Sunday, December 22, 2013

" ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုကိုႀကီးရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ "

 
 
============================================ ''ဖြဲ ့စည္းပံုျပင္ဖို ့အတြက္ အဓိက ဘာျပင္ရမလဲဆိုေတာ့ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြကို ျပင္ရမယ္.. ကိုယ္က်ိဳးအတၱေတြကို ေရွ ့တန္းတင္တဲ့ ကိုယ့္တေယာက္စာ၊ ကိုယ့္တဖြဲ ့စာကိုဘဲ ၾကည့္တဲ့သေဘာထားေတြကို ျပင္ရမယ္.. မတူတာ ျပႆနာမရွိဘူး ဒါ သဘာဝဘဲ.. သူက လံုျခံဳေရးရႈေထာင့္ကေနျပီးေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္လို ့ေျပာေနတဲ့ ကိစၥဟာ တခါတေလမွာ သူ ့အက်ိဳးစီးပြားနဲ ့ေရာေနတာကို သတိမျပဳမိဘဲနဲ ့.. ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးအတြက္ ငါေျပာေနတာဆိုတဲ့ အကာအကြယ္သေဘာမ်ိဳးနဲ ့ တခါတေလမွာ သိရက္နဲ ့ျဖစ္ေစ၊ အမွတ္တမဲ့ျဖစ္ေစ ကိုယ့္ဥစၥာ ကိုယ္မွန္တယ္လို ့ခံယူထားတယ္.. ဒီျဖစ္တဲ့ ဖြဲ ့စည္းပံုေတြ အားလံုးဟာ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရး ဆိုတဲ့ဟာကို အေလးေပးျပီးေတာ့ အဲဒီ့ရႈေထာင့္ကေနျပီးေတာ့ ေရးသားထားတာ.. ဘာအားနည္းေနလဲဆိုေတာ့ State security ကိုဘဲ ဦးစားေပးတဲ့အခ်ိန္မွာ ့Human security လူသားေတြရဲ ့လံုျခံဳေရးရႈေထာင့္ကို ကြ်န္ေတာ္တို ့ဆီမွာ ေတြးေလ့ေတြးထ မရွိဘူး..စဥ္းစားေလ့စဥ္းစားထ မရွိဘူး.. ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတဲ့ဘာမွန္းမသိတဲ့ဟာၾကီးကိုဘဲ ပံုေဖာ္ျပီးေတာ့ ဥပေဒကိုေရးဆြဲတယ္..တကယ္ေတာ့ Human security လူသားတစ္ဦးခ်င္း၊ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းရဲ ့လံုျခံဳမႈကို ဦးစားေပးတဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ိဳး၊ အေတြးအေခၚမ်ိဳးေပၚလာမွ ဒီဖြဲ ့စည္းပံုက လူတစ္ဦးခ်င္း ၊ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းကို အကာကြယ္ေပးတဲ့ ဖြဲ ့စည္းပံု ျဖစ္ရမယ္.. ဘာေတြပါမလဲဆိုေတာ့ စားဝတ္ေနေရးလံုျခံဳမႈ.. ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတဲ့ဘာမွန္းမသိတဲ့ဟာၾကီးရဲ ့လံုျခံဳေရးအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ငတ္ေနရမယ္ဆိုတာၾကီးက သဘာဝမက်ဘူး.. ႏိုင္ငံေတာ္ လံုျခံဳေရးအတြက္ တပ္မေတာ္အင္အားရွိမွျဖစ္မယ္.. တို ့ရသမွ်ပိုက္ဆံေတြအားလံုး စစ္တပ္အသံုးစရိတ္ထဲမွာ သံုးရမယ္ဆိုရင္.. ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးဆိုျပီး ကြ်န္ေတာ္တို ့က ဗိုက္ေဟာင္းေလာင္းနဲ ့ကိုယ္တံုးလံုးနဲ ့ေနေနရမယ္.. ေဆးမကုႏိုင္ဘူး..စာမသင္ႏိုင္ဘူး.. အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးဆိုတာၾကီးကို ေဇာင္းေပးျပီးေတာ့ ခ်ဥ္းကပ္တဲ့အခါမွာ မွန္မလိုလိုနဲ ့လြဲေနတာ.. ဟုတ္ျပီ ..တကယ္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ဘက္ကလည္း စဥ္းစားရမွာက ဟုတ္တယ္.. ဒို ့ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးအတြက္ ငါတို ့စစ္တပ္ပမာဏ ဘယ္ေလာက္ရွိရမလဲ.. ငါတို ့စစ္တပ္ရဲ ့အရည္အေသြး ဘယ္ေလာက္ရွိရမလဲ ဆိုတာကို စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကခ်ည္းပဲ ဆံုးျဖတ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး.. ကြ်န္ေတာ္တို ့ပါ တာဝန္ရွိတယ္.. ဟုတ္တယ္..ငါတို ့စစ္တပ္ဟာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြနဲ ့ယွဥ္ရင္ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ရမယ္၊ဘယ္လိုျဖစ္ရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တို ့လည္း ဝိုင္းျပီးေတာ့ စိုးရိမ္ေသာကျဖစ္မယ္.. ကြ်န္ေတာ္တို ့လည္း ဝိုင္းျပီးေတာ့ ပူပန္မယ္.. ကြ်န္ေတာ္တို ့ကို စိုးရိမ္ခြင့္ေပးပါ.. ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးမွာ ကြ်န္ေတာ္တို ့လည္း စိုးရိမ္ခြင့္ရွိတယ္.. ကြ်န္ေတာ္တို ့လည္း စိုးရိမ္ခြင့္ေပးပါလို ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေတာင္းရလိမ့္မယ္....... တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ..အဲဒီ့ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးဆိုတာၾကီးဘဲ ထပ္ခါတလဲလဲ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ကိုလည္း..ခင္ဗ်ားတို ့ လူသားလံုျခံဳေရးကိုလည္း အေလးထားပါ.. ႏိုင္ငံသားေတြရဲ ့စားဝတ္ေနေရးလံုျခံဳေရး.. က်န္းမာေရးဆိုင္ရာလံုျခံဳေရး.. ပညာေရးဆို္င္ရာလံုျခံဳေရး... ပိုက္ဆံမရွိလို ့ေလး ငါး တန္း နဲ ့ေက်ာင္းထုတ္လိုက္ရတယ္.. အဲ့ဒါ သူ ့ရဲ ့လံုျခံဳေရး.. ပိုက္ဆံမရွိလို ့မေသသင့္ဘဲနဲ ့ေသသြားရတယ္ မီးဖြားခန္းထဲမွာ ေသဆံုးသြားရတဲ့ ပမာဏေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနမယ္ဆိုတာ..အဲ့ဒါ Human security .. ဒီေန ့အလုပ္လုပ္ေနတာ မနက္ဖန္ အလုပ္ျပဳတ္မလား အာမခံခ်က္မရွိတာ Job security ..လုပ္ငန္းခြင္လံုျခံဳေရး..အဲဒါ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ ့လံုျခံဳေရး.. အဲဒီ့ Human security ရႈေထာင့္ကေနမၾကည့္ဘဲနဲ ့၊ ၾကည့္ဖို ့မၾကိဳးစားဘဲနဲ ့ ဒီဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေနအံုးမယ္ဆိုရင္လဲဘဲ မည္ကာမတၱဘဲ.. ဒါ ကြ်န္ေတာ္.. တစ္ဦးခ်င္းကို ေျပာတာ.. အေရးၾကီးဆံုး တိုင္းရင္းသားေတြ ကိစၥေျပာမယ္.. တိုင္းရင္းသားေတြရဲ ့စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာလံုျခံဳမႈ.. ငါတို ့ဟာ ကခ်င္ လို ့ေျပာလိုက္လို ့..ငါတို ့ဟာ ကရင္ လို ့ေျပာလိုက္လို ့.. စစ္တကၠသိုလ္တက္ခြင့္မရဘူး..ငါတို ့ရာထူးတိုးခြင့္မရဘူးဆိုရင္.. အဲ့ဒီတိုင္းရင္းသားေတြရဲ ့လံုျခံဳေရး ဘယ္မွာလဲ.. ငါတို ့ေဒသကို ငါတို ့စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္မရဘူး.. ငါတို ့ေဒသမွာရွိတဲ့ သယံဇာတေတြကို ငါတို ့ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မရွိဘူးဆိုရင္..သူတို ့လံုျခံဳေရး ဘယ္မွာလဲ.. ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အခါမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ အေရးပါတဲ့ သေဘာထားေတြ ဆႏၵေတြ.. အဲ့ဒါေတြဟာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ ့...တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္.. လက္ေတြ ့က်က်နဲ ့..တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္.. တထိုင္တည္းမွာ ျပႆနာအားလံုးကို ေျပလည္လိမ့္မယ္လို ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားလို ့မရပါဘူး.. အဲဒါ ကြ်န္ေတာ္တို ့လက္ေတြ ့က်ဖို ့လိုပါတယ္.. အရင္ဆံုးက ဖြဲ ့စည္းပံုမျပင္ခင္မွာစိတ္ေနစိတ္ထားေတြ ျပင္ဖို ့.. ကြ်န္ေတာ္တို ့ရဲ ့ရႈေထာင့္ျမင္ေထာင့္ေတြ ေျပာင္းဖို ့.. ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးလို ့ေျပာရင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့က ဒါ စစ္တပ္ၾကီးစိုးဖို ့လုပ္ေနတာဘဲဆိုျပီး ကြ်န္ေတာ္တို ့ကလည္း ဆန္ ့က်င္မယ္ ခ်မယ္ ဆိုတာဘဲ ကြ်န္ေတာ္တို ့က အျမဲတမ္း ကြ်န္ေတာ္တို ့ျမင္ေနတယ္.. အဲ့ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ဘက္က ဘာျပင္ရမွာလဲဆိုေတာ့.. ဟုတ္တယ္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးဆိုတာလည္း ငါတို ့ႏိုင္ငံသားေတြ အေလးအနက္ထားရမယ့္ကိစၥလို ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ဘက္ကလည္း ျပင္မယ္.. ကြ်န္ေတာ့္ စစ္သား ငတ္တလွည့္ ျပတ္တလွည့္နဲ ့ ထမင္းေျခာက္ေရစိမ္စားျပီး နပ္မမွန္ဘဲ တိုက္ရတဲ့ စစ္သားမ်ိဳးထက္ ေခ်ာကလက္စားျပီး တိုက္ရတဲ့ စစ္သားျဖစ္ခ်င္တာေပါ့......... ဆိုေတာ့ ဒီစစ္သား ေတြနဲ ့ပက္သက္ျပီး ကြ်န္ေတာ္တို ့ တပ္မေတာ္နဲ ့ပက္သက္ျပီး စိုးရိမ္ေသာက ကြ်န္ေတာ္တို ့မွာလည္းရွိတယ္.. ကြ်န္ေတာ္တို ့လည္း ဝိုင္းစဥ္းစားမယ္.. အဲ့ဒီလိုဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးရႈေထာင့္သက္သက္က စဥ္းစားတဲ့သူမ်ားအေနနဲ ့လည္း တိုင္းရင္းသားေတြရဲ ့တန္းတူညီမွ်မႈ... ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းရဲ ့ လံုျခံဳေရးကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားတတ္တဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ိဳး အရင္ဆံုးေျပာင္းဖို ့လိုတယ္.. အဲဒီ့ စိတ္ေနစိတ္ထား မေျပာင္းဘဲနဲ ့ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရး ဆိုျပီးေတာ့ ကိန္းဂဏန္းေတြ အခ်က္အလက္ေတြနဲ ့၇၅ ၂၅ ၄၄၀ ၁၁၀ အဲ့ဒါေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနရုံသက္သက္နဲ ့ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ဒီဖြဲ ့စည္းပံုကို ေျပာင္းတာ အလကားဘဲ... အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ျပည္သူေတြၾကားထဲမွာလည္း ေျပာခ်င္တာက ကြ်န္ေတာ္တို ့ႏိုင္ငံကို ကြ်န္ေတာ္တို ့လက္ေတြနဲ ့တည္မယ္.. တစ္ဦးခ်င္းပါဝင္ျပီး တည္ေဆာက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္.. အဲ့ဒါဟာ ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးရဲ ့အေျခခံအုတ္ျမစ္၊ အယူအဆ၊ စိတ္ေနသေဘာထားျဖစ္တယ္လို ့ေျပာၾကားရင္းနဲ ့နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္.. ကြ်န္ေတာ္တို ့ႏိုင္ငံသားေတြအားလံုး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကပါ.. အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္................ ++++++++++++++++++++++++++++++++++ ၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဦးကိုကိုၾကီးမွ ဟသၤာတျမိဳ ့တြင္ စက္တင္ဘာလ ၁၇ရက္ေန ့က က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ ၂၀၀၈ ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆိုင္ရာ ေဟာေျပာေဆြးေႏြးပြဲ၌ "ဖြဲ ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ႏိုင္ငံေရးရႈေထာင့္မွ ရႈျမင္ ေဟာေျပာျခင္း" ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဟာေျပာမႈမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖၚျပပါသည္။ 88 Generation Hinthada

No comments: