Friday, March 14, 2014

ဘာလဲဟဲ့ စရဖ - အပိုင္း (၅)


မိုးေဇညိမ္း

လြတ္လပ္ေရးမရခင္ကေန ယခုအခ်ိန္ထိ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ အဓိကက်၊ အရွိန္အ၀ါႀကီးတဲ့ “သားသံုးသား” ရွိပါတယ္။ အဲတာေတြကေတာ့ ဘုရားသား (သံဃာ)၊ ေက်ာင္းသားနဲ႔ တပ္မေတာ္သား ပါပဲ။ “သားသံုးသားညီရင္ ဒီမိုကေရစီ ရရမယ္” လို႔ အၿငိမ္းစား တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတင္ဦးက ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ အေရးေတာ္ပံုကာလ မိန္႔ခြန္း တစ္ခုမွာ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္း အစဥ္အဆက္မွာ သံဃာေတာ္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ျပည္သူလူထုအတြက္ ေသြးေျမက် ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ အစဥ္အလာေတြ အထင္အရွားရွိခဲ့ပါတယ္။ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြ ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ခံရတာက အစျပဳလို႔ သံဃာေတာ္၊ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေတြရဲ႕ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ မဆလ အစိုးရကို ျပဳတ္က်ေစခဲ့ၿပီး တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္ႀကီး အုန္းေက်ာ္ျမင့္ (OTS-29)၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီးစိန္ျမ၊ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးေအးျမင့္ (OTS-26)၊ ဗိုလ္ႀကီး၀င္းဘို၊ ဗိုလ္ႀကီးစိုင္း၀င္းေက်ာ္ (DSA-24)၊ တပ္ၾကပ္ႀကီးေဒၚႏုႏုေအး စသျဖင့္ အာဏာရွင္ရဲ႕ အခုိင္းေစခံ ၀န္ထမ္းေတြျဖစ္လင့္ကစား မတရားအႏိုင္က်င့္မႈ၊ ကိုယ္က်ဳိးရွာ တစ္ဘက္သတ္ ႀကီးစိုးမႈေတြကို ဖီဆန္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြလည္း အထင္ကရရွိခဲ့ပါတယ္။
စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ “သားသံုးသား” ညီညြတ္ရင္ အာဏာရွင္ ထိုင္ခံုကို ကိုင္လႈပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သားသံုးသား မညီညြတ္ရေလေအာင္စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရး လုပ္ျခင္း၊ စည္း႐ံုးျခင္း၊ ဖိႏွိပ္ျခင္း၊ ေစာင့္ၾကည့္အေရးယူျခင္း စတဲ့ နည္းဗ်ဴဟာမ်ဴိးစံုသံုးၿပီး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အေရးေတာ္ပံု ကာလ အတြင္းမွာ တကၠသိုလ္တန္းေက်ာင္းသားေတြသာမက အေျခခံပညာအဆင့္ ေက်ာင္းသားငယ္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ န၀တ/နအဖဟာ ေက်ာင္းသားထု အတြင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအသိ ႏိုးၾကားမႈေတြ ျဖစ္မလာ ရေအာင္၊ လႈပ္ရွားမႈေတြ မေပၚေပါက္ရေအာင္ စနစ္တက်စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္။ တကၠသိုလ္ေတြကို ၿမိဳ႕ျပင္ထုတ္ၿပီး လႈပ္ရွားမႈ တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္လာခဲ့ရင္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ျပည္သူေတြ ပူးေပါင္းလို႔မရႏိုင္ေအာင္၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ ကိုင္တြယ္ႏိုင္ဖို႔ စီမံခဲ့ ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအသိရွိလာရင္ အာဏာရွင္ကို ဆန္႔က်င္လာႏိုင္တာမို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ရန္သူအျဖစ္သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။
အာဏာရွင္လက္ပါးေစေတြဟာ ေက်ာင္းသားထုအတြင္းမွာ စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားေတြ မရွိေစေရး၊ ရွိလာပါက အျမစ္ျပတ္ေခ်မႈန္းႏိုင္ေရး အတြက္ သတင္းလက္ဦးမႈရရွိဖို႔ ေစာင့္ၾကည့္သတင္းရယူေရးလုပ္ငန္းကို တာ၀န္ႀကီးတစ္ခုအေနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ရဲတပ္ဖဲြ႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္/အပတ္စဥ္/လစဥ္/ေလးလပတ္အေျခအေနအစီရင္ခံစာေတြမွာ နယ္ေျမအတြင္းရွိတကၠသိုလ္/ေကာလိပ္/ေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ထူးျခားမႈ တစ္စံုတစ္ရာရွိ/မရွိဆိုတာ အၿမဲတင္ျပရပါတယ္။ အေ၀းသင္ တကၠသိုလ္ အနီးကပ္သင္တန္းတက္ေရာက္မဲ့ ရဲတပ္ဖဲြ႔၀င္ေတြ၊ ရဲတပ္ဖဲြ႔နဲ႔နီးစပ္တဲ့ ပညာေရး၀န္ထမ္းေတြ၊ ေက်ာင္းသား/သူေတြ ကိုလည္း သတင္းရယူေရး အတြက္ အသံုးခ်ၾကပါတယ္။
တကၠသိုလ္ေတြ၊ အေဝးသင္တကၠသိုလ္ အနီးကပ္စာသင္ခ်ိန္ေရာက္ရင္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြ မျဖစ္ပြားရေအာင္ႀကိဳတင္ကာကြယ္တဲ့ အေနနဲ႔ သတင္းေပးေတြေမြးရပါတယ္။ အေဝးသင္တကၠသိုလ္ စာေမးပဲြေျဖဆိုတဲ့ သူေတြထဲမွာ ပါဝင္ေလ့ရွိတဲ့ ေက်ာင္းတက္ေနဆဲ ရဲတပ္ဖဲြ႔ဝင္ေတြ၊ ရဲတပ္ဖဲြ႔ဝင္ေတြရဲ႕သားသမီးေတြ၊ စစ္တပ္က စစ္သည္ေတြရဲ႕ သားသမီး ေတြကို သတင္းေပးေတြအျဖစ္ ေမြးျမဴၾကတာ အစဥ္အလာတစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ျခင္း အားျဖင့္ မိမိ နယ္ေျမအတြင္းရွိ တကၠသိုလ္ေတြမွာ သတင္းလက္ဦးမႈ ရယူႏိုင္ေၾကာင္းနဲ႔ သတင္းေပး အေရအတြက္ မည္ေရြ႕မည္မွ် ရွိေၾကာင္း အစီရင္ခံစာေတြကို နာမည္ေကာင္းယူ တင္ျပႏိုင္တဲ့အျပင္ သတင္းေပးတစ္ေယာက္အတြက္ ေထာက္ပံ့ေငြ ႏွစ္ေသာင္းကေန ငါးေသာင္းထိ ေပးတတ္ တာမို႔ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့တပ္ဖဲြ႔ဝင္ေတြနဲ႔ တပ္ဖဲြ႔ဝင္ေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ အတြက္လည္း စာေမးပဲြစရိတ္၊ အေဆာင္စရိတ္၊ စားေသာက္စရိတ္ေတြကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ ဒီလိုသတင္းေပးေတြဟာ ယာယီတာ၀န္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားထုအတြင္းမွာ အၿမဲတမ္းေထာက္လွမ္း ေစာင့္ၾကည့္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို ေဇာက္ခ် ေဆာင္ရြက္တဲ့ အဖဲြ႔အစည္းကေတာ့ စရဖ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ တကၠသိုလ္/ေကာလိပ္မ်ားမွ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ ထိုးေဖာက္ေထာက္လွမ္းေရး၊ ေစာင့္ၾကည့္ သတင္းရယူေရး လုပ္ငန္းတို႔ကို အဓိကေဆာင္ရြက္ရတဲ့တပ္ကေတာ့ အမွတ္(၂) တပ္မေတာ္ စစ္ဖက္ေရးရာ လံုၿခံဳေရးအကူတပ္ (ယခင္-တပ္မေတာ္ေထာက္လွမ္းေရး အကူတပ္-၂) ျဖစ္ပါတယ္။ အမွတ္(၂) ေထာက္လွမ္းေရးအကူတပ္ကို ၁၉၉၇၊ ဒီဇင္ဘာလမွာ စတင္ဖဲြ႔စည္းခဲ့ၿပီး ဗိုလ္မွဴးႀကီးေမာင္ေဌး(OTS-43)၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီးျမင့္ေဇာ္ (DSA-14)၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီး၀င္းျမင့္ (အလုပ္သင္-၁) တို႔က တပ္မွဴးမ်ားအျဖစ္ အသီးသီးတာ၀န္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ အမွတ္(၂) တပ္မေတာ္ စစ္ဖက္ေရးရာလံုၿခံဳေရးအကူတပ္လို႔ အမည္ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး ဗိုလ္မွဴးကိုကိုလြင္မွ တပ္မွဴးအျဖစ္တာ၀န္ယူခဲ့ပါတယ္။
အမွတ္(၂) စစ္ဖက္ေရးရာလံုၿခံဳေရးအကူတပ္ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ တာ၀န္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားထုအတြင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ အဖ်က္အေမွာင္ လႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ား မရွိေစရန္ ႀကိဳတင္တားဆီးရန္၊ ျဖစ္ေပၚလာက အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းဖို႔နဲ႔ အထက္ဌာနမွ အခါ အားေလ်ာ္စြာ ေပးလာတဲ့တာ၀န္ေတြကို လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ တကၠသိုလ္၊ ဒီကရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္နဲ႔ သင္တန္းေက်ာင္း (၁၇၀) ေက်ာ္မွာ ထိုးေဖာက္သတင္းရယူေရး လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ေဆာင္ရာမွာ (၁) သတင္းေပး မ်ားေမြးျမဴ သတင္းရယူ ျခင္းနဲ႔ (၂) စရဖတပ္ဖဲြ႔၀င္မ်ားျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ သတင္းရယူျခင္း စတဲ့ နည္းလမ္း (၂) မ်ဳိးနဲ႔ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။
ရန္ကုန္တုိင္းနယ္နိမိတ္အတြင္းမွာ စရဖမွ ေစာင့္ၾကည့္သတင္းရယူ ေနတဲ့ တကၠသိုလ္/ေကာလိပ္ (၂၂) ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒီထဲက အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္ (တာ၀)၊ ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္၊ နည္းပညာတကၠသိုလ္(သန္လ်င္)နဲ႔ သမ၀ါယမေကာလိပ္ (သန္လ်င္) ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ စရဖမ်ားကို သန္လ်င္၊ ဘုရားကုန္းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ံုးမွာ အေျခစိုက္ၿပီး ကြပ္ကဲပါတယ္။ ဒဂံုတကၠသိုလ္နဲ႔စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ (ရြာသာႀကီး) တို႔ကို ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ စရဖတပ္ဖဲြ႔၀င္မ်ားကိုေတာ့ ဒဂံုတကၠသိုလ္ဝင္းအတြင္းမွ ကြပ္ကဲပါ တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းဧရိယာအတြင္းရွိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ႏိုင္ငံျခားဘာသာ တကၠသိုလ္၊ ပညာေရးတကၠသိုလ္၊ ေဆး(၁/၂) စတဲ့ တကၠသိုလ္မ်ားမွ စရဖတပ္ဖဲြ႔၀င္မ်ားကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ေရႊဘိုေဆာင္/အင္း၀ေဆာင္တို႔မွာ ယာယီအေျချပဳ ႐ံုးဖြင့္ၿပီး ကြပ္ကဲပါတယ္။ အရပ္၀တ္စရဖတပ္ဖဲြ႔၀င္ေတြဟာ တကၠသိုလ္/ေကာလိပ္ေတြမွာ ေစာင့္ၾကည့္သတင္းရယူတာေတြရွိသလို ေက်ာင္းသားေတြကို သတင္းေပးအျဖစ္ ေမြးျမဴထားတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
စရဖဟာ ေက်ာင္းသားထုအတြင္းမွာ ေမြးျမဴထားတဲ့ သတင္းေပးေတြကို အဆင့္(၃) မ်ဳိးခဲြထားပါတယ္။ အဲ့တာေတြကေတာ့-
(က) အဆင့္-စရဖတပ္ဖဲြ႔၀င္အေ၀းသင္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား
(ခ) အဆင့္-စရဖမွ ပညာသင္ေထာက္ပံ့စားရိတ္ေပးထားတဲ့ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူ သတင္းေပးမ်ား
(ဂ) အဆင့္-ေက်ာင္း၀န္ထမ္း/ပညာေရး၀န္ထမ္းသတင္းေပး တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ေရႊ၀ါေရာင္အေရးအခင္းမတိုင္မီကာလထိ စရဖဟာ ရန္ကုန္ ဧရိယာအတြင္းရွိ တကၠသိုလ္ေတြမွာ သတင္းေပးေက်ာင္းသား (၁၀) ဦးသာ ေမြးျမဴႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ့ေက်ာင္းသား/သူေတြကေတာ့-
(၁) ေမာင္ရဲရင့္ေအာင္၊ ပ-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ ႐ူပေဗဒ၊ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္း တကၠသိုလ္
(၂) ေမာင္လြင္မ်ဳိး၊ ပ-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)
(၃) မေအးျမတ္ျမတ္မင္း၊ ပ-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)
(၄) မ၀င္းစႏၵာ၊ ပ-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)
(၅) ေမာင္ျပည့္ၿဖိဳးသူ၊ ပ-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ သတၱေဗဒ၊ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္
(၆) ေမာင္သိန္းႏိုင္ေထြး၊ Diploma in Business Laws သင္တန္း၊ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္
(၇) ေမာင္ေအာင္ရဲဦး၊ ဒု-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ ကုန္ထုတ္ဓာတု၊ ဒဂံုတကၠသိုလ္
(၈) ေမာင္ေက်ာ္ရဲႏိုင္၊ ပ-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ ကုန္ထုတ္ဓာတု၊ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္
(၉) မငု၀ါၿဖိဳးေအာင္၊ ပ-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ နည္းပညာတကၠသိုလ္(သန္လ်င္)
(၁၀) ေမာင္မင္းထက္ေအာင္၊ ဒု-ႏွစ္/၂၀၀၇၊ နည္းပညာတကၠသိုလ္(ေမွာ္ဘီ) တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ယခင္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးရွိစဥ္ကေတာ့ ႏွစ္ရွည္လမ်ား အသြင္ယူ ျမွဳပ္ႏွံထားရွိတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးသတင္းေပးေတြေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားထုမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြကို လက္ဦးမႈရွိရွိႏွိမ္ႏွင္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေက်ာင္းသားသတင္းေပးနည္းပါးမႈ၊ တပ္ဖဲြ႔၀င္အင္အား မလံုေလာက္မႈတို႔ေၾကာင့္ ေရႊ၀ါေရာင္ အေရးအခင္းမတိုင္မီ အခ်ိန္ထိ စရဖဟာ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ေစာင့္ၾကည့္႐ံုေလာက္ကလဲြၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ ထိုးေဖာက္ သတင္းရယူႏိုင္ခဲ့တာ မရွိပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္၊ ဒဂံုတကၠသိုလ္တို႔မွ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕ဟာ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔အတူ ေမတၱာပို႔ ဆႏၵျပရာမွာ ပါ၀င္လာခဲ့သလို ပုသိမ္ တကၠသိုလ္မွာလည္း ေျမေအာက္ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္ (၈) ရက္ေန႔မွာေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျမေအာက္ ငုပ္လွ်ဳိးခဲ့ရတဲ့ ဗကသမ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ကို ျပန္လည္ ဖဲြ႔စည္းႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ စရဖရဲ႕ ထိုးေဖာက္သတင္းရယူမႈ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျပန္လည္သံုးသပ္ၿပီး တပ္ဖဲြ႔၀င္အင္အား၊ သတင္းေပး အင္အားေတြ တိုးျမွင့္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သလို သတင္းရဲတပ္ဖဲြ႔၊ နယ္ေျမခံ ရဲတပ္ဖဲြ႔ေတြကိုလည္း ေက်ာင္းသားထုအတြင္း အေျခအေနေတြကို မ်က္ခ်ည္မျပတ္ေစာင့္ၾကည့္၊ တစ္စံုတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့ရင္ အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ ခ်က္ခ်င္းတင္ျပဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။
(ပံုစာ- တနသၤာရီတိုင္းရဲတပ္ဖဲြ႔၏ ေလးလပတ္အစီရင္ခံစာမွ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြင္း သတင္းရယူေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သတ္သည့္ တင္ျပခ်က္)
Credit == Moe Zay Nyein

No comments: