မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကိုယ္တိုင္မိန္႕ၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့စကား



" . . . သာသနာ့့ အာဇာနည္ . . . "  ===================  ကမၻာ့ ဥာဏ္အေကာင္းဆံုး လူသားအျဖစ္ ဘာသာျခားတို ့၏ဂင္းနစ္မွတ္တမ္းတင္ခံရသူ ..။  သံဃာေတာ္ အေပါင္းတို ့၏ ဥေသွ်ာင္ သံဃာ့မဟာနာယကႀကီးအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းခဲ့သူ...။  ဲျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ညီေတာ္ အရွင္အာနႏၵာကဲ့သို ့ တရားေတာ္၊ ျမတ္ဓမၼတို ့ရဲ့ ဘ႑ာတိုက္ ..။  သူ ့ဥာဏ္ေတာ္ကို အမ်ားအက်ိဳး အတြက္အခ်ိန္ျပည့္ မေနမနား အသံုးခ်ေပးခဲ့သူ .. ..။  မ်ိဳးဖ်က္ အဓမၼတို ့၏ ဘာသာေရးလႊမ္းမိုးမႈကို ေပၚေပၚတင္တင္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ဆန္ ့က်င္ခဲ့သူ ...။  တပည့္သံဃာေတာ္ေတြကို ထိလာလွ်င္ သူကိုယ္တိုင္ပင္ ေရွ ့ကရပ္၍ ကာကြယ္ေပးရဲသူ . .။  ျမတ္ဗုဒၶ၏ သာသနာေတာ္အတြက္ အတုယူဖြယ္ရာ နိဗၺာန္ေဆာ္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး တစ္ပါး . .။  ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ထိတိုင္ လက္ႏွိပ္စက္တစ္လံုးျဖင့္ ဓမၼစာေပမ်ားကို ဘာသာျပန္ဆိုေပးခဲ့သူ ...။  ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ေသသည္အထိ သာသနာျပဳေနပံု . . .။   Admin - ေဒါက္တာေက်ာ္လြင္  By ျမန္မာျပည္မွျမန္မာလူမ်ဳိး ----------------------------------------------------------------------- Posted By : ၿမန္မာ့သတင္းမ်ားစုစည္းရာ (MNC)
" . . . သာသနာ့့ အာဇာနည္ . . . "

===================

ကမၻာ့ ဥာဏ္အေကာင္းဆံုး လူသားအျဖစ္ ဘာသာျခားတို ့၏ဂင္းနစ္မွတ္တမ္းတင္ခံရသူ ..။

သံဃာေတာ္ အေပါင္းတို ့၏ ဥေသွ်ာင္ သံဃာ့မဟာနာယကႀကီးအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းခဲ့သူ...။

ဲျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ညီေတာ္ အရွင္အာနႏၵာကဲ့သို ့ တရားေတာ္၊ ျမတ္ဓမၼတို ့ရဲ့ ဘ႑ာတိုက္ ..။

သူ ့ဥာဏ္ေတာ္ကို အမ်ားအက်ိဳး အတြက္အခ်ိန္ျပည့္ မေနမနား အသံုးခ်ေပးခဲ့သူ .. ..။

မ်ိဳးဖ်က္ အဓမၼတို ့၏ ဘာသာေရးလႊမ္းမိုးမႈကို ေပၚေပၚတင္တင္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ဆန္ ့က်င္ခဲ့သူ ...။

တပည့္သံဃာေတာ္ေတြကို ထိလာလွ်င္ သူကိုယ္တိုင္ပင္ ေရွ ့ကရပ္၍ ကာကြယ္ေပးရဲသူ . .။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ သာသနာေတာ္အတြက္ အတုယူဖြယ္ရာ နိဗၺာန္ေဆာ္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး တစ္ပါး . .။

ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ထိတိုင္ လက္ႏွိပ္စက္တစ္လံုးျဖင့္ ဓမၼစာေပမ်ားကို ဘာသာျပန္ဆိုေပးခဲ့သူ ...။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ေသသည္အထိ သာသနာျပဳေနပံု . . .။

က်ေနာ့္မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး
မဂၤလာရွိေသာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကို ေပ်ာ္ရြင္စြာျဖတ္သန္းႏိုင္ၾကပါေစ။
ဘေလာ့ဂါ








Thursday, February 13, 2014

“ဘဂၤလားေဒ့ရ္ွေရတပ္မွ ပိုင္ဆိုင္လာမည့္ Type- 035G Ming Class Submarine အား ေလ့လာျခင္း”

█ တုိင္းျပည္သမုိင္းမွာ (၁၄) ရက္ပဲစစ္တုိက္ခဲ့ဖူးတဲ့
ဘဂၤလီကုလားေတြ အရုပ္ေတြ၀ယ္စုေနၿပီ
“ဘဂၤလားေဒ့ရ္ွေရတပ္မွ ပိုင္ဆိုင္လာမည့္ Type- 035G Ming Class Submarine အား ေလ့လာျခင္း”

ဘဂၤလားေဒ့ရွ္သည္ တရုတ္နွင့္၂၀၁၂ ခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာလကုန္ခန္႔တြင္ ေရးထိုးခဲ့ေသာ MOU ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ တရုတ္နိုင္ငံမွ Type- 035G Ming Class Submarine (၂)စီးအား အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀၃.၃ သန္းျဖင့္ ဝယ္ယူရန္ ၂၀၁၃ ခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ အတည္ျပဳနိုင္ခဲ့ေႀကာင္း သိရသည္။ ထိုအတြက္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးနွစ္အတြင္းတြင္ ေငြေပးေခ်မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ျပီး ၂၀၁၉ ခုနွစ္တြင္ Ming Class နွစ္စီးကို လက္ခံရရိွမည္ျဖစ္သည္။ မႀကာမီကာလတြင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ေရတပ္မွ အရာရိွ / စစ္သည္(၁၇)ဦးအား တရုတ္နိုင္ငံတြင္ Submarine Course မ်ား စတင္ေလ့က်င့္ေပးေတာ့မည္ျဖစ္ေႀကာင္းနွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ Kutubdia Island တြင္ Submarine Base တည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္ေသာျပင္ဆင္မႈမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေႀကာင္း သိရိွရသည္။

ေရွ႕ေျပးပထမမ်ိဳးဆက္

တရုတ္လုပ္ Type- 035 Submarine (NATO codename: Ming class) သည္ ၁၉၄၄ ခုနွစ္ခန္႔တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ ဂ်ာမန္တို႔၏ Type-XXIs (U- boat) အား အေျခခံ၍ ၁၉၅၀ ခုနွစ္ ဝန္းက်င္ခန္႔တြင္ ဆိုဗီယက္တို႔ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ Type-033 / Romeo Class Submarine ဒီဇိုင္းအား တရုတ္တို႔မွ ၁၉၆၉ ခုနွစ္ခန္႔တြင္ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ထားေသာ ေရငုပ္သေဘၤာ ျဖစ္သည္။တစ္နည္းအားျဖင့္ တရုတ္တို႔၏ ပထမဦးဆံုး ကိုယ္တိုင္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ျပည္တြင္းျဖစ္ သမားရိုးက် Diesel-Electric Submarine အမ်ိဳးအစားဆိုလ်င္လည္း မမွားေပ။

တရုတ္တို႔သည္ Type- 035 Ming Class Submarine ေရွ႕ေျပးပံုစံပထမမ်ိဳးဆက္ Prototype Variant (ES5C/D)အျဖစ္ ကိုယ္ထည္အမွတ္- ၂၃၂ ၊ ၂၃၃ နွင့္ အမွတ္မသိတစ္စီး စုစုေပါင္း(၃)စီးကို ၁၉၆၉ ခုနွစ္မွ ၁၉၇၉ ခုနွစ္မ်ားအတြင္း တည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။ Type-035 Ming Class Submarine ပထမအစီးကို ၁၉၆၉ ခုနွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ Wuhan Shipyard ၌ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ျပီး ၁၉၇၁ ခုနွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ ေရခ်နိုင္ခဲ့ကာ ၁၉၇၄ ခုနွစ္ ဧျပီလတြင္ တပ္ေတာ္ဝင္ခဲ့ပါသည္။ Ming Class Submarine ပထမမ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ ဒီဇိုင္းအရ အေထြေထြအားနည္းခ်က္မ်ား ေတြ႔ရိွခဲ့သျဖင့္ ၁၉၈၀ ခုနွစ္အလြန္တြင္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္။

ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ Ming Class

၁၉၈၃ ခုနွစ္တြင္ အားနည္းခ်က္ရိွေနေသာ Submarine ဒီဇိုင္းအား ျပန္လည္စီစစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျပီး ၁၉၈၇ ခုနွစ္တြင္ Ming Class Submarine ဒုတိယမ်ိဳးဆက္မ်ား ထုတ္လုပ္ရန္ ျပင္ဆင္ခဲ့သည္။ ထိုမွစ၍ Ming Class ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ Production Variant (ES5E)အျဖစ္ ကိုယ္ထည္အမွတ္- ၃၄၂ ၊ ၃၅၂ ၊ ၃၅၃ ၊ ၃၅၄ ၊ ၃၅၆ ၊ ၃၅၇ ၊ ၃၅၈ ၊ ၃၅၉ ၊ ၃၆၀ ၊ ၃၆၁ ၊ ၃၆၂ နွင့္ ၃၆၃ စုစုေပါင္း (၁၂)စီးကို ၁၉၈၈ ခုနွစ္မွ ၁၉၉၅ ခုနွစ္မ်ားအတြင္း တည္ေဆာက္ထုတ္လုပ္နိုင္ခဲ့သည္။ ယင္းတို႔အနက္ ကိုယ္ထည္အမွတ္-၃၆၁ သည္ AIP- Air Independent Propulsion ( ေအာက္ဆီဂ်င္အစားထိုးနွင့္ သံုးစြဲမႈေလ်ာ့ခ်ေမာင္းနွင္မႈစနစ္ / အသံဆူညံမႈထိန္းခ်ဳပ္၍ ေထာက္လွမ္းသိရွိနိုင္မႈ ကာကြယ္ျခင္းစနစ္) တပ္ဆင္စမ္းသပ္ေမာင္းနွင္ရာမွ Diesel Engine စက္ခ်ိဳ႕ယြင္း၍ ၂၀၀၃ ခုနွစ္ ဧျပီလ(၁၆)ရက္ေန႔တြင္ မေတာ္တဆနစ္ျမဳပ္ခဲ့ရာ ေရယာဥ္ေပၚပါ အရာရိွ / စစ္သည္ စုစုေပါင္း (၇၀)ဦးလံုး ဆံုးရႈံးခဲ့ပါသည္။

တရုတ္တို႔သည္ အဆိုပါဒုတိယမ်ိဳးဆက္ ထုတ္လုပ္မႈကာလမ်ားအတြင္း ၁၉၉၀ ခုနွစ္ ဝန္းက်င္ခန္႔တြင္ ပို၍အဆင့္ျမင့္ေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္ Type-039 Song Class Submarine အစီအမံကိုလည္း တစ္ခ်ိန္တည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သျဖင့္ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္အစီအစဥ္မ်ား ေနွာင့္ေနွးမႈျဖစ္ေပၚခဲ့ရသည္။

ေဖာ္ျပပါ Type- 035 Ming Class Submarine ပထမနွင့္ဒုတိယမ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ Type-033 / Romeo Class Submarine ၏ Hull Design နွင့္ Arrangement တို႔ကို ရာနူန္းျပည့္အေျခခံကာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္း၊ ေရခုခံမႈနည္းေစရန္ ကိုယ္ထည္ပံုစံအနည္းငယ္ျပင္ဆင္ျခင္းနွင့္ ေရေအာက္သြားနူန္းပိုလာေစရန္ လိုအပ္ေသာ Mechanism မ်ား ေျပာင္းလဲျခင္းကို အဓိကေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ္လည္း ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းနွင္မႈနွင့္ တိုက္ပြဲဝင္ကြပ္ကဲမႈစနစ္မ်ား Command Systems ၊ အသံလိႈင္းသံုးအာရံုခံစနစ္ Sonar နွင့္ တန္ျပန္ေထာက္လွမ္းေစာင့္ႀကည့္ေရးစနစ္မ်ား Countermeasures တို႔မွာ ထူးျခားစြာေျပာင္းလဲျခင္း မရိွခဲ့ေပ။

ဘဂၤလားေဒ့ရ္ွေရတပ္မွ ပိုင္ဆိုင္လာမည့္တတိယမ်ိဳးဆက္

ထိုမွတဆင့္ (ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ေရတပ္မွ ယခုမွာယူထားသည့္) ပို၍အဆင့္ျမင့္ေသာ Ming Class Submarine တတိယမ်ိဳးဆက္ Type- 035G (ES5F)အျဖစ္ ကိုယ္ထည္အမွတ္- ၃၀၅ ၊ ၃၀၆ ၊ ၃၀၇၊ ၃၀၈၊ ၃၀၉ နွင့္ ၃၁၀ စုစုေပါင္း(၆)စီးကို ၁၉၉၇ ခုနွစ္မွ ၂၀၀၁ ခုနွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္ထုတ္လုပ္နိုင္ခဲ့သည္။

အဆိုပါ တတိယမ်ိဳးဆက္တြင္ အဆင့္ျမင့္ထားေသာ Fire Control System နွင့္ ျပည္တြင္းျဖစ္ Combat Data System မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။ အသံဆူညံမႈွနွင့္တုန္ခါမႈကို သိသာစြာေလွ်ာ့ခ်နိုင္ရန္ အသံစုပ္ အနက္ေရာင္ Damping ျပားမ်ားကို ကိုယ္ထည္တြင္ဖံုးအုပ္ထားကာ ေရသြင္း/ေရထုတ္ ျပြန္အေပါက္မ်ားကိုလည္း ဒီဇိုင္းအသစ္ ျပဳျပင္ထားသည္။ ထို႔ျပင္လိုအပ္ေသာ စက္ပစၥည္းကရိယာမ်ား ထပ္ေဆာင္းတပ္ဆင္ထားေသာေႀကာင့္ မူလကိုယ္ထည္အရွည္ထက္ (၂)မီတာခန္႔ပိုရွည္လာျပီး ေရေအာက္သြားနူန္းမွာလည္း ပိုမိုျမန္ဆန္လာသည္။ အခ်ိဳ႕သတင္းအရင္းအျမစ္မ်ားအရ ယင္းတြင္ AIP- Air Independent Propulsion တပ္ဆင္ထားျပီး Snorkel ျဖင့္ ေလျဖည့္သြင္းရန္မလိုပဲ ေရေအာက္တြင္ အႀကာဆံုး(၃)ပါတ္ခန္႔အထိ ေနနိုင္သည္ဟု ဆိုပါသည္။

ေဖာ္ျပပါ Ming Class Submarine ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ (၁၁)စီးနွင့္ တတိယမ်ိဳးဆက္ (၆)စီး စုစုေပါင္း(၁၇)စီးမွာ လိုအပ္ေသာအဆင့္ျမွင့္တင္မႈမ်ားျပဳလုပ္၍ တရုတ္ေရတပ္တြင္ လက္ရိွအခ်ိန္အထိ ထဲထဲဝင္ဝင္အသံုးျပဳလ်က္ရိွျပီး ေရတပ္ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ တရုတ္-ဂ်ပန္ အျငင္းပြားေရျပင္နွင့္ ဂ်ပန္ေရျပင္ပိုင္နက္အတြင္းတြင္ လည္းေကာင္း မႀကာခဏေတြ႔ရိွရေႀကာင္း သတင္းမီဒီယာမ်ားက ေဖာ္ျပႀကသည္။

Type- 035 Ming Class Submarine ၏ Specification မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္-

Displacement (Surface) : 1,584 tonnes (1,559 long tons)
Displacement (Submerged): 2,113 tonnes (2,080 long tons)
Length: 76 m (249 ft 4 in)
Beam: 7.6 m (24 ft 11 in)
Draft: 5.1 m (16 ft 9 in)
Speed: 15 knots (28 km/h) surfaced, 18 knots (33 km/h) submerged
Propulsion: Diesel - Electric Arrangement / 2 Shaanxi 6E 390 ZC1, 5200 hp (3.82MW) / 2 Xiangtan Alternators and 2 Shafts
Complement: 57 (10 officers)

တပ္ဆင္ထားေသာ Torpedo မ်ား

Ming Class Submarine တြင္ ေရွ႕ပိုင္း(Bow)၌ Torpedo Tube (၆)ခုနွင့္ ေနာက္ပိုင္း(Stern)၌ Torpedo Tube (၂)ခု ပါရိွသျဖင့္ Tube မ်ားထဲတြင္ Torpedo (၈)လံုးနွင့္ Storage Rack တြင္ Torpedo (၁၀)လံုး စုစုေပါင္း Torpedo (၁၈)လံုး တင္ေဆာင္နိုင္ေႀကာင္းနွင့္ Tube မ်ားထဲတြင္ Torpedo (၈)လံုးအစား မိုင္း(၃၂)လံုးကိုလည္း ထည့္သြင္းတင္ေဆာင္နိုင္ေႀကာင္း သိရသည္။ အသံုးျပဳတပ္ဆင္နိုင္ေသာ Torpedo အမ်ိဳးအစားမ်ားမွာ Yu-4 နွင့္ Yu-1 တို႔ ျဖစ္သည္။

Yu-4 Torpedo သည္ ဆိုဗီယက္လုပ္ Anti-Surface Warfare သံုး SAET-50 ကို အေျခခံထုတ္လုပ္ထားေသာ Passive Homing Torpedo အမ်ိဳးအစားျဖစ္ျပီး နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တီထြင္စမ္းသပ္ခဲ့ရာ ၁၉၈၇ ခုနွစ္ မတ္လတြင္ အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားကို ေက်ာ္လႊားနိုင္ခဲ့ေသာ တရားဝင္အသံုးျပဳနိုင္သည့္အဆင့္သို႔ ေရာက္ရိွခဲ့သည္။အျမန္နူန္း (၃၀)ေရမိုင္ (တစ္နာရီလ်င္ ၅၆ကီလိုမီတာ) နွင့္ ထိေရာက္မႈအကြာအေဝး (၆)ကီလိုမီတာအထိ တိုးတက္လာခဲ့သည္။ထိုမွတဆင့္ ဆက္လက္စမ္းသပ္တီထြင္ အဆင့္ျမွင့္တင္ခဲ့ရာ လက္ရိွအေျခအေနတြင္ High Explosive Warhead အေလးခ်ိန္ (၄၀၀) ကီလိုဂရမ္ျဖင့္ ေရေပၚပစ္မွတ္မ်ားသို႔ အျမန္နူန္း (၄၀)ေရမိုင္နူန္းနွင့္ ထိေရာက္မႈအကြာအေဝး (၁၅)ကီလိုမီတာအထိ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္နိုင္ေသာအဆင့္သို႔ ေရာက္ရိွခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။

Yu-4 Torpedo ၏ Specification မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္-
Diameter: 533 mm
Length: 7.75 m
Weight: 1,775 kg (1,628 kg for the training version)
Warhead: 309 kg / 400 kg
Guidance: acoustic homing: Yu-4A: passive, Yu-4B: active/passive
Propulsion: electrical, silver-zinc battery
Range and Speed: 6 km (original) @ 30 knots (56 km/h), 15 km (upgraded) @ 40 knots (74 km/h)

Yu-1 Torpedo သည္ ဆိုဗီယက္လုပ္ Anti-Surface Warfare သံုး Type-53 Unguided Straight Running Torpedo ကို အေျခခံကာ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး ထိုမွတဆင့္ အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားနွင့္ ထုတ္လုပ္ကုန္က်စရိတ္ႀကီးမားေသာ Oxygen Powered Torpedo အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ထိုမွ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္မႈနွင့္ ထုတ္လုပ္စရိတ္သက္သာျပီး Oxygen Powered သံုးထက္ ထိေရာက္မႈအကြာအေဝးနည္းသည့္ Stream Powered Torpedo အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ထိုမွ ၁၉၇၁ ခုနွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ Passive Acoustic Homing Torpedo အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ထိုမွ Anti-Surface နွင့္ Anti-Submarine Warfare နွစ္မ်ိဳးလံုးတြင္ အသံုးျပဳနိုင္သည့္ Passive Acoustic Homing Guidance Torpedo အျဖစ္လည္းေကာင္း စသည္ျဖင့္ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တိုးတက္လာခဲ့သည္။ High Explosive Warhead မွာ အေလးခ်ိန္ (၄၀၀) ကီလိုဂရမ္ရိွျပီး အေဝးဆံုးအကြာအေဝး (၉.၂)ကီလိုမီတာအား အျမန္နူန္း (၃၉)ေရမိုင္ / အကြာအေဝး (၃.၇)ကီလိုမီတာအား အျမန္နူန္း (၅၁)ေရမိုင္ျဖင့္ ပစ္လႊတ္တိုက္ခိုက္နိုင္သည္။

Yu-1 Torpedo ၏ Specification မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္-
Weight - 2,000 kg
Length - 7.8 m
Diameter - 533 mm
Warhead Weight - 400 kg
Engine - Steam
Operational Range -3.5 km at 50 knots / 9 km at 39 knots
Speed - 39 to 50 knots
Guidance System - Straight running gyroscopic, later upgraded to passive acoustic homing

အဆိုပါ Yu-4 နွင့္ Yu-1 တို႔အား CAPTOR Mine (Torpedo နွင့္ Sonar တြဲဖက္အသံုးျပဳေသာမိုင္း) ၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ Torpedo အျဖစ္လည္း အသံုးျပဳနိုင္ေႀကာင္း သိရသည္။

SENSORS / COUNTERMEASURES

Type- 035 တြင္ ရွာေဖြေထာက္လွမ္းေရးနွင့္ တိုက္ခိုက္ေရးအတြက္ Active / Passive နွစ္မ်ိဳးလံုး အသံုးျပဳနိုင္သည့္ Medium-Frequency သံုး Pike Jaw Hull Mounted Sonar တပ္ဆင္ထားျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ H/SQ2-262C အမ်ိဳးအစား Sonar ျဖင့္ အစားထိုးလဲလွယ္ခဲ့သည္။ ပို၍အဆင့္ျမင့္ေသာ တတိယမ်ိဳးဆက္ Type- 035G တြင္ အကြာအေဝးေထာက္လွမ္းျခင္းနွင့္ ႀကားျဖတ္ဖမ္းယူေထာက္လွမ္းေရးအတြက္ Low Frequency သံုး Sintra DUUX 5 Passive Sonar ကိုပါ ထပ္မံထည့္သြင္း တပ္ဆင္အသံုးျပဳခဲ့သည္။ Type- 035 နွင့္ Type- 035G နွစ္မ်ိဳးလံုးတြင္ Surface အတြက္ I-Band Search Radar ကို တပ္ဆင္ထားသည္။

Countermeasure တြင္ ESM- Electronic Support Measure ၊ Radar Warning Receiver နွင့္ Direction Finder တို႔ တပ္ဆင္အသံုးျပဳထားသည္။

ယေန႔ေခတ္နွင့္ Ming Class Submarine မ်ား

Ming Class Submarine မ်ားအား ယေန႔ေခတ္မီ နိုင္ငံတကာေရတပ္စံနူန္းမ်ားနွင့္ ခ်ိန္ထိုးႀကည့္ပါက ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေခတ္ေနာက္က်သည္ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။ အဓိကမွာ ယင္း၏ အသံထိန္းခ်ဳပ္နိုင္မႈ အားနည္းခ်က္ေႀကာင့္ ေခတ္မီ ASW System မ်ားျဖင့္ ရွာေဖြေထာက္လွမ္းခံရနိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ထို႔ျပင္ ကမ္းလြန္ေရနက္ပိုင္း စစ္ဆင္ေရးတာဝန္မ်ား ထမ္းေဆာင္ရာတြင္လည္း Kilo Class နွင့္ Type-039 Song Class တို႔နွင့္နိူင္းယွဥ္ပါက တစ္ပမ္းရႈံးေနေသာအေနအထား ေတြ႔ရသည္။

သို႔ရာတြင္ ေရ/ေလ/လႈိင္း/ေရေအာက္ သဘာဝအေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးေႀကာင့္ အသံရႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေလ့ရိွေသာ ကမ္းရိုးတန္းေရျပင္တြင္ အသြင္ယူလႈပ္ရွားနိုင္သျဖင့္ ကမ္းရိုးတန္းကာကြယ္ေရး (Coastal Defence) နွင့္ ကင္းလွည့္ေစာင့္ႀကပ္ေရး (Patrol / Surveillance) တာဝန္မ်ားအတြက္ အသံုးတည့္ျပီး ကုန္က်စရိတ္ သက္သာေသာ Low Cost Solution တစ္ခုကို ယေန႔အခ်ိန္အထိ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေပးနိုင္စြမ္းရွိပါသည္။ယင္းသည္ပင္ Budget ကန္႔သတ္ခ်က္ရိွေသာ Coastal Navy တစ္ခု၏ Defensive နွင့္ Denial Role အတြက္ တြက္ေျခကိုက္ေသာ ကနဦးပထမအဆင့္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္စဥ္းစားရန္ ေဘာင္ဝင္ေနေသာ အေႀကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္ေနပါသည္။

ထို႔ျပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ေရတပ္မ်ား၏ Capability နွင့္ ေရျပင္အေနအထားကို တိုင္းဆသံုးသပ္ကာ လိုအပ္သလို Offensive အသြင္ေဆာင္၍ ထိေရာက္ေသာ Threat ကို အရပ္ဖက္/စစ္ဖက္ ေနရာအနွံ႔အျပားတြင္ ေပးနိုင္ဖြယ္ရိွသည္ဟုလည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ စဥ္းစားနိုင္သည္။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္)

ေမာင္မုတ္သုန္(Myanmar Navy)
 
 

No comments: