပ္လာသူတစ္ဦးလည္း ေတြ႔ခဲ႔တယ္။ နံမယ္ေက်ာ္ ဘေလာက္ဂါႀကီးတစ္ေယာက္ကလည္း ကိုယ္႔ရြာသားတင္မဟုတ္၊ ေဆြမ်ဳိးေတာင္ေတာ္ေနတာကို တေန႔ကမွ သိလိုက္ရတယ္။ ေနာက္ေပါက္ေမြးခ်င္းေတြထဲက အေမႀကီးကားကို ေယာင္ေနာက္ဆံထုံးပါသြားတဲ႔သူ၊ ပါရီမွာ ကာဖီေသာက္ေနတဲ႔သူေတြလည္း ရွိခဲ႔ၿပီ။ သူတို႔တေတြေရာ။ ရြာကို သတိရေသးရဲ႕လား မသိ။
         ကိုယ္ကေတာ႔ သတိရရုံတင္မဟုတ္။ ျပန္ကိုျပန္ခ်င္ေနတာပါ။ ကမာၻေက်ာ္ တရုတ္စစ္သူႀကီးတစ္ေယာက္ ေျပာဖူးတာကေတာ႔ “လူဆိုတာ ဘ၀မွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေအာင္ျမင္ ေအာင္ျမင္၊ ကိုယ္႔ေမြးရပ္ဇာတိရြာကို ျပန္ၿပီး အဲသည္ေအာင္ျမင္မႈေတြကို မျပႏိုင္လို႔ရွိရင္ ၀ါးလုံးေခါင္းထဲမွာ လသာေနရသလိုပဲ။ ဘာအဓိပၸါယ္မွ မရွိဘူး။” တဲ႔။ ကိုယ္႔အေမေတြ အဖြားေတြကေတာ႔ စုမိေဆာင္းမိရွိလို႔ အလွဴအတန္းလုပ္ရင္ ကိုယ္႔ရပ္ကိုယ္႔ရြာမွာ ျပန္လွဴၿပီး မိဘဘိုးဘြား ေဆြမ်ဳိးညာတကာေတြကို အမွ်ေ၀တယ္။ ကိုယ္႔စိတ္သေဘာကေတာ႔ ရြာကလူေတြဆီျပန္ၿပီး ပလႊားႀကြား၀ါျပတာမ်ဳိးလည္း ၀ါသနာ မပါဘူး။ ေ၀ငွေပးကမ္း လွဴဒါန္းေလာက္ေအာင္လည္း လူတန္းမေစ႔ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ တတ္ထားတဲ႔ပညာကေလးနဲ႔ေတာ႔ ကိုယ္႔နယ္ကိုျပန္ၿပီး ေဆးကုေပးခ်င္တဲ႔စိတ္ေတြ ေလာက္ကိုင္မွာကတည္းက ျဖစ္တယ္။ သူမ်ားရပ္ရြာမွာ တခါတေလ အုပ္စုအားကိုးနဲ႔ အႏိုင္က်င္႔ၾကတာေတြ၊ ပညာျပတာေတြ ကိုယ္လည္း ခံရတာပါပဲ။ ေနာင္က်ေတာ႔ ေမ႔ပလိုက္တယ္ဆိုေပမယ္႔ အဲသလို လူတဘက္သားက သေရာ္ေမာ္ကား ရမ္းကားရိုင္းျပတဲ႔ အျပဳအမူေတြကို သည္းညည္းေနခံရတဲ႔အခါဆိုရင္ သည္လူေတြကို ငါ႔ပညာနဲ႔အလုပ္အေကၽြးျပဳမယ္႔အစား ငါ႔ရပ္ငါရြာမွာ ငါ႔ေဆြငါ႔မ်ဳိးေတြကိုပဲ ျပန္ကုေပးလိုက္ရရင္ ကုသိုလ္မရေတာင္ ပီတိေတာ႔ ျဖစ္ရမွာပဲလို႔ ေအာင္႔ေမ႔မိတယ္။ ေဆြရိပ္မ်ဳိးရိပ္ကို ျပန္တမ္းတတယ္။ ၀န္ထမ္းဘ၀ဆိုတာကေတာ႔ ထားရာေန ေစရာသြားရတာကိုး။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ ေရာက္တဲ႔အရပ္က ေတြ႔တဲ႔သူကို ကိုယ္႔ေဆြကိုယ္႔မ်ဳိးလို သေဘာထားရတယ္။ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းဘ၀ကို လူနာေတြပိုင္တယ္။ ပုဂၢလိကဘ၀ကိုေတာ႔ သမီးကပိုင္တယ္ လို႔သေဘာထားၿပီး အဲသည္ႏွစ္ခုၾကားမွာ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ညွိရတဲ႔အတြက္ ရန္ကုန္မွာ ျပန္ေနရတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္႔စိတ္က နယ္မွာ ပိုေပ်ာ္တယ္။ ရြာကို ပိုလြမ္းတယ္။ သည္ဘ၀မွာ ကိုယ္႔နယ္ကိုယ္ျပန္ ေဆးကုမေပးႏိုင္ေသးသေရြ႕ ဆရာ၀န္ျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ဦးမွာ မဟုတ္ဘူး လို႔ အေၾကြးစာရင္းမွတ္ထားတယ္။ မေသခင္ေတာ႔ ဆပ္ခ်င္ပါေသးရဲ႕ေလ။

No comments: