by တရားေတာ္မ်ား (Notes) on Tuesday, March 19, 2013
လူသည္ ေသရမည္။ ျမန္မာတုိ႕အေနျဖင့္ ဤဘ၀အတြက္ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ျဖစ္ေသာ မေသလြန္မီ နာရီ မိနစ္ စကၠန္႕ပိုင္းအခ်ိန္သည္ ေနာက္ဘ၀ အကူးအဆက္အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးသည္ဟုဆုိ၏။.
အေျပးၿပိဳင္ပဲြႀကီးတြင္ ပန္း၀င္ခါနီး အေရးႀကီးသကဲ့သို႕ျဖစ္၏။. ထိုအခါတြင္ စိတ္ေကာင္း စိတ္ျမတ္ကပ္ရန္ လုိသည္။ ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ ေဇာေကာင္းေစာႏုိင္ရန္လုိ၏ဟု
လူတုိ႕သည္ ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ကပ္ႏုိင္
ဘ၀တစ္သက္တာတြင္ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းရွိၿပီး အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ၾကဥ္းသူသည္ ေသခါနီး ကာလ၀ယ္ ေဇာေကာင္းကပ္ႏိုင္ရန္ အခြင့္အလမ္း မ်ားျပားလွ၏။
ဘ၀တာတစ္ခုလံုး စိတ္ေကာင္း စိတ္ျမတ္ထားခဲ့ပါက ေသခါနီး မရဏကာလတြင္လည္း စိတ္ေကာင္း ေဇာေကာင္းကပ္ႏုိင္ရန္ အခြင့္အလမ္း ပိုၿပီးမ်ားကာ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေကာင္းေသာ အာရံုမ်ားလည္း ထင္ဟပ္လာႏုိင္၏။
ေသခါနီး ကာလေတြင္ ေပၚေပါက္လာတတ္ေသာ အာရံုသံုးမ်ိဳးမွာ
- ကံနိမိတ္ (ကံအာရံု)
- ကမၼနိမိတ္အာရံု
- ကတိနိမိတ္အာရံုမ်ားျဖစ္၏။
၁။ ကံနိမိတ္ (ကံအာရံု)ဟူသည္မွာ ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံမ်ား ျဖစ္၏။ ထုိ ကုသိုလ္ကံႏွင့္ အကုသုိလ္ကံဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာေစတနာႏွင့္ မေကာင္းေသာ ေစတနာပင္ျဖစ္သည္။ ေစတနာကို ကံဟုဆုိလုိ႕ရပါ၏။
ထိုေကာင္းေသာ ေစတနာဟူေသာ ေကာင္းကံႏွင့္ မေကာင္းေသာ ေစတနာဟူေသာ မေကာင္းကံကို မည္သူမွ် မျပဳ၊ မိမိသည္ပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့၏။ မိမိပင္လွ်င္ ေျပာဆုိခဲ့၏။ မိမိပင္လွ်င္ ႀကံစည္ စိတ္ကူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤ ကံေကာင္း၊ ကံဆုိးအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႕သည္ ေသခါနီးအခ်ိန္ မေရာက္မီ အခ်ိန္ပိုင္းေလးတြင္မွ ျပဳလုပ္သည္မ်ားလည္း ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး ရက္ေပါင္း လေပါင္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေတာ္ၾကာကပင္ ျပဳလုပ္သည္မ်ားလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ လူတစ္ေယာက္သည္ ေသႏိုင္ေလာက္ေသာ ေရာဂါတစ္စံုတစ္ရာ ရရွိေသာအခါတြင္မွ ေကာင္းမႈကို ျပဳလုပ္ ေအာက္ေမ့သူမ်ားရွိသလုိ ႏွစ္၊ ရက္၊ လ အေတာ္ၾကာကပင္ ေကာင္းသည့္အမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသူမ်ားရွိ၏။
ယခုမွ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈကို ျပဳသည္ျဖစ္ေစ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာကပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ျဖစ္ေစ လူတြင ္ကံေကာင္းႏွင့္ ကံဆုိးဟူၿပီး ရွိစၿမဲျဖစ္၏။
ထိုကံေကာင္း ကံဆိုးဟူၿပီး ရွိသည့္အနက္ ယခုကဲ့သို႕ ေသရာေညာင္ေစာင္း ေလ်ာင္းစက္ရာ ေသအံ့ဆဲဆဲအခါမ်ိဳးတြင္ ပဋိသေႏၼအက်ိဳးကို ေပးႏုိင္သည့္ ကံသည္ အက်ိဳးေပးခြင့္ အလွည့္က်သျဖင့္ အမ်ားထဲမွ ေရွ႕တန္းသို႕ တုိးထြက္လာတာ ေပၚလြင္ ထင္ရွားလာတတ္သည္မ်ား ရွိသည္ဟု ဆုိလုိ၏။
ထုိသို႕ ထင္လာရာတြင္ ေရွးက မိမိျပဳခဲ့ေသာ ကံကုိ အမွတ္ရေသာ အေနအားျဖင့္လည္း ထင္ဟပ္လာတတ္၏။ ယခု ေလာေလာဆယ္ အသစ္တစ္ဖန္ ထပ္မံၿပီး ျပဳလုပ္ေနရသကဲ့သို႕ေသာ အေနအထားမ်ိဳးျဖင့္လည္း ထင္လာတတ္၏။
ဤသို႕ ထင္ျမင္လာျခင္းကို ကံနိမိတ္ဟူေသာ ကံအာရံုထင္ျခင္းဟု ဆုိရ၏။
၂။ ကမၼနိမိတ္ဟူသည္ ထုိကံေကာင္း ကံဆုိးအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႕ကို ျပဳလုပ္စဥ္အခါက အသံုးျပဳေသာ အရာ၀တၳဳမ်ား အျခံအရံ အျခင္းအရာမ်ား ျဖစ္၏။
ထိုတြင္ ေကာင္းမႈေစတနာ၏ ကုသိုလ္ကံဆုိင္ရာတြင္ ေက်ာင္း၊ ကန္၊ ဘုရားေစတီမ်ား၊ သကၤန္း၊ ဆြမ္း၊ ေဆး၊ ပန္း၊ ဆီးမီး စသည္တုိ႕ ထင္လာတတ္၏။
မေကာင္းမႈ ေစတနာ၏ အကုသိုလ္ကံဆုိင္ရာတြင္ တုတ္၊ ဓါး၊ ေလး၊ ျမားစသည့္ လက္နက္ ကိရိယာမ်ားႏွင့္ သတ္ခဲ့ပံု၊ ခုိးခဲ့ပံု၊ က်ဴးလြန္ခဲ့ပံု အျခင္းအရာမ်ား ထင္လာတတ္၏။ ဤသို႕ ကံျပဳစဥ္အခါက အျဖစ္အပ်က္ အရာ၀တၳဳ စသည္မ်ား ထင္ျမင္လာျခင္းကို ကမၼနိမိတ္ အာရံုထင္ျခင္းဟု ဆုိရ၏။
၃။ ဂတိနိမိတ္ဟူသည္ မိမိလာေရာက္ရမည့္ သြားရမည့္၊ ျဖစ္ရမည့္ ဘံုဘ၀႒ာနမ်ားမွ အာရံုမ်ားျဖစ္၏။
(ဂတိ= လားေရာက္ရမည့္ ဘံုဘ၀၏ + နိမိတၱ = အာရံုအရိပ္နိမိတ္မ်ား) ေကာင္းေသာ ဘံုဘ၀႒ာနကို သုဂတိဟုေခၚ။
မေကာင္းေသာ ဘံုဘ၀႒ာနကုိ ဒုဂၢတိဟုေခၚ၏။
ကုသိုလ္ေစတနာ၏ ေကာင္းကံအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးရမည္ျဖစ္ေသာ ဘံုဘ၀႒ာနက နတ္ဘံု႒ာန၊ နတ္ဘ၀ျဖစ္မည္ဆုိလွ်င္ နတ္တုိ႕ေနရာ ပေဒသာပင္ ဥယ်ာဥ္ပန္းမန္ ဘံုဗိမာန္မ်ား ထင္လာတတ္၏။
လူ႕ဘံု႒ာန လူ႕ဘ၀ျဖစ္မည္ဆုိလွ်င္ အမိ၏ ၀မ္းေရ နီနီေထြးေထြး အဆင္းသ႑ာန္မ်ား ထင္လာတတ္၏။ အကုသိုလ္ ေစတနာ၏ မေကာင္းကံအတြက္ မေကာင္းက်ိဳးရမည္ျဖစ္ေသာ ဘံုဘ၀႒ာနျဖစ္မည္ဆုိလွ်င္ အလွ်ံေျပာင္ညီးငရဲမီးႏ်င့္ ငရဲထိန္း စသည္မ်ား ထင္လာတတ္၏။
ၿပိတၱာဘံုဘ၀ ေရာက္မည္ဆုိလွ်င္ ေတာေခ်ာင္းျမစ္မ်ား၊ ေတာင္ေျခ သမုဒၵရာ ကမ္းမ်ား စသည္အားျဖင့္ ထင္လာတတ္၏။ ဤသို႕ ထင္လာျခင္းကို ဂတိနိမိတ္ အာရံုထင္ျခင္းဟု ဆုိရ၏။
မည္သူမဆုိ စုေတခါနီးတြင္ ထင္လာေသာ ဤကံနိမိတ္၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္သံုးပါးတြင္ တစ္ပါးပါးကို အာရံုျပဳၿပီး စိတ္အစဥ္ ေဇာအစဥ္ျဖစ္ေနရာတြင္ အက်ိဳးေပးမည္ျဖစ္ေသာ ေကာင္းကံဆုိးကံ အားေလ်ာ္စြာ ျဖဴစင္ေသာ စိတ္အစဥ္၊ ေဇာအစဥ္ျဖစ္ေစ၊ ညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္အစဥ္၊ ေဇာအစဥ္ျဖစ္ေစ ထင္လာတတ္သည္။
(ဤခရီးနီးသလားစာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္)
Re-Post By ACM 20-3-2013
ေအးခ်မ္းမြန္ Credit & Copy From >> တရားေတာ္မ်ား<< Thank
No comments:
Post a Comment