Friday, April 4, 2014

သႀကၤန္ရဲ႕ ဝိဉာဥ္ သံခ်ပ္ကို ေၾကာက္တာ ဘယ္သူေတြလဲ


ေ ေက်ာ္ခ| April 4, 2014
သႀကၤန္, သံခ်ပ္, မင္းကိုႏုိင္, ေမာင္ေမတၱာ, ေမာင္ေမာင္ေက်ာ္
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ သႀကၤန္တြင္ သံခ်ပ္ထိုးေနသည့္ အဖြဲ႕တဖြဲ႕ကို ဤသို႔ ေတြ႕ရသည္ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)

ျမန္မာ့႐ုိးရာ အတာသႀကၤန္မွာ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲၾကမယ့္ သႀကၤန္ သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြ အေနနဲ႔ သံခ်ပ္စာသားေတြကို စိစစ္ဖို႔ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႔ရဲ႕ သႀကၤန္သံခ်ပ္ စစ္ေဆးေရး ေကာ္မတီထံမွာ ႀကိဳတင္ တင္ျပရမယ္လို႔ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရက မတ္လ အေစာပိုင္းမွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။
သံခ်ပ္ စာသားေတြထဲမွာ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး လႈံ႔ေဆာ္မႈနဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ေရးတိုက္ခိုက္မႈ စတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ေလာက္ကိုပဲ စိစစ္သြားမွာျဖစ္ၿပီး က်န္တဲ့ အျပဳသေဘာနဲ႔ ေထာက္ျပေဝဖန္တာ ေတြကိုေတာ့ ခြင့္ျပဳမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ သႀကၤန္သံခ်ပ္ စစ္ေဆးေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး ဦးေအာင္ေက်ာ္ဦးက ဆိုပါတယ္။
“အခုထြက္ေနတဲ့ စာေတြေပေတြမွာေတာင္မွ ပုဂၢဳိလ္ေရး အရေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဖြဲ႔အစည္းအရ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထိခိုက္ၿပီးေတာ့ ေစာ္ကားေမာ္ကား ေရးတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ေလ၊ သႀကၤန္သံခ်ပ္ဆိုေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ရွိမွာေပါ့၊ အဲဒီလို ဟာမ်ဳိးေတြကိုပဲ ဟိုဟာျဖစ္ (စိစစ္) ပါတယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အျပဳသေဘာ ေရးတာေတြေတာ့ ေရးပေစေပါ့ဗ်ာ၊ လက္ခံပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ဆူဆူပူပူျဖစ္ေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ ေရးသားၾကတာ ေတြေပါ့။ စာေပစိစစ္ေရးေတြ လိုမ်ဳိး တအားႀကီး စိစစ္ေနမွာေတာ့မဟုတ္ဘူး” လုိ႔ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဦးက ရွင္းျပ ပါတယ္။
သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြ အေနနဲ႔ သံခ်ပ္စာသားေတြကို မတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ေပးပို႔ရမယ္လို႔ ေၾကညာထားေပမယ့္ ၁၇ ဖြဲ႔ ေလာက္ပဲ လာၿပီး တင္ျပတာရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လာမတင္တဲ့ အဖြဲ႔ေတြကိုေရာ အေရးယူမွာလား ဆိုတာကိုေတာ့ ယတိျပတ္ ေျပာဆိုျခင္း မရွိေသးပါဘူး။
အစိုးရအေနနဲ႔ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး လႈံ႔ေဆာ္မႈမ်ဳိးနဲ႔ ညစ္ညမ္းမႈေတြပါမွာ စိုးရိမ္ေၾကာင္း ထုတ္ေျပာတာကို ႀကိဳဆိုေၾကာင္း အက်ဥ္းေထာင္ကေန လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ ၂၀၁၂ – ၁၃ သႀကၤန္ေတြက စၿပီး သႀကၤန္ သံခ်ပ္ေတြ ျပန္လည္ေရးစပ္ၿပီး သံခ်ပ္ျပန္ထိုးလာတဲ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဓိက႐ုဏ္း လႈံ႔ေဆာ္ေရးေတြ၊ ညစ္ညမ္း စာသားေတြ ဆိုတာကို သူတို႔အေနနဲ႔ သိၿပီးသား ျဖစ္သလို ေရွာင္က်ဥ္ၿပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆင္ဆာရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကိုလည္း ယူမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ရွင္းျပပါတယ္။
“သူတို႔စုိးရိမ္တဲ့ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းကို လႈံ႔ေဆာ္တာမ်ဳိး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ညစ္ညမ္းတဲ့ အသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးေပါ့၊ အဲဒီ ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ကိုပဲ သူတို႔က စိုးရိမ္တာပါလို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔စိုးရိမ္တာကို ဖြင့္ဟေျပာတာ ေကာင္းပါတယ္ဗ်။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က သံခ်ပ္ကို ေရးေတာင္ မေရးရေသးဘူးဗ်။ ေနာက္တခုက ဒီဟာက လြတ္လပ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ တရပ္ျဖစ္တယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ ဆင္ဆာ ေရြးၿပီးေတာ့ ဆင္ဆာက ခြင့္ျပဳတာေလာက္ပဲ ထိုးရမယ္ ဆိုတာေလာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က သေဘာမတူ ႏိုင္ဘူးေပါ့” လို႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ဆိုပါတယ္။
သူတို႔ အေနနဲ႔ ဒီႏွစ္သႀကၤန္အတြက္ကိုေတာ့ ေက်ာင္းသားသမိုင္းနဲ႔ ျမန္မာျပည္သူလူထု သမိုင္းေၾကာင္းေတြကို ေက်ာ႐ိုးတည္ၿပီး မပါမျဖစ္တဲ့ ေခတ္စနစ္ရဲ႕ အၿမီးအေမာက္ မတည့္တာေတြ၊ မတရားသျဖင့္ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ တာေတြကို သံခ်ပ္ေရးစပ္ၿပီး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔ထားတဲ့ “ေဒါင္းတို႔မ်ဳိးဆက္” လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ အဖြဲ႔နဲ႔ သႀကၤန္ကားထြက္ၿပီး သံခ်ပ္ထိုးတာေတြ၊ ကတာေတြနဲ႔ တင္ဆက္မွာျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယို သ႐ုပ္ေဆာင္နဲ႔ လူရႊင္ေတာ္ ကိုေမတၱာကလည္း “သတိၱရွိၾကသူမ်ား” ဆိုတဲ့ သံခ်ပ္အဖြဲ႔နဲ႔ သႀကၤန္ကား ထြက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ ေနၿပီး သံခ်ပ္စာသားေတြကို အစိုးရကို တင္ဖို႔ဆိုတာက ရက္လြန္ေနၿပီျဖစ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သႀကၤန္သံခ်ပ္ အေပၚမွာ စိစစ္တင္းၾကပ္မႈေတြ လုပ္မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သူက သေဘာမေတြ႔ဘူး လို႔ေျပာပါတယ္။
“သႀကၤန္သံခ်ပ္ ဆိုတာ တႏွစ္တခါ ေအာ္တာပါဗ်ာ၊ ျပဳခ်င္ျပဳ ျပင္ခ်င္ျပင္၊ မျပဳျပင္လည္းရတာပဲ၊ စိတ္ထားေတြ ေကာင္းၾကဖို႔ ေျပာတယ္ဗ်ာ၊ မေကာင္းလို႔လည္းရတာပဲ။ ဒီအေပၚမွာ သူတို႔အေတြ တားဆီးတယ္ ဆိုကတည္းကိုက မဟုတ္ေသးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ စိတ္ေတြက တားဆီးစရာကို မလိုတာ၊ ဖြင့္ထားေပးရမွာ၊ ဖြင့္ထားေပးမွ ျပဳျပင္သင့္တာ ျပဳျပင္လို႔ရမွာ။ ဖြင့္ထားေပးလို႔မွ လူတေယာက္ကို ပုဂၢဳိလ္ေရးအရ ေစာ္ကားေနတာ အေျခာက္တိုက္ႀကီး ကေလာ္တုတ္တာ ဆဲတာဆိုရင္ေတာ့ အေရးယူေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔က စနစ္ကို ျပဳျပင္ေပးဖို႔ေျပာတာ။ ဒါကို နားလည္ ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႔ ေျပာတာ” လို႔ ကိုေမတၱာက ရွင္းျပပါတယ္။
“သတိၱရွိသူမ်ား” အဖြဲ႔ရဲ႕ သံခ်ပ္ထဲမွာ ပညာေရး အေၾကာင္း၊ ယဥ္ေက်းလိမၼာ သင္တန္းအေၾကာင္း၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အလုပ္အကိုင္က ဘာလဲ၊ အခြင့္္အလမ္းက ဘာလဲ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး ဧရာဝတီျမစ္ႀကီးကိုေတာ့ ဒုကၡမေပးပါနဲ႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း အစရွိသည္ျဖင့္ ပါမယ္လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
“တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးရွိမယ့္ ဗဟုသုတေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူႀကီးတေယာက္က ပါး႐ိုက္မယ္ဆိုတဲ့ စကားမ်ဳိးေလးေတြလည္း ပါမွာေပါ့” လို႔ ကိုေမတၱာက ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာ့႐ိုးရာ အတာသႀကၤန္ သံခ်ပ္ဟာ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ (မဆလ) အစိုးရ လက္ထက္၊ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းက စၿပီး ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ အမ်ဳိးမ်ဳိး လုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္ လူထုနဲ႔ အဆက္ျဖတ္ခံခဲ့ရသလို၊ စစ္အာဏာရွင္ေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ လက္ထက္မွာလည္း အတာ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ေတြ အေမွာင္ခ်ခံခဲ့ရပါတယ္။
ကိုမင္းကိုႏိုင္က “အဓိကကေတာ့ စစ္အစိုးရ လက္ထက္မွာေပါ့ဗ်ာ၊ အေမွာင္ခ်ထားတာကိုး၊ မေျပာရဘူး၊ မဆိုရဘူး၊ မၾကည့္ရဘူး၊ နားမေထာင္ရဘူး၊ အမွန္တရားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မျပဳရဘူး ဆိုတဲ့ အခါၾကေတာ့ အဲဒီမွာ သံခ်ပ္က အထိေရာက္ဆံုး နည္းလမ္းျဖစ္ေနေတာ့ သံခ်ပ္ကို ပိတ္ခဲ့တာေပါ့။ အခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြလည္း ေထာင္က ျပန္လြတ္လာတာနဲ႔ အဲဒါကို စၿပီးေတာ့လုပ္ၾကတာပဲ။ က်န္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေနာင္ေတာ္ ညီေတာ္ ေတြလည္း က်ဳိးစား တင္ဆက္ၾကတာပဲ” လို႔ ဆိုပါတယ္။
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ လက္ထက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး အတိုင္းအတာ တခုအထိ လြတ္လပ္မႈေတြ ရလာေပမယ့္ အခုလို စိစစ္ဖို႔ အစိုးရကို ႀကိဳတင္ တင္ျပရမယ္ ဆိုတာဟာ လူထုရင္ဖြင့္သံေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတုန္းပဲလို႔ သႀကၤန္သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြက မွတ္ခ်က္ေပးၾကပါတယ္။
မဆလ အစိုးရ ေခတ္ကေတာ့ သႀကၤန္အသင္းေတြက ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ မွတ္ပံုတင္ၾကရတယ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြ ထဲမွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ေမာင္ေမာင္ဆိုေလ ထီး႐ိုးရွည္ အဖြဲ႔ကို တည္ေထာင္ခဲ့သူ ဂႏၱဝင္ေမာင္ဝိုင္း (ခ) ေမာင္ေမာင္ေနဝင္းရဲ႕ သားျဖစ္သူ ဦးေမာင္ေမာင္ေက်ာ္က မဆလေခတ္ ရန္ကုန္ သႀကၤန္အေၾကာင္းကို ျပန္ရွင္းျပပါတယ္။
“မဆလ ေခတ္တုန္းက ခြင့္ျပဳတာနဲ႔ အခု ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရေခတ္ ခြင့္ျပဳတာနဲ႔ဆုိရင္ ဘက္မလိုက္ဘဲ ေျပာရရင္ ဒီဘက္ ၂၀၁၂ ကစၿပီး ပိုၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္လာတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာဆိုရင္ အစိုးရက ဒါေတြကို တင္းၾကပ္မႈေတြ ေလွ်ာ့ၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေပးသြားမယ္လို႔ေတာ့ ထင္ပါတယ္။ ဒါက သူတို႔အေနနဲ႔ဆိုရင္လည္း ခြင့္ျပဳေလာက္တဲ့ ကိစၥေလ၊ ဒါဟာလည္း သူတို႔အတြက္ မ်က္စိေတြနားေတြျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ရာဇပရိယာယ္ ႂကြယ္တဲ့ အစိုးရဆိုရင္ေတာ့ ဆက္ၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ပိုေပးသြားမယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္” လို႔ ကိုေမာင္ေမာင္ေက်ာ္က ေျပာပါတယ္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက သံခ်ပ္စာသားေတြ စိစစ္ေရးကို အရင္တင္ရသလို၊ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ သံခ်ပ္ စာသားေတြကို ပံုႏွိပ္စက္တင္ၿပီး ပံုႏွိပ္ရေၾကာင္း၊ ပံုႏွိပ္ၿပီးသား စာအုပ္ေတြကိုလည္း ေနာက္တခါ စိစစ္ေရးေကာ္မတီကို ျပန္ျပရၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိၿပီးသား သံခ်ပ္ကို စိစစ္ေရးအဖြဲ႔ေရွ႕မွာ သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြက သံခ်ပ္တိုက္ျပရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သႀကၤန္ အႀကိဳေန႔မွာလည္း စိစစ္ေရး ေကာ္မတီေရွ႕မွာ ဝတ္စံုျပည့္ဝတ္ၿပီး သြားေရာက္ အစစ္အေဆးခံ၊ ေက်နပ္မႈရွိမွ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခြင့္ ပါမစ္ကို ထုတ္ေပးေၾကာင္း ေရသဘင္မ႑ပ္မွာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ဖို႔အတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ပါမစ္ကို ထုတ္ျပရေၾကာင္း သိရပါတယ္။
“က်ေနာ့္ အေတြ႔အႀကံဳအရဆိုရင္ ၁၉၇၈ ေလာက္ကစၿပီး သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြက ပိုၿပီးေတာ့ တင္းၾကပ္လာတာေပါ့၊ အဲ့ဒီတုန္းက မ်ားေသာအားျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ေကာင္စီေတြမွာရွိတဲ့ လံုၿခံဳစီမံဥကၠ႒ေတြက မဟာသႀကၤန္ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီေတြကို ကိုင္တြယ္တာ မ်ားတယ္ေလ။ ၿမိဳ႕နယ္ေတြ အေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္ဗ်။ တခ်ဳိ႕ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ သႀကၤန္ကို ခ်စ္တဲ့ အခါၾကေတာ့ ပါတီေကာင္စီေပမယ့္လည္း လူထုရဲ႕ဆႏၵကိုနားလည္တယ္။ ဥပမာ သဃၤန္းကၽြန္း ၿမိဳ႕နယ္ဆိုရင္ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေကာင္စီေပါ့။ တျခားၿမိဳ႕နယ္ေတြနဲ႔ မတူဘူး။ က်ေနာ့္ဇာတိ ေတာင္ဥကၠလာ ဆိုရင္ အရမ္းညစ္တဲ့ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာပါတာေပါ့” လို႔ ကိုေမာင္ေမာင္ေက်ာ္က ဆိုပါတယ္။
၁၉၇၀ ေက်ာ္ကာလေတြမွာ ျပည္ေတာ္ခ်စ္ မင္းသားႀကီး၊ ဆူးၾကားမွ ဗူးခါး၊ ေမာင္ေမာင္ဆိုေလ ထီး႐ိုးရွည္၊ အနႏၱစြမ္းအားရွင္၊ ျပည္သူ႔တရားရွင္၊ ၿပီးပါၿပီ၊ ေမာင္ေမာင္တို႔အဖြဲ႕၊ မဟာရန္ကုန္ ၃၆၅၊ ေတာက္တီးေတာက္တဲ့ စတဲ့ အဖြဲ႔ေတြဟာ လူႀကိဳက္ မ်ားခဲ့ၿပီး ထင္ရွားခဲ့တဲ့ သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြလည္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
သႀကၤန္ရယ္၊ သံခ်ပ္ရယ္၊ လူထုရယ္က ဆက္စပ္ေနတာေၾကာင့္ အစိုးရအေနနဲ႔ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြအေပၚမွာ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ တင္းၾကပ္မႈေတြဟာ မျပဳလုပ္သင့္ေတာ့ဘဲ လူထုအသံေတြကို ျပန္ၿပီး နားေထာင္သင့္တယ္လို႔ “သတိၱရွိသူမ်ား” အဖြဲ႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ဦးေမတၱာက ေျပာပါတယ္။
“တႏွစ္မွာ တခါ အဲဒီတခါမွမွ တႏွစ္လံုးရဲ႕ သတင္းေတြ၊ ဥပမာ ေက်းရြာတခုကို စစ္တပ္က ဝင္ၿပီးသိမ္းလိုက္လို႔ သမီးေလးေက်းရြာ ေျပာင္တလင္းခါရတယ္၊ အဲဒါမ်ဳိးဟာ သတင္းပဲ၊ ဒီအတိုင္းပဲ သံခ်ပ္နဲ႔ ျပည္သူဘက္က ေအာ္ေပးရတာ၊ ထိုနည္းတူစြာပဲ ျပည္သူေတြဘက္က စည္းကမ္းမရွိလို႔ ျဖစ္တာေတြကိုလည္း ဒါမျဖစ္သင့္ဘူးဆိုတဲ့ ဟာမ်ဳိး မီးေမာင္းထိုးေျပာျပရမွာပဲ။ ထုိနည္းတူစြာပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေနာက္ဘက္ တံခါးႀကီး ယိုယြင္းေနရင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ကာလေရာက္ရင္ ဘယ္လိုလူမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ကုန္မလဲ၊ အျပဳသေဘာ ေျပာတာေလးေတြရွိမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့ သံခ်ပ္သည္ ႏိုင္ငံရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး ဒါေတြက အကုန္လံုးဆက္ႏြယ္ေနတာဗ် ခြဲလို႔မရဘူး” လို႔ ဦးေမတၱာက ဆိုပါတယ္။
လြတ္လပ္တဲ့ ေခတ္စနစ္ႀကီးထဲမွာ အက်င့္ပ်က္ျခားစားေနတာေတြ၊ သမိုင္းေၾကာင္းေတြကို ျပန္ၿပီးေဖာ္ထုတ္ တာေတြ အၿမီးအေမာက္မတည့္တဲ့ ေလာကႀကီးကို သံခ်ပ္သမားေတြက သေရာ္တာဟာ ထံုစံျဖစ္ၿပီး အစိုးရအေနနဲ႔ စိုးရိမ္ေနဖို႔ မလိုဘူးလို႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ေျပာပါတယ္။
“ျပည္သူေတြ တႏွစ္တာလံုး သိမ္းဆည္းထားခဲ့ရတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြရွိမယ္။ ေျပာခ်င္ဆိုခ်င္ၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွိမယ္။ အဲဒါကို အႏုပညာနဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေဖာ္ထုတ္ၾကတာေပါ့။ အဲေတာ့ ျပည္သူ႔ ရင္ဖြင့္သံပါပဲ။ ျပည္သူလူထုကို ကိုယ္စားျပဳဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့လူေတြရွိေနမယ္ အာဏာသံုးရပ္ရွိေနမယ္၊ အဲဒီမွာ ျပည္သူေတြနဲ႔ အၿမဲတမ္း ရင္ဆိုင္ၾကရတာရွိတယ္။ မတူတာေတြရွိတယ္၊ တူတာေတြရွိတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ျပည္သူလူထုက ဘဝင္မက် ထားတာေလး တႏွစ္တာလံုး စုေဆာင္းခဲ့သမွ် အေကာင္းေရာ အဆိုးေရာ ေျပာၾကဆိုၾကမွာပါ။ ျပည္သူ႔ရင္ဖြင့္သ လို႔ပဲ ေျပာပရေစေတာ့” လို႔ သံခ်ပ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ရွင္းျပပါတယ္။
ျမန္မာ့ ႐ုိးရာ အတာသႀကၤန္နဲ႔ ခြဲထားလို႔မရတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ဖြင့္သံ သံခ်ပ္ေတြအေပၚ ေခတ္အဆက္ဆက္ အာဏာရွင္ အဆက္ဆက္က ဖိႏွိပ္မႈေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သႀကၤန္ သံခ်ပ္သံေတြ ၿငိမ္သက္ ခဲ့ရေပမယ့္ ဒီယဥ္ေက်းမႈေတြ ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ အစုိးရနဲ႔ ျပည္သူေတြမွာ တာဝန္ရွိတယ္လို႔လည္း သူက ဆက္ၿပီးေျပာပါတယ္။
“ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈ၊ ေရကစားတာေတြဟာ အေျပာင္းအလဲ ရွိရင္ရွိလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ သံခ်ပ္ ထုိးၿပီးေတာ့ ရင္ဖြင့္တာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဟစ္တိုင္၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ဖြင့္သံေတြကိုေတာ့ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ နံပတ္တစ္ ထိန္းသိမ္း ရမွာေပါ့ဗ်ာ။ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းတဲ့ အျပင္ ပိုၿပီးေတာ့ ေခတ္နဲ႔ ေလွ်ာ္ညီေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့ ယူသြားမယ္ေပါ့၊ အႏွစ္သာရကို မေပ်ာက္ရဘူး၊ အရိုးကို အရြက္မဖံုးရဘူးေပါ့ဗ်ာ” လို႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ဆုိပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ သႀကၤန္အႀကိဳ ကာလတုန္းက ဧရာဝတီမွာ စာေရးဆရာ သစၥာနီ ေရးထားတဲ့ “သံခ်ပ္ စစ္ မစစ္၊ လူထုပဲ့တင္သံ ထပ္ မထပ္” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ ဆရာ သစၥာနီ က “သႀကၤန္၏ ၀ိဉာဥ္သည္ ပိေတာက္ပန္းႏွင့္ သံခ်ပ္ျဖစ္သည္။ သႀကၤန္ျဖစ္ပါလွ်က္ ပိေတာက္ပန္းရနံ႔မရလွ်င္၊ သံခ်ပ္သံကေလးမွ မၾကားရလွ်င္ သႀကၤန္က အသက္မ၀င္။ ဤအတိုင္းဆို သႀကၤန္အသက္၀ိဉာဥ္ ကင္းမဲ့ေနသည္မွာ အႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ ခဲ့ေလၿပီ” ဆိုၿပီး သႀကၤန္မွာ သံခ်ပ္ဟာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါလဲဆိုတာ ေဖာ္ညႊန္း ထားပါတယ္။

http://burma.irrawaddy.org/news/2014/04/04/57172.html

No comments: