''အဲသည့္အေကာင္
မ်က္ႏွာႀကီးရာဟင္းဖတ္ပါခ်င္တဲ့ အေကာင္ပဲ'' ဟုေျပာသူက ၾသဇာအရွိန္အဝါႀကီးသူ၊
ဓနေငြေၾကး ၾကြယ္ဝသူ၏အလုိကုိ လိုက္ေလ်ာရန္အသင့္ရွိေနတတ္သည့္
အဖားအလ်ားေကာင္းသူကုိရည္ညႊန္းပါသည္။
'ေတာ္ေတာ္ဖားတဲ့ေကာင္'ဟုေျပာလုိက္လွ်င္လည္းကိစၥ ၿပီးပါ သည္။
ပုထုဇဥ္မ်ားပီပီ 'အဖားခံရ ျခင္း' ၌ေမြ႕ေလ်ာ္သာယာတတ္ၾကသည္။
အိမ္ႀကီးရွင္သူေဌးမင္းကုိ အိမ္ေဖာ္အေစခံက ေဖာ္လံဖား
ဆက္ဆံျခင္းကုိမဆိုႏွင့္။ ကယ္ပါသူေတာင္းစားပင္လွ်င္သူ၏တဲကုပ္မွာ
မွီခိုေနထုိင္ေသာေခြးဝဲစား ကေလးကအၿမီးႏွံ႔၍ဖားျခင္းကိုေက်နပ္
ပီတိျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အလွဴအေကြၽးအေမြးပြဲတြင္
ဂုဏ္ရွိန္ျမင့္သူ၏ဟင္းခြက္ထဲသို႔ဟင္းလိုက္ပြဲျဖည့္ဆည္းသူက အသားဖတ္မ်ားမ်ား
ပါေအာင္ ဂ႐ုတစိုက္ ထည့္ေပးျခင္းသည္ (မ်က္ႏွာႀကီး ရာ ဟင္းဖတ္ပါျခင္း)
ပင္ျဖစ္သည္။ အလြယ္ေျပာေသာ္ ဖားျခင္းဟူလို။
ဖားျခင္းသည္အဖားခံရသူေက်နပ္သလို ဖားသူအတြက္အဖားခံကမ်က္ႏွာသာ အခြင့္အေရးေပးႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ေကာင္းေသာ အက်င့္ဟုမဆုိ
ႏိုင္ၿပီေလာ။
ဝန္မင္း၏ ေျခသလံုးကို အေစအပါးကဖက္ၿပီး
''ေညာင္း ေတာ္မူရင္ ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိး ႏွိပ္နယ္ ေပးပါရေစ'' ဟု ဖားလိုက္၏။ ဝန္
မင္းက ''အိမ္း- ႏွိပ္ၿပီးရင္ ငါစားလို႕ မကုန္ေသးတဲ့ ေရႊငွက္ေပ်ာသီး ယူ
စားေစ'' ဟု အခြင့္အေရး ေပးလိုက္ ေလသည္။ အေပးအယူ ဘယ္က ေလာက္
အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ပါ သနည္း။ မ်က္ႏွာႀကီး ဝန္မင္းကို ဖားျခင္းအတြက္ အေစအပါးမွာ
ဘာအျပစ္ရွိပါသနည္း။ သူတုိ႕ႏွစ္ ေယာက္စလံုး ထူးထူးေထြေထြေတာ့ အျပစ္မရွိ။
ဝန္မင္းမွာ မာန တည္း ဟူေသာ အကုသိုလ္တရား၌ ေမြ႕ ေလ်ာ္လုိက္သျဖင့္ ငရဲသုိ႕
ထုိးက် သြားပါသည္။ အေစအပါးမွာ အ ခြင့္အေရး ေမွ်ာ္ကုိးၿပီး အလုိက္သိ တတ္
ဟန္ေဆာင္ေသာ မုသား အ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ငရဲအိုးမွာ ဂ်ဳိး (ခ်ဳိး)
ကပ္သြားပါသည္။
ဝန္မင္း႐ံုးေတာ္မွဆင္းလာေသာအခါ
အေစအပါးကားဒ႐ိုင္ဘာသည္ ကားတံခါးကုိ အသင့္ဖြင့္ေပးသည့္ျပင္ ခါးကေလးကုိပါ
႐ို႕႐ို႕ကေလး ညႊတ္ထားေလသည္။ ဝန္မင္းကားေပၚရွိ ဆိုဖာမွာထိုင္လိုက္စဥ္
အေစအပါးဒ႐ိုင္ဘာက ဖုန္မရွိေသာဝန္မင္း၏ေျခအစံုကုိ ဖုန္ရွိေလဟန္ အဝတ္
စုတ္ျဖင့္ ပြတ္ သုတ္သန္႕ရွင္းသည္။
''ဂန္းမသား ေတာ္ေတာ္ ဖားတဲ့ေကာင္
လိုတာထက္ပုိေနၿပီ'' ဟု ဝန္မင္းကျမည္တြန္ေတာက္တီးေလသည္။ မ်က္ႏွာႀကီးကို
ဖားရာတြင္ မ်က္ႏွာ မရဘဲ ေျခေထာက္ ရတတ္ေၾကာင္းသတိခ်ပ္ရန္လိုေပေသးသည္။
သုိ႕ေသာ္ အဖားအလ်ား အပင့္အေျမႇာက္မႀကိဳက္ သူမ်က္ႏွာႀကီးမွာ လူတစ္ သန္းမွာ
တစ္ေယာက္မွ်သာ ရွိတတ္သည္။ မ်က္ႏွာႀကီးစဥ္ အဖို႕အဖားခံရ ျခင္းသည္
နတ္စည္းစိမ္ႏွင့္တူေပသည္။
''မ်က္ႏွာႀကီး အသုဘမုိ႔ထင္တယ္။
ေရေဝးသုသာန္မွာ ပရိသတ္ေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးပဲ'' ဟုေျပာလာေသာအခါ ''ဒါေပါ့။
မ်က္ႏွာႀကီးအ သုိင္း အဝိုင္းက မ်က္ႏွာႀကီးတစ္ေယာက္ဆိုေတာ့
မ်က္ႏွာႀကီးေတြကိုဖားတဲ့သူေတြပါ လုိက္ပို႕ၾကတာေပါ့''
ဟူေသာေဝဖန္သံေပၚလာသည္။မ်က္ႏွာ ႀကီးတစ္ေယာက္မွာ ေသသြားသည့္တိုင္မ်က္ႏွာႀကီး
ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္းနားလည္ရမည္။
''ဟင္း- ၾကည့္စမ္းပါဦး ေတာ့။
အသုဘလိုက္ပုိ႔တဲ့လူကလည္းေျခာက္တီးေျခာက္ကပ္နဲ႕ ႏွစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ပုိင္းပဲ
ရွိတယ္။ မ်က္ႏွာမြဲ အသုဘနဲ႕ တူပါရဲ႕'' ဟု မွတ္ခ်က္ခ်တတ္သည္။
''ဟင္း- ၾကည့္စမ္းပါဦးေတာ့။
အသုဘလိုက္ပုိ႔တဲ့လူကလည္း ေျခာက္တီးေျခာက္ကပ္နဲ႕ ႏွစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ပုိင္းပဲ
ရွိတယ္။ မ်က္ႏွာမြဲ အသုဘနဲ႕ တူပါရဲ႕'' ဟု မွတ္ခ်က္ခ်တတ္သည္။
မွန္သည္။ မ်က္ႏွာမြဲ (ဝါ)
မ်က္ႏွာငယ္ရသူကုိ ရွင္တုန္းကလည္း လူအမ်ားက ဂ႐ုမစုိက္ၾကပါ။ ေသသြားေတာ့လည္း အ
မႈိက္တစ္စ လြင့္သြား သလိုဥပကၡာ ျပဳလိုက္ၾကသည္။
စာေရးသူတုိ႔ ျမန္မာစာေပမွာ
သူေဌးေၾကးပံ့ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကားတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေသးသည္။
ေငြေၾကးျပည့္စံုၾကြယ္ဝေနသူ ကုိေငြေၾကး ပံ့ပိုးျခင္းအား႐ႈတ္ခ်ျခင္းျဖစ္သည္။
''ဒီအေကာင္ သူေဌးေၾကးပံ့ လုပ္ေနျပန္ၿပီ။ သူ႕အိမ္မွာအလွ်ံပယ္
စားေသာက္ႏုိင္တဲ့သူကုိ ဟုိတယ္မွာေခၚ ၿပီး ထမင္းေကြၽးသတဲ့။
အလကားသူေဌးေၾကးပံ့ငဖားေကာင္''ေခတ္စကားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ေတာ့
သူေဌးေၾကးပံ့သူမွာ ခ႐ိုနီ- Crony ေတြ မ်ား ျဖစ္ေနမလား မသိ။ ခ႐ိုနီေတြကုိ
သူေဌးေၾကးပံ့လုပ္သူ ေအာက္တန္းစား ငဖား အခ်ဳိ႕လည္း ရွိၾကပါေသးသည္။ သူ
တို႔ကုိ ဘယ္လို နာ မည္ေပးရမွန္း မသိေတာ့ပါ။
''ဘယ္လိုမွ ေခၚမေနနဲ႕။ မ်က္ႏွာႀကီးရာ
ဟင္းဖတ္ပါတာ ဟာ ေလာကဓမၼတာပဲ'' ဟု တစ္စံု တစ္ဦးက စာေရးသူကုိ ဆံုးမပါ သည္။
သူ၏ ဆံုးမစကားကုိ လက္ မခံႏုိင္ပါ။ မ႐ိုးသား မေျဖာင့္မတ္ ျခင္းကုိ
အားေပးေထာက္ခံျခင္း မ ျပဳလိုပါ။ ငဖားေတြကေတာ့ သူတို႕ ၏ အရွက္မရွိ
မ်က္ႏွာေသြးသပ္ အေျပာအဆိုေတြကုိ သတိျပဳမိဟန္မရွိၾကေခ်။ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္း
တစ္ပုဒ္တြင္ေငြ ရွာႏုိင္ေသာေယာက္်ား တစ္ေယာက္ အတြက္ 'ေယာကၡမႀကီးက
မ်က္ႏွာခ်ဳိတယ္။ ကုိယ့္မယားက ေစတနာပိုတယ္' ဟု ေဖာ္ထုတ္ပါသည္။ ထုိသီခ်င္း
စာသားက အၾကြင္းမဲ့ အမွန္တရားေတာ့ မဟုတ္။ တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္ေသာ
ေယာကၡမမ်ဳိးႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ ထုိေငြအရွာေကာင္းေသာ သမက္အား ''ဟဲ့အေကာင္၊
နင့္ေငြေတြက ေထာင္ေစာ္နံတယ္'' ဟု ေျပာလာမွာ ေသခ်ာသည္။ ထိုအခါ သမက္ခမ်ာ
မ်က္ႏွာေကာင္း မရရွာေတာ့ဘဲ ဆင္ျဖဴ႕မ်က္ႏွာ ဆင္ မည္းမၾကည့္ဝံ့ ျဖစ္သြားမည္။
''ငါတို႕ဆရာမက မ်က္ႏွာလုိက္တယ္ကြာ။
သူေဌးသား သမီးေတြက် သိပ္မ်က္ႏွာသာေပး တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ငါတို႔လို
ငမြဲသားသမီးေတြ မ်က္ႏွာ ငယ္ရတာ ေပါ့'' ဟု စာသင္သားကေလး တစ္ေယာက္
ညည္းညဴသံကုိ စာ ေရးသူ ၾကားဖူးခဲ့သည္။
မ်က္ႏွာလုိက္ျခင္းမွာ
ဘက္လုိက္ျခင္းဟုဆိုေသာ္
မမွားႏိုင္။ေငြေၾကးဓနပကာသနဘက္ကုိလိုက္ပါယိမ္းညြတ္ျခင္းကုိ မွားယြင္းသည္
ဟုေျပာႏုိင္ ပါမည္ေလာ။ေငြကုိ လူသား၏ သည္းေျခႀကိဳက္ပစၥည္းဟု
ဆိုၾကသည္မဟုတ္ပါေလာ။ ထုိ႕ေၾကာင့္လည္းႏိုင္ငံေတာ္၏ မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ ဘဲ
ေငြမ်က္ႏွာကုိသာ ၾကည့္သူေတြ ႐ိုက္သတ္လို႕ မကုန္ေအာင္ ေပါမ်ားေနျခင္း
ျဖစ္သည္။
ေငြမ်က္ႏွာအျပင္ လူၿပိန္းတို႕သည္
အေဆာင္အေယာင္ ပကာသန၏ မ်က္ႏွာကုိလည္းတေငးတေမာ ၾကည့္တတ္ၾကပါေသးသည္။ တစ္
ခါေသာ္ ခမ္းနားသိုက္ၿမိဳက္စြာက်င္းပေနေသာ အေဒၚအရင္းျဖစ္သူ၏
ရွင္ျပဳအလွဴေတာ္မဂၤလာပြဲသုိ႕ စာေရးသူသည္အိမ္ေနရင္း ဝတ္ေသာ
အဝတ္အစားမ်ားျဖင့္ ခန္႔ညားသားနားမႈကင္းမဲ့စြာ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
စာေရးသူကုိၾကည့္ၿပီး အလွဴရွင္သည္ မသိမသာမ်က္ႏွာပ်က္ေနခဲ့ ပါ သည္။
အလွဴရွင္ရဲ႕ တူ ေတာ္ေမာင္က စုတ္စုတ္ျပတ္ျပတ္ ဝတ္ဆင္ၿပီးလာရေကာင္းလားဟု
ထုတ္မေျပာ႐ံုတစ္မည္သာရွိသည္။
''ေဟး- စာေရးဆရာႀကီး စားပါကြ။
ၾကက္သားတံုးႀကီးေတြ ကုိင္ပစ္လုိက္စမ္းပါ'' ဟု ထမင္း ဝုိင္းေတြမွာ
စားပြဲထုိးေနေသာ အလွဴရွင္၏ အိမ္နီး ခ်င္းတစ္ေယာက္ က စာေရးသူအနားကပ္ၿပီး
''အလွဴ လက္ဖက္ႏွင့္မ်က္ႏွာလုပ္'' ေနခဲ့ပါ သည္။
စိန္နားကပ္ႀကီး တဝင္းဝင္းႏွင့္ စာေရးသူ၏
ညီမကေတာ့ ေရႊေရာင္စိန္ေရာင္ ဖိတ္ဖိတ္လက္ ေနေသာ အလွဴပြဲထဲမွာ မေျပာင္မ
ေရာင္ႏွင့္ အႏုတ္စုတ္ကုပ္စုတ္ျဖစ္ေနသည့္ စာေရးသူအား ၾကည့္ၿပီး
ငိုမဲ့မဲ့မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ''ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဝတ္စားမလာဘူး လား။
အက်ႌကုပ္ၿပဲ ပုဆိုးဖင္ေပါက္ ႀကီးနဲ႕ သ႐ုပ္ပ်က္လိုက္တာ အစ္ ကုိရယ္၊ ညီမေတာ့
ရွက္လြန္းလို႕
ကုိယ့္မ်က္ႏွာကုိယ္ ဓားနဲ႔လွီးပစ္
လုိက္ခ်င္ေတာ့တာပဲ'' ဟု စာေရးသူအားနားပူနားဆာလုပ္ပါသည္။
''နင္မ်က္ႏွာတင္မလွီးနဲ႕ လည္ပင္း ပါ ျဖတ္ပစ္လုိက္ေဟ့'' ဟု စာေရးသူက
အေငၚတူးခဲ့မိသည္ဟု ထင္ပါသည္။
''ဆင္ျဖဴ႕မ်က္ႏွာ ဆင္မည္းမၾကည့္ဝံ့'' ဟု
စကားပံုရွိသည္။ သီလျဖဴစင္သူကို ဒုစ႐ိုက္သမားက လိပ္ျပာသန္႔သန္႕ျဖင့္
မဆက္ဆံရဲဟု စာေရး သူ နားလည္သည္။ေခတ္ကာလကား ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနသည္။
မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ေနေသာ ဒုစ႐ိုက္သမား ဆင္မည္း မ်က္ႏွာကုိသီလျဖဴစင္ သူေတြက
မၾကည့္ဝံ့ၾကဘဲ ေရွ႕မ်က္ႏွာ ေနာက္ထား၍ ဆင္မည္းေတြ အစားရွက္အားပိုေနရပါသည္။
ဒုစ႐ိုက္သမားသည္
သူေတာ္စင္မ်က္ႏွာဖံုးႀကီးတပ္ကာ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေနာက္ပစ္၍ လက္ထဲမွာ ၾကာပြတ္
သို႕မဟုတ္ သံဆူးတင္းပုတ္ႀကီးကုိ ကုိင္ထားတတ္ပါသည္။
သမာဓိမ်က္ႏွာဖံုးႀကီးႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲကုိ
မ်က္ႏွာမြဲေတြက မ်က္ႏွာငယ္ေလးေတြျဖင့္ ေမာ့ ၾကည့္ေနၾကရရွာသည္။ မ်က္ႏွာဖံုး
ရွင္ႀကီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေတြ ဖိစီးလာလွ်င္ သူ၏ မ်က္ႏွာဖံုးႀကီးက အလုိလုိ
ကြာက်သြားကာ ဆယ္ျပည္ေထာင္ေခ်ာ့လို႕ မေပ်ာ့တဲ့ မ်က္ႏွာထားႀကီးေပၚလာတတ္သည္။
သူမ်က္ႏွာေၾကာတင္းေနလွ်င္ မ်က္ႏွာမြဲ မ်က္ႏွာငယ္ေတြ သတိ သာထားၾကေပေရာ့။
လူၿပိန္း လူ႕ဗာလတို႕သည္ ေငြမ်က္ႏွာ၊
ဂုဏ္မ်က္ႏွာ၊ အာဏာမ်က္ႏွာတို႕ကုိသာ ၾကည့္ျမင္ေလ့ရွိၾကပါသည္။
႐ိုးေျဖာင့္မွန္ကန္ျခင္း ၏ မ်က္ႏွာ၊ ပရဟိတမ်က္ႏွာ၊ မိမိႏုိင္ငံ၊
မိမိအမ်ဳိးတို႔၏ မ်က္ႏွကို ၾကည့္ျမင္ေလ့မရွိပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတို႕၏
မ်က္ႏွာမ်ားမွာ ဂ်ပန္ဒ႑ာရီအခ်ဳိ႕မွာ ပါေလ့ ရွိေသာ မေကာင္းဆုိးဝါးမ်ားလို
မ်က္ ႏွာရွိၿပီး မ်က္လံုးမပါ၊ ႏွာေခါင္းမပါ၊ ပါးစပ္ေပါက္မပါေသာ မသတီစရာ
မ်က္ႏွာမ်ဳိးႀကီးေတြ သာျဖစ္ေနေလ့ ရွိပါသည္။
ၾကဴးႏွစ္ |
Sunday, March 31, 2013
မ်က္ႏွာၾကီးႏွင္႔မ်က္ႏွာငယ္
Labels:အတိတ္က ၿမိတ္သမိုင္း
သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment