....................................................................
(မွဴးေဇာ္)
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ေဒသအာဏာပိုင္ အရာရွိတစ္ဦး၏ အဆိုအရ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္
ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို KIA က ဆုပ္ကိုင္ထားျခင္းသည္ ပကတိအေျခအေနမွန္ႏွင့္
လုံးဝကြဲလြဲေနေၾကာင္း သိရွိရသည္ (၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္ ကူမင္း၌
ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္းမွ)။ ေနာက္ဆုံး အခ်က္မွာ အေနာက္အုပ္စု ႏုိင္ငံမ်ားအေပၚ
အားကိုးအားထားျပဳေသာ KIA အဖြဲ႕အေပၚ ေရွးယခင္ကတည္းကပင္ မယုံမၾကည္ သံသယ
ထားခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ကခ်င္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ တစ္ႏွစ္တာ အတြင္း အကူအညီ
ရရွိေစရန္ ဝါရွင္တန္သို႔ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕မ်ားစြာ ေစလႊတ္ခဲ့ၿပီး
တ႐ုတ္နယ္စပ္ေဒသ၌ အေမရိကန္မ်ား ဝင္ေရာက္လာေစႏုိင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ကာ
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ အေၾကာက္ဆုံးေသာ ကိစၥကို ဖန္တီးေနသည္ဟု တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက
ယူဆထားသည္ (၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေႏြဦးတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဆိုင္ရာ
ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ ေျပာၾကားခ်က္မွ)။
ကခ်င္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္
သေဘာတူညီခ်က္မ်ား မရရွိခဲ့ ေသာ္လည္း ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ UWSA အၾကား
ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးမႈမ်ားမွာ အက်ဳိးရလဒ္ အမ်ားအျပား ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ စက္တင္ဘာလ
အတြင္း၌ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ UWSA တို႔သည္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးႏွင့္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပန္လည္စတင္ေရးအတြက္ သေဘာ တူညီခ်က္မ်ား
ရရွိခဲ့သည္။ အဆိုပါ သေဘာတူညီခ်က္ မ်ားသည္ UWSA ၏ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ထားမႈ
အေျခအေန၊ ဝတိုင္းရင္းသား မ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ပိုင္ခြင့္
စသည့္ကိစၥရပ္မ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္
အျပန္အလွန္ သေဘာတူ လက္ခံႏိုင္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေရး
ကိစၥရပ္မ်ား ပါဝင္ၿပီး ယင္းတို႔မွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္မွ လိုလားေနေသာ
ကိစၥရပ္မ်ားလည္းျဖစ္သည္။
၂-၂ စီးပြားေရးပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ
2.2 Economic Cooperation
ျမန္မာအစိုးရသစ္သည္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မ်ားကို ဖြင့္လွစ္ေပးလာျခင္းေၾကာင့္
တ႐ုတ္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ား
ထြက္ေပၚလာမည္ဟု တ႐ုတ္အစိုးရက ႐ႈျမင္ ထားခဲ့သည္။ အာဏာလႊဲေျပာင္းမႈ
အေတာ္အသင့္ ေခ်ာေမြ႔တည္ၿငိမ္ ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အစိုးရသစ္၏ တရားဝင္မႈကို
ခိုင္မာေစခဲ့သည္။ ေနျပည္ေတာ္ အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ အာဏာ လႊဲေျပာင္း
ရယူၿပီးခ်ိန္တြင္ လုံၿခဳံေရးဆိုင္ရာ ထိပ္တန္း စိုးရိမ္ပူပန္မႈ မ်ားကို
ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ၄င္း၏ တရားဝင္မႈကို ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္
ျပည္တြင္းစီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရးကို အေလးေပး ေဆာင္ရြက္လာမည္ ဟူ၍
တ႐ုတ္အစိုးရက ယုံၾကည္ထားခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရး
ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ႀကဳံေတြ႔ေနရေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ အေလးေပး
ေဆာင္ရြက္ရန္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ဆႏၵရွိေနေသာ လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
သမၼတဦးသိန္းစိန္အစိုးရ အာဏာလႊဲေျပာင္းရယူမႈ မတိုင္မီ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ
တ႐ုတ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားမွာ သိသိသာသာ
တိုးတက္လာခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ တ႐ုတ္သံ႐ုံး၏ အဆိုအရ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း
ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈ ပမာဏသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၄ ဘီလီယံအထိ
တိုးတက္လာရာ ၅၂ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္မားလာခဲ့သည္။ ျမန္မာအစိုးရ ဘက္မွ
ထုတ္ျပန္ေသာစာရင္းမ်ား အရ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လအထိ ၾကားကာလ
အတြင္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇ ဒသမ ၇၅ ဘီလီယံ ရင္းႏွီး
ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ယင္းရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားစုမွာ သဘာဝ
အရင္းအျမစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ က႑မ်ားတြင္ အဓိက
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ (၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဆင္ဟြာသတင္းမ်ားအရ)
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္မွ စာရင္းဇယားမ်ားတြင္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္
ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၂ ဒသမ ၃၂ ဘီလီယံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ
ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ စြမ္းအင္ အသည္းအသန္ လိုအပ္လ်က္ရွိေသာ
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအေနာက္ ေတာင္ဘက္ပိုင္း အတြက္ အေရးႀကီးေသာ
ေရအားလွ်ပ္စစ္ေထာက္ပ့ံ ျဖည့္ဆည္းေပးသူအျဖစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အေလး
ထားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ တ႐ုတ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ စုစုေပါင္း၏ ၅၄
ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ေရအားလွ်ပ္စစ္ ထုတ္လုပ္သည့္ ဆည္စီမံကိန္းမ်ား ျဖစ္ေနသည္။
သမၼတဦးသိန္းစိန္ ေဘက်င္းသို႔ အလည္အပတ္ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္
ေမလအတြင္း ေရအားလွ်ပ္စစ္ ဆည္စီမံကိန္းတစ္ခု၊ တ႐ုတ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရးဘဏ္
China Development Bank မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီးဌာနသို႔
အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇၄၅ သန္း ထုတ္ေခ်းျခင္း အပါအဝင္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ
သေဘာတူညီခ်က္ ကုိးခုကို ႏွစ္ႏုိင္ငံ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။
၂-၃ စြမ္းအင္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလမ္းေၾကာင္း
2.3 Energy Transportation Route
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ သြယ္တန္း ေသာ
ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ
တ႐ုတ္စီမံကိန္းမ်ား အနက္ အေရးအႀကီးဆုံးေသာ စီမံကိန္းျဖစ္သည္ ဟု
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက လက္ခံထားသည္ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ အတြင္း
တ႐ုတ္ကြၽမ္းက်င္သူ မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခ်က္ အရ)။
အာဖရိကေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ေဒသမ်ားမွ ေရနံ
တင္ပို႔မႈအားလုံးကို ျဖတ္သန္းေနရသည့္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားအား
မွီခိုအားထားေနရသည့္ အေျခအေနကို ေရွာင္လႊဲႏုိင္မည္ဟု တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက
ပိုက္လုိင္း စီမံကိန္းအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ ထားခဲ့ၾကသည္။
ပိုက္လိုင္းလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္
ဇြန္လေနာက္ပိုင္း ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းသည္ ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔ျဖင့္ ပုံမွန္
တိုးတက္လာခဲ့သည္။ ျမစ္ငယ္ျမစ္ႏွင့္ မေဒးကြၽန္း တံတားထိုး ျခင္းကဲ႔သို႔ေသာ
အေရးႀကီး အစိတ္အပိုင္းအခ်ဳိ႕မွာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္
ၿပီးစီးခဲ့သည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ယင္းပိုက္လိုင္းသည္ ေျမာက္အာဖရိကႏွင့္
အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွ ေရနံတန္ခ်ိန္ ၂၂ သန္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ
ကမ္းလြန္လုပ္ကြက္မ်ားမွ ဓာတ္ေငြ႕ ကုဗမီတာ ၁၂ ဘီလီယံတို႔ကို
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔ေပးႏုိင္မည္ဟု အေကာင္းဘက္မွ ႐ႈျမင္ထားသည္(၂၀၁၀
ဆင္ဟြာနက္)။
မလကၠာ ေရလက္ၾကားအား စစ္ေရးအရ ပိတ္ဆို႔ထားသည့္
အခ်ိန္မ်ားတြင္ ထိုကဲ႔သို႔ ပိုက္လိုင္းမ်ားေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ မဟာဗ်ဴဟာ
အားနည္းခ်က္ ပေပ်ာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိဟု တ႐ုတ္ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက
မွန္းဆထားေသာ္လည္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၌ ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္း ၿပီးစီးသြား သည္ႏွင့္
ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ သာမက အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏွင့္ေရာ ေတာင္အာရွႏွင့္ပါ
ကုန္သြယ္မႈမ်ား ေတာက္ေလွ်ာက္ ျမင့္မားလာမည္ ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား
ျမင့္မားစြာ ရွိထားၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္း မွာပင္ ယူနန္အာဏာပိုင္မ်ား အေနျဖင့္
ေရနံႏွင့္ ဓာတုလုပ္ငန္းမ်ားကို ၄င္းတို႔ျပည္နယ္၌ ထားရွိ ထူေထာင္ရန္
စဥ္းစားေနၾကၿပီး ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းအားျဖင့္ ယူနန္ျပည္နယ္အား တ႐ုတ္
အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ၏ စြမ္းအင္ႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ ဗဟိုခ်က္အျဖစ္
ေရာက္ရွိလာေစမည္ ျဖစ္သည္ (၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ ေန႔စဥ္သတင္းစာ)။
၃။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံဆိုင္ရာ မဟာဗ်ဴဟာလမ္းျပေျမပုံ
3. China’s Strategic Blueprint for Myanmar
၃-၁ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ျမန္မာမဟာဗ်ဴဟာအျမင္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ လာခဲ့ပုံ
3.1 Evolution of China’s Strategic Perception of Myanmar
ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား သံတမန္အဆက္အသြယ္ ထူေထာင္ခ်ိန္ ေနာက္ပိုင္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏
ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ ထားရွိေသာ မဟာဗ်ဴဟာ ႐ႈျမင္ခ်က္မွာ မတူညီေသာ
အဆင့္မ်ားကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအတြက္ အခ်ိန္
အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ အေရးပါ ေသာ အခန္းက႑၌ တည္ရွိခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔
သမၼတႏိုင္ငံ PRC ဟူ၍ စတင္ထူေထာင္ခဲ့သည့္ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္မွာပင္ ေဘက်င္း
အစိုးရႏွင့္ သံတမန္အဆက္အသြယ္ စတင္ ထူေထာင္ခဲ့သည့္ ပထမ ဦးဆုံးေသာ
ဆိုရွယ္လစ္မဟုတ္သည့္ ႏုိင္ငံမွာ ျမန္မာႏုိုင္ငံ ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအား
ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ အထီးက်န္ မျဖစ္ေစရန္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေသာ
ပထမဦးဆုံးေသာ တတိယကမၻာ ႏိုင္ငံလည္းျဖစ္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မတိုင္မီ
ႏိုင္ငံေရး ဆက္ဆံမႈ-ေဆြမ်ဳိးေပါက္ေဖာ္ ဆက္ဆံေရးမွာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ဆက္ဆံေရး၏
မ႑ိဳင္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေရးအရ ဆက္ဆံမႈမွာ မ်ားစြာ ခိုင္မာ
ခဲ့ေသာ္လည္း စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ကဲ႔သို႔ေသာ အျခားဆက္ဆံေရး
မ်ားမွာ ေနာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ဤကာလမ်ား၌ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး
မိတ္ေဆြတစ္ဦး အျဖစ္သာ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။
၂၀၀၀
ျပည့္ႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ႏွစ္ႏိုင္ငံဆက္ဆံေရး အတြက္
အရင္းအျမစ္အသစ္မ်ား၊ ေဈးကြက္အသစ္မ်ား စတင္ရွာေဖြ
ေဆာင္ရြက္လာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား စီးပြားေရး
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမွာ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ တိုးတက္လာခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ နယ္နိမိတ္ ထိစပ္လ်က္ရွိျခင္း၊ ေရအားလွ်ပ္စစ္၊ တြင္းထြက္၊
သစ္၊ ေက်ာက္စိမ္း စသည့္ သဘာဝ အရင္းအျမစ္မ်ား ေပါမ်ား ၾကြယ္ဝျခင္း
စသည္တို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တ႐ုတ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မ်ားႏွင့္
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား၏ ဦးတည္ရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ကနဦးတြင္
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး က႑က ဦးေဆာင္ ေပၚထြက္လာခဲ့ၿပီး မၾကာခင္မွာပင္
ျမန္မာႏုိင္ငံမွ စြမ္းအင္ႏွင့္ တြင္းထြက္မ်ား ရွာေဖြ ေဆာင္ရြက္ေသာ
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံပိုင္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား
ႀကီးစိုးလာခဲ့သည္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌
အမ်ားဆုံး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသည့္ ႏုိင္ငံႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ
ဒုတိယအမ်ားဆုံး ႏုိင္ငံအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ဤကာလမ်ား အတြင္း သဘာဝ
အရင္းအျမစ္မ်ားႏွင့္ ကုန္ၾကမ္းမ်ား ပံ့ပိုးေထာက္ပံ့ေပးေနေသာ
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ အထူး အေရးႀကီးေသာ ကုန္သြယ္ဖက္ႏုိင္ငံ
ျဖစ္လာခဲ့သည္။
သို႔ျဖစ္၍ အထက္ပါ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာမႈမ်ား အရ
တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ဆက္ဆံေရးတြင္ (၁) ႏိုင္ငံေရးမိတ္ဖက္၊
(၂) စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ တို႔မွာ အဓိကအုတ္ျမစ္ႏွစ္ခု အျဖစ္သာ
ရွိခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ မဟာဗ်ဴဟာအရ အေရးပါမႈမွာ မ်ားမ်ားစားစား ပါဝင္မႈ
မရွိခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိႏုိင္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႏွင့္ ပတ္သက္၍
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ေလ့လာ သုံးသပ္သူမ်ား၊ အရာရွိမ်ားက ေျပာၾကားၾကရာတြင္
အိႏၵိယသမုဒၵရာသို႔ သြားေရာက္ႏုိင္သည့္ ေကာ္ရစ္ဒါ တစ္ခုအေနျဖင့္ သတ္မွတ္
ထားရွိခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရ ေသာ္လည္း ယင္းေကာ္ရစ္ဒါ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာလည္း
ကုန္သြယ္မႈ ႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ အသုံးျပဳရန္သာ
ျဖစ္ေနသည္။
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ဆက္ဆံေရးကို ပ်က္ျပားေစႏုိင္သည့္
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၏ ႀကဳိးပမ္း အားထုတ္မႈမ်ားကို ေလ့လာ
သုံးသပ္ၾကရာတြင္လည္း ဝါရွင္တန္အစိုးရ၏ မဟာဗ်ဴဟာ ရည္မွန္းခ်က္ကိုသာ
အေလးထားေနၾကၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကိုယ္ပိုင္ မဟာဗ်ဴဟာ တန္ဖိုးကို
ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္မႈ မရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ဆက္ဆံေရးတြင္ တရားဝင္ (သို႔မဟုတ္)
ခိုင္မာေသာ မဟာဗ်ဴဟာ ေျမာက္ ဆက္ဆံေရးတစ္ရပ္ ထူေထာင္ႏုိင္ရန္ ထက္ထက္သန္သန္
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ျမန္မာမဟာဗ်ဴဟာ အခ်ိန္အဆအလြဲ
No comments:
Post a Comment