Saturday, March 16, 2013

သေဘာသဘာ၀ကိုသိမွ

သေဘာသဘာ၀ကိုသိမွ
လူေတြဟာ တစ္ခုခုကုိလိုခ်င္တယ္။ တစ္ခုခုကို ျဖစ္ခ်င္တယ္။ လိုခ်င္တိုင္း၊ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္သလား။ လိုခ်င္တယ္ဆိုတာကဆႏၵ။ ဆႏၵဆိုတာက အဓိပတိ ၄ပါးမွာ တစ္ပါးအပါအဝင္။ အဓိပတိဆိုတဲ့ အႀကီးမွဴးျဖစ္တဲ့ တရား၄ ပါးမွာ တစ္ပါးပါးက ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳရင္ က်န္တဲ့တရား ၃ ပါးက လိုက္ပါျဖစ္ေပၚတယ္တဲ့။ ဗုဒၶေဟာတာ။ ဆိုလိုတာက အဓိပတိတရား ၄ ပါးဟာ တစ္ပါးတည္းမရပ္တည္ဘူး။ တစ္ပါးတည္းနဲ႕ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေပၚမလာႏုိင္ဘူး။ အက်ဳိးတရားတစ္ခု ေပၚေပါက္မလာႏုိင္ဘူး။ က်န္တဲ့တရား ၃ ပါးလည္းညီညြတ္မွ်တစြာ ပါဝင္ေပါင္းစပ္လာမွ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေပၚမွာ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစု ေနထုိင္တဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားစုက ဘာသာေရး က်င့္ေဆာင္ရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္အျဖစ္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း မရွိေတာ့တဲ့သဘာဝဆီကုိ ေရာက္ဖို႕ ဆႏၵျပဳၾကတယ္။ ဆႏၵရွိၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ နိဗၺာန္ရဲ႕ သေဘာသဘာဝအစစ္မွန္ကို သိၾကရဲ႕လား။ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ(ပါေမာကၡခ်ဳပ္) ရဲ႕ တရားေခြမွာ ''လူေတြဟာ ဘဝတဏွာ အားႀကီး ၾကတယ္။ ျဖစ္ေနရတာကုိ ႀကိဳက္ၾကတယ္။ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီသဘာဝအစစ္အမွန္ကုိ သိရင္ နိဗၺာန္ကုိ လိုခ်င္ၾကေတာ့ပါ့မလား မသိ'' လို႕နာဖူးတယ္။ (ဆရာေတာ္၏ စကားလံုးမ်ား အတိအက် မဟုတ္ေသာ္လည္း သေဘာတရားမွာ ဤသေဘာအတုိင္း ျဖစ္ပါသည္။) နိဗၺာန္ဆိုတာ ခ်မ္းသာမႈအစစ္လို႕ ေရွးအစဥ္အဆက္ မိဘဘုိးဘြားလက္ထက္ကတည္းက ၾကားနာခဲ့ဖူးေလေတာ့ ခ်မ္းသာမႈဆိုရင္ လုိခ်င္တတ္ၾကတဲ့ ေလာဘသား လူေတြအဖို႕ နိဗၺာန္ဆိုတာကုိရလို၊ ေရာက္လုိေၾကာင္း ဆႏၵျပဳၾကတယ္။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ယခုလက္ရွိဘဝမွာ ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့အာ႐ံုငါးပါးနဲ႕ ထိေတြ႕ခံစား၊ စံစားလို႕ရတဲ့ ခ်မ္းသာမ်ဳိးပဲလို႕ ထင္ၾကသူ မ်ားမယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ တကယ့္ကုိ ဥာဏ္ပညာႀကီးသူ၊ ကုိယ္က်င့္ျပည့္စံုၿပီး ဘာဝနာတရားကုိစုိက္လိုက္မတ္မတ္ က်င့္ႀကံအားထုတ္သူမွသာ နိဗၺာန္ရဲ႕ သေဘာသဘာဝ (ခ်မ္းသာျခင္းရဲ႕ အစစ္မွန္သဘာဝ) ကုိ နားလည္ၾကလိမ့္မယ္။ သာမန္အသိနဲ႕မွ်ေတာ့ နားလည္ႏုိင္ဖို႕ မလြယ္တဲ့ တရား။ ဒါေပမယ့္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ အစရွိသျဖင့္ ကုသုိလ္မႈေတြ ျပဳၾကတဲ့
အခါ 'နိဗၺာန ပစၥေယာ ေဟာတု'လို႕ ဆႏၵျပဳၾကတယ္။ နိဗၺာန္ကိုေရာက္ေစျခင္းအလို႕ငွာ အေထာက္ပံ့ ျဖစ္ပါေစသတည္းေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေဟာတာ မဟုတ္ပါ။ တူညီေနတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုကုိ ေျပာလိုတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုရွိေနတဲ့ ျမန္မာျပည္သူမ်ား နားလည္လြယ္ေစဖို႕ ဗုဒၶတရားေတာ္ထဲက နိဗၺာန္နဲ႕ဆႏၵကို ထုတ္ယူသံုးစြဲလိုက္ရတဲ့သေဘာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ဆႏၵရွိ႐ံုမွ်နဲ႕ မရဘူး။ မိမိဆႏၵရွိေသာ အရာရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုိ သိၿပီးအဲဒီသေဘာ သဘာဝကုိ ျဖစ္ေစေသာအေၾကာင္းကုိျပဳမွ ဆႏၵျပဳေသာအရာ၊ သဘာဝျဖစ္ေပၚလာမယ္ဆိုတာကုိ ေျပာလိုရင္းပါ။
ကြၽန္ေတာ္တိုို႕ျမန္မာျပည္သူမ်ားလုိလားေတာင့္တေနၾကတဲ့ဆႏၵရွိေနၾကတဲ့  ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဆိုိတာဟာလည္း နိဗၺၺာန္ကဲ့ဲ့ဲ့သုိ႕ေသာအရာပါပဲ။ နိဗၺာန္နဲ႕ ဒီမိုိုိုကေရစီ ညီမွ်ျခင္းခ်တာမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်မ္းသာမႈကိုေပးႏိုင္ေသာအရာလို႔ ယံုမွတ္တတ္တဲ့ေနရာမွာသဘာဝအားျဖင့္တူပါတယ္။ အႏွစ္သာရေတာ့တျခားေပါ့ဗ်ာ။ ဒီမိုိုိုကေရစီဆိုိတာ ေလာကီသ   ေဘာအရ ခ်မ္းသာမႈကုိုိေပးစြမ္းႏိုင္ေသာအရာ။ နိဗၺာန္ဆိုတာကေတာ့ ေလာကီကုိ ေက်ာ္လြန္တဲ့ဲ့ဲ့ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာ ထားပါေတာ့။
ဒီကေန႕ ဒီမိုကေရစီ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ျမည္တမ္းေနၾကသူတုိင္းဟာ ဒီမုိကေရစီရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုိ အမွန္တကယ္ သိၾကၿပီလား။ အမွန္တကယ္သေဘာသဘာဝကုိသိၿပီးမွဆႏၵျပဳၾကတာလား။အမ်ားကဒီမိုကေရစီရရင္ခ်မ္းသာမွာဆိုလို႕ လိုခ်င္ၾကတာလား။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိသာေမးၾကပါ။အမွန္တကယ္သဘာဝကိုမသိဘဲဆႏၵျပဳၾကတယ္ဆိုရင္ေတာ့ဆႏၵကဆႏၵပါပဲ။ ဆႏၵလို႕အမည္တပ္လုိ႕ရ႐ံု ဆႏၵ။ အႀကီးမွဴး သေဘာ၊ အဓိပတိသေဘာသက္ေရာက္တဲ့ ဆႏၵမ်ဳိးေတာ့ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္။ အဓိပတိသေဘာ မသက္ေရာက္ရင္ အဓိပတိတရားက အက်ဳိးေပးမယ့္ အက်ဳိးရလဒ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႕ဆိုတာဘဝဒုကၡဆင္းရဲက လြတ္ဖို႕။ဘဝဆိုတာရွိေနသေရြ႕ သစၥာေလးပါးထဲကဒုကၡသစၥာေတြ လာမွာမုခ်။ဒီေတာ့ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းေတြနဲ႕သံသရာလည္ေနတဲ့ ဘဝကို မျဖစ္ေအာင္ ဘဝကို ျဖစ္ေစတဲ့ ေလာဘ (တဏွာ) ကုိ ပယ္သတ္ရလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ လူေတြတဏွာကိုသတ္ၾကပါရဲ႕လား။သတ္ဖို႕မေျပာနဲ႕။ခ်ဳပ္တီးမႈ အဆင့္ကိုမွေရာက္ၾကပါရဲ႕လား။ တဏွာနဲ႕နိဗၺာန္နဲ႕က ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္း။ဒီလုိဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေရာက္ဖုိ႕ဆိုတာ လူေတြကုိယ္တုိင္က ဒီမုိကေရစီအက်င့္ကိုက်င့္မွ။ ဒီမိုကေရစီအက်င့္ကိုက်င့္ဖို႕ဆိုတာလည္းသိမွ။သေဘာသဘာဝကုိသိၿပီးက်င့္တဲ့အက်င့္မွသာလွ်င္ မိမိဆႏၵျပဳတဲ့ လိုလားေတာင့္တ တဲ့ အရာကိုရမွာ။
ဒီမိုကေရစီ လိုခ်င္တယ္ေျပာၿပီး သားသမီးေတြကုိ ဆံုးမရာမွာ ဒီမုိကေရစီနည္း မက်ရင္ ဒီမုိကေရစီစနစ္ မျဖစ္ထြန္းဘူး။ အမွန္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီစနစ္မွာ သားသမီးကုိ မိဘက ဆံုးမတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သားသမီးရဲ႕ သေဘာဆႏၵကုိ မိဘရဲ႕ သေဘာဆႏၵနဲ႕ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္တာပါ။ သားသမီးအက်ဳိး၊ မိဘအက်ဳိး၊ မိသားစုအက်ဳိးအတြက္ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းေတြျဖစ္ဖို႕ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႕ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ၾကတာ။ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုကြၽန္ေတာ္တို႕လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုး (ျမန္မာျပည္သူျပည္သားအားလံုးပါဝင္)မွာထြန္းကားေစခ်င္တယ္ဆိုရင္မိမိရဲ႕အိမ္၊မိမိရဲ႕မိသားစုဘဝကစတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ၾကရမွာ။ ''ဟဲ့- နင္က အေမလား၊ငါက အေမလား'' ဆိုတဲ့ အေမးမ်ဳိး၊အေျပာအဆိုမ်ဳိးဟာ အာဏာရွင္စနစ္က ေပါက္ဖြားလာတဲ့ အမူအက်င့္ပါ။ လူတစ္ဦးရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ၊လူတစ္ဦးရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုိအသိအမွတ္မျပဳတဲ့ အထက္ေအာက္ဆိုတဲ့ သေဘာ၊ မိဘနဲ႕သားသမီးသေဘာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ခံသေဘာနဲ႕ ဆက္ဆံေျပာဆုိၾကတဲ့ သေဘာထားဟာအာဏာရွင္ရဲ႕ သေဘာထားပါ။ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္နဲ႕ က်င့္သံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သားသမီးဟာလည္းလူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈပါလား၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆပုိင္ခြင့္၊ ေျပာဆိုခြင့္ ရွိပါလားဆိုတာ အသိမွတ္ျပဳရပါလိမ့္မယ္။''က်ဳပ္တို႕က စိုးရိမ္လို႕ေျပာတာေတာ္ေရ႕'' လို႕ ႏႈတ္လွန္မထိုးပါနဲ႕။ စိုးရိမ္လို႕ေျပာတုိင္း အမွန္တရား ေရာက္မယ္ထင္သလား။ ကုိယ့္ရဲ႕ စုိးရိမ္မႈမွာေရာ၊ သိနားလည္မႈ ဘယ္ေလာက္ပါဝင္သလဲ။ စိုးရိမ္ေနရတဲ့အေၾကာင္းရာေပၚမွာ ကုိယ္က ဘယ္ေလာက္ဗဟုသုတ ရွိသလဲ။ ဘယ္ေလာက္သေဘာသဘာဝ အစစ္မွန္ကုိ သိနားလည္ထားသလဲဆိုတာေတြကုိျပန္စဥ္း စားပါ။ အၿမဲတမ္း ကုိယ္ကခ်ည္းပဲ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝကုိ (သား သမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝကို) ခ်ဳပ္ကုိင္ထားႏုိင္မလဲ။ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါ ကုိယ္ပုိင္အသိဥာဏ္ေတြနဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ကုိယ္တုိင္ တာဝန္ယူမႈေတြနဲ႕ ဘဝကို ေလွ်ာက္လွမ္းၾကမွာ။ကုိယ္က က်န္ေနရစ္ခဲ့မွာ။ ဒါမွမဟုတ္ ေလာကထဲက အရင္ထြက္ခြာသြားရမွာ ဆိုတာေရာ သတိထားမိရဲ႕လား။ အဲဒီလို အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ျပဳမူေနသေရြ႕(ကုိယ္ေမြးတဲ့ သားသမီးျဖစ္ပါေစ) လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ထိပါးေနသေရြ႕ ဒီမုိကေရစီ မရႏုိင္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီရရင္ ခ်မ္းသာမယ္ဆိုလို႕ေလာဘနဲ႕ ဆႏၵျပဳတာပဲ ရွိမယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိယ္က်င့္ အႏွစ္သေဘာက ဒီမိုကေရစီရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ကုိ ေဆာင္ရြက္တာမ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ သိနားလည္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ သေဘာသဘာဝကိုနားလည္မွ ကုိယ္က်င့္ရမယ့္ ဒီမိုကေရစီကုိယ္က်င့္ကုိ က်င့္ႏုိင္ၾကမွာ။ ဒီမုိကေရစီကုိယ္က်င့္ကုိ က်င့္မွ ဒီမုိကေရစီစနစ္ျဖစ္လာမွာ။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ သဘာဝအစစ္မွန္ကုိ နားမလည္ဘဲ ဆႏၵျပဳေနၾကတာဟာ တဏွာတန္းလန္းနဲ႕ တဏွာေတြ
ဆက္လက္ေဝဆာလ်က္က နိဗၺာန္ေရာက္ရပါလို၏လို႕ ဆႏၵျပဳေနတာတဲ့ တူေၾကာင္းပါ။
ဘကံ
 

No comments: