Friday, February 21, 2014

လႊတ္ေတာ္ နဲ႔ သမၼတ ၾကားအားျပိဳင္ရင္း ထိုးေက်ြး လိုက္တာခံုရံုး......

လႊတ္ေတာ္ နဲ႔ သမၼတ ၾကားအားျပိဳင္ရင္း ထိုးေက်ြး လိုက္တာခံုရံုး......
လႊတ္ေတာ္နဲ႕သမၼတၾကား ဥပေဒေရးရာ အျငင္းပြားမႈက ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ခံု႐ံုးကို ေရာက္ျပန္ေလၿပီ .....
ခံုရံုးက ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္မယ္ ဆိုတာကို စိတ္၀င္တစား ေစာင့္ၾကည့္ ေနမိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

ၾကားရ၊ သိရသမွ်ေတာ့ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ဖြယ္ပဲ ခင္ဗ်။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ ၾကားကအေခ်ာင္ ငထြား ခါးနာရကိန္း ေနာက္တစ္ခ်ီ လာျပန္သကိုး ခင္ဗ်။
(ဟဲ .. ဟဲ၊ ဟန္ေဆာင္ရန္ျဖစ္ ျပတာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ဘူး ထင္ရတယ္)

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကေန အတည္ျပဳလိုက္ၿပီး ျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို သမၼတ လက္မွတ္ထိုး အတည္ျပဳဖို႕အတြက္ လႊတ္ေတာ္ကေန သမၼတထံ ပို႕လိုက္တဲ့အခါ သမၼတက ဒီအတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ မထိုးႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို ျပန္ပို႕လိုက္သတဲ့ ခင္ဗ်။

ဘာေၾကာင့္ ဆိုေတာ့ အဲဒီဥပေဒမွာ ပါတဲ့အခ်က္ (၁၆)ခ်က္ဟာ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႕ မညီညြတ္၊ တည္ဆဲ ဥပေဒနဲ႕ မညီညြတ္၊ ဒီမိုကေရစီ ဥပေဒေတြနဲ႔ မညီညြတ္တာေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႕ သမၼတက ယူဆတာေၾကာင့္ ဆိုတယ္ ခင္ဗ်။ ဒါကိုလႊတ္ေတာ္က အခ်က္ (၂)ခ်က္သာ ျပင္ဆင္ ေပးလိုက္ၿပီး သမၼတထံ လက္မွတ္ထိုးဖို႔ ျပန္ပို႕လိုက္တယ္ ခင္ဗ်။ သမၼတကလည္း အကုန္လံုးမွ မျပင္ရင္ လက္မွတ္ မထိုးႏိုင္ဘူးလို႕ တင္းခံ ေနေလေတာ့ (ဟဲ . ဟဲ . ဟဲ ) ထံုးစံအတိုင္း လႊတ္ေတာ္က ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက ေပးထားတဲ့ အခြင့္အေရး အရဆိုကာ ျပ႒ာန္း အတည္ျပဳ လိုက္ေလတယ္ ခင္ဗ်။

ဒီေနရာမွာ ၾကားျဖတ္ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုကေတာ့ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႕ မညီဘူးလို႕ ကန္႕ကြက္မႈ ရွိတဲ့ ဥပေဒတစ္ရပ္ကို အဲဒီဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကပဲ ေပးထားတဲ့ အခြင့္အေရးအရ ဆိုကာ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိတဲ့ ၂၀၀၈ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အံ့ခ်ီးမကုန္ႏိုင္ဖြယ္ ျပ႒ာန္းခ်က္ကိုပဲခင္ဗ်။

ဒီေတာ့ သမၼတကလည္း အားက်မခံ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြအရ ဆိုကာ ဒီျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒဟာ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႕ ညီညြတ္ျခင္း ရွိ၊မရွိ ဆိုတာကို စိစစ္ သံုးသပ္ေပးပါဆိုၿပီး ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ခံု႐ံုးဆီ ပို႔လိုက္တယ္ ခင္ဗ်။

သမၼတက ဒီလိုခံု႐ံုးကို စိစစ္ဖို႔ ပို႔တဲ့အခါမွာလည္း လြန္ခဲ့တဲ့၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အတြင္းကစၿပီး လႊတ္ေတာ္က သမၼတ လက္မွတ္ထိုး အတည္ျပဳျခင္း မျပဳေပမယ့္ ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒ ၃ ရပ္၊ ဖဲြ႕စည္းပံုနဲ႕ ညီညြတ္ရန္ လိုအပ္ေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုရဲ႕ သေဘာဆႏၵကို အေလးဂ႐ုျပဳတဲ့ အေနနဲ႔ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ျပဳၿပီး လက္မွတ္ေရးထိုး ေပးခဲ့တဲ့ ဥပေဒ ၄ ရပ္၊ စုစုေပါင္း ဥပေဒ ၇ ရပ္ကိုပါ ဖဲြ႕စည္းပံုနဲ႕ ညီမညီ စိစစ္ေပးပါလို႕ အေဖာ္အေပါင္း အျဖစ္ တစ္ပါတည္း ထည့္ေပးလိုက္တယ္ ခင္ဗ်။

ဒီေနရာမွာလည္း ၾကားျဖတ္ ေျပာခြင့္ျပဳပါအံုး ခင္ဗ်ာ့။ သမၼတအေနနဲ႔ အခုမွ စိစစ္ေပးဖို႕ ခံု႐ံုးကိုပို႕တဲ့ ဥပေဒေတြထဲမွာ ဖဲြ႕စည္းပံုနဲ႕ မညီတာေတြ ပါေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုရဲ႕ သေဘာဆႏၵကို အေလးဂရုျပဳၿပီး လက္မွတ္ေရးထိုး ေပးလိုက္တယ္ ဆိုေတာ့ ဖဲြ႕စည္းပံုနဲ႕ မညီလည္း အမ်ားသေဘာ အေလးဂ႐ုျပဳခ်င္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လက္မွတ္ေရးထိုး ေပးခဲ့တယ္ ဆိုတာဟာ တကယ္လို႕မ်ား ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံုဟာ ျပည္သူအက်ိဳးအတြက္ အမွန္တကယ္ အေျချပဳထားတဲ့ ဖဲြ႕စည္းပံုသာဆို ျပည္သူေတြအတြက္ ဥပေဒဟာ ဥပေဒအတိုင္း အမွန္ဆိုရင္ အတိအက် ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္ ဆိုတာကို သမၼတအေနနဲ႔ ဂ႐ုမစိုက္ ေလသလားလို႕ သိခ်င္ေနမိပါတယ္

သမၼတက အခု ျပင္ဆင္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒပါ အခ်က္(၁၆)ခ်က္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အခ်က္အလက္ အမ်ားအျပားဟာ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္မႈေတြ အင္အားႀကီးထြား လာမွာကို ဟန္႕တားထားတဲ့ သေဘာမ်ားသာ ျဖစ္တယ္လို႕ မွတ္ယူမိပါတယ္ ခင္ဗ်။ (ဘာလို႕မ်ား ေရွ႕က ဥပေဒေတြလို ဖဲြ႕စည္းပံုနဲ႕မညီေပမယ့္ အမ်ားဆႏၵအရဆိုၿပီး လက္မွတ္မထိုးေပးလိုက္သလဲ ဆိုတာေတာ့ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေပေတာ့ ခင္ဗ်။ ဟဲ . ဟဲ )

ဒီပံုစံ အတုိင္းဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ သမၼတၾကား သေဘာထား မညီမႈကို ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးက အဆံုးအျဖတ္ ျပဳရမယ့္ မ႑ိဳင္သေဘာမ်ိဳး သက္ေရာက္ေလတယ္ ခင္ဗ်။ (ဟဲ .. ဟဲ ဒါေပမဲ့လည္းေပါ့ ခင္ဗ်။)

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရၾကား သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္မႈမွာ ၾကားထဲက ခါးနာခဲ့ရတဲ့ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက ခံုရံုးအဖဲြ႕ရဲ႕ အျဖစ္ဟာ လိုရာဆဲြယူ ျပ႒ာန္းထားၿပီး ဘယ္မ႑ိဳင္မွာမွ တိက်ေရရာတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေအာင္ စနစ္ေတြ ေရာယွက္ေနေလတဲ့ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ လူစဲြ၊ အာဏာစဲြတို႕ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႕ သံုးသပ္မိပါတယ္ ခင္ဗ်။

အမွန္ဆိုရင္ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ အျဖစ္ေတြကို မ႑ိဳင္ျပဳ ဆံုးျဖတ္ေစဖို႕ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ အဖဲြ႕အစည္း တစ္ခုရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္အေပၚ တေလတစား လိုက္နာေစတဲ့ သတ္မွတ္ထားခ်က္ေတြ ရွိရမွာ မဟုတ္လားခင္ဗ်။

( အခုေတာ့ ဖဲြ႕စည္းပံုနဲ႕ မညီဟုဆိုကာ ျပင္ေစ၊ မျပင္ေတာ့ တစ္ဖက္က အတည္မျပဳေပး၊ ဒါကို ဖဲြ႕စည္းပံု အခြင့္အေရးအရဆိုကာ တစ္ဖက္က အလိုအေလ်ာက္ အတည္ျပဳ ထိုအခါ ဖဲြ႕စည္းပံုအရဟု ဆိုကာ စိစစ္ရန္တင္၊ စိစစ္ခ်က္ကိုလည္း ဖဲြ႕စည္းပံုအရပင္ စြပ္စဲြျပစ္တင္။ ဟဲ ..ဟဲ ဂ်ာေအးသူ႕အေမ႐ိုက္ စာခ်ိဳးကေလးကို သတိရမိတယ္ခင္ဗ်။)

အခုတစ္ခါေတာ့ ခံု႐ံုးအဖဲြ႕ဟာ သူ႕လူ၊ ငါ့လူဆိုတဲ့ အသံေတာ့ မၾကားရဘူးခင္ဗ်။ ထို႕အတူဘဲ ခံုရံုး အဆံုးျဖတ္ကိုလည္း ေျပေျပလည္လည္ ေျဖရွင္းဖို႕ ေျပာသံေတြလည္း ၾကားရတယ္ခင္ဗ်။ ဒီတစ္ခါ ငထြားခါးနာ အျဖစ္မ်ိဳး မေတြ႕ရႏိုင္ဘူးလို႕ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ မေျပာ၀ံ့ေသးေလပါဘူး ခင္ဗ်ာ။

အတိအက် ၾကားေနရတာေတာ့ ခံု႐ံုးအဖဲြ႕၀င္ေတြရဲ႕ ကုပ္ေပၚကို ၀ဲထားတာက အရင္ စနစ္ေဟာင္းလို နီးရာ ဓားတစ္လက္မဟုတ္၊ အခုနီးရာ ဓားက ႏွစ္လက္ကြလို႕ ရင္ဖြင့္သံမ်ားေရာ၊ သမၼတက ခံုရံုးအဆံုးအျဖတ္ ရယူမယ္ ဆိုကတည္းက ခံု႐ံုးအဖဲြ႕၀င္ တခ်ိဳ႕မွာ ႏုတ္ထြက္စာ ႀကိဳေရး ထားလိုက္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသံမ်ားေရာ ခင္ဗ်၊ ဟဲ . ဟဲ .ဟဲ )

လင္းယုန္ ‪#‎Burmarpyithar‬

No comments: